Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 08:29

Vannochtend hier ook gewogen, niet mijn normale weegdag. maar ik zit weer op -1. Ik had zaterdag voor mijn ouders aan kwamen ook gewogen en sinds dien doen we in ieder geval avondeten volgens het WW dieet. Sinds zaterdag nu dus -0,5. Ben eens benieuwd wat de weegschaal maandag ochtend (op mijn normale weegdag) zegt :D

Ik denk stiekem dat zo'n grafiek maken wel goed is maar ook het meten in cm is denk ik wel een hele goede, al lijkt het mij wel moeilijk altijd op precies dezelfde plek te meten.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 09:00

XxLiEsJuHhxX schreef:
Vannochtend hier ook gewogen, niet mijn normale weegdag. maar ik zit weer op -1. Ik had zaterdag voor mijn ouders aan kwamen ook gewogen en sinds dien doen we in ieder geval avondeten volgens het WW dieet. Sinds zaterdag nu dus -0,5. Ben eens benieuwd wat de weegschaal maandag ochtend (op mijn normale weegdag) zegt :D

Ik denk stiekem dat zo'n grafiek maken wel goed is maar ook het meten in cm is denk ik wel een hele goede, al lijkt het mij wel moeilijk altijd op precies dezelfde plek te meten.

Valt wel mee hoor hoe moeilijk het is om altijd op dezelfde plek te meten want er zijn hulpjes voor. Ik maak al jaren al mijn kleding zelf en als ik steeds ergens anders zou meten zou ik nooit passende kleding hebben. Zeker als je het een beetje oefent gaat het best goed.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 16:52

Ik heb even foto van jaar geleden en van gister naast elkaar gezet. Jeetje, dan zie ik het goed haha :)
Tuurlijk zie je verschil op de weegschaal, maar toen ik dit zag voelde ik het ook pas. Klinkt gek, I know!

Voor wie het wil zien :D
https://www.instagram.com/p/CbdPbWosrf- ... =copy_link

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 08:42

MarloesHJ, ik durf mij niet te meten omdat ik wel bang ben verkeerd te meten, maar heb ook nog nooit goed gekeken naar zulke hulpjes :D

Monique, wat onwijs goed! Je ziet het inderdaad duidelijk.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:28

Wonderbaarlijk zat ik deze morgen bij de diëtist. Ahh heb een slechte maand achter de rug, veel stress en veel gesnackt.
Dus ik op de weegschaal en ben ik gewoon nog 1,5kg afgevallen *\o/*

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:32

Wat komen hier allemaal goede resultaten voorbij! En knap dat iedereen er ook nog steeds bezig is en niet de handdoek in de ring heeft gegooid!

Ik ben ondertussen 8.8kg kwijt sinds januari en ben mijn streefdoel al voorbij *\o/* . Nu sinds een maandje ook 4x per week naar de sportschool en sinds deze week op de fiets naar m'n werk. Stap voor stap!

Ik merk dat ik me zoveel lekkerder in mijn lijf voel door het gezond eten, hebben jullie dat ook?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:39

MoniekJ schreef:
Ik heb even foto van jaar geleden en van gister naast elkaar gezet. Jeetje, dan zie ik het goed haha :)
Tuurlijk zie je verschil op de weegschaal, maar toen ik dit zag voelde ik het ook pas. Klinkt gek, I know!

Wauw, wat een verschil! *\o/* *\o/*

Ik heb ook zulke vergelijkingsfoto's, o.a met mezelf naast mijn allergrootste broek. Ook in de sportschool het verloren gewicht vastgehouden in halterschijven. Dat laatste drukt je ook lekker met je neus op de feiten, het gewicht wat je altijd hebt meegezeuld in je handen in plaats van een cijfertje op de weegschaal.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:14

black_kelpie schreef:
MoniekJ schreef:

Wauw, wat een verschil! *\o/* *\o/*

Ik heb ook zulke vergelijkingsfoto's, o.a met mezelf naast mijn allergrootste broek. Ook in de sportschool het verloren gewicht vastgehouden in halterschijven. Dat laatste drukt je ook lekker met je neus op de feiten, het gewicht wat je altijd hebt meegezeuld in je handen in plaats van een cijfertje op de weegschaal.

