Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:20

Ja, ik merk het zelf vooral op mn werk. Ik ben dan ook helemaal afgeleid :+ Ik werk in de schoonmaak oa op kantoren, en dan kan ik rustig zo een kwartier staan kijken op de papieren en eigenlijk niet eens weten wat ik gelezen of bekeken heb.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:24

Dat heb ik inderdaad ook, ik werk dan momenteel niet, maar lezen kan ik ook niet. Kan me er niet op concentreren.
Maar ik bedoel meer dat de tijd zo lang duurt, dat je alleen maar aan het denken bent van: weer een half uur. En denkt kan ik al naar bed?? Nou ja, dat heeft misschien trouwens ook meer met mijn depressie te maken dan de burnout.

Edit: Ik ga even jou stukje teruglezen. Dat had ik ook nog niet gedaan. (Kon het van de week niet opbrengen om alles bij te lezen.)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:29

Pollewoppy schreef:
Dat heb ik inderdaad ook, ik werk dan momenteel niet, maar lezen kan ik ook niet. Kan me er niet op concentreren.
Maar ik bedoel meer dat de tijd zo lang duurt, dat je alleen maar aan het denken bent van: weer een half uur. En denkt kan ik al naar bed?? Nou ja, dat heeft misschien trouwens ook meer met mijn depressie te maken dan de burnout.

Nee, dat heb ik dan weer niet. Eerder het tegenover gestelde. Dan denk ik, sh*t, weer een uur voorbij en heb nog niks gedaan :P

Citaat:
Edit: Ik ga even jou stukje teruglezen. Dat had ik ook nog niet gedaan. (Kon het van de week niet opbrengen om alles bij te lezen.)

Is niet erg, soms gaat het gewoon niet en dan moet je het ook niet doen :n

Ik ga vanavond op stap. Ik heb eigenlijk ECHT geen zin, maar ja, ik ga toch maar. Thuis zitten is ook maar thuis zitten he :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:29

Hmmm wat eng herkenbaar wat je schrijft. Over het geen zin in hebben om met de hond te gaan. Heb ik ook. Ik loop wel met hem, maar niet ver. Nou ja, ik kan alles wel herhalen wat jij geschreven hebt, maar dat lijkt me niet echt nuttig. De simpelste dingen zijn gewoon teveel.

Oja en als het nou de 2e niet klikt bij de psycholoog, blijf er dan niet hangen en ga meteen op zoek naar een ander. Anders kom je niet verder, ik kan het je uit eigen ervaring helaas zeggen...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:31

Oja, ik ben ook geen 40 hoor. Ben ook nog jong, 25.
(Ik begreep uit je stukje dat je het een beetje voelt als: "Ik ben jong en hoor het allemaal aan te kunnen")

Ik moet zo uiteten. zie er ook als een berg tegen op. Maar ja, moet maar. Met vriend en schoonfamilie. Misschien wordt het wel heel gezellig

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:37

Ja, das ook mijn bedoeling. Mijn vriend heeft me uit mijn hoofd gepraat om nú al een ander te zoeken, nav dat telefoon gesprek. Heb besloten om m toch maar een kans te geven :\

Och, ik moest vandaag invallen bij een adres waar ik eerst voor vast heb gewerkt.
Die vrouw waar ik daar mee werkte, woont daar ook en is de vrouw van de huisbaas.
Tis een oud barvrouw, dus die heeft wel mensen kennis en weet ook de gevoelige snaren
te raken. Ze heeft zo ook goed contact met meneer pastoor.
Heeft ze die goede man gevraagd om even kennis te komen maken met me ( kreeg ik
achteraf te horen :D ) omdat ik wel wat hulp en ondersteuning kon gebruiken.
In de korte 5 min dat die man binnen is geweest, heeft meneer pastoor dus voor me
gebeden ( hoorde ik ook pas achteraf :+ ) en ik heb een kaarsje mee gekregen, die ik
vanavond moest branden. Het zou me licht in donkere tijden brengen.
Vond het maar heel apart, en ben echt geen gelovig mens oid, maar heb toch voor de
zekerheid de kaars aangestoken :') Baad het niet schaad het niet zullen we maar zeggen :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:37

