fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Attitude

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:36

Tanja schreef:
Maar hebben jullie wel van die spiertrekkingen? Dan vliegen je benen (en armen heb ik het trouwens ook in) ineens een kant op, geen gezicht Haha!

uhm, nee, dat valt wel mee. Ietsjes misschien bij erge vermoeidheid. Had t van de week wel in mn duim.
Heb nu een andere muis op mn werk, met het rolletje aan de zijkant, en daar werd op geprotesteerd! Clown Haha!
Maar heb voornamelijk kleine spiertrillingen, en veel kramp, en pijn en stijfheid, haha, hebbie ff Haha! Clown

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:37

Hebben jullie ook dat je niet lang kan zitten, niet lang kan staan... heel rusteloos bent...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:37

liesje23 schreef:
Tanja schreef:
Nou, ik heb spiertrekkingen maar dan vooral in mijn benen. Dat ze echt dienst weigeren heb ik af en toe maar alleen als ik echt totaal uitgeput ben, verder is dat nog niet heel vaak voor gekomen.

ik ook niet. Maar ik ken wel iemand dat als ze over dr grens heen gaat, spieruitval heeft. En dus echt niet meer kan lopen.....

wat dacht je van je been niet meer van het gaspedaal afkrijgen Bloos

herrinner je mijn tarzan nog tanja ?

en dan met 85 door de bocht heen Haha! (harder dan 75 is gegarandeerd op zijn kantje Bloos

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:39

liesje23 schreef:
Hebben jullie ook dat je niet lang kan zitten, niet lang kan staan... heel rusteloos bent...

Haha! Ja, MEGA!!!
Maar kan ook mijn karakter zijn... Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:39

liesje23 schreef:

JAAAA Vork helaas ook niet 8 uur slapen Verdrietig

wou dat het mijn karacter was Haha! geef wel mijn karacter de sculd
andere zeggen jij hebt ook geen rust in je lijf he ..
maar aan de andere kant wil je ook echt mniet uren zitten staan lopen ..

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:41

Jeddah schreef:
liesje23 schreef:

Haha! Ja, MEGA!!!
Maar kan ook mijn karakter zijn... Knipoog

Gister vroeg iemand tegen me ( haar moeder heeft ook fibro) ' heb je veel last? ' uhmm, ja hoezo, Ja, dat zie ik aan je, je staat nog geen 2 minuten in dezelfde houding. Dat merk ik zelf nieteens meer.
Kwam eergister bijna niet de trap op. Mn spieren willen dan niet meer. Heel zwaar gevoel in mn benen..

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:42

nickyu schreef:
liesje23 schreef:

JAAAA Vork helaas ook niet 8 uur slapen Verdrietig

wou dat het mijn karacter was Haha! geef wel mijn karacter de sculd
andere zeggen jij hebt ook geen rust in je lijf he ..
maar aan de andere kant wil je ook echt mniet uren zitten staan lopen ..

Nee, geloof ook niet dat het mn karakter is. En ik kan niet lang staan, lopen of zitten. Dus vandaar dat het er waarschijnlijk onrustig uit ziet Clown Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 22:28

Ik kan idd ook niet lang in 1 houding, op de bank zitten is een ramp, thuis hang ik altijd in allerlei standen Clown een ellende wordt het pas echt als je ergens op visite bent en niet kan hangen.

Ben er gisteren achter gekomen dat een collegatje van mij het dus ook heeft, heeft eerst de zelfde dagen/uren gewerkt als ik en heeft toen een jaar totaal kapot thuis gezeten omdat ze maar door en door moest van mijn baas, nu werkt ze nog 3 dagen en gaat het stukken beter met haar. Maar ja, zij is in vaste dienst.....

Ik ga zo mijn bed eens opzoeken, was vandaag wel vrij maar heb weer veel te veel gedaan.

Trusten voor straks!

Ps, hier nog mensen zin in een meeting? Combineren met een hippische paardenspullenmarkt? (2e hands en nieuw spul voor spotprijsjes)
Op 2 September heb ik hier thuis (Mantinge, Midden Drenthe) de snuffelmarkt, ontzettend gezellig en voor de mensen die net te ver wonen misschien een leuke gelegenheid elkaar een keer te ontmoeten?

