Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miss_kippie

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:46

ik ga hem wel halen moet toch de griepspuit halen en dan kan die der ook wel gelijk der bij

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 09:38

Er wordt weer aardig ophef en angsten over gemaakt nu he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:29

Jep erg vervelend als je een oproep op de mat hebt liggen, ik ben er een beetje onzeker over.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:42

Kan de arts eigenlijk nagaan of je de mexicaanse griep al gehad hebt?

Ik heb sinds de zomer al twee keer griep gehad - weet niet welke maar als een daarvan de mexicaanse was en ik hoef die inentingen niet meer is dat mooi meegenomen :)

(Maar goed: twee keer lang ziek van de griep sinds juli is voor mij dus wel een motivatie om het anders wel te halen. Ik ben het nu wel een beetje zat eigenlijk.)

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:36

Mindim schreef:
Jep erg vervelend als je een oproep op de mat hebt liggen, ik ben er een beetje onzeker over.

Heb ik ook, heb me afgemeld.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:46

Ik hoor heel afwisselende dingen over zowel de griepspuit als de spuit voor de mexicaanse griep.

Ik zelf weet ook niet wat ik ervan moet denken,
sommige zeggen van ah aanstel, iedereen maakt elkaar wat gek,
en andere zeggen weer van iedereen doet er te makelijk over?

Ergens vond ik het wel raar, dat dat gezonde meisje van 14? eraan gestorven was, je gaat dan wel even denken.

Misschien krijg ik de oproep ook ivm medische problemen, en weet dan totaal niet wat ik ermee aan moet.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:50

kr0elkip schreef:
Ieder jaar sterven er tussen de 250.000 en 500.000 mensen aan de seizoensgriep. De teller bij de mexicaanse griep staat nog ietsjes lager (nog geen 4000).
Na te lezen op http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs211...
Waar is al deze paniek en ophef over?

dit stukje kwam ik tegn op internet...
ik denk dat het meer ophef over is omdat het met de varkesngriep te maken heeft.....

Ja kijk, zoiets wordt nergens verteld....

Ergens hoe gek het ook klinkt, een beetje geruststelling.

Maar wat ik me afvraag, vandaag op een verjaardag, hoorde ik dat het nog helemaal niet zeker is wat de bijwerkingen/gevolgen zijn van de enting van de mexicaanse griep, kan er zo op internet niet meteen wat over vinden, weet iemand hier daar wat meer over?

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:09

Ik zit te twijfelen of ik de griepprik wel of niet ga halen.. Ik val onder de groep met een longziekte. Maar mijn chronische longziekte is veel minder erg dan een aantal jaar geleden..en ik ben niet zo van de medicijnen (slik nooit iets en hou totaal niet van prikken).

Maar zal ik dan alleen de griepprik gaan halen, of ook de enting voor de mexicaanse griep??
Of geen van beide?
Zijn er mensen die met dezelfde twijfel zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:16

Jep, ikke, ik zit ook met mijn longen. Voor jezelf is het al lastig beslissen, maar voor je kind lijkt me nog lastiger. Sommigen worden ook erg ziek van de normale griepprik en daar heb ik nooit last van. Aan de normale griep gaan ook veel mensen dood. 200 mensen is niet veel geloof ik op een groep van 200000 was het toch? Iedereen zegt me dat ik het gewoon moet doen, het is een beetje kiezen tussen 2 kwaaien.

De doden zijn oude mensen of erg zieke mensen of gezond?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:25

Het is ook lastig, straks wordt je hardstikke ziek van de inenting en kreeg je misschien helemaal niet de griep zelf.. Maarja dat kun je nooit weten.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:30

Ik heb al jaren geen griep gehad zonder inentingen.
Maar ik kan er ook niet tegen de gewone griep enting.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:31

Kreeg bericht van mijn HA dat ik in aanmerking kwam voor de griepprik. Maar heb het bericht weggegooid.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:35

Ik laat me niet inenten. Waarschijnlijk heb ik de Mexicaanse griep afgelopen week al gehad. Week flink ziek geweest met alle symtonen.
Anders had ik heb denk ik ook niet gehaald. Een griep kan je altijd krijgen en je kunt er ook altijd dood aan gaan...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:35

Nou, ik zag gister mijn opa zo ziek als een hond in bed liggen na de griepprik :n Ik ga vandaag even bellen hoe het nu gaat, maar ik vind het wel echt raar hoor!

