SansaS schreef:Ik denk dat dit misschien ook wel is waar het hele topic om draait qua vooroordelen.
Ik snap dat niemand met mij zou willen ruilen dan denkt dan maar chronisch mijn eigen pijnen.
Maar ik denk er een heel stuk onbegrip zit in dat stukje. Mijn zusje heeft inmiddels al 3 jaar long covid. Herstel gaat moeizaam. Reïntegratie is mislukt, wordt nu een 2e spoor. En toch he.. ze wordt niet begrepen. Familieleden etc vinden dat het een kwestie is van even doorzetten en schop onder de kont.
Terwijl daarentegen bij mij iedereen nog net niet de rode lopen uitlegd om je te helpen en iedereen (bedrijfsarts Familie ) zij vol begrip.
En toch komen een deel van de klachten ontzettend overeen. Het extreme moe zijn, wazig in hoofd, overprikkeld. Alleen zij moet vechten om gezien te worden en ik niet.
Natuurlijk heb ik nu het zwaard van damocles de rest van mijn leven in de nek hijgen. Maar dat betekend ook niet dat andere klachten er niet mogen zijn. Mijn zusje haar leven zou ik ook niet mee willen ruilen ook al ga je daar niet perse dood aan....
Kanker is zichtbaar/duidelijk medisch, longcovid en andere vermoeidheidsproblemen minder tot niet.
Dat is het hele eieren eten voor de buitenwereld.
Je kunt beter kanker hebben ofzo, dan is er meestal alle begrip vd wereld, ook als je straks na je behandelingen vermoeid blijft.
Al neemt dat begrip uiteindelijk wel af want 'je bent toch weer beter?'.
Telpeva schreef:Och ik doe ook niks met de feestdagen hoor, daarom vergeet ik ook die dingen zoals op tijd bezorgmomenten voor de boodschappen inplannen. Koken kan ik vrijwel niet meer, voor mijzelf niet maar voor een groep kan ik al helemaal niet koken, bij mij is dat dus ook geen ding met de feestdagen. Voor mij is het een kwestie van: oppassen dat ik in die periode op tijd extra voorraad insla aan houdbare producten, zodat ik zeker weten niet zonder boodschappen kom te zitten.
Als dat zou gebeuren dan is het ook niet direct nood, want dan kan ik mijn ouders nog vragen of zij met de auto voor mij willen rijden, maar als ik dingen zelf kan regelen dan doe ik dat liever zelf. Zelf kan ik niet tillen en niet autorijden, ik kan wel lopend naar de supermarkt maar dan kan ik een pak melk en een brood tillen ofzo. Dan terug naar huis lopen, terug naar de winkel voor broodbeleg en fruit, weer naar huis om het thuis af te gooien, terug naar de winkel voor een fles drinken, terug naar huis, and so on

ik ben echt zo blij dat supermarkten thuis bezorgen
Is het voor jou geen optie om een karretje mee te nemen?
Ik kan meer tillen en sjouwen dan wat jij beschrijft maar mijn rug neemt me dat niet altijd in dank af.
Dus ik neem de hondenbuggy mee en sta bij thuiskomst op mijn gemakje de boodschappen op te ruimen.
Voor ik de buggy had, had ik zo'n boodschappentrolley waar ik de tas vanaf had gehaald en met tiewraps een boodschappenkrat op had bevestigd.
Voor meer boodschappen zette ik er een tas op of een tweede krat.
DuoPenotti schreef:Ook goedemorgen...
Lor goed idee om lekker uit te waaien. Zou vandaag ook nog lekker weer worden toch?
Met kerst is hier altijd gedoe.
Begon vorige week al.
Iets met claimende ouders..
Wordt vandaag en komende nacht wat warmer dan de afgelopen dagen zo te zien.
Graadje of 19 staat hier aangegeven en droog, beetje zonnig.
Oef, geclaim is waarom ik de feestdagen een aantal jaar heb afgeschaft.
Was elk jaar nog net niet letterlijk slaande ruzie, om dan de deur uit te gaan en gezellig te moeten doen voor de familie.
Had echt een schurfthekel aan de feestdagen op een gegeven moment.
Daar was ik zo klaar mee dat ik ben gaan weigeren de feestdagen te vieren en ondanks veel protest heb ik mijn poot stijf gehouden.
En toen ik weer wat tot rust kwam ben ik het op mijn eigen manier gaan vieren, in mijn uppie lekker films kijken, makkelijk maar wat luxer eten halen of gewoon de eettafel in de woonkamer slepen, daar het gourmetstel opzetten en tijdens het film kijken gourmetten.
Oftewel; er voor mezelf een feestje van maken.
Inmiddels ga ik vaak 1 dag naar mijn moeder, 1 dag op/rond de feestdagen (plus oudjaarsavond) naar mijn ex en ik eis van ±22-12 t/m ±3-1 voor mezelf op:
Geen afspraken of wat dan ook, lekker relaxen, bijkomen vd feestdagen en vooral even niets moeten buiten de dieren verzorgen en een paar huishoudelijke klusjes.