Dat is idd ook een goede. Laatst had ik een zak hondenvoer van 15kg in mijn handen. Dacht: jeetje dat zeulde ik eerst altijd mee haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 16:01

Vannochtend een vrouw in de sportschool: Moet je eens voelen aan die 15KG sportzak, dat gewicht ben ik sinds vorige week kwijt.. Dat was echt bizar, zo trots ook toen ze zich dat besefte! Zeker leuk voor iedereen die gewicht kwijt is om eens een rugzak te vullen met suikerzakken/meelzakken en te kijken hoe onwijs goed je bezig bent geweest!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 16:11

pimaude schreef:
Vannochtend een vrouw in de sportschool: Moet je eens voelen aan die 15KG sportzak, dat gewicht ben ik sinds vorige week kwijt.. Dat was echt bizar, zo trots ook toen ze zich dat besefte! Zeker leuk voor iedereen die gewicht kwijt is om eens een rugzak te vullen met suikerzakken/meelzakken en te kijken hoe onwijs goed je bezig bent geweest!

15 kilo in een week?? %)

edit: oh wacht, dat ze sinds vorige week de 15 kilo gehaald heeft }:0 :Y)

Angie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 08:51

Wat gaat iedereen goed *\o/*

Moniekj wat een verschil +:)+

Ben nu in een week tijd 1 kg kwijt.
Gister ook echt wel zo suikerhoofdpijn gehad maar daar moet ik echt even doorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 00:10

Hahahhaa Ania :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 06:22

plutolover schreef:
Ik volg jullie nog steeds

Afvallen lukt niet ik blijf op 66 kilo wegen en ik wil gwn echt 60. Niet motiverend

Was begonnen aan lazy girl fit maar zie ik veel producten van de AH voorbij komen. Ik kom alleen bij de Lidl en veel lust ik niet

Ik weet allemaal stomme excuses. Mijn mindset wilt gewoon niet..

Ga nu eerst 1 stap doen en dat is meer drinken. Want dat doe ik ook te weinig

Laatst had ze insta nog een story met allemaal lidl producten. Inderdaad zelf de etiketten lezen, zo moeilijk is het uiteindelijk niet.

Ik ben nu 3 maand bezig en 3kg kwijt maar vooral cm's buikvet. We gaan rustig door. Ik heb veel meer energie nu.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 20:36

Moniek wat een verschil, wauw!!

En jullie zijn allemaal goed bezig toppers +:)+

Bij mij is het weer goed gekomen, nadat ik 0,7 kg was aangekomen door de prikpil is er nu weer 1,7 vanaf en dat brengt mn totaal op precies -11 kg *\o/*

Ik vergelijk het bij mij altijd met een zak paardenbrokken, die wil ik afvallen. Nou dat weegt wel wat als ik die over mn schouder gooi zeg.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 21:09

Ik kom me even toevoegen in de club.

Ik zit momenteel 30 kg over m'n gewicht... Het zit op het punt dat m'n rijlaarzen gewoon niet meer passen, m'n rijbroek knelt en ik amper m'n been nog in m'n stijgbeugel krijg. Laatst hebben ze mij nog gefilmd, nou... Wat een reality check zeg...

Afbeelding

Ook al zit ik 'maar' aan de 85 kilo, ik voel me voortaan eerder 185... Ik ben er ook maar 1,57...

Maar goed... Toegeven is punt 1...

Nu de start... Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om een diëtiste te bellen en een abbo op de sportschool te pakken... Ik gooi het excuus van "ik ga wel gewoon wat meer rijden" tegen mezelf op, maar ik eet net zo vlot gewoon door de middag m'n croissantje op. Lang leve in de jumbo werken... |o

Sinds ik vorig jaar gestopt ben met roken (2 april een jaar geleden :7 ) zijn die laatste 10 kilo er heel snel bij gekomen, and still counting.

Je zou denken, met een reality check zoals deze heb ik allang actie ondernomen, maar op een een of andere manier, gaat dat knopje nog steeds niet om...

Misschien moest ik ook maar even van me af schrijven, geen idee...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 21:10

Muronia schreef:
Moniek wat een verschil, wauw!!

En jullie zijn allemaal goed bezig toppers +:)+

Bij mij is het weer goed gekomen, nadat ik 0,7 kg was aangekomen door de prikpil is er nu weer 1,7 vanaf en dat brengt mn totaal op precies -11 kg *\o/*

Ik vergelijk het bij mij altijd met een zak paardenbrokken, die wil ik afvallen. Nou dat weegt wel wat als ik die over mn schouder gooi zeg.

Wat knap Muronia!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 21:19

Melewel, het beseffen is idd stap 1, maar wat houdt je dan tegen om morgen de telefoon te pakken en een dieetist te bellen en een proefles te boeken bij de sportschool?