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 22:42

Nicku, das toevallig!!! Ik sta namelijk op de braamhof in koudekerke!! De ruiterpaden bij de duinen zijn inderdaad goed, af en toe een beetje zwaar maar we kunnen alle kanten op in ieder geval maar vanaf de braamhof ben je toch even onderweg om er te komen en als je dan niet zoveel tijd hebt omdat je later op de dag moet gaan werken is het niet altijd haalbaar.

Zondag ga ik weer de paden op!! En volgende week nog een week vakantie (nu ook vakantie) en mooi weer dus dan zal ik er nog wel een paar keer komen!

Ik heb ook af en toe een ongecontroleerde spierbeweging her en der. Spieruitval ook, nu nog voornamelijk in mijn handen, maar ook wel eens in mijn benen, dan knik ik ineens door mijn knie..
En inderdaad niet lang kunnen zitten staan of liggen, kan op mijn werk gelukkig ook varieren wat ik wil anders hou ik het echt niet vol. Slaap ook wel eens op 2 verschillende bedden s'nachts, dan begin ik naast mijn man in ons eigen bed, wordt ik dan midden in de nacht wakker en kan ik niet meer liggen en dan ga ik op het logeerbed verder slapen, lig ik net weer wat anders en daar kan ik mezelf stutten tegen de muur, met kussens ertussen hoor!!
Ik lig er zowieso gestut bij s'nachts, kussen tussen mijn knieen en onder mijn arm(tussen mijn armen) zodat de bovenste arm niet zo hangt.

Hebben jullie je ook zo gestut s'nachts??

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 01:17

yep
kusens aan alle kanten

ook ik lig vaak appart tussen muur en kussens Bloos

hihi ver van het duin zegt ze dan
wij zijn toen in vrouwenkerke opgestapt , laatste dag was braamhof naar nisse via centrum middelburg
duinen bij koudekerke zijn echt lekker polders ook

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 07:34

Lang in een houding zitten betekend ook dat alles "in slaap" valt. Ik zit hiert nu een paar minuutjes en gelijk mijn knieen in slaap. Clown

Ik ga kijken of ik 2 september kan! Zou wel leuk zijn om je te ontmoeten Tanja! Ja

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 09:35

Lijkt me leuk Jeddah!
Ik kom volgens mij heel vaak langs je huis maar heb natuurlijk nooit de tijd om even uit te stappen.
Vandaag en morgen rij ik ook weer regio Zuid-Oost dus kom ik ook weer regelmatig in EmmerCompas, ik ben altijd op zoek of ik je paarden ergens kan spotten maar heb ze nog niet kunnen vinden Clown

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 11:00

Jeddah schreef:
Lang in een houding zitten betekend ook dat alles "in slaap" valt. Ik zit hiert nu een paar minuutjes en gelijk mijn knieen in slaap. Clown

Ik ga kijken of ik 2 september kan! Zou wel leuk zijn om je te ontmoeten Tanja! Ja

dat is ook de reden waarom ik graag zonder kniewrong rijd
wil kunnen bewegen , maar een te zacht boomloos is voor mij ook niks
weer te weinig steun in , die soft balance geeft dan weer te veel steun naar me zin ..

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:01

Vandaag een mega k.ut dag betreft pijn. Mijn schouders staan in de fik gewoon. Boos!

@Tanja, ik woon aan het doodlopend stukje van Kanaal B. Knipoog Achter de Stobbe, in Emmer-Erfscheidenveen dus.

Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 15:09

Mijn moeder, ik en mijn zus hebben het ook.
ma 11 aug van het paard geknalt, heb er nu nog last van.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:43

Niet fijn Sabbalicious!

