Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:50

MENSEN doe is normaal, het is maar een prikje hoor!!!!!
Ik hoor mensen hier zeggen dat het HARTSTIKKE veel pijn deed etc.
Je moet eens in het ziekenhuis kijken bij mensen die kanker hebben, hoeveel pijn die moeten ondergaan!
Die moeten heel wat meer prikjes en véél pijnlijkere dingen dan zo'n klein naaldje in je arm.
Tuurlijk "voel" je het even en heb je daarna spierpijn(net zoals ik nu met een stijve arm zit) maar kom op,
een beetje minder aanstellen kan ook hoor!!

WiskyBokjes

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:07

Nou iedereen heeft zo zijn eige pijngrens, bij mij deed het geen zeer alleen voelde me daarna erg belabberd

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:49

UpToDance schreef:
MENSEN doe is normaal, het is maar een prikje hoor!!!!!
Ik hoor mensen hier zeggen dat het HARTSTIKKE veel pijn deed etc.
Je moet eens in het ziekenhuis kijken bij mensen die kanker hebben, hoeveel pijn die moeten ondergaan!
Die moeten heel wat meer prikjes en véél pijnlijkere dingen dan zo'n klein naaldje in je arm.
Tuurlijk "voel" je het even en heb je daarna spierpijn(net zoals ik nu met een stijve arm zit) maar kom op,
een beetje minder aanstellen kan ook hoor!!

uhuh, ik stel me totaal niet aan. Heb een hekel aan aantellers dus waarom zou ik het zelf doen. Ik weet toch ook niet eens hoe het komt door dat ik misselijk ben. Misschien krijg ik griep of weet ik veel. Maat goed, tuurlijk zijn er veel pijnlijkere dingen ja, heb er ook mensen aan verloren, en ook mn vrienden. Maar goed, vind het nogal zelf raar, dat ik heb dan wel spierpijn heb bij persee deze prik maar het is ook bij ons geweest hoi prik pleister *pats op de prik* ja doei. en zo is het gewoon echt. Maar niet persee alleen kankerpatiënten hoeven zoveel prikken, ik moet er zovaak 1 dan weer bloedprik, en dan weer griep prik een normaal mens krijg er 1 in het half jaar ik krijg er 1 in de drie maanden. Dan krijg ik weer ontstekingsremmes ingespoten omdat ik die pillen niet door mn keel krijg.
En niets maar dan ook niets heb ik er aan overgehouden. geen eens stijfheid/spierpijn of whatever.
Dus ik weet niet meer overdrijven doe ik zowiezo niet. Ook loop ik mezelf niet gek te maken, over die broodje aapverhalen zeer zeker niet en ik geloof het ook niet.
Het is wel heel toevallig dat mn buurmeisje ongeveer hetzelfde had als mij vanmiddag.
Ik weet dat je het niet alleen tegen mij heb maar over het geheel maar ik dacht zal wel even mijn verhaal vertellen :=

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 02:29

hmmm, de medische wereld is nou een maal een mannenwereld.......
Wie weet wat voor een wraakactie de mannen hebben verzonnen tegen ons vrouwen.....

sorry,sorry.... laat op de avond, laag niveau/overal complottheorien in zien xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 03:56

Daar zijn mannen te dom voor. :')

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:57

Moon schreef:
hmmm, de medische wereld is nou een maal een mannenwereld.......
Wie weet wat voor een wraakactie de mannen hebben verzonnen tegen ons vrouwen.....

70% van alles wat de laatste jaren bij geneeskunde afstudeert is vrouw... Wie weet wat mannen proberen om die trend te stoppen :+

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:21

@WiskyBokjes; Iedereen heeft zijn eigen pijngrens, maar een beetje minder aanstellen kan ook hoor. ;)

@Keedie; Ik had het niet over jou. ;) Ik had het alleen over de mensen die het PRIKJE zóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó zeer vonden doen. Niet alleen hier op bokt is het zo hoor, maar bij mij op school en waar je die prik moet halen. Ik snap best dat mensen er heel bang voor zijn en dat ze jankend op de stoel zitten, kan ik me nog enigzins begrijpen. Maar mensen die zeggen dat ze bijna dood gingen van de prik omdat het zo zeer deed, daar heb ik geen respect voor.

