Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:23

Gefeliciteerd Rebel_Jits! Goed om te horen dat jullie gezond zijn!

Wat leuk deze gezamenlijke aanloop en nu de babyboom!

SennaS

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:25

Gefeliciteerd Rebel_Jits! Fijn dat alles goed is.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:37

Daffie, wat fijn dat Darcey een normaal gewicht en lengte heeft *\o/* . Gelukkig waren de zorgen achteraf dan ongegrond!

Rebel, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Lewis! <3. Fijn dat jullie gezond zijn, een fijne kraamweek gewenst!

Super leuk dat de baby's elkaar nu allemaal een beetje opvolgen!

Klaas is ondertussen al ruim 3 weken :oo. Het gaat echt hard! Hij doet het zo goed, bijna geen krampjes meer sinds de probiotica, alleen af en toe moeite met in slaap vallen, maar gelukkig helpen de puckababy of pacco inbakerdoek daar goed voor! Vandaag moet hij voor de herkansing van de gehoortest (eerste keer kwam hij er niet door, hopelijk/waarschijnlijk vanwege zijn verkoudheid), stiekem vind ik het heel spannend. Je wil gewoon dat alles oké is ofzo. Om 13.00u zijn we aan de beurt...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 13:45

Gefeliciteerd Rebel! Wat fijn dat alles goed gaat met jullie. Laat je maar even lekker verwennen in het ziekenhuis.

Spannend Rebecca! Hopelijk is alles nu in orde.
En wat fijn dat de krampjes minder zijn.

Noud gaat ook richting de 3 weken. Al heb ik eigenlijk het idee dat hij er al langer is. Ook omdat ik mezelf echt heel goed voel. Ik geniet ook echt weer van zo’n ukkie. Hij mag niet te snel groot worden :')

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 14:37

Helaas, weer onvoldoende -O-

Wat fijn dat je je zo goed voelt en dat je zo aan het genieten bent Saskia! Heerlijk <3

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 15:58

Ohh chips! Is Klaas nog steeds verkouden? Want het hoeft nog niets te betekenen toch? Worden jullie nu doorgestuurd of komen ze later nog eens?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 17:57

Gefeliciteerd Daffie!! Fijn dat alles goed gaat met jullie <3 een heuse babyboom hier! Tof :D

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 19:39

Saskia89 schreef:
Ohh chips! Is Klaas nog steeds verkouden? Want het hoeft nog niets te betekenen toch? Worden jullie nu doorgestuurd of komen ze later nog eens?

Jep, behoorlijk verkouden nog. Maar bijvoorbeeld vocht achter het oortje kan ook nog. Ze komen nu de volgende keer langs met een andere test met elektroden voor op het hoofdje, in de nek en op de borst/rug en gehoorkapjes en dan meten ze of de signalen goed in de hersenstam terecht komen. Ander type test vooral. Hopelijk komen ze daarmee snel, want die onzekerheid is niet zo goed voor mij en m'n hormonen -O-

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 20:39

Gefeliciteerd Rebel!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 21:07

Gefeliciteerd allemaal, fijn dat het goed met iedereen :)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 14:37

x_Rebecca schreef:
Saskia89 schreef:

Jep, behoorlijk verkouden nog. Maar bijvoorbeeld vocht achter het oortje kan ook nog. Ze komen nu de volgende keer langs met een andere test met elektroden voor op het hoofdje, in de nek en op de borst/rug en gehoorkapjes en dan meten ze of de signalen goed in de hersenstam terecht komen. Ander type test vooral. Hopelijk komen ze daarmee snel, want die onzekerheid is niet zo goed voor mij en m'n hormonen -O-

Ja, snap ik heel goed. Inmiddels al gehoord wanneer de andere test plaatsvindt?

