[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 23:40

Marije_jiplover schreef:
_Jolien_ schreef:
en hoe zit het met het spiraaltje als je vriend groot geschapen is, gaat dat wel goed?

Als de touwtjes op de juiste manier zijn afgeknipt, voelt vriendlief daar echt niks van hoor! Als ze te kort zijn afgeknipt 'steken ze recht naar buiten uit je baarmoedermond'. Als ze wat langer zijn afgeknipt krullen ze iets om, waardoor ze echt niet te voelen zijn. En het spiraaltje zelf is helemaal niet te voelen, die zit veilig en wel in je baarmoeder opgeborgen!

Nou, bij mij waren ze dus te kort afgeknipt. Heel vervelend voor mijn partner, mijn nieuwe ha noemde het zelfs prikkeldraad!
Het vervelendste was, dat mijn ha er niet eens grip op kon krijgen, dus naar de gynaecoloog, dus no-claim ziektekosten kwijt Boos!
(je wilt niet weten wat die 2 minuten gynaecoloog heeft gekost) Boos! Boos!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:25

5 minuten bij de othodontist koste al 100 euro Nagelbijten / Gniffelen

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:58

Voor diegene die ook een mirena spiraal hebben. Hadden jullie ook zo'n last van puistjes ineens?

Ik had hem 14 juni laten zetten en ik heb sinds een week heel erg last van puistjes en acne.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:42

Ik heb mijn mirena spiraaltje 1 juni, tijdens mijn menstruatie laten zetten, heb (nog) geen last van oneffenheden op mijn huid of andere bijwerkingen.

Ik heb af en toe wel last harde kuiten, dat staat weer niet in de bijsluiter...

Ik ben vanaf 14 juni al ongesteld... dik 2 weken nu... baal er enorm van...

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:54

Ik ben nu een week aan de nuvaring en heb allemaal pukkeltjes! is dit blijvend of een reactie op de hormonen?
Daarnaast heb ik ook een beetje last van nabloedinkjes (bij het plassen) en afscheiding met vreemd geurtje en kleurtje.....zal dit dan ook te maken hebben met hormonen (ben net getest op soa's en hiv en alles negatief)

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:06

Even een vraagje voor de belgen onder ons.
Ik studeer sinds kort in belgie, maar vroeg me eigenlijk af of je hier ook de morning after pil gewoon bij de drogist kan halen of een apotheek. Of moet je hier nog steeds naar de huisarts?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:01

Myryana schreef:
Voor diegene die ook een mirena spiraal hebben. Hadden jullie ook zo'n last van puistjes ineens?

Ik had hem 14 juni laten zetten en ik heb sinds een week heel erg last van puistjes en acne.

Nee, geen last van gelukkig Lachen

@britt: heb je al laten controleren of ie wel goed zit?

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:17

@Wendy:

Mijn huisarts heeft verder niets gezegt over een evt. (na)controle.
Het spiraaltje zit er nog wel in Haha!
Verder heb ik helemaal geen klachten.
Ik heb hem juist laten zetten omdat ik het laatste jaar erg onregelmatig menstrueerde... dit spiraaltje zou "de oplossing" zijn, maar goed, ik ben momenteel met spiraaltje niet beter af dan zonder spiraaltje.

Ik kijk het nog even aan maar... baal enorm van dit resultaat.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:57

@ britt

Ik heb ook spiraaltje laten zetten, dat was op 12 juni. Twee dagen later begon ook te bloeden bij me en het blijft maar doorgaan. Dat is niet zo praktisch.

Nu ben ik wel in de war wanneer wel mijn menstruatie is, want ik moet afspraak maken als mijn eerste menstruatie geweest is.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:14

Ik laat maandag een implanon zetten (schieten)

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 02:42

goldenflower> Ik had gehoord dat je tot ong +/- 6 maanden na plaatsing last kon hebben van kleine bloedingen (en dat het bloed beetje bruinig is en niet rood)

Wat dus bij mij het geval is.. wat niet weg neemt dat het heel irritant is.

En mijn huid word steeds erger.. hoop dat het snel over gaat want ik word er kriegel van.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 03:08

Yvonniej schreef:
Ik laat maandag een implanon zetten (schieten)

Ik heb ook Implanon (al een jaar), maar bevalt me niet zo goed, wordt 'erg' vaak ongesteld (soms om de week, 2 weken), heel erg onregelmatig, maar wel minder bloedverlies Bloos , is mijn enigste goede ervaring ermee.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:22

britt schreef:
@Wendy:

Mijn huisarts heeft verder niets gezegt over een evt. (na)controle.
Het spiraaltje zit er nog wel in Haha!
Verder heb ik helemaal geen klachten.
Ik heb hem juist laten zetten omdat ik het laatste jaar erg onregelmatig menstrueerde... dit spiraaltje zou "de oplossing" zijn, maar goed, ik ben momenteel met spiraaltje niet beter af dan zonder spiraaltje.

Ik kijk het nog even aan maar... baal enorm van dit resultaat.

Kan me voorstellen!

Maar ik zou denk ik toch even terug gaan naar de huisarts. Tsja, ik menstrueer dus nauwelijks meer en zo hoor ik dat van meer mensen dus ik vind het nogal vreemd hoe jouw lichaam er op reageert....

tweety11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 14:10

ook ik ga maandag of dinsdag een spiraaltje laten zette Nors opkijken Ik kreeg giga migraine van die poedersuiker pil,ook de nuvaring al geprobeerd,wat een onding zeg,m,n vriend voelde het duidelijk zitten dus dat was al minder,ook verloor ik het bijna... Cool en kreeg er op het laatst ook nog blaasontsteking van,echt een ***ding.
Maar goed gister dus weer ongesteld geworden,en morgen dus bellen om een afspraak te maken. Eneh.... ik vind het doodeng Bloos Hoor en lees zo die verhalen om me heen.... maar goed afwachten maar...hoop dat het mee valt! Ik neem de Mirena,zal jullie op de hoogte houden...

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:36

En, wanneer moet je? Bij mij viel het reuzemee hoor! Gewoon ontspannen blijven, het komt allemaal goed Lachen

tweety11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 00:07

Pffff nou je zal het niet geloven,maar ik ben weggegaan vanmiddag uit het zieknhuis zonder een spiraaltje,de dokter liep al ander half uur uit,het zou nog veel langer gaan duren en de dokter veronderschuldigde zich zelf ook maar het zou nog wel ff gaan duren,dus ik een afspraak voor as woensdag gemaakt,maar toen die asistent aan mij vroeg of ik wel pijnstillers van te voren had geslikt dacht ik..... slik..... ik durf niet meer!!Ik heb dus nu pijnstillers mee gekregen om voor de behandeling te slikken,voor a,s woensdag,maar ik heb me bedacht en durf niet meer.....ik ga morgen de dokter bellen en heb besloten over te gaan op de prikpil.wat een held he.... zucht..... nou ja kijken en hopen dat dat bevalt.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 00:50

Dat is vreemd... ik heb helemaal geen pijnstillers geslikt en dit hoefde ook niet vond ze.

Het deed helemaal niet zo'n pijn hoor.. het zijn gewoon hele zware krampen die je voeld en het is gewoon beetje vervelend.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:11

Ik heb helemaal geen pijn gevoeld bij het zetten en alleen na het zetten een uur of zo zwaardere krampen, alsof je zwaar ongesteld bent. Ik heb ook geen pijnstillers hoeven slikken. Het idee is eng, maar het valt echt reuzemee! Mijn gyn had het echt binnen 5 minuten gezet, stond na 5 minuten weer buiten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:30

sweetheart schreef:
Ik studeer sinds kort in belgie, maar vroeg me eigenlijk af of je hier ook de morning after pil gewoon bij de drogist kan halen of een apotheek. Of moet je hier nog steeds naar de huisarts?

neen, daarvoor hoef je niet naar de huisarts, je kan ze hier zo in de apotheker gaan halen. (dacht ik toch!)

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:53

pharagirlke schreef:
sweetheart schreef:

neen, daarvoor hoef je niet naar de huisarts, je kan ze hier zo in de apotheker gaan halen. (dacht ik toch!)

Okey dank je wel, zoiets is toch wel fijn om te weten Bloos

88marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:24

hoi allemaal!

Ik had ook even een vraagje. Ik zal het eerst even uitleggen:Ik denk er dus over om aan de pil te gaan. Ik ben namelijk bijna nooit ongesteld, ja 1 keer in de 3 a 4 maanden. Nu zou je denken lekker makkelijk, maar dat vind ik dus helemaal niet!Ik heb wel af en toe krampen enzo maar dan komt er helemaal niets uit, of 1 dag en dan niets en dan de volgende dag weer een klein beetje. En dat was het dan Clown

nu was mijn vraag dan ook, met wat voor pil kan ik het beste beginnen? Ik ga ook wel naar mijn huisarts, maar ik wou even wat ervaringen horen. Ik ben namelijk ook wel bang voor gewichtstoename, dat houd me eigenlijk nog het meeste tegen. nou alvast bedankt!

Groetjes M

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:32

88marije88 Dat kan je huisarts het beste weten

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:06

Citaat:
Dat is vreemd... ik heb helemaal geen pijnstillers geslikt en dit hoefde ook niet vond ze.

Het deed helemaal niet zo'n pijn hoor.. het zijn gewoon hele zware krampen die je voeld en het is gewoon beetje vervelend.

zo zie je dat ervaringen verschillen

ik heb afschuwlijke pijn gehad, ze kreeg hem er ook niet goed in, baarmoedermond was heel nauw. Ik ben achteraf flauwgevallen van de pijn, ben de hele dag beroerd geweest, kon helemaal niets meer Haha!

vriendin had precies hetzelfde.

Maar absoluut geen spijt van, heerlijk Haha! nooit meer om de pil denken, voel me veel beter ook qua stemming en ben niet meer ongesteld Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:09

88marije88 schreef:
hoi allemaal!

Ik had ook even een vraagje. Ik zal het eerst even uitleggen:Ik denk er dus over om aan de pil te gaan. Ik ben namelijk bijna nooit ongesteld, ja 1 keer in de 3 a 4 maanden. Nu zou je denken lekker makkelijk, maar dat vind ik dus helemaal niet!Ik heb wel af en toe krampen enzo maar dan komt er helemaal niets uit, of 1 dag en dan niets en dan de volgende dag weer een klein beetje. En dat was het dan Clown

nu was mijn vraag dan ook, met wat voor pil kan ik het beste beginnen? Ik ga ook wel naar mijn huisarts, maar ik wou even wat ervaringen horen. Ik ben namelijk ook wel bang voor gewichtstoename, dat houd me eigenlijk nog het meeste tegen. nou alvast bedankt!

Groetjes M

Hee, gewoon de huisarts om een lichte pil vragen. Ik kreeg Microgynon 30 en daar ben ik toendertijd niet van aangekomen.

tweety11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:58

Smystique schreef:
Citaat:

zo zie je dat ervaringen verschillen

ik heb afschuwlijke pijn gehad, ze kreeg hem er ook niet goed in, baarmoedermond was heel nauw. Ik ben achteraf flauwgevallen van de pijn, ben de hele dag beroerd geweest, kon helemaal niets meer Haha!

vriendin had precies hetzelfde.

Maar absoluut geen spijt van, heerlijk Haha! nooit meer om de pil denken, voel me veel beter ook qua stemming en ben niet meer ongesteld Haha!

Ik ben vandaag dus bij de huisarts geweest en heb inmiddels een heerlijke prik in m,n kont gekregen Haha! De huisarts gaf hem liever niet en vertelde ook dat een spiraaltje zetten reuse Clown mee viel....nou ik pas er voor,misschien volgend jaar nu voorlopig maar ff niet...