Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:06

Gelijk maar even doorgepakt... Verzekering gebeld, kaakchirurg wordt ook vergoed. Ze kunnen zelfs het vervoer voor me regelen naar het ziekenhuis, fijn!

En ook gelijk ziekenhuis maar gebeld voor een afspraak om de 1e stap te doen, het trekken van mijn verstandskiezen + mogelijk een extra kies zodat mijn ondertanden recht naast elkaar kunnen staan.

Vrijdag 20 januari was de 1e mogelijkheid bij de KC zelf. Prima, nieuw jaar, nieuwe kansen, en niet geheel onbelangrijk, nog 1x ongehinderd door een beugel oliebollen eten!!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:16

Prairy schreef:
Pfff ik hoef niet meer te wachten tot de 14/15e :P

Vandaag al een brief van de verzekering, de machtiging is verleend! Voor de orthodontische behandeling. Ben ik wel benieuwd of dat dan ook geldt voor de kaakchirurg etc... Maar krijg schijnbaar nog een apart bericht daarover. Zo maar wel nog even bellen met de verzekering, of dat idd geldt voor de kaakchirurg, dan kan die mn verstandskiezen gaan inplannen.

Handig om dat alvast te weten ivm sollicitaties die ik heb lopen... Ach ja.

Ik mag in ieder geval van start! En ondanks dat ik zeker weet dat ik het moet doen, heb ik nog steeds zo'n dubbel gevoel, want het is toch een hele onderneming... Brrrrrr

Mij is verteld dat de kaakchirurg altijd vergoed wordt? Wel fijn dat de beugelbehandeling in ieder geval goed zit! ;)
@Anoniem: ik heb er heel goed over nagedacht en wil het echt zo snel mogelijk, ik vind het echt heel lelijk. Van voor gaat het nog wel maar mijn kin is dan helemaal ´ingedoken´ en van de zijkant wil ik geen eens foto´s zien, bah :+

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:17

Prairy schreef:
Gelijk maar even doorgepakt... Verzekering gebeld, kaakchirurg wordt ook vergoed. Ze kunnen zelfs het vervoer voor me regelen naar het ziekenhuis, fijn!

En ook gelijk ziekenhuis maar gebeld voor een afspraak om de 1e stap te doen, het trekken van mijn verstandskiezen + mogelijk een extra kies zodat mijn ondertanden recht naast elkaar kunnen staan.

Vrijdag 20 januari was de 1e mogelijkheid bij de KC zelf. Prima, nieuw jaar, nieuwe kansen, en niet geheel onbelangrijk, nog 1x ongehinderd door een beugel oliebollen eten!!

Dat is wel laat zeg! ik ben eind augustus voor het eerst bij de kaakchirurg geweest en ik kon 15 sept al onder narcose om de verstandskiezen te trekken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:25

Tis een kaakchirurg in Belgie, maar wilde het gewoon zeker weten. Misschien dat t idd altijd vergoed wordt, maar beter zeker dan achteraf 1400 euro zelf moeten betalen :P

Het is misschien idd wat laat, maar ik vind het niet zo heel erg. Ben nu volop aan het solliciteren, sinterklaas, kerst en oud & nieuw komen eraan, daarna mijn verjaardag en mijn vriend gaat ook ergens nog even 2 weken naar Amerika voor werk. Dus eigenlijk komt het me wel goed uit. Ook dat het op een vrijdag is, kan ik t weekend mooi herstellen en hopen dat ik maandag weer toonbaar ben (geen idee??).

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:36

Prairy schreef:
Tis een kaakchirurg in Belgie, maar wilde het gewoon zeker weten. Misschien dat t idd altijd vergoed wordt, maar beter zeker dan achteraf 1400 euro zelf moeten betalen :P

Het is misschien idd wat laat, maar ik vind het niet zo heel erg. Ben nu volop aan het solliciteren, sinterklaas, kerst en oud & nieuw komen eraan, daarna mijn verjaardag en mijn vriend gaat ook ergens nog even 2 weken naar Amerika voor werk. Dus eigenlijk komt het me wel goed uit. Ook dat het op een vrijdag is, kan ik t weekend mooi herstellen en hopen dat ik maandag weer toonbaar ben (geen idee??).

ja hoor een goed idee, maar de maandag toonbaar zijn kun je denk ik wel vergeten.. ik was een week echt niet om aan te zien :+ het werd wel iets kleiner maar na 2 weken was het pas volledig weg.. Ik had het dan ook wel heel erg..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:51

Priry je moet bij de drogist vragen naar Homeopatische druppels, ben de naam natuurlijk kwijt, om blauwe plekken en zwellingen tegen te gaan, schijnt super te werken!
Je mot daar even van tevoren mee beginnen.
Ik heb trouwens helemaal geen zwellingen gehad, terwijl ze toch in 1 keer al mijn kiezen, op 2 verstandskiezen na want die waren er al uit, hebben getrokken.
Ik heb gelijk goed gekoeld met van die koelelementen voor in de koelbox, wel een doek er omheen, en het ging perfect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 01:00

Arnica is dat! Ik heb dat vanaf 2 weken voor de operatie genomen en ik had alleen een dik hoofd. Verder helemaal geen blauwe/gele/groene/paarse vlekken. Dus óf ze hebben heel nauwkeurig gedaan óf ik heb niet veel blauwe plekken vorming óf de druppels hebben hun werk gewoon echt gedaan :) is iets van 7 euro voor een flesje/doosje (pillen en druppels). En inderdaad even goed koelen :)

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:10

Nog 1 week en dan mijn beugel... Spannend en blij tegelijk..

