tamary schreef:Alwiene schreef:
@essie: wat is ODD?
Obbessief dwangmatig nogwattes.... Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er niet in heb verdiept omdat ik het niet eens ben met die diagnose

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cantheon schreef:Mag ik vragen hoe dat diagnosticeren in zijn werk gaat? Gaat dat via de huisarts?
Alwiene schreef:@ Siskeh, LOL
@ Gizmo, kan je praktische voorbeelden geven van autismedingen waar je eerst wel last van had en nu niet meer? Want het is naar mijn idee toch HEEL veel aanvoelen en dat kan je toch niet leren? Ik snap het niet
gizmo1986 schreef:ik heb pddnos en add
heb een cursus gehad en heb inprincipe nergens last meer van ( mijn omgeving ook niet)
het kan allemaal goedkomen als je je best maar doet
MoniqueT schreef:Tja, als je zolang overal doorheen loopt voor iemand wat aan je merkt, is het misschien ook makkelijker om ermee om te gaan.
Ik wou dat het voor iedereen zo makkelijk was!
Alwiene schreef:@ Gizmo het spijt me, maar ook ik trek je diagnose in twijfel. Zo probleemloos leven als je deed past helemaal niet bij ADhD, de problemen die je omschrijft op sociaal vlak klinken eerder als een verlegen iemand dan als iemand met autisme.
En wat die oplossingen betreft, ik kan 10 agenda's nemen, het erin opschrijven houdt ik 2 dagen vol, op dag 3 ben ik ze alledrie kwijt. Al hang ik mijn huis vol met lijstjes, die zullen het niet voor me opruimen of schoonmaken en motiveren doen ze me al zeer zeker niet.
Orange_peach schreef:Deels wel met je eens siskeh, hoewel ... wat doe je dan met mensen die wel problemen hebben maar dan maar iets zoeken om het op te steken?
Zo ken ik ook iemand die telkens maar zegt "ik heb ook autisme hoor" als er ook maar iets verkeerd loopt ... daar kan ik me zooo aan ergeren want dit is pas opgekomen na mijn diagnose en ze steekt echt ALLES erop!!
*weet trouwens zeker dat ze geen autisme heeft*
gizmo1986 schreef:Alwiene schreef:Ik zeg ook niet dat jij er over liegt, ik vraag me alleen af of deze wel correct is, of die niet wat te makkelijk uitgegeven is.
Mag ik je vragen wat voor werk je nu doet?
ik werk niet, ik ben afgekeurd door het uwv, heb een wajong uitkering.
mijn man heeft een hele goede baan
siskeh schreef:Oww lees nu net je nieuw post.
Waarom zou je niet kunnen werken dan?(niet aanvallend bedoelt)
Edit: ben weer lekker aan het editten
Waarom ik dit vraag?
Ik zit nl. nu ook zelf thuis, dus geen werk of school, en zo red ik me prima, maar ik heb dus wel degelijk problemen, alleen blijkt dit pas weer als ik naar school zou gaan.
siskeh schreef:Weet je zeker dat zei geen autisme heeft?
Want er zijn ook veel autisten die problemen namelijk altijd buiten hun zoeken(bijv. ik kan de woorden op het bord niet lezen omdat de leraar te onduidelijk schrijft, terwijl ze dus eigenlijk een bril nodig zijn)
Ik dus niet, ik vind dat ik al mijn eigen problemen(en de problemen om me heen) heb veroorzaakt, en zal dus nooit een stoornis de schuld geven(wat ik misschien wel zou moeten doen...)
Maar je redeneert nou de verkeerde kant op denk ik![]()
IMO moet iemand met autisme problemen hebben, maar iemand met problemen hoeft geen autisme(of andere stoornis/handicap) te hebben
Snap je wat ik bedoel?