Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:36

Dat is zo, vind het knap dat je je grenzen dan wel aan kunt geven :j

Ik doe het je niet na :P

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:14

Heftige verhalen allemaal :(:)

Met Duits was een meisje met allemaal polsbandjes om, dus die leraar maakte een beetje zachtjes de opmerking of er wat was met een blik daarop. Nou, toevallig had ie net de verkeerde te pakken, een meisje wat echt niet op dr mond is gevallen. Zij iets van, u denkt toch niet dat ik me snij ofzo, en ze doet zo die bandjes af. En zo kwam het in de klas een beetje op snijden. Zit ik met een knalrode kop :Y)
En zo reageren die leraren op school dus allemaal, meteen zo happend zeg maar...

Enne Robin_ idd erg knap dat je je grenzen zo aan kan geven :j
En ik geloof dat t bromfiets was, ik word ook altijd erg moe van het snijden. Heb zelfs tijden gehad dat ik daarzonder niet kon slapen. Dat is nu wel over, muziek op, een beetje tekenen voordat ik ga slapen en mezelf zo een beetje afsluiten...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:08

Dat is balen zeg, zijn ze er ook achter gekomen? Kan me goed voorstellen dat je het op die manier niet graag deelt... :(:)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:22

Die onderwerpen zijn nooit leuk, vooral als mensen die snijden dan gewoon belachelijk gemaakt worden.. :n

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:42

Idd Robin_
En ze zijn er niet achter gekomen hoor bromfiets. Niemand vermoed het bij mij, juist omdat ik zo lekker vrolijk doe enzo.
Er is wel één leraar op school die het weet. Ik moest eens iets aanwijzen en toen schoof mn mouw op en zag hij alle krassen. Ik een smoesje dat ik door de prikkelbosjes was gegaan. Hij geloofde er niks van, maar liet mij wel.
Toen later zag hij nog eens een stukje van een kras maar hij heeft er naar mij toe verder weinig over gedaan. Alleen dat ik mocht komen praten.
Wel is ie naar mn mentor geweest, en de voorwaarde dat ik naar de havo mocht was dat ik naar een psycholoog zou gaan. Veel meer uitleg hebben mijn ouders niet gehad van school. (Ik zat op het vwo, maar het ging zo slecht dat ik zelfs te weinig punten voor de havo had en blijven zitten mocht ik niet meer dus dan had ik naar t mbo gemoeten.). Maarja, mijn ouders vonden die psycholoog onzin, is dus nooit meer iets van gekomen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:02

Dan heeft die leraar er wel goed op gereageerd, moet ik zeggen.

Zou je zelf wel naar een psycholoog willen?

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:59

Weet niet of ik zelf naar een psycholoog zou willen. Misschien zou het beter zijn, maar heb er zelf eigenlijk weinig zin in...

Maar was idd wel blij met de reactie van die leraar :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:52

M3lisss, dimar is 36 jaar geworden. De avond daarvoor waren we nog gaan stappen in Antwerpen, de volgende ochtend ging het mis. Nog proberen te reanimeren maar was te laat.

Robin.. goed dat je je grenzen aangeeft ! En bromfiets.. je leert het ook nog wel, ben blij dat je therapie zo goed gaat en dat je er veel in kwijt kunt. Zelf geef ik ook altijd aan of het kan ja of nee.. soms is het nog wel moeilijk als bijvoorbeeld mijn mama wil praten. Die kan ik echt niet weigeren :)

en PeePaardje.. een psycholoog kan je echt helpen, maar alleen als je er zelf ook aan wil werken. hij kan je een roeispaan geven, maar je moet zelf roeien. Maar je komt er wel... ik heb vertrouwen in je meid !

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:33

Wiebke heeft helemaal gelijk, peepaardje :j Ik stond eerst ook erg cynisch tegenover de hulpverlening, maar ik moet nu wel toegeven dat het me al veel geholpen heeft.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:04

rebeccaa, het is wel belangrijk dat je je grenzen aan kunt geven.. want daar help je jezelf ook mee.. dus dan help je toch iemand :D Als je alijd klaar staat voor anderen verlies je jezelf uit het oog en ga je eronder door. Mensen begrijpen het echt wel als je zegt.. goh.. nu even niet, ik ben er te moe voor. Bij mij werkt dat nog steeds en mensen hebben er ook respect voor. Gewoon kleine stapjes nemen met nee zeggen, dus beginnen met kleine dingetjes te weigeren.. :) komt goed hoor..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:11

Gisteren en vandaag ben ik nog braaf geweest en dat terwijl ik het wel moeilijk heb momenteel, ben best een beetje trots :D

Wiebke: Wat heb jij veel goede raad :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:47

Ik ben geloof ik een van de weinigen ben die niet in de hulpverlening als baan terecht is gekomen :P

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:57

wiebke schreef:
en PeePaardje.. een psycholoog kan je echt helpen, maar alleen als je er zelf ook aan wil werken. hij kan je een roeispaan geven, maar je moet zelf roeien. Maar je komt er wel... ik heb vertrouwen in je meid !

Ik weet het...

