Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_imonee

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 15:00

Hoe was de intocht Adamootje? Dat moet vast druk geweest zijn daar. Wel leuk dat het bij jullie in de buurt is.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 22:54

We zijn uiteindelijk niet gegaan en hebben de intocht op tv gekeken. Ik zag het toch niet zitten om met mijn drukke peuter drie uur te wachten en dan een glimp van de Sint op te vangen. :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:42

@Peerappel Wat leuk een meisje!

Vervelend van alle pijn bij iedereen, hopelijk gaan verloskundigen en fysio's kunnen helpen.

@Adamootje dat is dan inderdaad praktischer lijkt me! Vond hij het wel leuk?

Baby is lekker aanwezig vandaag en zet alles ook weer meer in perspectief. Ik ga m'n werk missen, maar heb dan wel meer tijd en rust om voor deze kleine man te zorgen <3

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 22:19

Zeker! Hij is al heel druk met Sinterklaas en Piet. Vanochtend stond hij te stuiteren bij zijn schoen, toen hij zag dat de Pieten er iets in hadden gestopt. Ik ben wel blij dat we thuisbleven en lekker rustig onder een dekentje en onder het genot van een bakje pepernoten naar de intocht konden kijken. Scheelde weer wc-stress bij mij. :o

Fijn en gezellig, zo'n lekker bewegende baby.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 08:43

Verstandige keuze hihi. Ik kan mij ook voorstellen dat je op tv meer meekrijgt dan dat je daar staat te wachten in de hoop een glimp van de sint op te vangen. En gewoon lekker samen thuis, dat is ook heel waardevol <3

Eske: heerlijk, de bewegende baby! Fijn dat je de hele situatie in een ander perspectief kunt bekijken. Dat moet vast een stukje rust geven ook voor jezelf.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 08:53

Hier ook heel veel beweging! We hevben gisteren mijn buik voor het eerst zien bewegen. Ik had een ingeving om eens niet te voelen maar te kijken en jahoor... :')

En ik besef me zojuist dat ik over 10 weken met verlof mag!
Moet dit nog overleggen met werkgever, maar qua communicatie is dat niet zo sterk allemaal :') dus dat komt nog wel.

Mn financieel adviseur zit inmiddels op de uwv en loon kwestie...zodat ik dat los kan laten. Dus dat word ook wel opgelost. Geen enkel kwaad vanuit de werkgever.

Mn man is weer lekker aan het werk, heeft wel t hele weekend onrustig geslapen..dus hopelijk word dat deze week beter.

Zaterdag vier ik mn verjaardag, erg zin in! Dus eind van de dag, als de markt hier voorbij is, maar even boodschappen doen en alvast wat in huis halen.

Ik lees ondertussen lekker mee hier!

Oja ik ben vandaag 24 weken zwanger <3

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 09:32

Wij hebben de intocht ook op tv gekeken :j vond het wel enorm lastig want vorig jaar toen we samen aan het kijken waren begonnen de heftige RS klachten bij onze zoon. Het gene wat je op zo’n moment het minst nodig hebt begon: koorts en hoesten. Wat een stress en verdriet wat omhoog kwam zeg. Dacht dat de ziekenhuis opname minder diep zat. Maar gelukkig verder niks ernstigs tot nu toe. Hij is vanochtend fit afgeleverd op de opvang. Sterker nog hij stond te springen en te schreeuwen om de Sinterklaas versiering.

In het weekend wel gigantische pijn scheuten in het linker SI gewricht. Merk aan alles dat mijn lichaam zich aan het voorbereiden is voor het indalen (vorige zwangerschap ging dit ook zo met een beetje geluk zakt ze in de laatste weken extra diep en legt ze mijn bekken goed vast. Dan heb ik nog een paar leuke weken). Ons meisje ligt er ook al perfect voor en ondanks dat ze nog kan draaien denk ik dat ze zo blijft liggen.

Mijn man en ik moeten deze keer ook weer lachen om de groente vergelijkingen. De baby is van bleekselderij naar bloemkool naar aubergine gegaan. Ik weet zo niet hoe ik dat moet zien haha.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:52

Dat gaat dan al snel, Renee, hopelijk helpt ze je inderdaad aan nog een paar goede weken!
De groente en fruit vergelijkingen zijn best grappig inderdaad, vooral met rare overgangen naar voor je gevoel kleinere soorten (of naar soorten die veel van formaat kunnen verschillen, zoals de zoete aardappel van mijn vorige week).

Veel plezier alvast met je verjaardag komend weekend Jolliegirl. Fijn dat iemand anders het UWV voor je oppakt, die kunnen zo gruwelijk langzaam zijn of apart reageren, heb jij nu geen last van. Heb de afgelopen maanden ook veel gezeik met het UWV gehad (op dingen die ze zelf fout hadden gedaan overigens) maar dat kost zoveel tijd en energie om het weer goed te krijgen.

Wat schattig dat hij zo blij wordt van Sint en Piet, Adamootje en lekker om thuis voor de TV goed alles te kunnen zien ipv in de drukte staan.

Eske, klinkt echt alsof je meer rust hebt in het aflopen van je contract. Lekker genieten van een actief kleintje!

Hier een vermoeiend weekend gehad, al was dat vooral omdat ik heel slecht geslapen heb. Controle vrijdag was goed, alle tips die ze gaf voor SI gewricht doe ik al, maar gelukkig gaat dat langzaam wat beter. Schoonfamilie was oké, inderdaad twee hele blije nichtjes, een heel boos neefje en twee die het niets uit maakt dat er nog een meisje bij komt <3
Maakte me eigenlijk volstrekt niet uit of het een jongentje of meisje zou zijn, zo lang het maar gezond is, maar met alles wat er dit jaar bij ons al gebeurd is en hoe dicht de zwangerschappen op elkaar zitten geeft het ook wel rust dat na ons overleden jongetje er nu een meisje komt. Zijn ze niet alleen qua karakter in mijn buik verschillend, maar ook qua geslacht.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 11:26

Bijzonder hè dat je het verschil in karakter al voelt in de buik! Ik ben ook volledig overtuigd van verschillen tussen ons zoontje en het meisje dat er aankomt. Maar misschien voel ik iets wat er helemaal niet is.

Fijn dat bijna iedereen gelukkig is met het meisje roulette! Je neefje draait wel weer bij. Kinderen hebben soms wat moeite met leren met het omgaan met teleurstellingen. Zie het ook wel als alle nichtjes ter gelijker tijd aandacht/spelen willen met onze zoon. Er zijn er altijd een aantal die even geen aandacht kunnen krijgen. Met zijn verjaardag was hij nog omringt door 4 jonge dames, dan speelt hij niet met allemaal ter gelijker tijd.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 11:37

Haha herkenbaar die groentes en de verschillen. Hier is het nu een paprika volgens twee sites waar ik ingeschreven sta. Beide zeggen 220 gram, alleen de ene zegt 13,5 cm en de ander 20 cm. Dat laatste is denk ik inclusief steeltje? :')

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 13:05

Inclusief steeltje _O-

Mijn man zei gisteren nog bedoelen ze van boven naar beneden, dwars door het midden of moet ik schuin rekenen :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 13:17

Heerlijk die mannen logica!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 18:57

Eske, fijn een actieve baby!!

Adamootje, ah leuk dat hij al zo bewust is van Sinterklaas! Toch weer een hele andere beleving

Jolliegirl, fijn om te lezen dat je hulp hebt voor het lastige regelwerk zodat jij het een beetje los kan laten. Je post klinkt al een stuk positiever gelukkig!! Veel plezier met je verjaardag!

Renee, bah vervelend al die pijntjes. :(:) hoe ver ben je nu?

