Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:49

*Tequila* schreef:
Hier ook hoor... Zit nu even op mijn werk en voel me nu dubbel lamlendig want heb net te horen gekergen dat mijn contract echt niet verlengd gaat worden. Bahbah....

Oei, dat is rot!! Sterkte...

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:17

:(:) voor alle pijntjes vandaag

Bij mij gaat het nog wel zeker met t oog op mijn valpartij met hengstje Wynn,...

@Tequila :(:) dat is idd niet leuk,.....

Truf

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:44

Hmm rot zeg, Tequila. Hoop voor je dat je binnen een redelijke termijn weer geschikt werk kan vinden.

Ik ben vandaag weer bij de fysio geweest en gezien het met mijn schouder nog totaal niet beter gaat, haast alleen maar beroerder, wordt t plan wat anders. Vermoedelijk is het een geirriteerde pees, die niet goed tot rust komt en hij zou de HA bellen voor pijnstilling oid. Hopelijk kan het vandaag nog geregeld worden, dat ik gelijk kan beginnen, anders is het weer pas na het weekend.
Ik ben benieuwd of dit het probleem wel op gaat lossen en wat voor medicatie ik ga krijgen, al gok ik er zelf op dat het diclofenac gaat worden, maar goed, ik ben geen arts.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:11

Flink balen inderdaad. Vooral omdat ze qua werk totaal geen klachten hebben, het is puur omdat ik nu deels in de zw zit... Blegh, lekker hoor. Nouja, ben al wel rond aan het kijken, maar weet nog niet wat ik wil. Heb het allemaal nog niet helemaal op een rijtje ;) Aankomende donderdag heb ik de intake voor een fibro-programma dat hier wordt gegeven, samenwerking van fysio en psycholoog. Ben heel benieuwd wat dat gaat worden!

Geïrriteerde/ontstoken pees is ook niet fijn zeg, heb je nog medicijnen gekregen?

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:13

Tequila dat is minder zeg, ik hoop dat je snel wat anders kunt vinden

Truf vervelend zeg als je een geïrriteerde pees hebt, mijn fysio was ook niet blij met mijn schouders gisteren, maarja dat komt door het werk wat ik van de week heb gedaan ;(

Vanmorgen begonnen met het huisje van mijn oma op te ruimen, ze zit nu tijdelijk in een verzorgingstehuis tot er plek voor haar is in bejaardentehuis, dus we moeten nu spullen uitzoeken die meegaan en welke weg kunnen. Buiten het psychische deel (je ziet allerlei dingen waar herinneringen aan zitten), was het ook lichamelijk ook nog behoorlijk zwaar. Er moest een hoop weggegooid worden, dus met zakken lopen sjouwen en dat voel ik nu wel.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:14

Hmm ja, zo is mijn oma ook van de ene plaats naar de andere gegaan, gelukkig was het op de meeste plekken duidelijk dat het voor heel tijdelijk was, dat we heel weinig hebben moeten verhuizen en haar huisje leeghalen heb ik alleen geholpen met de spullen voor de rommelmarkt.

Tequila, succes donderdag! Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik echt al tijden (als in 2-3 jaar) om de zoveel tijd last heb van die schouder, maar het nu na mijn stage (veel vegen en andere belastende dingen) echt te erg is geworden.
Gister ben ik maar bij de HA langs gegaan, bleek dat de assistente nog geen tijd had gehad om te overleggen met de dokter, maar dat hij bijna klaar was met zijn spreekuur. Ben nog even naar de winkels geweest en dat ik terug kwam, ging ze het net vragen. Heb nu voor ruim een week diclofenac 50mg mee gekregen en ben er gisteravond mee begonnen.
Moet zeggen dat de scherpe kantjes van de pijn af zijn en ik redelijk geslapen heb voor mijn doen (dat is al heel wat), wss doordat ik minder pijn had aan die schouder (en de rest van mijn lijf).
Hopelijk zet het effect door en ben ik straks van het gedoe met die schouder af

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:02

wie werd er nog meer vanmorgen huilend wakker van de pijn???

sodejuuu ik kon me helemaal niet meer bewegen.
en vriendlief snurkt nog een keer harder. pfffffffffff

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:42

Paintless schreef:
wie werd er nog meer vanmorgen huilend wakker van de pijn???

sodejuuu ik kon me helemaal niet meer bewegen.
en vriendlief snurkt nog een keer harder. pfffffffffff

nee gelukkig niet, alleen zit ik nu met een pijn ergens.................... ga niet in detail treden, maar vrees dat ik daar een ontsteking heb zitten en dat maakt zitten niet makkelijk ;(