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:33

@ UpToDance: Nee daarom zei ik je zou het niet persee over mij hebben maar over het algemeen, in het geheel jij schnap
Ik heb oook geen respect voor voor mensen die zeggen dat zo dood van de pijn gingen van de prik, je voelt bijna niets. :n

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:21

Keedie schreef:
@ UpToDance: Nee daarom zei ik je zou het niet persee over mij hebben maar over het algemeen, in het geheel jij schnap
Ik heb oook geen respect voor voor mensen die zeggen dat zo dood van de pijn gingen van de prik, je voelt bijna niets. :n

Ben het met je eens. Ik bedoel nou ja, een prik doet wel zeer en als je gewoon zegt dat het zeer deed, dan is het niet erg. Maar dat je dood gaat van de pijn, nee, dat gaat mij ook iets te ver ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:23

UpToDance schreef:
@WiskyBokjes; Iedereen heeft zijn eigen pijngrens, maar een beetje minder aanstellen kan ook hoor. ;)

@Keedie; Ik had het niet over jou. ;) Ik had het alleen over de mensen die het PRIKJE zóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó zeer vonden doen. Niet alleen hier op bokt is het zo hoor, maar bij mij op school en waar je die prik moet halen. Ik snap best dat mensen er heel bang voor zijn en dat ze jankend op de stoel zitten, kan ik me nog enigzins begrijpen. Maar mensen die zeggen dat ze bijna dood gingen van de prik omdat het zo zeer deed, daar heb ik geen respect voor.

:(:) dan moet je nog veel leren.

Elk mens heeft een eigen pijngrens en die heb je gewoon te respecteren. Ik vind dat jij degene bent die zich aanstelt hier ipv de mensen die zeggen dat het pijn deed. En neen, ik heb heus geen naalden angst dus tis niet dat ik me aangesproken voel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:26

De mensen die zich misselijk voelen.......... kans van 9 op 10 dat het gewoon tussen je oren zit......

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:28

Hoeft niet, het kan gewoon zijn dat je lichaam over reageert. Ik word zelfs misselijk van de lichtste pijnstiller. Een ander zegt ook "stel je niet zo aan, zo zwaar is het niet" maar mijn lichaam overreageert er gewoon op. Zelfs van een griepvaccin word ik helemaal misselijk :') Dus het kan heel goed zijn dat ze er wel misselijk van worden, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze over een week dood vallen. Kan ook gewoon zijn dat je lichaam er heftig op reageert. :) Om nog maar te zwijgen over hoe licht in mijn hoofd ik me voelde voor zo'n TBC testje :') (dus dat zit niet eens in je spier, word gewoon in je huid ingespoten zeg maar) en van een piercing word ik dan weer niet misselijk dus het heeft niets te maken met de naald op zich.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:38

pharagirlke schreef:
Hoeft niet, het kan gewoon zijn dat je lichaam over reageert. Ik word zelfs misselijk van de lichtste pijnstiller. Een ander zegt ook "stel je niet zo aan, zo zwaar is het niet" maar mijn lichaam overreageert er gewoon op. Zelfs van een griepvaccin word ik helemaal misselijk :')

Maar dat wil niet zeggen dat die reactie niet vanuit de psyche komt ;)
Ik weet niet op welke termijn jij er misselijk van wordt, maar van een intramusculair vaccin ben je niet zomaar ziekjes - en de nare associatie die jouw psyche maakt, kan dat prima veroorzaken...

Overigens vind ik daar niets mis mee, je kunt je misselijk voelen door die nare associatie, maar hoe het komt vind ik uverhaupt van veel minder belang. Als je er écht narigheid van ondervindt, dan kun je er iets mee, maar anders? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:41

WhiteRose schreef:
pharagirlke schreef:
Hoeft niet, het kan gewoon zijn dat je lichaam over reageert. Ik word zelfs misselijk van de lichtste pijnstiller. Een ander zegt ook "stel je niet zo aan, zo zwaar is het niet" maar mijn lichaam overreageert er gewoon op. Zelfs van een griepvaccin word ik helemaal misselijk :')

Maar dat wil niet zeggen dat die reactie niet vanuit de psyche komt ;)
Ik weet niet op welke termijn jij er misselijk van wordt, maar van een intramusculair vaccin ben je niet zomaar ziekjes - en de nare associatie die jouw psyche maakt, kan dat prima veroorzaken...

