Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 19:32

Vanmorgen ging de crossfit echt ruk. Het voelde alsof ik pudding had ivp spieren -O-

Instructeur zei dat het misschien nog door dinsdag komt...

CupCakes_

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 09:43

Zonde Zertab, soms heb je langer de tijd nodig om te herstellen.

Ik ben toch last minute overgehaald om mee te doen aan de crossfit open. Gisterenavond was de eerste workout en toen vond mijn trainer dat ik zondag ook maar mee moest doen. Geen protest mogelijk _O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 09:49

Succes! :

Ik heb nu ook echt overal spierpijn..

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 23:03

Zertab schreef:
Succes! :

Dan is het misschien beter om actieve rust of volledig rust te nemen. Soms is dat beter voor je herstel dan door te blijven gaan. Sommige CrossFit workouts zijn echt killing waar je echt een paar dagen spierpijn van kan hebben als je ze niet veel, niet regelmatig of oefeningen zijn die niet veel in de workouts voorkomen doet. Het komt goed hoor uiteindelijk. :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 23:37

CupCakes_ schreef:
Zertab schreef:
Succes! :

Dan is het misschien beter om actieve rust of volledig rust te nemen. Soms is dat beter voor je herstel dan door te blijven gaan. Sommige CrossFit workouts zijn echt killing waar je echt een paar dagen spierpijn van kan hebben als je ze niet veel, niet regelmatig of oefeningen zijn die niet veel in de workouts voorkomen doet. Het komt goed hoor uiteindelijk. :')

Ja maar had na dinsdag nergens last van. Is echt na gister gekomen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 13:43

Vanmorgen bodycombat gedaan maar dat heb ik vier weken niet kunnen doen. Kwam elke keer iets tussen en ik ben ook ziek geweest. Dus was echt weer zwaar.

Even random; hebben jullie ook nog kip filets? (Lekker los vel bij de triceps). Dan denk ik: ik sport 6x in de week, altijd total body (behalve dan die 2x paardrijden). Als ik ze aanspan zijn ze ijzer hard. Maar als ik dan zwaai.... :')

Het is niet eerlijk hahaha :')

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 10:39

Ah Balen Zertab dat het nog beetje moeizaam gaat. En dan nog een keer volle bak spierpijn, dat helpt ook niet.

@CupCakes_, wanneer is de crossfit open?

Hier rustig weekend gehad qua sport. Vrijdag nog een lekker rondje full body.
Zaterdag en Zondag carnaval, dus wel hebben onze beweging wel gehad :+

Vandaag wel rondje sportschool. Volleybal training gaat deze week niet door ivm de vakantie.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 11:32

Die is afgelopen donderdag begonnen, volgens mij t/m eind maart dacht ik.

Afbeelding

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 11:42

Ooh dat zijn meerdere dagen, Aha.
Loopt dat dan parallel met de echte Games? Of is dit een soort mini competitie.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 12:34

Volgens mij zijn dit de voor kwalificaties wat ik begreep. En elke CrossFit box kan dit dan voor zijn leden organiseren maar je moet als individu wel online registreren om mee te kunnen dingen naar die kwalificaties.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 21:13

Hoe is het gister gegaan Cupcakes?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 06:58

Ik heb zondag de 25.1 gedaan. Mijn hemel dat was afzien!

3 lateral burpees over dumbells
3 DB hang cleans to overhead
30 foot walking lunge

En na elke ronde kwamen er +3 herhalingen bij. Ik kwam in totaal op 138 herhalingen uit, dus ik was aan het einde van de burpees van ronde 18. _O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 10:23

Pff jeetje, respect!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 10:38

Ik zag de workouts ook al voorbij komen, vind ze altijd wel leuk maar heftig!

Hier zit ik een beetje in de knoop met mijn hyrox trainingen. Weinig tijd om de lessen de volgen, maar moet wel trainen dus zal mezelf dit weekend echt eens moeten motiveren voor een eigen training.

Ik ben trouwens op zoek naar nieuwe crossit schoenen. Heb nu metcons, twijfel of ik weer voor hetzelfde type ga.
Hier nog aanraders?

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 10:48

Ik zie dit topic net pas en kom af en toe mee kletsen. Ik ga wekelijks in principe 1 keer per week naar superkondi (ik weet niet of jullie dat in Nederland ook hebben/kennen?), 2 keer per week fiets ik naar stal, hopelijk kan ik dit semester ook weer eens per week gaan klimmen. En dan af en toe naar de sportschool of een ander klasje zoals body combat, pilates, muscle pump etc voor de afwisseling.
Ik heb echt meer energie sinds ik meerdere keren per week sport en ook veel meer honger := hebben jullie dat ook? Wanneer ik 3x per week sport heb ik elke dag 2 uur na de lunch alweer honger. En ik eet dan ook nog eens meestal een warme maaltijd.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 10:53

Ik sport nu 6 jaar dus ik weet niet echt of ik meer honger heb. Maar wel veel meer energie!