Vandaag kwam mijn docent Nederlands van vorig jaar (en tevens de counselor van de bovenbouw) naar me toe. Hoe het nou ging enzo. En of ik dit jaar wel zou gaan redden. En dat als het niet ging, ik nu wel op tijd aan de bel moet trekken omdat er dan nog wat aan gedaan kan worden. En dat ik anders maar eens moest komen praten.
Heb maar gezegt dat het goed gaat en dat ik opzich wel denk dat ik het ga redden. Maar dat ik dat vorig jaar ook dacht...

En Rebecca, van die haar elastiekjes. Doe ik idd ook :j Ik heb om twee polsen allemaal armbandjes, van die leren koortjes enzo. Dat leidt (schrijf je dat eigenlijk zo :o )een beetje af.

En dan kan je idd trots op jezelf zijn bromfiets +:)+
En over werken in de hulpverlening, het stond bij mij altijd op 3 van mijn lijstje met dingen die ik wou worden. Op 1 de kunstacademie, op 2 school voor journalistiek, en dan op 3 een studie psychologie. Maar nu weet ik het allemaal even niet meer en heb ook geen idee meer van wat ik later zou willen worden.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:32

Ik ben eigenlijk vrachtwagenchauffeur, maar ik ben nu in de ziektewet (en een beetje ontslagen :=)

En ik draag bij sommige mensen lange mouwen, maar over het algemeen verberg ik mijn wonden niet. Dat gaat ook bijna niet, want ze piepen ook onder lange mouwen vandaan.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:00

Dikke knuf voor je, het zit je idd niet mee :(:)

Mijn contract liep gewoon af en nu ben ik overgedragen aan het uwv. Dus ben zelf ook erg benieuwd wat daar uit komt rollen...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:10

Succes met solliciteren :(:)

Ik moet nu de oproep van het uwv afwachten, ik hoop in ieder geval dat ze er een beetje mee opschieten.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:52

bromfiets , wat ben ik trots op jou !! En het komt allemaal goed met het UVW , deze mensen zijn er om je te helpen en dat zullen ze ook doen !

Kimmey , wat rot voor je allemaal ! Ik leef met je mee.. echt zwaar B-a-n-k-e-t-s-ta-a-f !!! volhouden he..

peepaardje.. ik had hetzelfde. Ik weet nu eigenlijk nog steeds niet wat ik wil worden. ik heb 2 jaar de gehandicaptenzorg gedaan maar vond dit echt 3 keer niks.. ben toen gaan werken en dat doe ik nog steeds. Ik wil zeker weer gaan studeren.. maar hoe weet ik nog niet. Maak voor jezelf gewoon lijstjes met wat je leuk lijkt , schrijf van iedere opleiding de voor en na delen op en weeg het tegen elkaar af. Zo kom je , als het goed is , vanzelf bij de juiste opleiding uit ! Zo kwam ik bijvoorbeeld uit bij bedrijfspsychologie :)

en wijze raad.. tja, misschien omdat ik er zelf ook tot over mijn oren in heb gezeten. het was altijd grappig , ik was mijn psycholoog áltijd een stapje voor met oplossingen bedenken enzo. Hij zei een keer : Joyce, je hebt mij niet nodig , jij regelt je eigen therapie ! zo heb ik ook zo'n beetje mijn eigen therapie bedacht , zoals ik dacht dat het zou werken. Mijn psych heeft hier echt goed aan meegewerkt en natuurlijk mij wel een beetje gestuurd. Maar dan nog... het is KEI-hard werken. Respect voor iedereen die ermee bezig is.. en ook voor iedereen die nog gaat beginnen.. want het is moeilijk, zwaar, banketstaaf en ook nog oliebol mét poedersuiker. Dus echt super goed van jullie allemaal en Wiebke oftwel Joyce is zooooooo trots op jullie !!!!

dikke kus en vele knuffels voor iedereen :(:)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:47

Ik ben ook trots op jou joyce :D Want je hebt het toch maar gedaan :j

Dat stukje over een stapje voor zijn op therapie herken ik idd wel, alleen noemen ze het bij ons pingpong spelen. Omdat ik overal een weerwoord op heb :')

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:43

lekker eigenwijs zijn we ook he. en álles beter weten .. en inderdaad ooveral een weerwoord op. 'wat ben je ook een eigenwijs ding!' was denk ik de favo zin van mijn psych. Ik vond het echt heel moeilijk toen ik voor het laatst bij hem zat en afscheid moest nemen. we hadden immers samen een oorlog gevoerd en gewonnen!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 13:26

Super bromfiets dat het zo goed is gegaan de afgelopen dagen!

En ik heb geen therapie gehad, volgens mij was ik zelf mijn eigen therapie (kan dat? :+)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:24

Natuurlijk kan dat :)) Bewijst vooral dat je heel erg sterk bent!

Na het 2 dagen niet gedaan te hebben, ben ik vandaag helaas de mist weer ingegaan. Ik moest naar de tandarts en daar ben ik doodsbang voor...

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:28

Kan gebeuren.. je moet trots zijn dat je 2 dagen goed bezig bent geweest! :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:39

Dat is waar... Maar ik voel me wel erg belabberd erdoor.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:42

Wat ik me afvraag, hebben jullie iets waardoor jullie nou echt even heel gelukkig zijn? Ik weet niet of ik dat zo kan stellen maar ik hoop dat jullie me snappen..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:02

ik kan dat geluk vinden als ik op een paard zit en het gaat fijn, dan ben ik even oprecht gelukkig :)