Precies, dat is een goeie. Baadt het niet dan schaadt het niet. Van een kaarsje branden zal het zeker niet minder worden.
Ik ben ook niet gelovig, maar het is wel een mooi gebaar. Fijn om te merken dat mensen met je meeleven. Alleen dat doet al goed ;)

Nou ik ga uiteten.
Sterkte vanavond, ik hoop dat het een beetje meevalt voor je vanavond!
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 23-01-09 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:39

Pollewoppy schreef:
Oja, ik ben ook geen 40 hoor. Ben ook nog jong, 25.
(Ik begreep uit je stukje dat je het een beetje voelt als: "Ik ben jong en hoor het allemaal aan te kunnen")

Ik moet zo uiteten. zie er ook als een berg tegen op. Maar ja, moet maar. Met vriend en schoonfamilie. Misschien wordt het wel heel gezellig

Ja, zo voel ik het wel ja. En idd misschien wordt het wel gezellig. :D

Jij ook veel plezier gewenst. Geniet iig van het eten ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:40

Heel herkenbaar. Het heeft bij mij een jaar geduurd voordat ik mijn situatie een beetje kon accepteren. Acceptatie is de eerste (en misschien wel grootste) stap.

Ben nu echt weg!!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:45

Goedemorgen allen :wave: :O
Nou, gisteren op stap geweest en het was wel leuk.
Niet geweldig, maar iig was het tentje waar we waren errug
leuk en voor herhaling vatbaar als ik eens wat meer puf heb :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:29

Goed om te horen dat het meegevallen is gisteren :)

Ik heb het etentje ook weer overleeft, maar moet het vandaag wel bezuren. Maar dat wist ik eigenlijk al wel van te voren.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:53

Pollewoppy schreef:
Goed om te horen dat het meegevallen is gisteren :)

Ik heb het etentje ook weer overleeft, maar moet het vandaag wel bezuren. Maar dat wist ik eigenlijk al wel van te voren.

Hoe bedoel je? Dat je vandaag nog moe-er en erger down bent?
Dan zou ik heel op eens kunnen verklaren waarom ik vandaag alleen maar kan huilen :+

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:12

Ik bedoel inderdaad dat ik dan daarna een slechte dag heb.
Tijdens het etentje hou ik me groot en probeer ik zo gezellig mogelijk te zijn, maar het kost me heel erg veel energie. Teveel eigenlijk. De volgende dag merk ik dat dan. Dan heb ik nergens energie voor.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:49

Pollewoppy schreef:
Ik bedoel inderdaad dat ik dan daarna een slechte dag heb.
Tijdens het etentje hou ik me groot en probeer ik zo gezellig mogelijk te zijn, maar het kost me heel erg veel energie. Teveel eigenlijk. De volgende dag merk ik dat dan. Dan heb ik nergens energie voor.

:)* :D Het wordt me ineens duidelijk :j

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:56

Pollewoppy dat ken ik inderdaad. Als ik een keer ga stappen of familie komt over de vloer doe ik me uiterste best maar je betaald er de hoogste prijs voor. Meestal red ik het avondje niet eens en stort ik aan het einde al in.
Gelukkig word het weer beter en kan ik mijn cavia's weer menemen en even rustig op mijn kamertje blijven!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:28

Dat is inderdaad wel lekker fairytail! Hopelijk krijg je dan ook een beetje rust.

Ik heb vandaag weer een gesprek bij de crisisdienst gehad. was wel een pittig gesprek. O.a. over het contact met mijn ouders en hoe ik daar nu in sta. De therapeut die bij het gesprek aanwezig was verwoorde het wel mooi. Ik vertelde dat ik geen contact heb met mijn ouders, omdat er gewoon geen middenweg lijkt te zijn. De therapeut zei dat ik de landgrens had dichtgegooid, omdat mijn familie anders met kanonnen en geweren binnen kwamen vallen. En ze heeft gelijk, dat bedoelde ik precies met dat er geen middenweg lijkt te zijn...