Overigens vind ik daar niets mis mee, je kunt je misselijk voelen door die nare associatie, maar hoe het komt vind ik uverhaupt van veel minder belang. Als je er écht narigheid van ondervindt, dan kun je er iets mee, maar anders? :)

Dat bedoel ik. Als ik ga denken van 'o jee, hier word ik ziek van', nou, 9 van 10 keer word ik ook echt misselijk, omdat ik me (onbewust) toch druk zit te maken. Gewoon relaxen, ze hebben er genoeg op getest, want voordat het ook werkelijk uitgebracht mag worden als vaccin word er écht wel wat vaker dan 1x op getest ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:43

Als ik me laat bloedprikken oid val ik ook standaard flauw en ben ik zeker 2 dagen misselijk. Kan je zeggen dat ik me aanstel, maar ik heb dat ook niet in de hand. En elke keer denk ik toch weer 'ach joh, deze keer gaat 't vast beter', maar het gaat toch altijd mis heur. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:56

Ik ga er van uit dat ik van een pijnstiller niet misselijk word maar dat mijn pijn weg gaat :')

Hoe lang? Het is niet meteen als de spuit gezet word, het eerste moment voel ik me nog prima. Hoe lang? Goh, kwartier/twintig minuutjes? Misschien langer....

Ik ben idd gelijk Anthea: "aaah deze keer komt goed :j ik was vast nerveus oid" maar nee hoor :') Ik blijf misselijk worden er van.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:01

Van iedere prik kan je misselijk/draaierig/koortsig worden.

Deze heb ik wel spierpijn van gehad, maar niet heel erg. Van een zware hockeytraining heb ik meer last ;)

2e keer prikken dacht ik trouwens dat hij de naald erop zetten maar er iets niet goed was,, dus ik zat maar te wachten op een 2e keer prikken tot ik de naald eruit voelde gaan. Ik durf er niet naar te kijken, maar zolang ik niet kijk gaat alles goed ;) vandaar! (ben bang voor naalden!)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:06

ik ben biuj allebij de prikken neit misselijk geweest of iets anders
heb bij de eerste prik wel 1dag spierpijn gehad!
maar ik kan niet zeggen dat het zeer doet je voelt er niks van!
geef mij mar 100 van die prikken beter dan ongenezelijk ziek!!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:56

pharagirlke schreef:
UpToDance schreef:

:(:) dan moet je nog veel leren.

Elk mens heeft een eigen pijngrens en die heb je gewoon te respecteren. Ik vind dat jij degene bent die zich aanstelt hier ipv de mensen die zeggen dat het pijn deed. En neen, ik heb heus geen naalden angst dus tis niet dat ik me aangesproken voel :')

kon het niet alten te reageren :P
ik ben doodsbang voor naalden, maar zelfs ik vondt het reuze meevallen, vergeleken met het infuus waardoor ik in m'n broek schijt van angst voor naalden :D nee serieus vondt ik het helemaal niet zo'n pijn doen :)
maar vindt wel dat iedereen zelf moet besluiten of het heel zeer doet of niet :j

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:14

ik ben voor dood voor naalden
en ik ontspan dan geen spier
dus bij mij deed het wel redelijk pijn :)
en ik stel me niet aan ,kan best tegen stootje , 6 uur rondgelopen met een gebroken elleboog en geen kik zeggen :+ denken dat het wel overgaat maar niet kunnen bewegen

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:47

Hebben hier mensen al een oproep gehad voor de 3e prik? :P

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:49

Nope.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:51

Daphne__ schreef:
kon het niet alten te reageren :P
ik ben doodsbang voor naalden, maar zelfs ik vondt het reuze meevallen, vergeleken met het infuus waardoor ik in m'n broek schijt van angst voor naalden :D nee serieus vondt ik het helemaal niet zo'n pijn doen :)
maar vindt wel dat iedereen zelf moet besluiten of het heel zeer doet of niet :j

En toch, iedereen zei me dat een navelpiercing geen pijn deed, ik verrekte! Aan de andere kant zijn er een hoop die zeggen dat MD's pijn doen om te laten zetten, voelde ik niets van. Heb twee keer gevraagd (heb er twee) wanneer hij ging beginnen. Bleek dat de MD er al in zat... :=
Nogmaals, pijn is subjectief, wat bij de ene verschrikkelijk pijn doet voelt de andere niet en andersom. Mijn piercer bv zei dat hij niets aan zijn rug kon verdragen, hij vond de piercing in zijn nek pijnlijker dan zijn tepelpiercing. Tja... Menig mens met een tepelpiercing zal hem voor gek verklaren. Iedereen is op iets anders gevoellig. Zo ook met injecties. Ik houd ook niet van injecties. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-05-09 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:51

wel een aantal brieven omdat ik hem niet ben gaan halen, proberen ze me 3x dezelfde folder te laten lezen, dan denk ik echt lieverds, als ik die prik vertrouwde was ik allang gekomen hoor

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:13

Ik heb dr tot nu toe 2 gehad,
maar ik heb soort van prikken fobie.. Maarja nu ik dr
2 heb gehaald (door overhalen van vriendinnen ) kan die derde er ook wel bij anders zijn die
andere 2 in mij ogen zegmaar voor niks geweest.. :o