Roulette, het gevoel van rust nu je weet dat het een meisje wordt kan ik me heel goed voorstellen na het verlies van jullie zoontje.

Wij waren wel naar de landelijke intocht van Sinterklaas geweest! Ik kom zelf oorspronkelijk uit Vianen (inmiddels verhuist). Mijn broer woont er nog dus we hebben er een gezellige dag van gemaakt. Het was echt mega leuk en goed georganiseerd!! Onze dochter van ruim 2,5 keek haar ogen uit en heeft vol verwondering naar de boot, Sinterklaas en de pieten gezwaaid <3

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:37

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 20:09

Je krijgt je begeleiding van de verloskundige, onderzoeken zoals 13/20 weken echo, nipt en bloedonderzoek vergoed. Ook kraamzorg wordt vergoed maar je moet wel een eigen bijdrage betalen. Als je in het ziekenhuis wil bevallen zonder medische indicatie dan moet je ook een eigen bijdrage betalen.

Als je aanvullende verzekerd bent (afhankelijk welke aanvullende verzekering natuurlijk) krijg je je eigen bijdrages voor kraamzorg en poliklinische bevalling vaak vergoed. Vaak zit daar ook advies van een lactatiekundige bij en bijv. Sommige zwanherschapscursussen. Maar je kan het beste even bij je verzekering informeren (vaak staat het uitgebreid op de website) wat je met welke aanvullende verzekering vergoed krijgt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 21:00

Dankje!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 21:16

Roulette, nu officieel dan: welkom bij de meidenclub! *\o/* *\o/* Fijn trouwens dat de controle goed was en fijn ook dat het steeds beter gaat met je SI-gewricht.

Jolliegirl, toevallig laatst nog gekeken en ik ga weer tijdelijk voor VGZ bij United Consumers. De vorige keer deed ik dat ook en ik heb toen behoorlijk veel vergoed gekregen, ook de eigen bijdrage van de kraamzorg. Het is wel een prijzige zorgverzekering, maar ik vind de tarieven bij de zorgverzekeraars sowieso bijzonder hoog geworden.
En jij hebt toch beweging waargenomen! Over tien weken met verlof gaan klinkt heerlijk. Ik heb ook iets minder dan tien weken te gaan en ben dan 35 weken zwanger. Daartussen heb ik wel nog twee weken vrij, dus in feite hoef ik minder dan acht weken te werken. Wat top trouwens dat de financieel adviseur zich nu bezighoudt met jouw loon, dat scheelt een hoop stress. En hoera, weer een mijlpaal bereikt! *\o/*

Venthe, ja, heel anders dan vorig jaar. Hij vond die drukte (en de kruidnoten) toen ook al geweldig, maar kreeg van het verhaal van Sinterklaas weinig mee. Zo'n enthousiaste kleine is echt genieten. <3 Wat leuk trouwens dat jullie wel naar de intocht gegaan zijn en dat je dochter zo genoten heeft. <3 Het scheelt toch als je familie in Vianen zelf woont. Woont je broer ook dicht bij de haven?

Oh, die vergelijking met groenten ook. :') In de zwanger+ app kun je de baby ook met o.a. dieren vergelijken. Mijn kindje is nu net zo groot als:
- een kleine pinguïn;
- een papaja;
- een chocoladetaart;
- een bleekselderij.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 21:19

Wat leuk van je buik en fijn dat alles beter loopt Jolliegirl!

Lastig Renee, wel leuk dat je dat karakter al zo merkt!

Fijn dat je die rust voelt Roulette. En het kleine neefje moet vast even wennen, komt denk ik wel goed :))

Wat leuk Venthe van de intocht

Die groente vind ik ook zo apart :') Mijn kleine is nu blijkbaar een knolselderij.

Verzekering moet ik nog in duiken. Het was me niet duidelijk of kraamzorg nou ook gecontracteerd moet zijn als je de eigen bijdrage vergoed wil hebben.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 21:26

Adamootje, mijn broer woont echt in de binnenstad dus dat was perfect haha

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 21:52

Haha hier zo groot als een winterpompoen :D

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 22:02

Hier wel verdiept in zorgverzekeringen. De vorige bevalling in het ziekenhuis geëindigd voor pijnbestrijding die nooit gekomen is. Daardoor de volle mep eigen bijdrage betaald. Ook de eigen bijdrage van de Kraamzorg niet vergoed gekregen. Toen waren de nipt en bloedonderzoeken ook nog eens niet vergoed. Dus dat werd onder aan de streep iets wat ik liever anders had gekozen. Zelf geen behoefte om over te stappen van verzekeraar want ik heb een hekel aan verzekeraars die een kleine dekking in contracten hebben (en je dus eigenlijk een duurdere basis verzekering nodig hebt of extra kosten maakt). Met mijn huidige verzekering weet ik dat waar ik ook terecht kom binnen de provincie dat ze een contract hebben. Plus bij hun mogen ongebruikte fysio behandelingen mee. Dus ik heb hun pakket waarin ik alle ellende van de zwangerschap in kan gooien vergeleken met wat ik nu heb. Het verschil in prijs x12 gedaan en dit vergeleken met de kosten van mijn vorige zwangerschap/bevallingsverhaal (minus alles wat nu standaard vergoed wordt). Dan is het kort gezegd: bij een thuis bevalling of ziekenhuis met medische indicatie ben ik een minimale dief van mijn eigen portemonnee, loopt het vergelijkbaar met de vorige keer dan heb ik het verschil er makkelijk uit.
Daarbij krijg ik ook extra tandzorg vergoed, wat goed uitkomt want er moeten nog meer verstandskiezen uitgejekkert worden. En onze kindjes worden bij mij ingeschreven dus hun hebben dan ook wat extraatjes tov hun basis verzekering (geloof dat fysio en tand onder de 18 sowieso volledig vergoed wordt maar osteopaat bijvoorbeeld niet standaard).

Het is een bijna een kans spel. De vorige keer heb ik verkeerd ingezet, overigens zonder grote gevolgen dit geld stond ervoor klaar. Dit keer overwegen we toch om meer in te dekken.

Wat mij overigens wel enorm stoort is dat niet alle verzekeraars hun onderhandelingen met zorgverleners afgerond hebben. Dus dan weet je ook niet echt wat je afsluit. Straks moet je naar een zorgverlener 5 dorpen verderop omdat alleen daar een contract is. Of een dure basisverzekering nemen om deze ellende in te dekken.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 22:06

Solleke_Noah schreef:
Haha hier zo groot als een winterpompoen :D

Een winterpompoen? Is dat Vlaams of een specifieke soort pompoen? Ik stel me voor dat het zo’n oranje ronde soort is (zoals de hokkaido maar weet dan niet of ik het juiste plaatje maak).

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 22:16

Die financieel adviseur is tevens mijn schoonvader, dus echt ideaal!

Ik ga de verzekeringen eens vergelijken met elkaar.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 22:16

Dat heb ik ook in de app staan, bij 29-32 weken. Het is zo'n oranje pompoen. :j

Afbeelding

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 22:20

Ik heb mijn verzekering dankzij jullie ook maar eens gecheckt! Ik vond mijn verzekering namelijk best duur (+- €188 per maand), maar als ik zie wat ze daar allemaal al voor hebben vergoed dit jaar en ook volgend jaar als de kleine komt weer, dan blijf ik wel lekker zitten. Ik heb dit jaar alleen mijn eigen risico betaald, terwijl ik er onder andere een ivf traject op het zitten. Voor volgend jaar worden alles rondom de geboorte zoals het lijkt ook vergoed inclusief een lactatiekundige en een bevalling in het ziekenhuis zonder medische indicatie.