Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:29

joyce2 schreef:
Nu gaat het gelukkig een stuk beter, ik wist gister echt niet hoe ik het had... Op bed liggen was niet fijn, want dan begon mn hoofd nog harder te bonken, als ik rechtop zat nam het bonken iets af, maar werd ik juist gigantisch misselijk. Het enige dat ik fijn vond was slapen, maarja, zie maar eens in slaap te komen als je al tig keer hebt geslapen, haha. En ik wist dat ik moest drinken, maar dat ging niet van harte... Uiteindelijk heb ik dus toch nog een dosis Imigran genomen, nu de neusspray en dat begon met een uurtje te werken, wat een verademing zeg! Maarja, toen voelde ik dus hoe moe mijn lichaam was... Echt zo slap als een vaatdoek... En nu voel ik me nog steeds niet lekker, maar de hoofdpijn is weg...

T is denk ik ook een combi van meerdere dingen geweest hoor, heb een paar weken lang mezelf ontzettend hard voorbij gerend op mn werk, ook toen ik ziek was gewoon doorgelopen en nu komt zeg maar de genadeslag... Voordeel daarvan is dat ik nu echt even uit kan zieken en er dinsdag hopelijk weer fris tegen aan kan!

Alsof er een trein over je heen gereden is zeg ik altijd.

Fijn dat het uiteindelijk hielp.

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:49

Nou precies, zo voelt het wel een beetje! Ik was echt blij dat ik gister die neusspray had genomen, heerlijk! al had ik niet verwacht dat ie aan zou slaan... Maar nu weet ik dat ook weer voor de volgende keer, dat ik het gewoon kan proberen met een 2e dosis!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:28

Joyce: gelukkig dat het hielp!

Hier ook vandaag weer flinke hoofdpijn gehad, gisteren toch weer teveel gedaan denk ik (hele ochtend in huis gewerkt, boodschappen etc en de middag op stal), vannacht enorme krampen in mijn hoofd en nek, imigran die niet echt helemaal hielp. Vanavond eetafspraak met de buren, dus vanmiddag nog een uur in bed gelegen en imigran genomen en gelukkig ging het beter ... afzeggen is altijd zo vervelend.

Ik zie niet echt verband met voeding, bij mij is het vooral drukte, stress en slecht slapen dat migraine triggert.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:30

mijn moeder heeft zo eens een tip gekregen om geen gemengd gehakt meer te eten. Niets met varken. Omdat ze wel openstond voor een experiment heeft ze het geprobeerd. En beviel erg goed, stukken verminderd. Ook haar vullingen in de tanden hadden er wat mee te maken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:09

oohw, ik heb veel vullingen! Hopelijk heeft het er niets mee te maken... Wat was het bij haar dan, met die vullingen?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:16

Dat is als je nog oude vullingen van amalgaan hebt, daar kun je hoofdpijn van krijgen. tegenwoordig wordt dat niet meer gebruikt. Al die witte vullingen van nu zijn niet hoofdpijnverwekkend.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:02

ik heb nog wel oude almangaan of hoe je dat ook schrijft, een deel is al wel vervangen voor wit, maar nog niet alles!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:18

iedereen met migraine: sterkte!!!

hier gelukkig nog steeds geen aanvallen...klopt af...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:45

Lammie: fijn voor je!

Zit hier nog met een half-half-hoofd, migraine is niet heel erg meer maar ook niet weg ...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:52

* stuurt half hoofd naar Simodi

Balen dat het nog niet wegtrekt. Bij mij lijkt het na woensdag toch weggetrokken te zijn. Gisteren nog even een dipje toen ik boodschappen ging doen in een -natuurlijk veel te drukke - supermarkt, maar toen ik had gegeten was het eigenlijk weer weg.
Toch zou ik wel willen dat de verbouwing over was, dat scheelt veel denkwerk en minder druk hoofd.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:49

Blugh..hier vette koppijn. Komt echt uit mn nek, spieren zijn vet verkrampt. Net ff op bed gelegen, iets beter geworden maar lang niet weg. Neig naar lading paracetamol maar wil eigenlijk niet meerdere keren per week dat slikken.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:09

Laurabram schreef:
* stuurt half hoofd naar Simodi

Ha, ha! :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:03

Heeft het geholpen? ;)

Voor de mensen die last hebben, sterkte! Voor de mensen die al een tijdje geen last hebben gehad, doe mij dat recept ook eens ;)

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:20

ook even weer hier.
iedereen met migraine/hoofdpijn sterkte!

zelf al een hele tijd niet zoveel last van migraine gelukkig.
eigenlijk is het een stuk minder sinds ik geopereerd ben (dikke darm en endeldarm verwijderd).
wie weet had het daar wel wat mee te maken..