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:46

haha..

nou.. ik heb ook pijn ergens.. andere pijn...

met les verkeerde onderbroek aan..

delen we dat alvast :P :j

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:48

oef dat is ook een vervelende pijn ;( En ja we zitten idd in dezelfde regio

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:48

:=

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:11

Leorah schreef:
ik heb helaas geen auping-centen.. dat is nou net zo moeilijk.. we hebben denk ik goed materiaal nodig maar geen groot budget. dus ik zoek naar opties.

matras gevuld met paardenharen
wat ook help is een onderdek van schapenwol

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:12

zit ook aan auping te denken. maar is zo vreselijk duur. moet ook een nieuwe lattenbodem hebben

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:14

haffiem schreef:
@ Alou, ik heb hetzelfde als jou, ik heb dan ook veel pijn. Ik gebruik de pil. Deze gebruik ik nu gewoon door. Hierdoor is bij mij de fybro ook al een stuk minder geworden. Het lijkt wel dat het ook met hormonen te maken heeft op deze manier.

ik heb tijdens mijn zwangerschap bijna geen last gehad..... (daarna kwam het dubbel hard terug hoor)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:15

hoor ik ook vaker. tijdens zwangerschap minder last van dingen en daarna 2 x erger, of meer.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:17

Slechte ervaring met auping (maar volgens mij ook oud matras)
En happy met stevige matrassen. O.a. een van IKEA, andere is merkloos.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:29

Ikea vond ik ook heel lekker.
heb ik een keer een weekend op geslapen in Duitsland. lag bijzonder lekker.

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 08:30

Ik heb sinds een jaartje een M-line matras, deze vormt ook naar je lichaam, maar heeft ook nog wat veren, is niet zo duur als een auping matras. Ook heb in er toen gelijk een verstelbare lattenbodem erbij gekocht. Ik heb in mijn zoektocht naar een andere matras, vaak op een soort van auping gelegen, echter vormden die zo naar je lichaam dat ik niet eens meer uit bed kon komen, dit zelfs al na een paar minuten testen.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:25

getverdemme ik kon gisteravond van de pijn niet in slaap komen, mijn arm, mijn duim, mijn knieën en mijn heupen. Ik ben eruit gegaan en heb 4 paracetamols ingenomen, maar ik lag gewoon te janken van boosheid. Het lijkt wel alsof het dit jaar zoveel erger is dan voorgaande jaren ;(

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:20

Verafjord schreef:
getverdemme ik kon gisteravond van de pijn niet in slaap komen, mijn arm, mijn duim, mijn knieën en mijn heupen. Ik ben eruit gegaan en heb 4 paracetamols ingenomen, maar ik lag gewoon te janken van boosheid. Het lijkt wel alsof het dit jaar zoveel erger is dan voorgaande jaren ;(

ik heb ook het gevoel of het erger is dan anders hoor.

ook al heb ik pas sinds aug. vorig jaar de diagnose.. ik heb er al langer last van.

maar zoals ik laatst wakker werd.. oei, dat had ik nog niet eerder gehad.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:20

Verafjord schreef:

Ik merk ook al heb ik het al meer dan 20 jaar,(alleen in combi met ME,maar daar zullen er wel meer van zijn)dat het dit jaar veel erger is,daar zijn we klaar mee ;(
Ik probeer er de moed in te houden,maar op deze manier wordt het soms wel lastig,..je voelt je zo verdomd machteloos en zeker dat niets helpt ;(

Emigreren naar een warmer oord???
Ik had deze al gevonden :D ruimte voor meer gezinnen ;)

http://www.moulin.nl/prop_view.php?ifac ... c0ae357c6c

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:08

Ik heb op mijn bed (boxspring, geen idee welk merk, m'n vriend had hem al :D) wel een schapenvacht liggen en dat is wel prettig om warmte vast te houden moet ik zeggen! Blijf minder lang koud dan zonder dat ding. Schoonmams had het nog liggen, prima!

Wel veel last op het moment, maar heb ook babyneefje en nichtje op bezoek gehad, dan is het allemaal iets drukker. Helemaal met nog een van 4,5 erbij. Maar wel heel leuk en lekker even de gedachten verzet. Morgen weer naar het werk, whoopie -O-

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:13

Sandra als ik dan toch ga verkassen, ga ik liever verder richting Antillen ofzo ;)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:20

ik begin morgen nieuwe baan. stress.. whoopie

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:38

Paintless schreef:
ik begin morgen nieuwe baan. stress.. whoopie

heel veel sterkte en succes morgen