Stiekem lijk je best te weten dat je het niet oplost met wat meer rijden en omdat je het hebt over dat de kilo’s er nog steeds aankomen, dan is straks wat meer rijden niet eens een optie, omdat het dan voor de paarden te zwaar wordt.
Hoop dat het niet onaardig overkomt, maar het klinkt alsof je even een duwtje nodig hebt vanuit dit topic.

Muronia, lekker bezig hoor, letterlijk een echt verlichting!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 21:50

Melewel94 schreef:
Ik kom me even toevoegen in de club.

Ik zit momenteel 30 kg over m'n gewicht... Het zit op het punt dat m'n rijlaarzen gewoon niet meer passen, m'n rijbroek knelt en ik amper m'n been nog in m'n stijgbeugel krijg. Laatst hebben ze mij nog gefilmd, nou... Wat een reality check zeg...

[ [url=m/O0pwl8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook al zit ik 'maar' aan de 85 kilo, ik voel me voortaan eerder 185... Ik ben er ook maar 1,57...

Maar goed... Toegeven is punt 1...

Nu de start... Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om een diëtiste te bellen en een abbo op de sportschool te pakken... Ik gooi het excuus van "ik ga wel gewoon wat meer rijden" tegen mezelf op, maar ik eet net zo vlot gewoon door de middag m'n croissantje op. Lang leve in de jumbo werken... |o

Sinds ik vorig jaar gestopt ben met roken (2 april een jaar geleden :7 ) zijn die laatste 10 kilo er heel snel bij gekomen, and still counting.

Je zou denken, met een reality check zoals deze heb ik allang actie ondernomen, maar op een een of andere manier, gaat dat knopje nog steeds niet om...

Misschien moest ik ook maar even van me af schrijven, geen idee...

Wat goed dat het besef er is!

Zo’n croissantje is zeker lekker. En weet je dat die ook best in een gezonde leefstijl past? Je hoeft deze niet direct te vervangen voor een krop sla. Het gaat om balans.

Ik ben nu 1 kg per week kwijt door regelmatig eten, calorieën tellen (de eerste maand, nu doe ik dat al niet meer), lekkere dingen koken, 1 keer per week uit eten of terrasje , 2 a 3 liter water per dag en lekker bewegen!
Ik eet niks wat ik niet lekker vind….
Dit is veel beter vol te houden dan een crash dieet of mijzelf kwellen met een droge krop sla.

Als ik moe ben blijf ik op de bank, als ik weer uitgerust ben ga ik met de hond op pad.

Het kan dus echt wel leuk!
Zojuist een kwarkcake gebakken waarvan ik 2 plakken mag eten vanavond :9

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:19

Ik heb inderdaad wel even een zetje nodig.

Met behulp van "yazio" heb ik eens opgezocht en uitgeteld wat ik gemiddeld zo wegsnoep op een dag, en kijk ik wel eens na op verpakkingen hoeveel ik dan ook echt aan het weg eten ben.
Ik wéét waar het aan ligt, en mijn gemiddelde is met mijn werk 10 000 stappen dus met een gezond voedingspatroon kom ik al een eind, maarja ... :') als je 100x op een dag langs de bakkerij afdeling komt... Helpt niet echt mee _O-

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 07:30

Melewel94: het gaat om de eerste stapjes! Ik heb ook moeite met voorbij lopen van lekkere dingen, maar als ik fijn gesport heb of net wat ben afgevallen denk ik echt wel 2x na: dan vind ik het zonde van alle moeite om het er weer aan te eten.

Hier sinds 1 januari weer 2 kilo er af en totaal nu -10 kilo sinds start vorig jaar. Niet zo snel als de meesten hier gaan, die fase van een halve kilo per week afvallen ben ik nu even niet. Ik probeer al het calorieën tellen los te laten en wat meer op gevoel te eten en bewegen. Dat gaat dus best goed! Wel echt meer leefstijl dan dieet nu (finally!). Hopelijk gaat er nog 2-3 kilo af op deze manier. Ik blijf lekker meelezen met jullie want dat werkt motiverend :-).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 07:44

Je kan ook beter trager afvallen, hou je veel langer vol. Dus -10 in een jaar vind ik heel knap, dat is ook mijn doel zo n beetje. Ik ben benieuwd. Gaat hier nog steeds goed, maar ook traag, maar dat komt ook door de manier van afvallen. Als ik dan kijk hoeveel gezonder ik ben gaan eten, dat is zo n groot verschil met ervoor.

