Bij mij hebben ze dat vooronderzoek een minuut voor het plaatsen gedaan, dokter had het niet gedaan en ik had me zo op die plaatsing ingesteld dat ze het maar gewoon moest doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emytje schreef:Ik moet zeggen dat ik het daar wel met je eens ben. Ik heb nu 2,5 jr lang een relatie, heb 9 jr lang de pil gebruikt en een jaar de nuvaring. Het begint me ontzettend tegen te staan en eigelijk wil ik een tijdje geheel zonder hormonen zitten. Maar vriendlief vind condooms maar niets en wil ze pas gaan gebruiken als het echt echt moet. Ik ben dus ook een beetje bang dat als ik zeg dat ik stop met die troep dat ik niet veel meer hoef te verwachten.Vandaar dat ik de mirena spiraal overweeg, ookal vind ik dat dood en dood eng en heb ik alsnog weer hormonen in mijn lijf die er van nature niet in die doses zitten. Wanneer zal er eens eindelijk een mannenpil of een mannenprikpil worden uitgevonden???
daffie1986 schreef:Ik slik juist de pil om ongesteld te worden?? Ben begonnen met de pil voor een regelmatige ongesteldheid, heb hem nu 5 maanden niet gebruikt(wou weten of mijn buikpijn door de pil kwam) en ben maar 1 keer ongesteld geweest en niet zwanger dus nu maar weer gewoon aan de pil. Zijn er hier nog meer meiden die dat hebben?
blue_kim schreef:mij is verteld in de kliniek dat de bloedingen die je tussen de periode van het stoppen met de pil, geen echte menstruatie is, maar een soort fake bloeding, zodat het voor jezelf een bevestigign is van ik ben niet zwanger, vandaar dat het ook neit slecht is om de pil door te slikken zonder stop periodes er tussen/
ik weet niet in hoeverre dit nou echt waar is, aan de andere kant, ze werken met zwangere vrouwen dus lijkt me dat ze er wel verstand van hebben
Emytje schreef:blue_kim schreef:mij is verteld in de kliniek dat de bloedingen die je tussen de periode van het stoppen met de pil, geen echte menstruatie is, maar een soort fake bloeding, zodat het voor jezelf een bevestigign is van ik ben niet zwanger, vandaar dat het ook neit slecht is om de pil door te slikken zonder stop periodes er tussen/
ik weet niet in hoeverre dit nou echt waar is, aan de andere kant, ze werken met zwangere vrouwen dus lijkt me dat ze er wel verstand van hebben
Klopt. De pil zorgt ervoor dat er geen eisprong plaats vind en dat je baarmoederslijmvlies ongeschikt is voor innesteling. Tijdens de opleiding Apothekers assistente is mij verteld dat je maar 3 a 4 keer in het jaar een stopweek hoeft in te lassen. Dus je kunt makkelijk 3 strips achter elkaar gebruiken. MAAR de kans op doorbraakbloedingen zijn dan wel veel groter. Overigens zorgde dit er bij ons in de klas wel voor dat iedereen massaal de pil ging doorslikken.
Emytje schreef:Klinkt bijzonder heftig. Maar ik moet zeggen dat ik je verhaal over de Nuva ring wel herken. Ik had voor pilgebruik ook een erg zware menstruatie; 5 weken niets, 9 dagen leeglopen met zware buikkrampen. Tijdens de pil is dit normaler geworden, maar doordat het me ontzettend ging tegenstaan, ik 2-3 mirgraine aanvallen in de week had en ik em steeds vaker vergat, toch maar over gestapt op de nuva ring. Nu is mijn menstruatie wel weer zwaarder en ook ik lig zeker de eerste drie nachten wakker door de krampen in mijn rug, benen en buik. Mijn vriend mag me dan ook zeker niet aanraken, want alles doet pijn. Maar goed, ik ben nu dan alweer 10 jaar aan de pil/ring, dus het kan best zijn dat er een hoop is veranderd en dat ik mijn normale menstruatie helemaal niet zo erg meer vind.
MarielleB schreef:Dit leek mij dus ook ideaal, maar een aantal keer per jaar een stopweek! Maar ik kreeg van die bloedingen, toen ging ik naar mijn huisarts omdat ik dacht dat ik misschien dan een iets zwaardere pil zou moeten hebben. (alles om maar niet te vaak ongesteld te zijn) Hij zei tegen mij dat het niet gezond is om de pil zoveel door te slikken. Hij zei: in je baarmoeder moet het ook ververst worden.. (het kwam er op neer dat het goed zou zijn om toch eens per maand een stopweek te houden zodat alles er even uit kan)
dus braaf houd ik iedere maand een stopweek