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:46

Ik heb wel is horen zeggen dat de symptonen pas in december bekend zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:17

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele berichten over doden die gevallen zouden zijn na de inenting verwijderd. Om paniek te voorkomen is het de bedoeling een bron te noemen wanneer je een dergelijke post plaatst. Willen jullie hier rekening mee houden? :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:39

Ik twijfel heel erg of ik ze moet halen of niet. Ik werk in de thuiszorg dus veel ouderen en zwakke/zieke mensen. we hebben nu een oproep gekregen om 3 spuiten te halen. de gewone griep en 2 voor de mexicaanse. als het puur voor mezelf was dan had ik ze niet gehaald. maar ja, werk toch met risicogroep. maar vertrouwen doe ik die spuiten niet. :n

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:53

Weer een gezond meisje overleden aan de MG.
www.nu.nl

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:45

Pff..vind het wel griezelig worden hor..

Ik heb dit jaar al 2x griep gehad en daarvoor een jaar of 5 niet. Maar weet niet of er mexicaanse bij geweest is..denk het niet eigenlijk.
Het idee dat je zondag ziek wordt en maandag overlijdt vind ik echt schokkend..dat het zó snel kan gaan..

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:47

Er staat in het bericht dat het nog niet bewezen is en dat het vermoedelijk om de mexicaanse griep gaat... Paniekmakerij als je het mij vraagt, om een ongegrond bericht te plaatsen op nieuwssite's...

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:48

Ik ben hartpatiënte en heb (lichte) astma, maar peins er echt niet over die spuiten te halen; ik laat me nooit tegen griep enten.
Als je weet wat er voor troep in die spuiten zit, laat je het echt wel. daar staat genoeg over op internet, Google maar even. De bijwerkingen zijn erger dan de griep.
Elk jaar gaan er een aantal, ook gezonde mensen dood aan de griep, vooral na complicaties. Daar hoor je nooit een hond over.
Gezond eten, veel buiten zijn, goede multi en extra vit. C oftewel houd je immuunsysteem op peil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:49

ik laat me ook niet inenten, als ik zou moeten ofzo.

nooit gedaan dus waarom nu wel.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:54

Ik vind het ook wel erg raar dat ze binnen een dag overleden is...

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:56

ik weet het dus ook echt niet wat ik moet...ben bijna 34 weken zwanger.....

zou het voor mezelf niet erg vinden als ik een paar dagen goed beroerd zou zijn, maar wil dus echt niet dat er iets mis gaat met de kleine en ze weten nog helemaal niet wat het precies doet allemaal....moeilijk

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:04

kekaro schreef:
ik weet het dus ook echt niet wat ik moet...ben bijna 34 weken zwanger.....

zou het voor mezelf niet erg vinden als ik een paar dagen goed beroerd zou zijn, maar wil dus echt niet dat er iets mis gaat met de kleine en ze weten nog helemaal niet wat het precies doet allemaal....moeilijk

Ik ben ook 35 weken zwanger, dus zal ook wel een oproep krijgen. Het is mij echter volledig onduidelijk waarom Mex. griep nu voor mij of de kleine gevaarlijk zou zijn en wat de bijwerkingen van de vaccinatie zijn.

Mijn zoontje is een maand geleden opgenomen onder verdenking van Mex griep en de verpleegkundigen gaven toen al aan dat hij waarschijnlijk sneller beter zou zijn als hij de mex griep had, dan van de buikgriep die hij waarschijnlijk had. Bovendien is de hype aardig aangezwengeld door het bedrijf dat Tamilflu maakt.
Vrienden in Engeland en Ierland hebben de mexicaanse griep al gehad en zijn ook gewoon weer beter geworden. Ik zie dus echt het verschill met een gewone griep niet.

Ik denk dus dat ik die inenting lekker voorbij laat gaan..