Ook hebben we nog gesproken over de verschillende vormen van dagbehandeling en hoe we dat invulling kunnen geven. Morgen krijg ik als het goed is een behandelaar toegewezen en dan ga ik ook weer 'uit de crisisdienst'. het begint nu langzaam wat concreter te worden en dat is wel fijn.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:49

Pollewoppy schreef:
Dat is inderdaad wel lekker fairytail! Hopelijk krijg je dan ook een beetje rust.

Ik heb vandaag weer een gesprek bij de crisisdienst gehad. was wel een pittig gesprek. O.a. over het contact met mijn ouders en hoe ik daar nu in sta. De therapeut die bij het gesprek aanwezig was verwoorde het wel mooi. Ik vertelde dat ik geen contact heb met mijn ouders, omdat er gewoon geen middenweg lijkt te zijn. De therapeut zei dat ik de landgrens had dichtgegooid, omdat mijn familie anders met kanonnen en geweren binnen kwamen vallen. En ze heeft gelijk, dat bedoelde ik precies met dat er geen middenweg lijkt te zijn...

Ook hebben we nog gesproken over de verschillende vormen van dagbehandeling en hoe we dat invulling kunnen geven. Morgen krijg ik als het goed is een behandelaar toegewezen en dan ga ik ook weer 'uit de crisisdienst'. het begint nu langzaam wat concreter te worden en dat is wel fijn.

Wat fijn om te lezen dat het langzaam de goede kant op gaat :j
Ik zit nu ziek thuis, hele nacht moeten overgeven, diarree, duizelig enz pfff, niks voor mij :n

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:54

Goed uitzieken. Griep heerst als ik het goed begrepen heb.
Beterschap dan maar he!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:13

Ja klopt, vind het alleen raar dat ik echt alleen het overgeven en diarree heb, geen koorts oid. Heb ook niet het idee dat mijn hoofd dicht zit :n nja, ff afwchten tot 4 uur :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:59

Klinkt als een echte buikgriep... :(:)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:39

Heb een darminfectie -O-
De voorloper van buikgriep. Was gisteren naar de dokter, en binnen 12 minuten
weer terug :oo echt ongelooflijk snel :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:08

Dat is supersnel.
En nu? gewoon uitzieken? Of antibiotica?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:47

Wow dat is snel wel naar zeg nu aan de medicijnen?
Ik heb niet zoveel gepost wegens tentamen drukte en natuurlijk had ik een black-out voor niets nachten doorgehaald -_-

Van het weekend eindelijk sinds tijden even iets met mijn vader wezen doen. Moest een riem hebben want die was doorgesleten en kan niet zonder riem dan zakken me broeken af := Toen ging hij zowaar mee hoewel hij aan t werk was (kantoor thuis) .. Dat is echt al meer dan een jaar geleden..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:53

Fairytail schreef:
Wow dat is snel wel naar zeg nu aan de medicijnen?
Ik heb niet zoveel gepost wegens tentamen drukte en natuurlijk had ik een black-out voor niets nachten doorgehaald -_-

Van het weekend eindelijk sinds tijden even iets met mijn vader wezen doen. Moest een riem hebben want die was doorgesleten en kan niet zonder riem dan zakken me broeken af := Toen ging hij zowaar mee hoewel hij aan t werk was (kantoor thuis) .. Dat is echt al meer dan een jaar geleden..

Fijn, dat jullie samen wat hebben kunnen doen :j
Ik moet zetpillen gebruiken :j Niet leuk, maar ja, hou toch niks binnen :+

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:14

@ samantha: Beterschap!

@ Fairytail: Wat fijn om sinds zo lange tijd weer iets met je vader te doen.
Ik zie bij mij zoiets niet snel meer gebeuren. Nou woon ik ook niet meer thuis én heb ik even geen contact met ze. En dat blijft toch een vreemde situatie, voelt erg dubbel al is het mijn eigen keuze.