[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 08:46

Picassox schreef:
MSophie schreef:
Ik slik al 5 jaar de pil heb sinds kort weer een vriend maar nu ineens midden in een strip begin ik kleine beetjes bloed te verliezen..
wij deden het perongeluk zonder.. vraag me nu alleen af of ik me nu zorgen moet maken ??

Als je de pil slikt moet 'ie gewoon beschermen. Wij doen het namelijk bijna altijd zonder. :o Ik slik wel gewoon de pil en in principe moet het voldoende zijn.

okee ja wij doen nu even tijdje met om te kijken of dat aanhoud zo ja ga ik naar dokter zo nee gaan we wel weer over op zonder want (ik) haha jaa de vrouw vind echt zoo gedoe :( intussen hij die condoom om heb ook al gaat dan snel heb ik al geen zin meer :o
Is overigens nu bijna over met bloeden

Kitsolu

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:05

Bah, ik ben laatst bij de HA geweest om m'n koper spiraal te laten plaatsen, kreeg hij hem er niet in :( Hij kon wel doordrukken, maar dan zou hij misschien mis 'prikken'. Ik baal ervan maar ben wel blij dat hij het risico niet genomen heeft. Nu moet ik de 24e naar de gyneacoloog, maar dat is ook eerst een gesprek...wat duurt 't lang en wat deed het zeer! Wou dat ik 't achter de rug had :P

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:57

Wat vervelend zeg. :(:) Mijn huisarts plaatst daarom alleen spiraaltjes bij vrouwen die eerder een spiraaltje hebben gehad of kinderen hebben. Ik vind dat gepruts niet zo professioneel overkomen eerlijk gezegd. :o Als het goed is heeft de gynaecoloog er wat meer handigheid in, waarschijnlijk valt het dan juist mee joh. :) Wel jammer dat je eerst een gesprek krijgt, dan moet je nog langer wachten dus.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:21

Internet is nog vervelend ook ! ben ik net gerust gesteld dat ik warschijnlijk niets verder heb..
en om even bij te vertellen ik was dus ongesteld zo uhh 4 dagen 5e dag begonnen met de pil en 4 of 5 dagen daarna hebben wij het weer gedaan zeg maar !
maar nu las ik ergens dat de pil pas weer na de 7e dag 99,99% betrouwbaar is.. huh snap er nu gewoon niks meer van mijn huisarts vertelde altijd vanaf dag 1 dat je de pil inneemt bent je weer beschermt zelfs onder je menstruatie ben je beschermt..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:49

Hij is gelijk betrouwbaar, mits je start op de eerste dag van je menstruatie, meen ik. Anders inderdaad 7 dagen, zoiets.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:21

Utixo schreef:
Hij is gelijk betrouwbaar, mits je start op de eerste dag van je menstruatie, meen ik. Anders inderdaad 7 dagen, zoiets.

Ligt eraan per pil, die van mij is de eerste maand dan niet betrouwbaar. :)

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:30

Picassox schreef:
Utixo schreef:

1e dag van me menstruatie begin ik nooit.. begin altijd op dag 5 weer met de pil..

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:38

Ohh pff ik heb ook een probleem. :Y)

Ik heb 2 keer de pil doorgenomen.
Nou heb ik me vorige week maar mooi aan de stopweek gehouden, maar mijn menstruatie is dus niet doorgekomen.

En nu heb ik elke dag buikpijn.. is dat wel normaal? }:0

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:14

MSophie dan ben je gewoon veilig.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:22

MSophie schreef:
Picassox schreef:

1e dag van me menstruatie begin ik nooit.. begin altijd op dag 5 weer met de pil..

Het gaat hier over écht beginnen met de pil, dus als je voor het eerst de pil begint te slikken. Het heeft niets te maken met wanneer je weer begint na je stopweek. Als je de stopweek korter maakt dan 7 dagen is de pil gewoon veilig. Ik zou alleen niet weten waarom je dat standaard zou doen want ik kan alleen maar nadelen verzinnen. Je dwingt namelijk je lichaam in een korte cyclus en bent ook nog eens vaker ongesteld. Waarom doe je dat? Edit: ik heb even teruggelezen en het is niet ondenkbaar dat je lichaam zo in de war is omdat je de pil niet gewoon volgens de gebruiksaanwijzing slikt, misschien iets om even bij stil te staan. ;)