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:22

Knert schreef:
mijn moeder heeft zo eens een tip gekregen om geen gemengd gehakt meer te eten. Niets met varken. Omdat ze wel openstond voor een experiment heeft ze het geprobeerd. En beviel erg goed, stukken verminderd. Ook haar vullingen in de tanden hadden er wat mee te maken.

dat vullingen hoofdpijn konden veroorzaken had ik ook al wel eens gehoord.
maar varkensvlees.. nee dat is totaal nieuw voor mij.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:43

joyce2 schreef:
Heeft het geholpen? ;)

Voor de mensen die last hebben, sterkte! Voor de mensen die al een tijdje geen last hebben gehad, doe mij dat recept ook eens ;)

Ja, gaat al wel weer beter! ;)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 02:05

Ik heb nog maar sinds november migraine aanvallen en haat het nu al ENORM! Soms tot 3x per week migraine en vorige week had ik het van maandag avond tot woensdag middag, echt verschrikkelijk!

Nu lees ik hier dat als je geen chocolade eet & caffeïne drinkt het minder wordt? Ha bah! Ik ben een echte chocoholic :(

Als ik meer dan 2 uur naar school moet heb ik s'avonds wel gegarandeerd migraine, kan dit zijn omdat ik me dan lange tijd moet concentreren?

Ik ben nu in overleg met de huisarts een "dagboek" aan het bijhouden ivm mijn migraine, 1 xje is migraine maar kan nog alles doen, 2 xjes is migraine en liever in mijn bed liggen en 3 xjes is migraine en kan niets meer doen, kruip meteen in bed en ga slapen
heb helaas vaak 3 xjes :(

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:06

nou hier was het vandaag weer raak...oorzaak: stress en oververmoeid...maar ja dat krijg je als je druk bent met je nieuwe huis en ondertussen ook nog gebroken diensten moet draaien wegens gebrek aan personeel...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:14

Erg he lammie... Ik werk me ook suf met onregelmatigheid omdat we met personeels geklooi zitten... En dan ook nog alles rondom een nieuw huis, dat brengt al genoeg drukte met zich mee (ben blij dat ik dat achter de rug heb)! Dan is het idd wachten tot je aanval krijgt. Sterkte!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:45

joyce2 schreef:
Erg he lammie... Ik werk me ook suf met onregelmatigheid omdat we met personeels geklooi zitten... En dan ook nog alles rondom een nieuw huis, dat brengt al genoeg drukte met zich mee (ben blij dat ik dat achter de rug heb)! Dan is het idd wachten tot je aanval krijgt. Sterkte!

ja inderdaad, het verhuizen op zich brengt al de nodige chaos en als je dan ook nog eens stress op het werk hebt door personeelstekort en daardoor gebroken diensten moet draaien maakt dat er niet makkelijker op...
vanmorgen was het nog op de achtergrond aan het zeuren, toch even naar stal gegaan en eenmaal daar en gewoon even te hebben geknuffeld met jana gleed alle stress even van me af en verdween het laatste restje ook, gelukkig...en jana genoot ook van de aandacht, ze is ook gewoon een schatje...

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:33

Bah, hier is het ook weer zover.... Nu al vanaf 13.00u 3! aanvallen gehad, (de derde voel ik nu opkomen) dus ik denk dat ik maar ga slapen zometeen. Mijn rechter arm werkt al niet meer, dus typen gaat ook al niet meer zo best..... :(

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:35

Hier ook iemand met migraine die zich aanmeld. Heb het nu al best lang. Vroeger ongeveer 2x per maand nu 1x per 1 a 2 maanden. Ik heb er gelukkig wel medicatie voor gekregen die iets helpt maar het blijft drama. Echt bonkend hoofd en allemaal sterretjes zien, niets eten of drinken geen licht of geluid

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:52

Sterkte Farfalla & Curly!

Ik heb op dit moment gelukkig geen last...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:59

hier nu ook weer migrainevrij op dit moment...
vandaag mijn kleding, bed en meubels overhuizen....en wat werk betreft ben ik 5 dagen vrij...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 18:32

Volgens mij is het weer druk met de paarse hoofden (voor de gene die binnenvallen moeten maar effies wat teruglezen)
Annemiek: Wanneer ga je je huisje in? Fijn dat je weer migrainevrij bent.