@Josien: worden er weinig lessen aangeboden of past het agenda technisch niet?

Ik zoek nog steeds een hyrox maatje. Maar niemand zal wel in mijn buurt wonen hier volgens mij.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:01

De lessen passen agenda technisch helaas niet deze week! De hardlooptraining staat gelukkig wel ingepland en dat is waarschijnlijk het belangrijkste om te trainen :Y) .

Superkondi ken ik niet, wat is dat?
Persoonlijk heb ik altijd trek, maar het lijkt wel meer als ik veel doe inderdaad.
Mijn vriend heeft dit ook heel erg, zodra hij fanatiek sport gaat hij zo veel eten :') .

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:15

Josien_ schreef:
De lessen passen agenda technisch helaas niet deze week! De hardlooptraining staat gelukkig wel ingepland en dat is waarschijnlijk het belangrijkste om te trainen :Y) .

Superkondi ken ik niet, wat is dat?

Sportklasje in een grote zaal met docent op muziek waar je vooral cardio doet en tussendoor wat krachttraining zoals squats en push ups. Qua cardio is het op de plaats hardlopen, knieheffen, jumping jacks, jump squats, burpees et cetera. Ongeveer een uur lang zodat je het makkelijker in de avond kan proppen tussen werk/studeren en eten.

Citaat:
Persoonlijk heb ik altijd trek, maar het lijkt wel meer als ik veel doe inderdaad.
Mijn vriend heeft dit ook heel erg, zodra hij fanatiek sport gaat hij zo veel eten :') .

De mijne ook, en ikzelf ook, bij ons thuis is er bijna niet tegenop te koken :')

@zertab Hyrox heb ik moeten googlen, klinkt een beetje als de indoor versie van survival? Zier er heftig uit maar wel vet! Hopelijk vind je een trainingsmaatje, dat helpt ontzettend met de motivatie.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 13:25

Hyrox wil ik zeker nog een keer gaan doen. Maar dan moet mijn conditie echt nog een flink stuk verbeteren _O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 13:28

Hyrox is ook heftig! Kracht lukt nog wel maar conditie... En dat hardlopen... Is echt pittig. Ik heb verder geen ambities om wedstrijden te doen, zeker niet zonder maatje. Ik zou dan dat hardlopen moeten gaan trainen en daar heb ik geen tijd voor...

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:22

Na een aantal weken niet optimaal kunnen sporten vanwege gezondheid en mijn knie ben ik het nu weer lekker aan het oppakken. Als ik er even uit ben geweest moet ik echt weer even inkomen, maar we zijn weer goed onderweg.

Inmiddels ook minder last van mijn knie dus bepaalde oefeningen waar ik las mee had kan ik ook weer meenemen. Maandag geschaatst, dinsdag had ik alleen paardgereden en gister lekker gesport en ook weer gereden. Met de krachttraining ben ik bij sommige oefeningen al flink omhoog gegaan in gewicht, fijn om daar vooruitgang in te zien :j

En gister bij de diëtiste weer gewogen en ik ben nu ook totaal 8 kilo kwijt *\o/* Het doel is nog niet bereikt maar we gaan weer lekker verder met sporten en bewegen.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:00

Goed bezig Kirrietje!! Fijn dat je het zo weer kan oppakken, en dat het ook redelijk vlot goed gaat :D

Ik had vrijdag voor het laatst gesport, druk weekend gehad.
Gisteren voor het eerst buiten gaan hardlopen. Wel ruzie gemaakt met de Fitbit. die wilde niet meewerken ;(
Maar ik denk dat ik zo'n 4KM heb gelopen in 30 min. Ging best lekker *\o/*

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 11:51

Goed bezig alle twee! :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 21:36

Goed bezig allemaal. Hier deze week al wel goed bezig geweest ook.

Maandag: kickboksen
Dinsdag: hele lange werkdag
Woensdag: hardgelopen
Donderdag: thuis workout
Vrijdag: ik denk krachttraining
Zaterdag: rust
Zondag: hardlopen

Dit weer, is echt helemaal top! :D

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 22:01

Lekker bezig allemaal!

Ik lag er na dinsdag af vanwege keelontsteking, wel gewoon gewerkt. Deze lijkt nu weer op zijn retour dus ik hoop zondag wel de 25.2 workout te kunnen doen.

Van dit weer wordt een mensen spontaan toch vrolijk? Koffie in de zon, zelfs avondeten in de zon. Geef mij maar vaker van zulke dagen.