[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:47

Uhm.. ik denk dat je op de stoel wordt geparkeerd, eendenbek erin, wattenstaafje langs baarmoedermond (kriebelde een beetje), eendenbek er weer uit, weer van de stoel af, klaar :)

Bij mij hebben ze dat vooronderzoek een minuut voor het plaatsen gedaan, dokter had het niet gedaan en ik had me zo op die plaatsing ingesteld dat ze het maar gewoon moest doen :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:53

zou wel fijn zijn als ik hem ook gelijk kreeg _O- maar verwacht het niet, ik moet geloof ik daarna weer terugkomen ^)

ik ben bang dat het pijn doet :=

ja ik laat me wel piercen daar maar het gevoel dat ze een spiraaltje in gaan brengen vind ik eng :')

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:57

Nou, ik heb lekker vorig jaar heel de handel eruit laten halen, nooit meer ongesteld, nooit meer een uitstrijkje.....heeeerlijkkk !!!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:59

Nee doen ze idd niet, of je moet net zo hard zeuren als ik deed. Maar dan achteraf niet zeuren als er bacterieen bleken te zitten en je een baarmoederontsteking krijgt en onvruchtbaar wordt :+

Volgens laat ik me liever 10x daar piercen dan 1x die spiraal, maargoed dat eerste heb ik nooit gedaan... heb zelden zoveel pijn gehad.

Maar aan de andere kant: al toen ik de kamer uitstapte zei ik 'was dit het? jeetje als het z'n belofte waar maakt zou ik het zo weer doen' :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:20

heb je veel na krampen gehad yessy? en hoelang heb je geen seks gehad als ik zo brutaal mag zijn dat te vragen?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:35

dat was alles behalve comfortabel :') die eerste eendenbek deed me pijn, maar die kwam er niet bij, de 2de eendenbek deed nog veel meer pijn maar toen kon ze er wel bij... nu 10 dagen wachten :):)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:17

Succes! Ik ga je even pb'en ;)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:07

Emytje schreef:
Ik moet zeggen dat ik het daar wel met je eens ben. Ik heb nu 2,5 jr lang een relatie, heb 9 jr lang de pil gebruikt en een jaar de nuvaring. Het begint me ontzettend tegen te staan en eigelijk wil ik een tijdje geheel zonder hormonen zitten. Maar vriendlief vind condooms maar niets en wil ze pas gaan gebruiken als het echt echt moet. Ik ben dus ook een beetje bang dat als ik zeg dat ik stop met die troep dat ik niet veel meer hoef te verwachten. :P Vandaar dat ik de mirena spiraal overweeg, ookal vind ik dat dood en dood eng en heb ik alsnog weer hormonen in mijn lijf die er van nature niet in die doses zitten. Wanneer zal er eens eindelijk een mannenpil of een mannenprikpil worden uitgevonden???

ik heb 5 jaar de pil gebruikt en heb 2 jaar de nuva ring gehad, eigenlijk puur en alleen om mijn menstruatie in de hand te hebben. kreeg sinds de hormonen troep alleen maar meer last van mensturatie klachten, tot misselijkheid en flauwvallen van de pijn en krampen aan toe. ben ondanks toch zwanger geraakt en na een hoop wikken en wegen toch besloten het niet te houden. ( nog steeds spijt van overigens) hebs sinds die periode niet meer aan de anticonceptie gezeten, en moet zeggen dat me menstruatie nu appeltje eitjes is, bijna geen last meer. dus we gebruiken nu gewoon condoom. mijn vriend heeft echt een hekel aan die dingen, maar geloof me als ie wil dan wil ie wel hoor, of ze nou een hekel aan die dingen hebben of niet, dus daar zou ik me echt geen zorgen om maken :P
als jij geen hormonen meer in je lichaam wil dan zou ik daar eens met je vriend over praten, vind dat jij niet alleen degene moet zijn die daar last aan onder vind en denk dat je daar samen best uit kan komen. voor mijn vriend ging er een wereld open dat ik nu met me menstruatie gewoon normaal kan doen wat ik altijd doe en niet 2 of 3 dagen doodziek en creperend op de bank lig, hij wil niet meer anders ;)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:08

Ik heb helemaal geen vooronderzoek gehad :=

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:12

@ Blue_Kim: Heb je helemaal gelijk in ja. Ik moet het er maar weer eens over hebben. Had jij voor je pil gebruik een lichte/gewone of zware menstruatie? En komt het nu ook een beetje regelmatig?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:48

Ik slik juist de pil om ongesteld te worden?? Ben begonnen met de pil voor een regelmatige ongesteldheid, heb hem nu 5 maanden niet gebruikt(wou weten of mijn buikpijn door de pil kwam) en ben maar 1 keer ongesteld geweest en niet zwanger dus nu maar weer gewoon aan de pil. Zijn er hier nog meer meiden die dat hebben?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:52

voor ik aan de pil begon,een lichte tot normale menstruatie, denk 4 of 5 dagen normale bloeding met niet tot nauwelijks pijn, was eogenlijk altijd van ooh sjoet ik ben ongesteld :P toen ik aan de pil ging, begon ik met lovette, nergens last van zelfde menstruatie, alleen kreeg ik last van doorbraak bloedingen, dat was nou juist net de reden waarom ik aan de pil ging, dus kreeg ik microginon (hoe je het ook schrijft) toen begon het gelazer, in het begin rugpijn wat al erger werd, met al meer toenemende krampen namate de maanden vorderde. toen kreeg ik een vriendje waar ik toch regelamtig bij bleef slapen en werd voor mij de pil niet helemaal optimaal meer, omdat ik daardoor wel eens vergat hem te nemen, dus na overleg met de huisarts, die mij een spiraaltje ed afraade ivm buitenbaarmopederlijke zwangerschappen en eventuele onvruchtbaarheid hebben we besloten om de nuva-ring te doen (want ik wil toch wel graag een gezinnetje straks) menstruatie is al die tijd qua bloeding en tijsduur hetzelfde gebleven alleen de pijn nam almeer toe. dat ik bij de abortuskliniek lag, vonden ze het ook wonderbaarlijk dat ik geen kik gegeven hebt, en dat ik zei dat me menstruatie nog meer pijn deed dan dat afzuigen, stonden ze me allemaal heel raar aan te kijken, dus dan kan je je wel een beetje indenken hoe pijnlijk mijn menstruatie op een gegeven moment was.
na de abortus dacht ik van ik wacht eerst tot mijn menstruatie weer helemaal normaal is voor ik weer een ring in doe, aangezien het ongeveer 4 tot 6 weken duurt geen bloedingen meer hebt van de abortus. dus voor je je eerste cyclus weer had was ik zo'n 3 maanden verder. ik werd ongesteld op volgens mij zondag middag, heb heerlijk zondag nacht doorgeslapen, wat echt een wonder was na 3 jaar altijd de eerste 3 nachten klaarwakker stuiptrekkend in bed te liggen :P ben keurig 4 dagen ongesteld geweest, met wel iets meer bloeding als normaal, maar who cares, ik had geen pijn! toen keurig netjes drie weken niks en daarna weer 4 daagjes wel, en zo gaat dat nu al vanaf maart. netjes drie weken op en een week af, zoals het hoort. het enige lastige is dus, de ene dag begint het op zondag de andere pas op maandag, dus is wel beetje verassing waneer het komt, want normaal ga me lichaam altijd al aan met rugpijn van het gaat komen, en nu merk ik het pas als ik naar de wc ga dat ik denk van sjoet, ik ben doorgelekt. dus als ik weet dat er 3 weken voorbij zijn zorg ik altijd dat ik iets op zak heb zodat ik neit voor verassingen kom te staan, maar ik ben hier echt zo blij mee, als ik van te voren had geweten dat die hormomenbende voor mij zo'n hel zou worden was ik er nooit aan begonnen.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:00

daffie1986 schreef:
Ik slik juist de pil om ongesteld te worden?? Ben begonnen met de pil voor een regelmatige ongesteldheid, heb hem nu 5 maanden niet gebruikt(wou weten of mijn buikpijn door de pil kwam) en ben maar 1 keer ongesteld geweest en niet zwanger dus nu maar weer gewoon aan de pil. Zijn er hier nog meer meiden die dat hebben?

mij is verteld in de kliniek dat de bloedingen die je tussen de periode van het stoppen met de pil, geen echte menstruatie is, maar een soort fake bloeding, zodat het voor jezelf een bevestigign is van ik ben niet zwanger, vandaar dat het ook neit slecht is om de pil door te slikken zonder stop periodes er tussen/
ik weet niet in hoeverre dit nou echt waar is, aan de andere kant, ze werken met zwangere vrouwen dus lijkt me dat ze er wel verstand van hebben :P

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:07

Klinkt bijzonder heftig. Maar ik moet zeggen dat ik je verhaal over de Nuva ring wel herken. Ik had voor pilgebruik ook een erg zware menstruatie; 5 weken niets, 9 dagen leeglopen met zware buikkrampen. Tijdens de pil is dit normaler geworden, maar doordat het me ontzettend ging tegenstaan, ik 2-3 mirgraine aanvallen in de week had en ik em steeds vaker vergat, toch maar over gestapt op de nuva ring. Nu is mijn menstruatie wel weer zwaarder en ook ik lig zeker de eerste drie nachten wakker door de krampen in mijn rug, benen en buik. Mijn vriend mag me dan ook zeker niet aanraken, want alles doet pijn. Maar goed, ik ben nu dan alweer 10 jaar aan de pil/ring, dus het kan best zijn dat er een hoop is veranderd en dat ik mijn normale menstruatie helemaal niet zo erg meer vind.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:12

blue_kim schreef:
mij is verteld in de kliniek dat de bloedingen die je tussen de periode van het stoppen met de pil, geen echte menstruatie is, maar een soort fake bloeding, zodat het voor jezelf een bevestigign is van ik ben niet zwanger, vandaar dat het ook neit slecht is om de pil door te slikken zonder stop periodes er tussen/
ik weet niet in hoeverre dit nou echt waar is, aan de andere kant, ze werken met zwangere vrouwen dus lijkt me dat ze er wel verstand van hebben :P

Klopt. De pil zorgt ervoor dat er geen eisprong plaats vind en dat je baarmoederslijmvlies ongeschikt is voor innesteling. Tijdens de opleiding Apothekers assistente is mij verteld dat je maar 3 a 4 keer in het jaar een stopweek hoeft in te lassen. Dus je kunt makkelijk 3 strips achter elkaar gebruiken. MAAR de kans op doorbraakbloedingen zijn dan wel veel groter. Overigens zorgde dit er bij ons in de klas wel voor dat iedereen massaal de pil ging doorslikken. :P

MarielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:17

Emytje schreef:
blue_kim schreef:

Klopt. De pil zorgt ervoor dat er geen eisprong plaats vind en dat je baarmoederslijmvlies ongeschikt is voor innesteling. Tijdens de opleiding Apothekers assistente is mij verteld dat je maar 3 a 4 keer in het jaar een stopweek hoeft in te lassen. Dus je kunt makkelijk 3 strips achter elkaar gebruiken. MAAR de kans op doorbraakbloedingen zijn dan wel veel groter. Overigens zorgde dit er bij ons in de klas wel voor dat iedereen massaal de pil ging doorslikken. :P

Dit leek mij dus ook ideaal, maar een aantal keer per jaar een stopweek! Maar ik kreeg van die bloedingen, toen ging ik naar mijn huisarts omdat ik dacht dat ik misschien dan een iets zwaardere pil zou moeten hebben. (alles om maar niet te vaak ongesteld te zijn) Hij zei tegen mij dat het niet gezond is om de pil zoveel door te slikken. Hij zei: in je baarmoeder moet het ook ververst worden.. (het kwam er op neer dat het goed zou zijn om toch eens per maand een stopweek te houden zodat alles er even uit kan)

dus braaf houd ik iedere maand een stopweek

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:31

Emytje schreef:
Klinkt bijzonder heftig. Maar ik moet zeggen dat ik je verhaal over de Nuva ring wel herken. Ik had voor pilgebruik ook een erg zware menstruatie; 5 weken niets, 9 dagen leeglopen met zware buikkrampen. Tijdens de pil is dit normaler geworden, maar doordat het me ontzettend ging tegenstaan, ik 2-3 mirgraine aanvallen in de week had en ik em steeds vaker vergat, toch maar over gestapt op de nuva ring. Nu is mijn menstruatie wel weer zwaarder en ook ik lig zeker de eerste drie nachten wakker door de krampen in mijn rug, benen en buik. Mijn vriend mag me dan ook zeker niet aanraken, want alles doet pijn. Maar goed, ik ben nu dan alweer 10 jaar aan de pil/ring, dus het kan best zijn dat er een hoop is veranderd en dat ik mijn normale menstruatie helemaal niet zo erg meer vind.

als ik jou was zou ik het er met je vriend over hebben. zeg gewoon dat je het wilt proberen, als het niks is kan je altijd weer de pil/ring gaan gebruiken.
weet je wat ik me gewoon hele erg afvraag, je pompt onodig hormonen in je lichaam, en niemand weet nu eigenlijk nog wat de gevolgen ervan later zullen zijn. ik denk dat dat pas duidelijk wordt als de generatie van mijn moeder (nu 50) echt ouder worden. dat is de eerste generatie die echt al lang aan de pil zitten, of misschien zelfs wel pas de generatie die nu een jaar of 30/40 zijn, die zitten (de meesten athans) vanaf hun 15e ongeveer aan de pil. wie weet hoe slecht het eigenlijk wel niet voor je is... ?
ik zou gewoon in goed overleg met je vriend kijken wat er gebeurt als je stopt. denk wle dat het enkele maanden duurt voor echt alles uit je lichaam is. als het dan nog heel hefitg is dan begin je gewoon weer. maar wat ik denk, tenminste dat was bij mij zo. mijn menstruatie was onregelmatig, door de pil is dat jaren lang heel regelmatig geweest, en dnek dat het daarom bij mij nu nog steeds regelmatig is. of het er wat mee te maken heeft weet ik niet ;) maar nu is het gewoon om de 3 weken en dat was vroeger de ene keer 3 weken de andere keer 6 weken.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:45

Het is in ieder geval het proberen waard vind ik.

