Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:50

Hee dames,

Ik kom net van mijn schoonmama af, die heeft hetzelfde gehad als wat ik nu doormaak. Kon even lekker met haar praten, heel fijn om begrepen te voelen. Ik voel me echt zwaar poedersuiker, en waar het vandaan komt weet ik niet..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:03

Goedemorgen dames, beetje geslapen? Ik wel wat maar kreeg weer een nachtmerrie, lag wel lekker. Zo weer aan de slag, ben wel moe maar zie er (nog) niet tegenop. Hoop wel dat ik vandaag wat eerder klaar ben want dan kan ik ook nog wat boodschappen doen en even langs mn paardje want die kent me straks ook niet meer :o

Angela, hoop dat je je beter voelt vandaag. Beetje geslapen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:00

hee meiden,ik vind het vervelend te lezen dat het niet zo goed gaat met jullie(meesten).
CIV, bevalt het allemaal een beetje?het zal wel flink wennen zijn weer om zo hard aan het werk te zijn. qua ritme enzo..zorg er wel voor dat je je rust pakt he?

sifra,hoe is het nu met je?niet zo goed natuurlijk,dat begrijp ik.

angela.fijn dat je met je schoonmama kan praten. dat scheelt toch alweer iets,iemand die je echt begrijpt en waar je face to face even mee kan praten.

pw,hoe is het nu met jou>ik hoop echt dat de haptonoom je kan helpen(sorry als ik over iets heen gelezen heb hoor!)

met mij is het wijfelend.leuke vacature gezien ik ga een sollicitatie wagen. gisteren in het team(vergadering)gezegd dat de knop om is. ik ga iets anders zoeken. mijn teamleidster zei nog dat ze geen rekening met me moeten houden qua diensten enzo...maar tegelijk zegt ze wel dat we moeten voorkomen dat ik in de ziektewet kom.
nogal tegenstrijdig vind ik dat,dus ik ga morgen nog eens met dr praten. er zijn 2 diensten deze maand waar ik NU al naar van word als ik eraan denk...dadelijk kom ik daardoor wél ziek thuis omdat ik niet mag vragen of iemand anders mn dienst draait?
ik voel me er zo verrot onder....
vorige week moest ik zo vreselijk veel huilen.
dit werk wilde ik altijd doen,nu doe ik het,en ik trek het niet.
ik voelde me zó''n mislukkeling...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:07

Ik heb wel goed geslapen. Mijn moeder belde me wakker vanochtend, toen ben ik er maar uit gegaan en met de hond naar buiten. Nu zou ik het liefste mijn bed weer in gaan, maar dat is ook zo wat.

@ Sifra: Ik had er inderdaad helemaal overheen gelezen. Stom van me. Wel goed dat je de keuze hebt gemaakt om met je eigen auto te gaan. Ik hoop voor je dat je inderdaad wat rustiger bent als je wat inneemt. Kan me voorstellen dat je dat liever niet wil, maar zo'n dag is toch druk en hectisch. Er komt veel op je af dus het is geen schande.

@ CIV: Wat lastig dat je meteen zoveel extra moet werken. Nou ja, misschien valt het dan daarna alleen maar mee. 12 uur overwerk is wel veel. Wat vervelend dat je een nachtmerrie had. Dan wordt je zo onrustig wakker. Ben benieuwd hoe je dag vandaag is. Denk nog steeds aan je ;)

@ Angela: Wat fijn he om met iemand te praten die hetzelfde heeft meegemaakt. Ik ben er van overtuigd dat je dan namelijk pas echt weet wat het is en hoe iemand zich voelt. Ik kon me dat voordat ik het zelf kreeg ook niet voorstellen hoe dat was.
Voel je je vandaag een beetje beter?

@ Darkchrystal: Ik begrijp goed dat je een mislukkeling voelde, maar dat is nergens voor nodig. Wel raar dat je teamleidster zo tegenstrijdig is. Jammer hoor. Goed van je dat je nog weer met haar wil praten. Wat voor vacature heb je gezien waar je op wil solliciteren?
(Ik moet trouwens donderdagavond weer naar de haptonoom, dus ik ben benieuwd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:37

de vacature die ik heb gezien is incassomedewerker...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:10

Dat is idd wel heel wat anders. Spannend, solliciteren.

Ik ben echt zo'n sukkel. Ben helemaal de theorie vergeten van de cognitieve vaardgiheden. Moet ik het alsnog in grote hoeveelheden doen. Nu eerst sporten en vanavond er maar mee beginnen. Zucht...

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:19

Ik wil hier graag ook even meepraten als het goed is tenminste.
Ben een wrak momenteel. Erg moe, veel hoofdpijn en huilen om alles en niets...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:28

Jezus DC, vind het een beetje eng worden. Ik wilde ook zo graag als groepsleider werken en ik trok het ook niet en waar heb ik toen op gesolliciteerd? Juist.....incassomedewerker. Als het maar niet het bedrijf is waar ik weg ben gegaan, want dan komt het niet goed, daar wil ik je echt voor behoeden. Maar anders.....leuk werk hoor!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:29

Hee RodeoRoxy, welkom in het topic. Het kan erg opluchten om hier je verhaal te kunnen doen, ik hoop dat je er wat aan hebt!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:34

ik doe ook even mee, als jullie dat goed vinden.
of in elk geval lees ik mee (deed ik ook al).
bij mij is het zo raar (vind ik), ik heb het op zich helemaal niet héél druk ofzo,
maar in mijn hoofd wel, ben snel overprikkeld, en ervaar de laatste tijd te weinig tijd om tot rust te komen.
gevolg... in mijn hoofd blijven zitten, doelloze dingen doen in plaats van al die dingen die nog moeten,
op mijn werk ben ik in een staat van hyperfocus, en thuis kak ik helemaal in.
vervolgens ga ik dus van mezelf balen, mezelf van alles opleggen, dat wat ik mezelf opleg lukt me niet, dus ik faal voor mijn gevoel, ik raak het zicht kwijt op prioriteit en niet prioriteit en klamp me vast aan elke vorm van afleiding die ik maar kan vinden.
niet de manier om het op te lossen, dat weet ik wel.
het komt ook allemaal wel weer goed, maar ik ben en blijf er gevoelig voor, het is iets waarmee ik keer op keer weer mee wordt geconfronteerd, en waar ik mee moet leren leven.

misschien dat iemand hier het herkend, en misschien dat ik hier dingen lees waar ik iets mee kan, vandaar dat ik me hier nu meldt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:35

Welkom Marigold en Rodeoroxy.
Hopelijk vinden jullie hier in het topic de steun die wij elkaar proberen te bieden. Zijn jullie nog wel gewoon aan het werk? Marigold wel als ik het goed begrijjp. Pas wel goed op jezelf en loop niet te lang door met deze klachten. Hoe langer je er mee doorloopt hoe langer je herstel duurt. Ik weet het helaas uit ervaring. Je hebt er niks aan om helemaal in te storten.
Sterkte allebei!

@ Sifra: Hoe gaat het nu met jou?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:40

@ Marigold: Het van jezelf balen herken ik maar al te goed. Heb er momenteel erg last van en het lukt me iedere keer heel goed om mezelf de grond in te trappen. Vind altijd wel een reden. Heeft bij mij ook te maken met het gevoel te hebben dat ik faal.
Heb je ook hulp verder?

@ Rodeoroxy: Heb jij ook hulp momenteel?
(Gewoon interesse en omdat ik zelf de ervaring heb er alleen niet uit te komen)

@ CIV: Lekker gewerkt vandaag? Vast wel weer moe van alle indrukken. Ga je nog naar je paardje? Hoop dat je nog wat energie over hebt.

@ Samantha: Hoe gaat het bij jou?

@ Angela: Voel je je weer wat beter dan gisteren?

@ Daijano: Hoe is het met jou? Beetje bijgekomen van je drukke weekend?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:46

ik heb wel een vertrouwenspersoon ja.
ik werk pas sinds een maand weer, dus eea moet nu even in balans komen..
dat zal het wel zijn.
vind het werk super leuk, en is 'maar' 2 dagen per week.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:05

Welkom Marigold.

Hoe gaat het met jou vandaag PW? Hoop echt dat je je wat beter voelt. Alleen morgen nog en dan kun je vrijdag naar je behandelaar, hoop dat je daar wat verder komt.

Hier gaat het nog steeds wel redelijk. Vandaag weer de hele dag bij oma geweest. We zijn vanochtend naar de begraafplaats geweest om een plekje uit te zoeken. Was nog best een eind lopen, dus ik raakte alweer in paniek en ben terug gaan lopen. M'n vriend was ook mee gelukkig en die kon bij oma en de man van de begraafplaats blijven. Maar toen ik halverwege was ben ik toch weer terug gegaan, omdat ik de paniek wat omlaag kreeg. Besef wel dat het vooral mijn gedachten weer zijn die me over de zeik helpen. Ik hoop dat ik er vrijdag niet zo veel last van heb als al die mensen er zijn. Moet er maar niet te veel mee bezig zijn. Maar verder gaat het wel ok, heb vandaag een waterkoker voor oma gekocht bij de blokker en het ging allemaal wel goed in de winkel (stond wel voor de deur geparkeerd), ook nog even in de winkels ernaast geweest. Viel niet tegen. Al met al trek ik het beter dan verwacht allemaal, als ik de paniek niet meereken. Maar daar heb ik anders ook last van.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:20

Zo ik ben ook weer thuis. Vandaag gewerkt van 9 tot 16 uur, was met name veel informatie en nog weinig doen. Hoop dat ik snel zelf wat mag gaan doen, dan voel ik me ook wat nuttiger. Van de week al een vergadering en 3 afspraken geloof ik, vrij pittig allemaal. Ga straks di. en do. dag 6 uur werken en woensdag 8 uur dus steeds lekker lang weekend :D . Uit mn werk nog even langs mn paardje gereden, anders komt er ook niet van. Ze heeft al een tijdje bultjes maar nu had ze wel een hele grote bult, groter dan mijn hand!? Dus volgende week de dierenarts maar even laten komen, zo komt mn vrije dag dan wel vol. Daarna met de hond gegaan en bij pa gaan eten. Vanavond lekker relaxen, zo leker in een warm bad.

Welkom voor Marigold en RodeoRoxy. Hoop dat jullie hier net zoveel steun vinden als ik hier vind. Neem je klachten serieus en pas goed op jezelf!

Sifra, een mens is sterker dan hij denkt. Hoorde laatst ook dat hoe meer je mee maak, hoe "elastischer" dat je word. Geloof hier wel in. Fijn dat het zo goed ging bij de Blokker en knap dat je terug bent gegaan. Vrijdag gewoon rustig aandoen en eventueel iets innemen, als je het niet trekt dan loop je gewoon even weg. Zelf vind ik het altijd wel fijn dat je zit en dus niet bang hoeft te zijn dat je flauwvalt ofzo.

DC, goed dat je de knoop door hebt gehakt en voor jezelf hebt gekozen! Zou gewoon schrijven op die vacature, zeker in deze tijd is het niet zeker of je al op gesprek mag komen en als het lukt dan ben je in ieder geval weer een ervaring rijker! Is het nog gelukt met je CV, hoe voel je je verder?

PW, hoe ging het sporten? Voor wanneer moet je die theorie geleerd hebben? Probeer het anders te spreiden of geef aan dat je het vergeten bent, het lukt toch niet om in 1x heel veel informatie in je op te nemen. Hoe voel je je verder?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:26

Drukke dagen zo CIV. Heb je wel een fijn gevoel bij het werk? Lijkt mij best pittig om zo ineens weer te beginnen. Zijn toch 3 best lange dagen achter elkaar. Maar wel fijn dat je dan altijd lang weekend hebt. Hoop dat je het super naar je zin gaat krijgen daar!
Enig idee wat je paardje kan hebben? Is het een vochtbult oid?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:49

@ Sifra: Heb je eigenlijk wel eens cognitieve therapie gehad of iets om je angsten onder controle te krijgen? Het lijkt me zo vervelend dat je gedachten / angsten je steeds zo in de weg zitten. Ik weet dat ze bij de instelling waar ik nu loop ook een cursus geven "je angsten de baas" en de cognitieve vaardigheden is echt om je irrationele gedachten om te zetten in rationelere gedachten. Ik moet daar steeds aan denken als ik jou verhalen lees...

@ CIV: Wat goed dat je uit je werk al langs je paardje geweest bent. Ben je morgen en overmorgen ook al lekker vrij of moet je nu een dag extra omdat het maandag pinksteren was? Als ik naar mezelf kijk lijkt me het wel pittig om zo van niks weer eens zo aan het werk te zijn. Valt het je mee of tegen?

Het sporten ging wel aardig. Had er absoluut geen zin in en daarom is het goed dat ik samen met mijn vriend ga.
De leesstof moet ik morgenmiddag doorgenomen hebben, maar ik ben morgenochtend eerst naar stal. Moet het dus vanavond doen. Verder gaat het nog niet goed met mij. Had weer een slechte dag. Ben gespannen en ook al probeer ik er niet de hele tijd aan te denken, ik zie vreselijk op tegen het gesprek vrijdag.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:58

Wel een lastige situatie dat ze eigenlijk willen dat je de eerste weken fulltime werkt. Lukt het ook om dat een beetje af te houden?

Ben benieuwd wat de dierenarts zegt over de bulten bij je paardje.

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:32

Bedankt allemaal,

Ik heb (nog) geen hulp maar wel mn vriend en een goede vriendin waar ik erg veel steun aan heb.
Heb wel al een folder in huis gehaald, denk dat het misschien toch wel verstandig is.

Mn verhaal even in het kort:
heb mn diploma niet gehaald in juni 2007, door ruzie met klasgenoot moest scriptie over doen, hierdoor
achterstand opgelopen met andere werkstukken ed. Toen kwamen er dingen in het spel bij mijn vriend
(kende tot 2 jaar geleden zijn biologische vader niet en nu dus wel wat veel gevolgen heeft).
Ben mn opa met kerst 2007 verloren, andere opa bijna met oudjaarsdag 2008 (door ijs gezakt en zwaar
onderkoeld naar z-huis gebracht).
Heb tot heden nog steeds mn diploma niet. Ik zit dagen en dagen (ondertussen al een dik jaar) achter de
computer maar er komt gewoon niks uit, scherm blijft leeg. Ik wil het heeeeel graag afronden maar het wil gewoon niet.
Waarom niet, tsjah geen idee. Hierdoor kan ik mezelf niet meer aankijken in de spiegel, ben kwaad op
mezelf dat het niet lukt en daardoor wil het alleen nog maar minder.
6 jaar geleden ben ik aangerand op vakantie. Omdat ik me hiervoor schaamde heb ik dit nooit aan iemand verteld,
alleen mn vriend weet het. Maar dit komt de laatste tijd steeds naar boven in mn dromen.
Heb ongeveer 3 dagen in de week knallende koppijn en ben erg moe.
Wel werk ik 3 dagen in de week (net nieuwe baan).

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:34

Ik zit hier helemaal trillend proberen bij te lezen, maar jullie gaan erg hard. Ben net terug gekomen van de tennis. Bij een oversteek zegmaar dat je ope en fietstpad gaat, moest ik oversteken. Dus ik netjes kijken naar links en rechts, steek netjes over, komen er opeens een paar marrokanen met 180 km per uur langs scheuren, net 1 seconde nadat ik gekeken heb, toeteren, herrie maken, werd bijna overreden ondertussen. Ze blokkeerden me, zaten in hun marrokaanse brabbeltaal tegen me tekeer te gaan met tussendoor wat niet zo aardige (zacht uitgedrukt) engelse scheldwoorden die ik wel verstond. Ik dacht dat ik ontvoerd werd!

twee weken geleden werd ik ook al binnen 5 minuten door 2 verschillende groepen marrokanen van minimaal 20 bij elkaar nageroepen. Ze kunnen ook nooit gewoon doen. Pas je toch eens gewoon aan als je in ons land woont! Ik voel me harstikke bedrijgt, tril als een bezetene en ik was net weer een beetje relaxed geworden. Dat fijne gevoel is weer helemaal weg! Iedereen die zich niet kan gedragen mag van mijn part weg van deze wereld, al dat onkruid. Ik voel me kwaat gemengd met angst. Ik kon niet eens zien hoe ze eruit zagen, anders had ik terplaatse 112 gebeld zo overstuur was ik.

mijn moeder gaat morgen de gemeente bellen omdat ze altijd beloofden een veilige omgeving voor iedereen te zijn en daar merk ik de laatste tijd bar weinig van. Ze staan ook altijd in grote groepen voor het winkelcentrum altijd op het moment dat ik erlangs moet. Ik weet het, schouders recht, blik op oneindig en doorlopen, maar ze roepen je altijd na en schelden naar je. En ik ga echt niet sexy gekleed ofzo, want denet fietste ik gewoon in een slobbervest met lange broek en paardenstaart en altijd zonder makeup en dergelijke, dus daar kan het niet aan liggen... maargoed, jullie hoeven hier verder niks mee, maar het lucht wel op het even van mij af te schrijven. Mijn moeder fietst de komende keren weer mee, want het gebeurd nu wel heel vaak. Maargoed, dat kan ze ook niet tot mijn 80ste blijven doen vrees ik. voel me echt zwaar klote op het moment. Ik moet nu eten, voor iedereen die het nodig heeft: Heel veel sterkte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:41

Hoi Dames,

Het gaat hier helemaal niet goed, ik kan echt niks meer en ga super snel over mijn grenzen heen. Gelukkig heeft mijn haptonoom me vanmiddag wel iets kunnen helpen. Ik ga echt tegen de muren op, ik voel me zo klote. Ik ben echt blij als ik eindelijk terecht kan bij de psych..

Morgen les met Garuna, en ik zie er als een berg tegenop.. Ik heb er totaal geen zin in, ik heb nergens zin in en kan me nergens toe zetten.

Ik heb net een stukje op mijn weblog geschreven http://www.sensitivepeople.web-log.nl, als jullie geintereseerd zijn..

Ik heb even echt niet de puf om jullie allemaal te reageren, maar ik wilde jullie graag even op de hoogte stellen.

CIV: Respect meid, echt super dat je dit kan!

PW: Ben je deze week al bij de haptonoom geweest? Hopelijk voel je je vrijdag een stuk beter als je bij je behandelaar bent geweest.

Sifra: Knap dat je toch terug bent gegaan, en super dat je bij blokker bent geweest!

Marigold en Rodeoroxy: Welkom, hopelijk vinden jullie ook de steun die ik vind in dit topic.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:50

Kun je de les niet afzeggen als het je teveel is?
Hoe heeft de haptonoom je kunnen helpen? Ben ik wel benieuwd naar. Ik loop tegen dezelfde dingen als jou aan namelijk. Wanneer kan je terecht vij de psych? Of weet je dat nog niet? Ik hoop snel, want ik denk dat je het niet lang meer trekt als ik het goed lees...

Ik moet trouwens morgenavond weer naar de haptonoom. Ben heel benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 03-06-09 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:52

Ik wil juist wel die les volgen, want ik denk echt dat die mij ook kan helpen.

Ik kan helaas pas 16 juni terecht bij de psych...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:53

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:02

Nog even volhouden tot de 16e. Als het echt niet gaat eerder aan de bel trekken bij je huisarts of bij de psych!

Ik word helemaal naar als ik het stukje lees. (Vind het helemaal niet wazig trouwens)
Eigenlijk herken ik er wel heel veel in, maar ik vind mezelf een loser omdat ik de dingen dus niet zo goed kan verwoorden zoals jij dat hebt gedaan. Ik begin dan meteen sterk aan mezelf te twijfelen. Hetzelfde heb ik met het stuk dat ik door moet lezen voor de cognitieve vaardigheden. De spanning voel ik dan gewoon opbouwen. Echt heel erg irritant.

Ga toch nog maar proberen verder te lezen, anders faal ik voor mijn gevoel omdat ik het huiswerk niet gedaan heb...