Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:11

Doubtless, kan me voorstellen dat je uit keek naar een dagje rustig aan doen. Geniet lekker van je dag! Fijn dat de echo ook weer goed was.

Mijn team is best betrokken bij mijn zwangerschap. Ben de eerste sinds lange tijd weer, dus veel mensen vinden het leuk. Team coördinator is ook erg meelevend. En Pietertje is nu al de mascotte ongeveer, haha.
Collega heeft per ongeluk vorige week al verklapt dat ik nog een cadeautje krijg, dus ben benieuwd.
Vandaag heb ik mijn laatste vergadering voor mijn verlof aan en is (bijna) mijn hele team aanwezig. Heb vanochtend een lekkere sinaasappel mango cake gebakken en die ga ik zo trakteren als bedankje voor de hulp afgelopen tijd.
Nog twee weken en dan begint ook mijn verlof, nu ook wel aan toe. Ben al gesloopt van dat ik vanochtend in de keuken heb gestaan. :=
Vind dat zó frustrerend.

Yipee

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:33

Steeds meer mensen met verlof en voor steeds meer dames komt het einde ook een beetje in zicht! Spannende tijd. Ook worden er al wat linkjes naar geboortepakjes gedeeld, zien er leuk uit!

@Pressent: Wat een mooie foto! Hopelijk verlopen de laatste loodjes goed.

@Jojoni: Wat fijn dat de baby toch nog is gedraaid. Ik was zelf als baby ook last minute pas gedraaid, maar ik lag ook echt dwars. :')

Woensdag mijn eerste centering pregancy bijeenkomst! Of nou ja het is de tweede, de eerste moest ik helaas missen. Ben heel benieuwd of ik het wat ga vinden.
Ik heb ook (een beetje vroeg misschien) al een proefdrukje besteld voor een eventueel geboortekaartje. Daar is ook zoveel keuze in.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:55

Benieuwd wat je van centering pregnancy gaat vinden. Ik heb ook de eerste bijeenkomst gehad, volgende week de tweede. Wel heel andere groep volgens mij dan de vorige keer, maar alsnog gezellig.

En geboortekaartjes zijn leuk! Is ook zoooveel keuze. Ik ben ook al beetje aan zoeken, we willen een bepaald element terug laten komen, maar wel echt een eigen ander kaartje voor de tweede.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 17:18

Wat fijn dat je je nu beter voelt, Jojoni!! Mooie tekening, wauw! En gelukkig de kleine toch goed gedraaid, dat scheelt een hoop.

Balen dat je zelf niet lekker was, Linoleum. Wel fijn dat de badkamer zo goed als klaar is. Een naam bedenken is ook wel vrij belangrijk, haha!

Wat vervelend van het maagzuur, Noeps! Is dat omdat je maag aan de kant gedrukt wordt? Is hier wel helaas.

Oh bijna verlof, Doubtless, heerlijk!! Lekker dat je even rustig aan kon doen. Is ook heel pittig zo met die laatste loodjes.

Nog even aftellen, Welmoed!! Fijn dat ze zo betrokken zijn.

Heel leuk, Yipee! Heb vorige keer cp gedaan en er echt leuke contacten ook aan overgehouden.

Vorige keer heb ik wel iets gekregen met m’n verlof en na de geboorte. Ook cadeautjes van de leerlingen gehad toen. Maar ik ga nergens van uit, dan is t een verrassing. Vandaag wel in de bureaula van m’n collega een kaartje zien liggen met ‘voor Marjolein’. Oeps.

Gelukkig slaapt Fien weer iets beter. Nog 4 dagen werken!! Deze week uit en dan nog dinsdag. Oké, en woensdag kerstdiner, maar dat is eigen keuze, haha! Merk dat t echt zwaar wordt, veel zwaarder dan vorige keer.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 17:21

Ik lees nog wel mee hoor maar heb gewoon niet zoveel in te brengen.

Volgens mij gaat het met iedereen best wel goed zo te lezen! :D

Centtering pregnancy is hier dus te weinig animo voor wat ik heel jammer vind -O- wel leuk dat jullie het wel hebben!

Fijn voor de meiden die bijna met verlof gaan!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 17:27

@ Yonker, als alternatief voor CP zou je kunnen kijken naar ZwangerFit of Mom in Balance. Is dan wel gecombineerd met enige fysieke activiteit, maar ik vond en vind het in beide zwangerschappen een leuke manier om contact te hebben met andere zwangeren.

Wat een fijn vooruitzicht om (bijna) verlof te hebben. En altijd leuk als collega's er aandacht aan besteden. Bij ons op het werk is het ook gebruikelijk om een kleinigheidje te hebben voor de collega die met verlof gaat. We doen een open tikkie en ik vul als werkgever aan, idem voor kraamcadeaus. Vorige keer hadden medewerkers het ook voor mij geregeld, echt heel lief! En ik heb toen ook van heel veel patiënten cadeautjes gekregen, was niet nodig maar werd wel ontzettend gewaardeerd.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 19:12

Marjo, haha oeps die moest jij nog niet zien.

Yipe ook ik ben benieuwd wat je van de cp vind.

Nou, collega’s hadden echt uitgepakt. Ik was helemaal flabbergasted
Afbeelding
Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 19:52

Wauw wat een pakket! Super lief!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 21:24

Wat een leuk uitgebreid pakket! (liggen er nou ook condoms bij? Haha)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 22:14

Haha goed gezien, heerlijk dat soort grapjes. :Y)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 23:44

Geweldig gedaan zeg _/-\o_

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 23:57

@ doubtless ik denk dat je de quotes hebt omgedraaid. Mijn laatste update was dat de draaiing in t ziekenhuis niet is doorgegaan omdat ze gelukkig zelf spontaan is gedraaid! *\o/*. Nu maar hopen dat ze niet meer gaat koprollen..
En wat fijn dat je een rustdagje hebt gehad en nu bijna aan je verlof kan beginnen!
Bij mij is mijn verlof natuurlijk heel abrubt gekomen omdat ik het fietsongeluk heb gehad. Dus ook helemaal niet fijn kunnen afsluiten. Nu ga ik ondertussen wel 1 keer per week na daar, voor de lol :') . Uit verveling :') :') en dan is iedereen heel nieuwsgierig. Maar echt heel betrokken niet zo..

@ marjo, ook bijna verlof *\o/*

@linoleum, helpt dat rechtop zitten en actief blijven? Rechtop zitten doe ik wel, al leg ik mijn benen wel omhoog. Maar actief blijven is moeilijk. Sochtends doe ik altijd de hondjes, paarden en kippen. Dan ben ik een uurtje of 2 bezig. Alleen mesten doe ik niet meer. Vandaag ben ik na de middag dan ook 3 uurtjes bezig geweest -verven en nieuwe verf gehaald en spulletjes weg gebracht- maar dat was eigenlijk al teveel. Dus moeten gaan liggen. En dan vanavond eten gekookt en t geboortebord uitgezaagd met mijn man. Ow en de paardjes weer gevoerd. Maar dat valt me allemaal wel al zwaar. Terwijl dat voor mij helemaal niet als actief aanvoelt..

@welmoed, wouw wat een pakket!! Echt heel erg tof dat je dat gewoon van collega's krijgt!!!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 14:50

Set_Elkol wat fijn dat je verlof hebt, geniet ervan! En heerlijk nog een paar dagen weg geweest. Mooie buikfoto ook!

Linoleum fijn dat je dochter beter is en jij ook wat opknapt, je banden en rug zullen inderdaad een flinke optater hebben gehad! Heerlijk dat jullie badkamer zo klaar is :D

Welmoed al wat gevonden als geboortepakje inmiddels? Die van moppies is echt super leuk! Weet je wat voor iets je zoekt? En hoe gaat het met je pijntjes nu?
Wat een mega leuk pakket van je collega's zeg, super lief!

Pressent is je dochter weer opgeknapt? En hoe gaat het met het nieuwe huis, denk je dat het haalbaar is om nog te verhuizen voor de kleine komt? Mooie foto ook!

19marjo90 oef dat lijkt me echt heel pittig als je dochter niet slaapt bovenop je gewone zwangerschapsvermoeidheid nog, goed te horen dat ze nu weer beter slaapt :) Wat fijn dat de groeiecho goed was en je bijna je verlof hebt!

Jojoni Hoe gaat het nu eigenlijk met je enkel? Fijn dat de nieuwe medicatie goed helpt voor de maagzuur zonder te veel bijwerkingen. Wat een gave tekeningen op het raam, doe je dat zo uit de losse pols?
Wat super fijn dat de kleine alsnog uit zichzelf is gedraaid, kan me je zenuwen erover goed voorstellen. Zou je een stuitbevalling hebben overwogen als ik vragen mag?

Noeps fijn dat alles zijn gangetje gaat en je zo weinig klachten hebt! Kan je huisarts je evt pantoprazol of omeprazol voorschrijven? Pantoprazol was echt mijn lifesaver hihi

Doubtless dat klinkt als een pittige week zo'n verbouwweek! Kan me voorstellen dat je wel opgelucht bent om kindlief dan even een dag naar oma te brengen voor rust :Z Succes met je laatste 2 dagen werken en geniet van je verlof daarna! Was het in verband met Fluxus dat je overgedragen wordt of niet? Ik weet dat in ons ziekenhuis de klinisch verloskundige de reguliere controles doet en de gyn het medische deel/de gesprekken. Maar verschilt per ziekenhuis geloof ik

Yipee spannend die 1e CP, ben heel benieuwd hoe je het vind! En niks te vroeg hoor zo'n proefdruk, je kunt het maar beter weten toch of het wat is?

Hier gaat het zijn gangetje, gisteren wel super veel harde buiken gehad die doortrokken naar mijn bekken en benen en druk down under. Maar momenteel is het gelukkig weer rustig. Begon het gisterenavond toch wel spannend te vinden of het niet door zou zetten -O- Vandaag even een extra balansbal gehaald, douche blijft fijn bij de harde buiken maar een uur op zo'n douchekrukje met druk daar beneden is echt niet te doen :') dus hopelijk werkt dit beter. Verder is ze heerlijk druk aanwezig en vind ik het echt wel genieten nu, en tegelijkertijd zo gruwelijk ongeduldig tot ze er is :+
We hebben ook de foto's van de zwangerschapsshoot binnen, zo ontzettend blij mee!
Spoiler:
Mocht je nog iemand zoeken in Noord-Holland, deze zijn genomen door ByLeetje

Afbeelding

Afbeelding

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:20

Hoi allemaal,

Even een ego post. Gisteravond is bij ons Stef geboren. Het was een hele snelle bevalling (vanaf eerste wee 2,5 uur) en natuurlijk veel te vroeg, maar het gaat goed met ons.

Moeten nog wel een weekje blijven en heb flink last van naweeën. Maar dat zou weer over moeten gaan…

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:24

Wow Marjolein, wat onverwachts! Ten eerste gefeliciteerd, ik ben benieuwd naar je verhaal wanneer je daar aan toe bent. Voor nu heel veel geluk en ook wel even wennen lijkt mij! <3

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:28

Gefeliciteerd Marjo met jullie Stef <3 neem lekker de tijd om samen te genieten en vooral ook om bij te komen van de snelle en onverwachte bevalling.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:32

19marjo90 schreef:
Hoi allemaal,

Even een ego post. Gisteravond is bij ons Stef geboren. Het was een hele snelle bevalling (vanaf eerste wee 2,5 uur) en natuurlijk veel te vroeg, maar het gaat goed met ons.

Moeten nog wel een weekje blijven en heb flink last van naweeën. Maar dat zou weer over moeten gaan…

Gefeliciteerd <3 <3 <3
Fijn dat het goed met jullie gaat!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:36

Gefeliciteerd Marjo! Wat een leuke naam ook. <3
Ook ik ben benieuwd naar je verhaal, maar geniet vooral nog lekker eventjes!

Belle, wat een mooie foto’s van jou/jullie. Hele fijne stijl ook!
Ik denk dat dit ons geboorte pakje word met nog slofjes en een mutsje er bij.
Afbeelding

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 18:40

Marjo gefeliciteerd!
Wat fijn dat t ondanks de timing toch allemaal goed gaat

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:50

Bedankt allemaal!!

Nou… het verhaal:

Overdag een gewone werkdag. Was wel iets eerder gestopt, omdat ik de auto nog even door de wasstraat en interieurbaan wilde doen, zodat de maxicosi erin kon en de auto gewoon lekker schoon was. Dus was rond 17.15 thuis. Toen gegeten, kerstboom opgezet met Fien en Fien naar bed gebracht.
Rond 20.00 begon ik kramp te krijgen, dus hup, onder de douche, warme kruik, paracetamol erin en even liggen op de bank. Ik dacht dat ik gewoon te druk was geweest.
Vanaf 8.20 toch de krampen bij gaan houden en ze kwamen elke 3-4 minuten en duurden in mijn beleving zo’n 15-20 seconden. Toen de verloskundige gebeld. Die gaf aan het even af te wachten met rust en als het erger werd weer te bellen. Rond 20.50 Erwin laten bellen, want ik moest echt de krampen wel weg zuchten. Ze kwam toch voor de zekerheid even kijken. Zodra ze me zag, zei ze: ‘lieve schat, je kunt me van alles wijs maken, maar jij ligt gewoon te bevallen hier. Ik ga even kijken hoe ver je bent.’ Dus zij voelen. Zegt ze: ‘och heden, je zit op 8-9 cm. Dit wordt even schakelen, maar ik ga nu de ambu bellen in de hoop dat we het ziekenhuis halen.’
Zij en Erwin ondertussen vluchttas ingepakt, Erwins moeder kwam voor Fien en tegelijkertijd stond de ambu op de stoep. Gauw erin, sirene aan en gaan. Heb het echt gerekt tot het ziekenhuis en heb geluk gehad dat m’n vliezen niet onderweg braken.
Om 22.05 waren we in het ziekenhuis en toen hebben ze mijn vliezen daar gebroken. Mocht eigenlijk meteen gaan persen en om 22.28 was hij er.
Nu dus helaas nog wel naweeën, maar ja, dat nemen we maar voor lief.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:21

Man wat een verhaal, zo onverwachts. Je was net 35weken? Hoe klein en zwaar is hij uiteindelijk? Wel heftig de naweeën, dan ben je er nog niet klaar mee.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:23

Klinkt als, ondanks dat hij te vroeg is, wel als een fijne bevalling, maar lijkt me ook wel weer heel heftig zo onverwachts. Balen dat je zulke naweeën hebt, hopelijk is dat snel over.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 00:06

19marjo90 schreef:
Hoi allemaal,

Oh wauw! Gefeliciteerd met jullie zoon *\o/* Klinkt als een hele vlotte bevalling je verhaal, maar jullie zullen wel even geschrokken zijn denk ik?

Welmoed wat een leuk pakje is dat zeg! En dank je wel, vond haar inderdaad echt een fijne zachte stijl hebben!

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 07:29

19marjo90, Gefeliciteerd! Het klinkt inderdaad als een fijne bevalling. Wel erg onverwachts, maar fijn dat alles goed is gegaan en jullie optijd in het ziekenhuis waren. Geniet van jullie kleine

Bellex, Mooie foto’s, mooie kleuren ook! Fijn dat je zo kunt genieten van je zwangerschap, ik herken me vooral in het ongeduldig zijn tot de kleine er is.

Mijn dochter is gelukkig weer beter, afgelopen dagen bij mijn schoonmoeder geweest waar ook mijn 3 schoonzusjes waren met hun kindjes, is hier nu vakantie tot het nieuwe jaar, en gevierd dat mijn schoonzusje klaar is met de uni.

Welmoed, schattig pakje en idd fijn met de knoopjes zo.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:05

19marjo90 schreef:
Hoi allemaal,

Gefeliciteerd! Fijn dat alles goed gaat en wat een leuke naam ook! De bevalling zelf wel enigszins vlekkeloos verlopen?

Edit: Ik lees nu ook je bevallingsverhaal. Dat ging wel als een trein zo snel zeg! Hopelijk ook net zo'n vlot herstel.