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 15:59

daffie1986 schreef:
Citaat:
- Saskia89 - 14 september - jongen - 21-9 bevallen
- x_Rebecca - 23 september - jongen Y)(^) 17-9 bevallen
- JustOneBite - 23 september - meisje - 27-09 bevallen
- Bloem24 - 25 september - jongen *22-9 bevallen
- daffie1986 - 27 september - 10-10 bevallen van een meisje
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - meisje
- Lisitano - 4 november - meisje
- Claudiadvx - 7 November - Meisje
- _Juudith - 11 november - Meisje
- Primavera - 14 november - jongen
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - jongen
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - jongen
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Evamarie -30 november - blijft tot dan onbekend
- Floortje88 - 1 december - Jongen
- nps - 4 december - meisje
- xSiep - 6 December - Meisje
- Taartje - 9 december - nog onbekend
- MaTuMi - 9 december - nog onbekend
- Goldie - 14 december - verrassing
- Kiichi - 15 december - nog onbekend
- Amillion - 31 december - nog onbekend
- Samir - 1 januari - (blijft tot dan) onbekend
- Bellex - 17 januari - nog onbekend
- Lucifertje - 18 januari - nog onbekend

Gefeliciteerd allemaal met de ukjes die geboren zijn <3

Ons mooie meisje Rosie is op 27 september geboren na een heftige bevalling die in totaal van begin tot eind ruim 30u geduurd heeft, waarvan 27u over de eerste 5cm en de volgende 50cm waren er in 15min :')
Maar het is allemaal goed gekomen en het is een schat van een meisje <3

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 10:26

Gefeliciteerd JustOneBite! Vervelend dat het zo heftig was, maar fijn dat alles verder goed is!

Rebecca al zicht wanneer ze voor de uitgebreide gehoortest komen? Hopelijk komt het allemaal omdat Klaas nog steeds zo verkouden was/is.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 12:09

Gefeliciteerd JustOneBite! Wat fijn dat ze er is! Klinkt als een intense bevalling! Heb je tijdens de eerste fase nog een beetje kunnen rusten of was het een uitputtingsslag?
Deel 2 ging in elk geval lekker vlot. Al is dat natuurlijk ook niet bij iedereen even prettig.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 13:23

Ja, we zijn maandag om 09.00u aan de beurt. Ben heel benieuwd! Dinsdag is hij gewoon alweer een maand oud jongens, hoezo gaat het zo snel?! :oo

Hoe gaat het hier bij iedereen met alle verse baby's en laatste loodjes? :D

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 17:55

Gefeliciteerd Justonebite! Fijn dat nu alles goed is

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 18:14

Steeds meer baby’s in de lijst <3 Gefeliciteerd JustOneBite!

Rebecca, ik duim voor een goede uitslag deze keer. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit niet lekker zit.

Hier vandaag 37 weken. Volgens mij is ze ingedaald, ik had krampen en steken en sindsdien is ze rustiger en heb ik veel meer moeite met bukken en lopen. Ik begin het nu wel een beetje zat te raken. Slapen gaat moeizaam, ik heb vaak rugpijn, ik voel me sowieso heel beperkt. Soms heb ik lekker energie en daarna crash ik volledig omdat ik blijkbaar toch een grens over ben gegaan. Zeker met de peuter erbij is het soms pittig. Hij kijkt heel erg uit naar de baby en ik heb echt een heel lief kind, maar ohhhh. Hij rent er soms vandoor of gaat juist op de stoep zitten uit protest en ik kan er dan fysiek helemaal niets aan doen. Zo frustrerend. Mijn vriend heeft het nu ook een beetje zwaar omdat hij zoveel taken van me overneemt en dus ook wat zorg voor R, onze zoon. Ik vind het heel moeilijk me daar bij neer te leggen en het aan te zien :D
Toch vind ik het ook wel jammer dat het al bijna eindigt. Zwanger zijn is ook leuk en mooi en dit is echt mijn laatste keer. Ik zit soms zo lekker met mezelf te zijn en te voelen en te fantaseren.

We zijn nog niet klaar met de babykamer. En hoe vaak ik mezelf ook vertel dat dat helemaal niet erg is, want ze gaat toch op onze kamer de eerste maanden, ben ik toch onrustig :') Het moet af! Af! Af moet het.
Mijn nichtje komt tijdelijk bij ons in huis wonen en zal dan als au-pair werken. Ze is pedagogisch opgeleid en heeft een paar maanden tussen verhuizingen in, dus nu komt ze ons helpen. Heel fijn!
We zijn dit jaar verhuisd naar een groter huis en we hadden nog helemaal niets aan de bovenste etage gedaan. Heel luxe, want die etage is gewoon een logeeretage :)) De badkamer is inmiddels af maar nu de rest nog. En mijn nichtje komt al over 10 dagen. We moeten het nog even opruimen en inrichten, de klussen zijn wel afgerond. Dus we zijn nog even te druk voor een baby. Ze moet nog even blijven zitten :D

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 18:48

Fijn dat jullie maandag terecht kunnen Rebecca!
Bizar dat Klaas alweer bijna een maand oud is, die ienimini baby tijd gaat zo snel.

Ik ben morgen uitgerekend, merk nog niet echt iets, al heb ik het idee dat baby sinds gister is ingedaald. Vorige keer ingeleid met 38 weken en ik zit me echt te verbazen hoeveel ik de afgelopen twee weken heb ingeleverd qua energie en mobiliteit.
Ik was woensdag nog even met m’n dochtertje naar de Efteling, want verder ben ik momenteel een saaie moeder, maar dat was ook echt wel een waggelende uitdaging :').

Ik herken trouwens heel veel van je verhaal Lusitano, zeker qua grenzen overgaan en dingen uit handen geven. Maar ook het stukje maximaal ervan willen genieten omdat het hier zeer waarschijnlijk ook de laatste keer is.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 22:33

Inderdaad fijn dat jullie maandag de afspraak hebben Rebecca! Hopelijk nu een goede uitslag!

Ilse, oe spannend! Het kan echt elk moment gebeuren.

En Lisitano, nog heel even blijven zitten mag best. Je baby voelen bewegen is inderdaad heel bijzonder. En niet meer zwanger zijn is ook wel heel fijn haha. Weer normale kleren aan en niet 100 keer per dag moeten plassen :D. Vooralsnog ben ik vooral blij dat het aapje eruit is en mis ik het zwanger zijn nog niet.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 06:28

JustOneBite, gefeliciteerd met de geboorte van Rosie.
Lisitano schreef:
Mijn vriend heeft het nu ook een beetje zwaar omdat hij zoveel taken van me overneemt en dus ook wat zorg voor R, onze zoon. Ik vind het heel moeilijk me daar bij neer te leggen en het aan te zien :D
Toch vind ik het ook wel jammer dat het al bijna eindigt. Zwanger zijn is ook leuk en mooi en dit is echt mijn laatste keer.

We zijn nog niet klaar met de babykamer. En hoe vaak ik mezelf ook vertel dat dat helemaal niet erg is, want ze gaat toch op onze kamer de eerste maanden, ben ik toch onrustig :') Het moet af! Af! Af moet het.
Mijn nichtje komt tijdelijk bij ons in huis wonen en zal dan als au-pair werken. Ze is pedagogisch opgeleid en heeft een paar maanden tussen verhuizingen in, dus nu komt ze ons helpen. Heel fijn!
We zijn dit jaar verhuisd naar een groter huis en we hadden nog helemaal niets aan de bovenste etage gedaan. Heel luxe, want die etage is gewoon een logeeretage :)) De badkamer is inmiddels af maar nu de rest nog. En mijn nichtje komt al over 10 dagen. We moeten het nog even opruimen en inrichten, de klussen zijn wel afgerond. Dus we zijn nog even te druk voor een baby. Ze moet nog even blijven zitten :D

Herkenbaar, ik merk dat ik nu met de derde al iets rustiger weer was dat ml voor de kinderen moest zorgen en dat ze bij vrienden bleven slapen, dan toen de 2de werd geboren. Is dat alleen een beetje om zeep geholpen toen onze zoon besloot zijn hand te verbranden aan de inductieplaat terwijl ml eten aan het koken was.
Nog even gauw klussen dus om alles af te krijgen.

x_Rebecca schreef:

Heeft bij de huisarts langs gaan om uit te sluiten dat er vocht achter zijn trommelvliezen zit nog zin? Kan me voorstellen dat dit een hoop stress oplevert.

Rebel, gefeliciteerd met de geboorte van Lewis.
Saskia89 schreef:
Ik geniet ook echt weer van zo’n ukkie. Hij mag niet te snel groot worden :')

Herkenbaar, voor mij echt te vroeg om definitief te besluiten geen kinderen meer te willen.
x_Rebecca schreef:
Nienke is wel heel lief en leuk als grote zus <3. Als ik Klaas een schone luier geef, gaat zij haar popje schone billen geven, ze wil steeds helpen met flesjes geven en komt vanaf de opvang steeds met tekeningen voor Klaas aan. Super snoezig.

Ik wou dat die van mij zo lief waren. De middelste is lief maar zo lomp en toch ook wel een beetje jaloers. De oudste is gewoon weer zo dwars als maar kan en zoekt overal ruzie en een gevecht over, niet alleen met ons maar ook met haar broertje. Op het moment stiekem wel heel blij dat ml even thuis zit zonder werk en geen stress om alle ballen hoog te houden.
Ilse_123 schreef:
Kennen jullie de Alien film? Mijn buik doet me daar met momenten aan denken :').

Herkenbaar Ilse, haha
Saskia89 schreef:
Wij hebben het onszelf extra makkelijk gemaakt en een Baby Brezza gekocht.

Die moest ik even opzoeken hoor, wat een ding en wat een prijs zeg. Kost hier gewoon bijna $500.

Hier lijkt de BV wel te lukken, eindelijk, moet zeggen dat ik daar erg blij mee ben omdat het voor mij vooral praktisch is. Grote supermarkten en de winkels zijn hier best ver weg en dat is zo'n geregel om zelfs voor je boodschappen die hele bende mee te zeulen. Nu hoef ik me daar geen zorgen om te maken, ml doet nu de boodschappen even in het dorp maar met dik 100-250 per week meer in deze winkel ben je dat gauw zat zeker als je boodschappen al bijna $400 per week kosten.

Hoe weten jullie of het de laatste is? Ik vind het zo moeilijk, aan de ene kant wil ik zo graag nog zo'n smurf erbij en aan de andere kant lijkt het me ook zo fijn dat als ze weer op school leeftijd zijn en ik weer wat meer vrijheid terug heb.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 12:05

Fijn dat de bv lukt Daffie! Begrijp ik het goed dat er zo’n giga prijsverschil zit in je lokale supermarkt vs de grote verderop?

Hier weten we dat we met twee kinderen compleet zijn omdat ik erg rationeel ingesteld ben. Ik sluit niet uit dat de boel over een paar jaar weer gaat rammelen maar als ik logisch kijk dan is twee kinderen voor ons perfect. Dan kijk ik naar ons inkomen (en dus ook huis), maar ook naar onze manier van leven, ik zou graag nog wat carrière willen maken, maar wil er ook zijn voor de kinderen. Mijn vriend staat er precies hetzelfde in. Daarnaast kunnen wij erg genieten van eens in de zoveel tijd een uitje met z’n tweeen, naar een festival, weekendje weg of hopelijk straks weer wedstrijden, dat is toch allemaal ietsje makkelijker te organiseren met minder kinderen.
Al moet dit alles ook geen rede zijn om je tegen te houden als je sterk het gevoel hebt dat je nog niet compleet bent, maar dat gevoel hebben we dan ook niet.

Aangezien ik niet goed tegen hormonale anticonceptie kan en de koperspiraal ook niet echt fijn was ga ik me volgend jaar dus laten steriliseren, wel rigoureus maar sta er ook helemaal achter.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 16:08

Hier is dit m'n eerste en laatste zwangerschap in principe.
Ik wilde altijd heel graag 2 kinderen, maar m'n partner en ik zijn allebei niet volledig 100% gezond, en ik daarvan op zowel fysiek als mentaal vlak. En dan lijkt 1 me uitdaging genoeg. Ik ben liever een goede moeder voor 1 kind, dan een mindere voor 2 :j

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:51

Dat zeg je heel mooi Goldie!

De keuze voor sterilisatie snap ik wel hoor Ilse. Lijkt mij ook wel optie als er zeker geen kinderen meer komen. Geen enkele vorm van anticonceptie waar ik enthousiast van word. Twijfel nu zelf over een implanon of een koperspiraaltje, met beide nog geen ervaring.

Ik kan wel 50 redenen bedenken om geen kinderen meer te willen. Heb ook echt de hele zwangerschap gedacht dat alles de laatste keer zou zijn. Merk dat ik het nu toch lastig vind om definitief te zeggen dat dit de laatste is haha. Maar dat is puur gevoel en niets van verstand (wellicht ook nog een portie hormonen ;-))

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:05

Daffie, wat fijn dat de borstvoeding nu lukt.

Ilse, ben jij voor die sterilisatie al bij de huisarts geweest? Ik ben er zelf ook erg benieuwd naar en wil graag wat meer informatie. Ik hoor verhalen dat het lastig zou zijn het voor elkaar te krijgen. Zelf kan ik ook niet goed tegen hormonale anticonceptie of de koperspiraal dus ik wil er ook gewoon het liefst vanaf.
Vriend vindt het voor zichzelf te definitief. Ik vind dat een beetje raar want hij twijfelde al een hele poos of hij wel een tweede wilde, maar dan hak ik zelf de knoop wel door :D
Ik voelde me met één kind al compleet, vriend ook. Er waren van beide wel wat twijfels en op een gegeven moment was ik zwanger na een avond wijn hijsen :') Heel veel geluk natuurlijk en ook het besef dat we het toch wel heel erg leuk en welkom vinden.

Ik ben heel erg dol op mijn tijd voor mezelf. Soms schaam ik me er zelfs een beetje voor. Ik ben ook heel graag even zonder kind, om hard te lopen, met mijn honden te wandelen of te trainen, om met vriendinnen door de stad te slenteren en weekenden weg te gaan met urenlange etentjes en eigen plannen trekken. Ik zie dat niet voor me met meer dan twee kinderen. Mijn schoonouders zijn wat ouder, mijn eigen ouders wonen verder weg en andere oppas doe ik niet graag. Mijn vriend zie ik ook niet veel opvangen, die vindt het best zwaar: kleine kinderen. Snap ik wel. Ik zie ons gewoon niet gelukkig en werkend voor me met meer dan twee kinderen. En bovendien vind ik het milieuplaatje ook meewegen. We zijn al met zoveel mensen en om er dan meer terug te zetten op de wereld dan wij met z’n tweeën voelt voor mij niet oké.

Ik weet wel heel zeker dat ik twee helemaal oké vind en daar heel gelukkig mee ga zijn. Ik ben al verbaasd dat ik uiteindelijk toch met twee kinderen eindig :)) Ik heb ook lang gedacht dat ik kinderloos wilde blijven.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 10:27

Wel al aangegeven bij de huisarts, die snapte het heel goed. Die verhalen ken ik ook, maar dan gaat het vaak om vrouwen die nog jong zijn < 30 en geen kinderen hebben. Maar die kunnen evengoed overtuigd zijn van hun beslissing.
Mijn vriend wilt zich ook wel laten steriliseren maar ik vind het daarnaast ook een stukje verantwoordelijkheid van mezelf. Plus de snelheid waarmee hij medische afspraken maakt is niet zo hoog :').

Hier ondertussen de uitgerekende datum ook voorbij...