Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 20:29

Was dit de ziekenhuisdietist die je gesproken hebt?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 21:44

TS, heb je naast de misselijkheid en braken ook buikpijn nu? Of na het eten?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 22:13

Ik denk niet dat het helpend is om TS allerlei vragen te stellen en suggesties te doen die een arts zou doen. Zie groene opmerking.

En ik vermoed dat ze al haar energie nu zeker voor zichzelf nodig heeft..
Sterkte TS.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 01:57

De kijkoperatie is echt een operatie, via m'n buik. Maar de arts zei wel dat ze dan direct in m'n maag en slokdarm gaan kijken, neem aan dat ze dus tijdens de operatie een gastroscopie doen.. Ga er iig niet vanuit dat ze alles gaan opensnijden om in m'n maag te kijken, als dat ook zonder kan :=
Deze operatie is echt om te kijken waarom ik zo misselijk ben en niet normaal kan eten en drinken. Operatie voor de tumor op m'n nier komt ook nog, maar dat is dus weer een andere..

Vandaag idd de arts nog gesproken. Vooral de operatie besproken, de risico's, wat ze eventueel kunnen tegenkomen.. bijvoorbeeld Vernauwing, breuk in m'n middenrif. Maar lastig te zeggen, zal toch een beetje afwachten zijn tot ik wakker ben..

De diëtist was idd een diëtist in het ziekenhuis. En het is nu alsof hij niks wou voorschrijven en me gewoon naar de Lidl stuurt, maar zo is het niet. Zover ik weet, word zo'n ranja variant, niet vergoed.. Juice style nutridrink wel, maar dit is echt als ranja. Het gaat om dit spul:
https://www.lidl.nl/p/healthy-fit-clear ... /p10014037
En de vitaminepillen waren ook niet gewoon, neem een a-z van de Kruidvat, maar hij heeft me een merk en type aangeraden die ik online moest bestellen. Drinkvoeding krijg ik direct van hem, als ik dat binnen kan houden. Voor nu is dat gewoon nutteloos..

Die man was zo ontzettend aardig en vond het heel naar voor me hoe het gaat. Het beeld wat jullie hebben van hoe het gegaan is, klopt echt niet. En dat komt vast omdat ik niet duidelijk ben, maar het klopt niet.

Mogelijk komt dat omdat ik niet altijd de energie heb om een heel uitgebreid bericht te typen, waardoor het overkomt alsof het in het ziekenhuis ook 5 minuten werk was en weer weg, maar dat is niet zo.

Ik heb afentoe wel pijn ja, maar dat is niet vanaf het begin al zo. Maar na het overgeven heb ik pijn bij mijn maag, echt een heel naar gevoel. Ook voelt het strak op m'n borst, alsof er iets vast zit. Maargoed, na 2 maanden overgeven weet ik niet zo goed wat oorzaak en gevolg is :=

Ik heb idd niet echt een probleem met slikken.. Of nouja, ik kan eten/drinken doorslikken, maar het loopt niet goed mijn maag in. En wss komt het vanaf dat punt dan terug. Er was te zien dat wat ik doorslik, in mijn slokdarm blijft staan en dan liep het borrelend mijn maag in, maar langzaam. Alsof je gootsteen verstopt zit zegmaar..

Volgens mij vroeg ook iemand naar de medicijnen die ik nu heb. Dat is twee keer per dag pantoprazol, 3 keer per dag Sucralfaat, maar dan gel ipv poeder. En metoclopramide en ondansetron.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 05:54

Fijn dat ze daar nu naar gaan kijken, heb je het idee dat je nu wel gezien en gehoord wordt?
Ik hoop voor je dat ze iets vinden waardoor dit gebeurt.
Wanneer gaan ze dit doen?

Sterkte tot die tijd en ik hoop dat je met die tips wat opknapt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 07:45

Heel veel sterkte Daphne. Ik hoop dat je gauw geholpen kunt worden want dit wachten en zo overgeven lijkt me heel naar. Ik geef je een knuffel!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 08:13

Zou er nog een bepaalde houding zijn waarbij het eten wel kan doorgaan de maag in? Bijvoorbeeld als je op je buik zou liggen ofzo?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 08:14

Je zou toch ook denken dat als je maar muizenhapjes neemt verdeeld over de dag, van goed vloeibaar spul, dat het dan toch je maag in zou moeten kunnen druppelen / sijpelen :(:)

Al krijg je maar elk uur een theelepeltje appelmoes ofzo binnen.....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 08:17

Je ligt veel of niet?
Ga je ook snel liggen nadat je wat probeert binnen te krijgen?
Hoe platter je ligt hoe gemakkelijker alles terug kan lopen of slecht je maag in.

Probeer zoveel en zolang mogelijk rechtop te zitten als je iets probeert te eten of te drinken.
Schenk kleine beetjes in kleine glazen zodat het je minder tegen staat om dat hele glas naar binnen te moeten krijgen.
Schenk desnoods borrel glaasje vol.

Sterkte!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 08:55

Wat fijn dat de arts je al die uitleg heeft willen geven zonder je naar de chirurg te laten komen. Dat is wel héél proactief.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 08:59

Nou dat dacht ik oo al tieneke!

Heel fijn ze dat zo even telefonisch doen via de mdl arts en je niet daarvoor nog naar de chirurg die de operatie gaat doen hoeft. Klinkt wel alsof dit ziekenhuis enorm pro actief met je mee denkt ja.

Wanneer gaat de operatie gebeuren?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 09:01

Ik hoop dat je snel de operatie krijgt, die geeft dan hopelijk uitsluitsel wat er van de verschillende mógelijke oorzaken aan de hand is.
Hebben ze iets gezegd over wanneer je die krijgt? Gesprek met de anesthesie al gehad?
Ben blij voor je dat je op een plek bent waar ze je dus goed begeleiden en proberen te helpen.
(Qua vergoedingen….bewaar van je extra kosten die je maakt de bonnetjes. Voor de belasting. Je weet nooit).
Hou vol! Sterkte vandaag.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 12:26

Daphne__ schreef:
De diëtist was idd een diëtist in het ziekenhuis. En het is nu alsof hij niks wou voorschrijven en me gewoon naar de Lidl stuurt, maar zo is het niet.

Ik vind het goed dat het de ziekenhuisdietist is. Bij dietisten buiten het ziekenhuis weet ik bv niet of ze ervaring hebben met echt weer aansterken na een tijd van ondervoeding, maar ik denk dat een ziekenhuisdietist dat wel vaker meemaakt?

Hopelijk werkt het met die limonade. Het klinkt op zich eigenlijk best lekker.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 12:46

Daphne__ schreef:
De kijkoperatie is echt een operatie, via m'n buik. Maar de arts zei wel dat ze dan direct in m'n maag en slokdarm gaan kijken, neem aan dat ze dus tijdens de operatie een gastroscopie doen.. Ga er iig niet vanuit dat ze alles gaan opensnijden om in m'n maag te kijken, als dat ook zonder kan :=
Deze operatie is echt om te kijken waarom ik zo misselijk ben en niet normaal kan eten en drinken.

Heftig hoor dat ze je "open moeten maken" om de oorzaak op te sporen.
Ik wens je veel sterkte toe!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 13:11

Ik heb er een goed gevoel bij. Vind het ergens een beetje heftig om open gesneden te worden om te kijken wat er nou precies mis is, maargoed het word iig uitgebreid onderzocht.. Wil zo graag verder kunnen, weer lekker naar stal en leuke dingen doen.

Ik lig idd veel op een dag. Probeer wel tijdens en een poosje na het drinken rechtop te blijven, maar voel me vooral dan heel misselijk. Heel dubbel dus := Op m'n buik liggen heb ik nog niet geprobeerd, maar dat zal ik eens doen. Weinig te verliezen momenteel :j

De diëtist heeft idd veel ervaring met herstellen. Hij gaf ook aan dat als ik ook maar iets beter kan eten en drinken, ik contact op moet nemen en dan beginnen we met drinkvoeding.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 13:13

Tieneke schreef:
Wat fijn dat de arts je al die uitleg heeft willen geven zonder je naar de chirurg te laten komen. Dat is wel héél proactief.

SansaS schreef:
Nou dat dacht ik oo al tieneke!

Heel fijn ze dat zo even telefonisch doen via de mdl arts en je niet daarvoor nog naar de chirurg die de operatie gaat doen hoeft. Klinkt wel alsof dit ziekenhuis enorm pro actief met je mee denkt ja.

Wanneer gaat de operatie gebeuren?

Ja, goed he. Ben net zelfs gebeld dat ik 29 Oktober geopereerd word, terwijl ik nog niet eens een pre operatief onderzoek heb gehad.

Heel fijn ziekenhuis!

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 13:18

Wat enorm fijn dat je nu ook een datum hebt. Heel veel sterkte.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 13:19

Fijn dat je je nu gehoord voelt. Heel belangrijk :j

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 13:22

Wat fijn!

Heb je al eerder eens een gastroscopie gehad dan dat ze nu kiezen voor gelijk opereren?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 14:18

Allicht niet slecht om psychologische hulp in te schakelen. Gezien je hele voorgeschiedenis.

Gelukkig was je er de vorige keer snel bovenop met paracetamol en diclofenac. Hopelijk herhaling over heel de weg!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 14:33

Als je ligt, lig je dan helemaal plat? Misschien helpt het om een rugsteun in je bed te maken? Zodat je wel ligt maar meer zo: / en dan nog iets meer naar beneden.

En dat je dan wat eet en drinkt?

Gelukkig komt er actie, hopelijk ben je snel aan de beurt!

Edit: zie dat er een datum is, wat fijn!
Laatst bijgewerkt door Mellow op 18-10-24 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 14:35

Dat klinkt allemaal heel goed Daphne, het lijkt mij dat je alle vertrouwen in de artsen daar kunt hebben en hun volgorde van behandeling.

Met zo'n kijkoperatie kunnen ze natuurlijk meerdere zaken in je lichaam zien. Nu je ook een datum hebt kun je je daaraan vasthouden, dat is fijn.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 14:50

Fijn zeg de 29ste is voor mij ook een hele spannende dag toevallig :')
Maar ik wens je enorm veel sterkte en duim heel hard dat ze je met behulp van die kijkoperatie beter kunnen gaan maken +:)+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 17:10

Heel fijn een kijkoperatie. Zien ze het meeste!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 17:20

TS heeft het over "alles open gaan snijden", dus ik weet niet of een kijkoperatie hetgeen is wat er gaat gebeuren? Bij een kijkoperatie wordt er echt wel minimaal gesneden. Je hebt amper wondjes dan, ze zijn héél klein.