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:47

Eindelijk, na 4,5 jaar beugelen :D

Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:37

Waauuuw wat zal jij trots zijn Muurp!!!
Mooi resultaat hoor!!!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:38

OOaaah ik ben jaloers Muurp! :) super mooi!!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:47

Wauw Muurp! Supermooi!

Ben wel stiekem benieuwd naar een voor foto ;)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:09

Hihi het voelt echt heel gek!
En die spalkjes achter mijn tanden zijn vreselijk :+ Ben benieuwd of ik er aan kan wennen.

Afbeelding
Voor de operatie, en na de operatie :D

Vooraanzicht-overzicht ( :+ ) heb ik nog niet, zal die ook nog even naast elkaar zetten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:12

Zóóó je mag er zijn hoor Muurp, je hebt het zéker niet voor niets doorstaan!!
Heel mooi gedaan! :j

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:21

Ik vind je overbeet van voor de operatie meevallen!! Bij mij is het 10x erger hoor! ;)
Ziet er echt super uit! :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 09:09

Dankjulliewel! :D

@enniee; ik had 6mm overbeet. Dus dat valt ook nog wel mee.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:36

Mijn overbeet (hoop dat jullie het zo kunnen zien), 12 mm

Afbeelding

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:03

Je ziet het niet heel goed Prairy!

@ Muurp; ik heb 8-9 mm .. had eerst ook 6 maar dat is weer verandert :(

Ik heb mijn beugel nu een half uurtje, dus ga nu alles op eten want morgen eet ik de hele dag niet meer vrees ik :') Was wel wat vreemd want ze wisten niet wat ze moesten doen.. ze vroegen mij of de spalk erachter weg moest en om welke kiezen de ringen moesten of ik 4 of 8 moest? en varginale huppelepup enzo, ja hallo dat weet ik toch niet ! :+ De echte ortho was er helaas niet dus volgende keer gaan we het vragen want het is nu wel heel onduidelijk... :(

Ook zeiden ze dat mijn ondertanden naar voren moeten terwijl de ortho bij de kaakchirug zei dat ze iets naar achter moesten?

Ik ben vergeten een foto te nemen dus nu kan ik geen voor-na foto maken na de operatie.. :(

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:06

Ik heb wel andere maar daar sta ik er wel heel erg beroerd op :+ Dus die zet ik mooi niet op internet tot ik helemaal klaar ben :P

Maar gaat dus al lekker van start bij de ortho :x Kun je niet ff zeggen dat de ortho jou moet bellen morgen (of wanneer ie er wel is)? Kan me voorstellen dat je zo nou ook niet echt lekker gaat slapen...

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:08

Nee inderdaad want straks heb ik een 5 weken lang voor niks een beugel gedragen (moet er 19 dec weer) .. Dat is wel een goed idee inderdaad, maar ik ben niet zo'n held dus ma mag even bellen :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:10

Ja idd, dat zou echt superzonde zijn! En zonde van t geld ook, want neem niet aan dat de ortho gaat betalen voor een fout die zijn medewerkers maken |o

Gewoon je moeder idd ff laten bellen.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:10

Mijn moeder heeft nog even gebeld.. ze gaan morgen overleggen en dan bellen ze terug :)

Edit; de orthodontisten die bij de kaakchirurg aanwezig waren, gaan het bekijken en terug bellen.. dan weet ik alles zeker! :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:50

Inderdaad valt het op deze foto moeilijk tot niet te zien Prairy maar het gaat er tensloote om wat je er zelf van vindt!

Ook raar Enniee, daar zit je dan! Ik vind het nu niet echt verstand van zaken hebben!

Ik was vandaag bij de KC, hij dacht gelijk dat ik voor implantaten kwam omdat ik het daar met hem over gehad had, moest foto laten maken maar daar was weinig op te zien,
Kreeg twee spuiten, bleek er nog een stuk wortel in mijn kaak te zitten en die is er nu gelukkig uit.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:05

Ziet er netjes uit Muurp!

Is idd erg vreemd ennie, maar even afwachten wat er uit komt.

Ik zit nog te wachten op bericht van de verzekering en ik ben ook wel erg benieuwd wanneer ik voor het eerst onder het mes mag.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:22

Enniee, ben benieuwd.

Chanicha, fijn dat het 'maar' een stuk wortel was en dat dat denk ik redelijk makkelijk eruit te halen was?

Iris, bij mij duurde het ongeveer een week voor ik antwoord had (een week eerder dan ze hadden gezegd). Ik zit bij Zilveren Kruis.