Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:24

Jee, nooit bij stilgestaan, maar dat heb ik dus ook regelmatig.

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:00

Mijn moeder heeft het al vanaf haar 14e.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 07:51

nee heb geen last van opgezette klieren, hangt dat samen met je suikers dan?

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:38

Naja dat vroeg ik me dus af ;) of hier meer mensen last van hebben. Ik merk namelijk wel dat me suikers wel heel slecht zijn als ze opgezet zijn..

Vanmorgen weer nuchter 9,2 |( En het ging zo goed de laatste tijd!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:50

Ik kan geen verband met mijn suikers ontdekken.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 21:56

ik had even een vraagje;

Kan je lichaamlijk 'verslaafd' aan hoge bloedsuikers raken?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:08

Ja, absoluut! Je lichaam raakt gewend aan hoge bloedsuikers en als je dan normale waarden krijgt, kan dat aanvoelen als een hypo.

Ook als je een snel dalend Hba1c hebt (meer dan 1 procent per half jaar) kan je daar echt van 'afkicken'. Je daardoor zelfs schade oplopen aan ogen en zenuwen.

Als ik wat meer tijd heb, wil ik daar nog wel wat uitgebreider op ingaan, hele interessante materie.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:17

ik zit nu de hele dag rond de 18/20 en als ik nu rond de 10 kom, voel ik me inderdaad echt al heel slecht.
Maar voel nu de hele tijd eigenlijk slecht.
Snel moe/buiten adem futloos enz.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:24

Dat is ook niet verwonderlijk. Als je zulke hoge bloedsuikers hebt, dan krijgt je lichaam gewoon geen brandstof om te functioneren. Je glucose blijft in je bloed zitten, je plast je energiebron uiteindelijk uit en je lichaamscellen schreeuwen om voeding.

Als je nog hoger komt, gaat je lichaam uiteindelijk zijn vetvoorraden aanspreken, daardoor krijg je weer ketonen in je bloed en uiteindelijk kan je daardoor in coma raken (maar niet bij 20 hoor ;-)

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 12:33

ik heb nu met sporten (waterpolo) dat ik helemaal geen kracht meer in mijn benen heb en dat ik helemaal sta te trillen. terwijl ik gewoon op 9 zit bijvoorbeeld.

ik ga nu de hele week vroeg naar bed (half 9/9uur) en dan hoop ik dat ik me beter voel bij het sporten

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:06

ik meld me ook weer eventjes,
mij mij gaat het helaas niet zo goed, 2 week geleden ben ik begonnen met rugpijn, en werd ik door de ha afgescheept met diclofenac ook de suikers waren helemaal van slag vorige week zo'n pijn dat ik nachts op de operatietafel lag, wat bleek nou ha heeft even een onsteking op mijn onderrug gemist die tot op het bot was gaan groeien..
nu thuis zitten en herstellende,
dieet ben ik eventjes mee gestopt..maar daar begin ik eerdaags weer mee.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:07

meikemarieke schreef:
Tjah ik ben pas 22 en ik moet wel de rest van mn leven met dit lichaam doen, dus moet ik er maar goed voor zorgen :)
Trouwens de dv heeft een apparaat laten zien dat vergoed werd door de verzekering, waarmee je je accucheck meter aan de computer kan koppelen, maar ik ben de naam vergeten :o , iemand enig idee?

ik denk dat jij de smartpix bedoeld, helaas wordt deze niet vergoed door de verzekering,

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:59

jeej valeria, heftig meis en het leek net weer wat beter te gaan met je, hopelijk ben je snel van je pijn en slechte suikers af

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:01

Valeria beterschap!.

Ja inderdaad heb geen energie meer, mijn basaal moet worden aangepast.
Maar ik weet niet hoe en wanneer ze dat gaan doen.
Ben het echt zat.

Ben nu al een week niet naar school geweest, maar heb gewoon geen kracht.
Slaap gemiddeld 14/16 uur per nacht.
Heb ook echt de hele tijd trek.

Maar opschool denken ze, dat ik me aanstel..

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:54

Valeria schreef:
meikemarieke schreef:
Tjah ik ben pas 22 en ik moet wel de rest van mn leven met dit lichaam doen, dus moet ik er maar goed voor zorgen :)
Trouwens de dv heeft een apparaat laten zien dat vergoed werd door de verzekering, waarmee je je accucheck meter aan de computer kan koppelen, maar ik ben de naam vergeten :o , iemand enig idee?

ik denk dat jij de smartpix bedoeld, helaas wordt deze niet vergoed door de verzekering,

wordt niet vergoed??
Oh in het ziekenhuis zeiden ze van wel......

Ezzzyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:04

Mijn broer heeft het al vanaf zijn tweede, toen ik dus geboren werd, werd bij hem ontdekt dat hij diabetes had..
Ik heb 1 keer een aanval van mijn broer meegemaakt en dat was echt heel raar..
Ik was 6 jaar en mijn broer dus 8 en ik zat aan tafel te tekenen en mijn broer lag achter me op de bank.
Toen ik me omdraaide en ik zag dat hij zijn ogen dicht had en dood stil lag schrok ik want ik wist niet wat hij deed.
ik ging aan zijn arm schudden en zei:"Dat is niet grappig hoor word gewoon wakker" na een tijde aan zijn arm te schudden werd ik boos en rende naar mijn ouders in de keuken. Ik zei: "papa, mama stefan is stom aan het doen!! Hij licht stil op de bank en hij word niet wakker!!" Toen mijn ouders tegen elkaar begonnen te schreeuwen en begonnen te rennen met spuiten heen en weer toen snapte ik er echt geen bal van. Hij had dus een aanval. Echt zielig..
Ik hoop dat je er doorheen komt en er leert mee te leven en heel veel beterschap! Echt heel veel beterschap allemaal!!!!
Tegen mijn broer zeiden ze dat er als het goed gaat iets word uitgevonden waardoor ze je van je diabetes kunnen afhelpen. Ik hoop dat dit allemaal gebeurd en dat jullie allemaal worden geholpen!!!!!

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:04

Citaat:

Citaat:
wordt niet vergoed??
Oh in het ziekenhuis zeiden ze van wel......

Ik heb hem wel hoor, de smart pix. Al een tijdje maar niet betaald hoor!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 18:54

yes het is eindelijk gelukt!! ik krijg de pomp met sensor vergoed :)

Ezzzyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:10

Uuh misschien een domme vraag maar waarom wil je een pomp?
Mijn broer spuit gewoon.. :o

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 20:22

omdat je zo beter je bloedsuikers kunt regelen als je moeilijk instelbaar bent zoals ik ;)
maar heb al een pomp maar nu krijg ik ook eentje die je aan kunt sluiten op een sensor die je bloedsuikers meet

Ezzzyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:23

Oke goed nieuws toch?? :D
Ik vind het wel heel erg rot voor je!!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:48

@valeria, wat een drama zeg!!! Hoop echt dat het snel weer beter met je gaat!!!
Wat apart troudens dat jij diclofenac kreeg!?! Ik kreeg het jaren terug NIET omdat het je suikers te veel zou ontregelen................ :P

Ik heb helaas ook de ervaring met dat heel lang hoge suikers hebben, een goede suiker als een hypo aanvoelde..... Wat was dat moeilijk om daar uit te komen zeg!!!! Iedere keer als je door dat punt heen wilde komen, nam je maar weer gauw wat te eten omdat je je zó rot voelde....
Maar, het is dus uiteindelijk gelukt!!!

Ik heb geen idee of er mensen wel of niet voor open staan, maar ik ben ook héél veel geholpen met Reiki (ik ben echt geen 'zweverig' typ ofzo, maar als je er verders met niets/niemand uit komt, ga je toch andere dingen proberen)
Sinds ik zo om de 6 weken daar kom, zijn m'n suikers véél beter en wanneer ik een hoge suiker heb, is deze verklaarbaar... (te weinig beweging of te veel gegeten....)
Ik heb nu vorige week zelf m'n Reiki 1 gehaald en het is gewoon niet uit te leggen hoeveel beter ik me voel!!!!!!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:17

Citaat:
Berichten: 347 @valeria, wat een drama zeg!!! Hoop echt dat het snel weer beter met je gaat!!!
Wat apart troudens dat jij diclofenac kreeg!?! Ik kreeg het jaren terug NIET omdat het je suikers te veel zou ontregelen................

Diclofenac heeft geen invloed op je bloedsuikers. Dat is bijvoorbeeld wel zo met Prednison (bij langdurig gebruik kan het zelfs diabetes veroorzaken) en alle andere medicatie met cortico-steroïdes. Het hormoon cortisol veroorzaakt glucose-afgifte door het eigen lichaam.

Citaat:
Ik heb geen idee of er mensen wel of niet voor open staan, maar ik ben ook héél veel geholpen met Reiki (ik ben echt geen 'zweverig' typ ofzo, maar als je er verders met niets/niemand uit komt, ga je toch andere dingen proberen)
Sinds ik zo om de 6 weken daar kom, zijn m'n suikers véél beter en wanneer ik een hoge suiker heb, is deze verklaarbaar... (te weinig beweging of te veel gegeten....)
Ik heb nu vorige week zelf m'n Reiki 1 gehaald en het is gewoon niet uit te leggen hoeveel beter ik me voel!!!!!!

Reiki en andere vormen van ontspanningsoefeningen kunnen heel positief werken hoor. Stress is een van de belangrijkste redenen voor verhoogde bloedglucosewaarden (weer hormonen, in dit geval adrenaline) en ontspanning werkt geweldig.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:56

ik heb geen baat bij reiki oid maar baat bij mijn fjorden, daar stabilsieren mijn suiokers bij, en dan hoef ik r nog niet eens op te zitten, voor mij t beste medicijn

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:43

Ik mag vandaag voor wondcontrole naar het ziekenhuis..
ben benieuwd wat ze gaan zeggen.