@Jeddah, de Stobbe? Geen idee wat/waar dat is Clown
Kanaal B loopt toch sowieso dood? Halverwege (ik meen na de middenweg) kan je niet meer verder, woon je dan aan het 1e stuk gezien vanaf Emmen of het eerste stuk gezien vanaf EmmerCompas? Ik ben gisteren nog aan het eerste stuk geweest gezien vanaf EmmerCompas, weer langzaam gereden en gekeken maar ik zie alleen maar veel huizen, eigenlijk geen paard gezien daar nog Clown
Maar ik moet rond 12 uur alweer naar mijn werk, ik heb weer Zuid-Oost vandaag dus ik kom er vast weer voorbij vandaag, ik blijf gewoon zoeken Haha!

Ik heb trouwens echt een superslechte nacht gehad. Alle spieren in mijn lichaam lijken volledig verzuurd te zijn, dat slaapt niet prettig, ik kon echt geen houding vinden die fijn lag.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:04

Eerste stuk vanaf Emmer0Compas. Knipoog Maar je moet het doodlopend stuk helemala tot bijna het einde in en daar wonen wij. Knipoog

Kl.ote van je nacht zeg...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:06

Stilzitten lukt mij ook niet goed.
Vooral verjaardagen en etentjes in een restaurant zijn verschrikkelijk.
Kan na afloop (en de dagen erna) niet meer goed lopen van de pijn en het vocht.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:43

Mogge!

Stilzitten is echt een ramp, dan voel je de ellende zo je lijf in trekken.

@Jeddah, ik ben gisteren niet in de buurt geweest, vandaag weer in de herhaling (ik weet vooruit nooit waar ik terecht kom tijdens een dienst Clown )

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:13

Stilzitten kan ik ook niet, of lang op bed liggen Nagelbijten / Gniffelen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:19

Hey Tanja, hoe doe jij dat met auto rijden dan? Gisteren weer 4 uur in de auto gezeten, wat ik vroeger heerlijk vond, maar nu staat mijn achillespees heel de weg zo onwijs in de fik! Is niet leuk meer. Ik doe elke keer wanneer ik kan, bij bergje af ofzo, mijn voeten even van het gas. Toen dacht ik aan jou, die heel de dag erin zit... heb jij ook last van je pezen??

Ben beneiwud of je vandaag in de buurt komt. Knipoog

Ik kan, gelukkig, wel lang op bed liggen, heb een heerlijk matras! Ja

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:31

Ritjes zijn meestal niet zo heel erg lang en gezien het wel zo netjes is om de deur voor de klant open te houden moet ik dus nogal wat keren uit en in de auto Clown Ik zit dus niet zo heel lang in 1 bepaalde houding maar desalniettemin heb ik dus wel behoorlijk last van spieren en pezen. Ik zit achter het stuur ook nooit stil, klanten vragen regelmatig of ik last van mijn rug heb omdat ik zit te rekken en doen achter het stuur Haha! maar dat is gewoon om het stijfworden te voorkomen.
Ik heb wel eens lange ritten naar schiphol of zo, dan moet ik ook 2 uur aan 1 stuk doorrijden, dat geeft behoorlijk wat last.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:34

@tanja:
Heb best zin in een meeting, zeker met zo'n leuke spulletjes markt, alleen kan 2 sept echt niet. Heb al meeting dan met ijslanderforum. Gaan we naar stoeterij aldenghoor;-) Ook erg leuk...maar goed jammer maar helaas dus.

Wat dat rusteloze en niet stil kunnen ziten betreft, hier nog iemand. Heb soms het idee dat ik echt zit te wiebelen op mijn stoel. Ik weet prima hoe ik "goed" moet zitten, maar ja die verantwoorde houding is niet altijd de houding met de minste pijnklachten. Dus dan kies er ik er lekker eigenwijs toch maar voor om scheef te gaan zitten.....

Zijn er nog mensen van hier die 9 sept naar de NH dag in Arnhem gaan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:00

MissToseland schreef:
Stilzitten kan ik ook niet, of lang op bed liggen Nagelbijten / Gniffelen

Lang stilzitten kan ik ook niet, maar lang op bed liggen godzijdank wel zeg Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:28

Ik heb zaterdag hard gelopen en ga dat 3 keer per week doen.Eerst 2 keer per week en dan later 3 keer.Ik heb wel wat spierpijn maar dat valt mee, ik heb ook poeder gekregen van mijn acupuncturiste wat ik voor het sporten moet nemen.