Wat hier bedoeld werd is dat de pil meteen al veilig is als je die voor het eerst inneemt op de eerste dag van je menstruatie. Als je de pil begint te slikken op een ander moment is de pil niet meteen veilig. Of dat dat na een week of na een maand zo is weet ik niet en dat verschilt misschien ook wel per soort pil.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:01

ik ben vrijdag begonnen met de pil en zou eigenlijk aankomende week, woensdag denk ik ongeveer, ongesteld moeten worden. Denken jullie dat dit nu uit blijft? (ik hoop het wel ivm vakantie)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:02

Moet je niet met de pil beginnen op de eerste dag van je menstruatie?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:04

_Tara_ schreef:

nee, waar ik hem voor ben gaan gebruiken niet ;)

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:19

Phylos schreef:
ik ben vrijdag begonnen met de pil en zou eigenlijk aankomende week, woensdag denk ik ongeveer, ongesteld moeten worden. Denken jullie dat dit nu uit blijft? (ik hoop het wel ivm vakantie)

Als goed is word je dan niet ongesteld.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:20

_Tara_ schreef:

nee want de stop periode is dat je ongesteld bent dus dan slik je niet !
tenzij je de nieuwste pil heb die wil ik overigens ook gaan slikken dan slik je gewoon de hele maand lang.. met een 4 daagse stop periode ;)!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:24

^^
Als je de pil als anticonceptie wilt gaan gebruiken, moet je de eerste dag van je menstruatie beginnen met slikken om meteen veilig te zijn.
Er vanuit gaande dat je voor het eerst begint met de pil.

:D

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:32

MSophie schreef:
nee want de stop periode is dat je ongesteld bent dus dan slik je niet !
tenzij je de nieuwste pil heb die wil ik overigens ook gaan slikken dan slik je gewoon de hele maand lang.. met een 4 daagse stop periode ;)!

MandyR heeft al uitgelegd hoe dat zit, maar ik vraag me nog steeds af wat het voordeel is van een kortere stopperiode, dus als je me dat uit wilt leggen, graag! :D

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:42

Ja, dat voordeel zie ik ook niet helemaal.
Het enigste wat ik kan verzinnen is; mensen die altijd een volle week bloeden, zijn er met een kortere stopweek misschien eerder vanaf. Dus dat spaart weer een hoop ergenissen als je uitgaat ofzo.
Maar, ongeacht wat, het lijkt mij niet gezond om je lichaam in een andere cyclus te dwingen. Tenzij de eerste of laatste 3 pillen placebo's zijn, dan maakt het natuurlijk niets uit. Maar dan gaat mijn eerder genoemde voordeel ook niet door.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:48

Jouw redenering klinkt wel logisch, maar ik vraag me af of vrouwen die anders een hele week bloeden geen doorbraakbloedingen krijgen als de stopweek wordt verkort naar 4 dagen. Bij vrouwen die geen problemen hebben met het aantal dagen dat ze bloeden zie ik al helemaal geen voordeel. Wie het weet mag het zeggen! :D

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:58

Ik ben altijd al 3 dagen ongesteld geweest en 4 dag zeg maar beetje nabloeden maar dat steld niks voor.. volgens de dokter zou die veranderen als ik met de pil begon niks veranderd.. dat is de reden gewoon dat ik weer eerder begin met de pil zodat ik eerder weer 100% veilig ben:) vind vriendlief ook wel fijn namelijk..

voor de gene die iets willen weten over die pil dit is de website
http://www.24plus4.nl/

als goed is zoals ik eruit begreep zijn de 4 pillen die je slik tijdens je menstruatie blanco zo om vergeten van de pil te verkomen(iets wat ik dus soms wel heb:()

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:48

In je stopweek ben je ook gewoon beschermd hoor. Dus ook als je, zoals in de gebruiksaanwijzing staat, netjes 7 dagen niet slikt. Dat maakt helemaal geen verschil.
Dus jou redenering dat je dan veiliger bent klopt gewoon niet.

Ik heb het hier natuurlijk over de "gewone" pillen met een 7 daagse stopweek en niet een of andere nieuwe pil met een korte stopperiode of geen stopweek.

Dus ik wacht nog steeds op het antwoord op de vraag "wat is het voordeel van een korte stopweek?"

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:57

Even een vraagje over de stopweek: Ik heb donderdag mijn laatste pil genomen, moet ik dan donderdag of vrijdag weer beginnen?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:59

Vrijdag, dan heb je altijd op donderdag je laatste pil.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:01

Huh, weet je dat zeker? Ik slik op zondag m'n laatste pil en ik begin weer op zondag...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:21

Dan doe je het "fout" ;) Als je op zondag je laatste pil slikt, moet je op maandag weer beginnen. Er moeten 7 dagen tussen zitten. Zondag heb je hem al genomen, dus maandag de volgende.

Jij komt zeker ook niet uit met je strips dan?