Wat betreft het massale gebruik van de pil voor meerdere jaren lang. Het zou mij om eerlijk te zijn niet verbazen als ze er over een paar deccennia (hoe schrijf je dat?) achter komen dat de vruchtbaarheid van vrouwen achteruit gaat of dat het een ander effect heeft op de menstruatie.

@ Marielle B: De bloedingen die je had zijn gewoon doorbraakbloedingen. Op zich niet ernstig, geeft gewoon aan dat je hormoonspiegel iets lager is, maar wel super irritant. Wat je huisarts zegt is overigens iets dat niet waar is. Oké als je em jaren en jaren lang achter elkaar blijft slikken is dat inderdaad niet gezond. Maar de menstruatie die je hebt met de pil is nep en is alleen in het leven geroepen omdat men dacht dat vrouwen die 'gewoonte' nodig hadden. Ze zijn er dus op terug gekomen en het is nu zo dat je maar ongeveer 3 a 4 stopweken in het jaar nodig hebt en dus niet iedere maand.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:00

zo ben net terug van de gyn
Heb een vaginale echo gehad die gelukkig maar weinig pijn deed :)
alles zag er goed uit, maar had wel een cyste van ongeveer 3 centimeter in mijn linker eierstok... maar dat was normaal..
Ze dacht een vleesboom(pje) te zien maar dat was de vorm van mijn baarmoeder.
Nu hoef ik dus pas over 5 jaar weer terug

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:30

MarielleB schreef:
Dit leek mij dus ook ideaal, maar een aantal keer per jaar een stopweek! Maar ik kreeg van die bloedingen, toen ging ik naar mijn huisarts omdat ik dacht dat ik misschien dan een iets zwaardere pil zou moeten hebben. (alles om maar niet te vaak ongesteld te zijn) Hij zei tegen mij dat het niet gezond is om de pil zoveel door te slikken. Hij zei: in je baarmoeder moet het ook ververst worden.. (het kwam er op neer dat het goed zou zijn om toch eens per maand een stopweek te houden zodat alles er even uit kan)

dus braaf houd ik iedere maand een stopweek

En ook mijn huisarts vertelde mij dit toen ik hem vroeg hoelang ik hem kon doorslikken. Hij vertelde mij dat het voor een keertje geen kwaad kan, maar er op een gegeven moment toch rotzooi je lichaam uit moet. Nu ik dit lees ga ik het denk toch maar eens proberen, heb altijd zulke krampen in mijn stopweek, en mijn huid moet na een stopweek ook weer 2 weken herstellen.. ;(

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:28

Leo schreef:
Ik heb helemaal geen vooronderzoek gehad :=

nou ik vind het wel ideaal, want word gelijk getest op soa's en allerlei!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 10:07

Ja lijkt mij ook. Ik hoorde pas een jaar later dat, dat ook wel werd gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:24

MIjn huisarts raadt ook elke maand de stopweek aan ivm verversing, en je lichaam even rust gunnen van de hormoondosis die je krijgt. Zeker omdat ik nu een driefasenpil gebruik, een hele zware.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:12

Een week of 6 geleden heb ik een morningafter-pil geslikt. 2 dagen later werd ik ongesteld, maar dat duurde maar 2 dagen ipv de gebruikelijke 4. Ik ben altijd heel precies ongesteld, maar sinds die bloeding na de morningafter, dus niet meer. Ik weet dat het voor kan komen dat je later ongsteld wordt na zo'n pil, maar hoe veel later is dat? Want ik wil eigenlijk wel weer met de gewone pil beginnen en het zit me ook niet leker, dat ik toen gewoon wel ongesteld werd en nu dus al een week over tijd ben :=

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:41

wanneer je de pil word ben je eigenlijk niet meer ongesteld, het is allemaal nep en heeft dus ook geen vaste " dagen" de eerste jaren bij mij duurde het wel 6 dagen, nu nog maar 1 dag.. denk niet dat het nog gaat komen en zou gewoon weer met je pil beginnen :)