Melewel, dat confronterende heb ik al zo lang maar toch weinig aan gedaan, of ja je denkt dat je er veel aan doet maar toch ga je met zoveel dingen nog onbewust de wind in omdat je denkt (of er wordt geclaimd) dat het gezond is, maar het is het gewoon niet.

Ik vind lazyfitgirl een goede overzichtelijke om veel info op te doen over gezond eten, balans en etiketten lezen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:37

Ik heb al eerder geschreven maar ik kon niet zoveel met dit topic.
Er moest eerst soort mindset komen, ik geloof namelijk niet in dieet wel in luisteren van je eigen lichaam.

Nu voel ik me niet zo fit dus moest er wat gebeuren

Zijn hier mensen die de lazy fit methode volgen?
Ik vind het nogal moeilijk om gevarieerd ontbijt en lunch klaar te maken ( met zo min mogelijk tijd en waar je heel vol van gaat zitten)

Ik kan moeilijk geloven dat ik 1 kilo kwijt ben in 4 dagen door enkel geen 2 boterhammen met duo penotti te eten als lunch en ontbijt met een eierkoek , dit is wel heel makkelijk afvallen
Maar op de 5e dag denk ik wel zucht wat nu

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:13

Mug cake is ook nog makkelijk voor smorgens, 5 min om te maken en vult echt goed, ik vul dat meestal aan met wat fruit of kwark. In de mug cake zelf gaat een geprakte banaan, ei, schepjes kaneel en cacaopoeder, volkoren meel,schepje magere kwark en dan 4min op vol vermogen in de magnetron. Ik kan het exacte recept wel sturen qua hoeveelheden, dan heb ik hele ochtend geen trek eigenlijk en ondertussen dek ik tafel. Ik kan niet als mijn man elke ochtend diezelfde plak brood met plak kaas en dan plak brood met jam eten :') gillende gek wordt ik van dat tekort aan variatie. Als ik meer tijd heb dan maak ik pancakes/chocoladebrood/bananenbrood en vries dat ik porties in. Makkelijk tijdens de week

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:26

Die lazy fit girl ga ik eens opzoeken. Klinkt wel als mijn ding :+

Ik ben op eten gebied echt geen keuken prinses. Liefste snel en makkelijk, kant en klaar nog beter. Ik sta echt niet graag in de keuken, vooral als ik al de hele dag in de supermarkt gewerkt heb. 10 000 stappen is mijn gemiddelde tegenwoordig. ik neem sinds ik bij de Jumbo werk ook geen eten meer mee, want ja, ik heb een hele winkel om uit te kiezen := heel fout, maar ik geraak er maar niet vanaf gestapt.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:29

Melewel94 schreef:
Die lazy fit girl ga ik eens opzoeken. Klinkt wel als mijn ding :+

Ik ben op eten gebied echt geen keuken prinses. Liefste snel en makkelijk, kant en klaar nog beter. Ik sta echt niet graag in de keuken, vooral als ik al de hele dag in de supermarkt gewerkt heb. 10 000 stappen is mijn gemiddelde tegenwoordig. ik neem sinds ik bij de Jumbo werk ook geen eten meer mee, want ja, ik heb een hele winkel om uit te kiezen := heel fout, maar ik geraak er maar niet vanaf gestapt.

Maar je bent toch geen 7 dagen per week bij de jumbo? Je kan het ook omdraaien, en beginnen met gezonder eten en een stuk wandelen op de dagen dat je niet in de jumbo bent.

Het is echt een kwestie van het in je systeem krijgen, je hoeft niet met het moeilijkste te beginnen.

Ik ben echt geen heilige en chocola is echt mijn zwakke plek (ik rij er voor om), maar door wel mijn ontbijt lunch en avondeten op orde te hebben kan ik dus blijkbaar wel chocola eten en toch afvallen.

Gezonde/makkelijke ontbijtjes:
- Yoghurt met zelfgemaakte 'muesli' (let op die van de supermarkt zijn niet bepaald calorie arm: bevatten veel suiker!)
- Havermout met fruit: denk aan aardbeiden, frambozen, banaan, blauwe bessen, peer.

"Home made" muesli die ik vaak gebruik: havervlokken, chiazaadjes, lijnzaad, gepofte quinoa, soms met zonnebloem of pompoen pitten. Met ook vaak een stuk fruit er bij.
Laatst bijgewerkt door MyrtheJ op 31-03-22 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt