Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:00

Heel eerlijk? Ik denk dat niemand om al die vaccinaties zit te springen. Maar ik heb ze gehaald en vanmiddag ook gewoon de booster. Voorkomt misschien niet dat je geïnfecteerd word maar wel voor een zeer groot gedeelte ziekenhuis opname of erger. En aangezien Corona nog steeds een soort Russische roulette is gaan al onze kinderen en de rest van de familie gewoon prikken.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:06

Berdien schreef:
Zijn er hier ook mensen die níet staan te springen om een booster? En wat zijn jullie verwachtingen, moeten we straks met een paar maanden wéér een prik omdat de vaccins dan zijn aangepast naar Omikron?

Ja ik. Ik twijfel enorm. Ga in maart naar Parijs en disney en lees ik de nieuwe regels in Frankrijk en dan moet ik wel anders mag ik niks daar doen als je geen booster heb gehaald. Heb ook enorm getwijfeld over de eerste prik. Heb ook corona gehad in maart en toch 2 prikken genomen daarna ook al hoefde het niet omdat ik niet getest was bij de ggd dus had nergens bewijs dat ik het heb gehad.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:12

Vanmorgen een sms gehad dat ik mijn booster mag halen wegens medische gronden. Ik kan hem aankomende maandag al halen, moet wel een stukje rijden maar dat is prima. Had ook wel dichterbij gekund maar dat duurde nog twee weken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:22

Ik stond er op zich wel om te springen aangezien ik regelmatig op de cohort sta.

Maar verder niet nee. Maar wat moet dat moet, als we nog uit de pandemie willen komen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:27

Ik ben er niet dol op, allergische reactie, beroerd ervan, mogelijke bijwerkingen waar ik gevoeliger voor ben. Maar niet halen is geen optie :n het maakt mijn wereld net een stukje veiliger. En als het moet en ik krijg groen licht van mijn arts haal ik de volgende entingen toch ook. Met frisse tegenzin dat wel.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:31

Maar is deze booster de manier om uit de pandemie te komen? In verband met het niet aanslaan van Omikron op de bestaande vaccins?

Ik ben van de vorige twee keer Pfizer langere tijd min geweest, daarom sta ik er niet om te springen om nu een booster te nemen en over ??? periode wéér een vaccin die dan wel is aangepast op Omikron. Of welke variant dan ook. Ik heb de vaccins vooral genomen zodat de maatschappij weer opgestart kon worden en door kon blijven gaan en guess what? We zitten wéér met zijn allen volledig thuis.

Al met al sta ik daarom echt niet te springen om nu de booster te nemen. Ik zou hem dan alleen nemen voor de QR-code maar ja, op dit moment mogen we toch nergens heen :+ Enige wat ik niet weet is hoe het dit voorjaar gaat worden, wat is dan verplicht en wat niet? En wat is de uiterste datum van die booster om je QR te behouden? Ik ben in augustus pas de tweede keer geprikt.

Al met al vind ik het allemaal zo onduidelijk en is er nog zoveel niet zeker, dat ik het eerst nog maar even aan kijk denk ik...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:35

De boosters zijn om de afweer weer op peil te brengen tegen ernstige symptomen. Gezien de onderzoeksresultaten blijkt de bescherming na booster iig weer maanden op een hoog niveau te zitten. En misschien is dat inderdaad genoeg om van pandemie naar epidemie te gaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 14:36

Er is een speciaal vaccin in ontwikkeling die voor de omikron goed is

Ik denk zelf dat als het daadwerkelijk echt een milde variant is het vaccin straks alleen voor risicogroepen nodig is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:38

Ik heb wel het idee dat vaccinatie een van de oplossingen is. Het maakt minder mensen ziek, en zorgt voor minder druk in de ziekenhuizen. Daardoor blijft alles net wat beter doorlopen in de maatschappij. Zonder vrees ik dat er zoveel mensen uitvallen dat er veel in de soep gaat lopen. Die qr code heb ik 1 keer in nl nodig gehad, drie keer in frankrijk van de zomer en een paar keer in dld omdat sommige camperplaatsen hem verplichten. Daar doe ik het ook niet voor, wel om hopelijk de kans op ziek worden te verkleinen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:39

bigone schreef:
De boosters zijn om de afweer weer op peil te brengen tegen ernstige symptomen. Gezien de onderzoeksresultaten blijkt de bescherming na booster iig weer maanden op een hoog niveau te zitten. En misschien is dat inderdaad genoeg om van pandemie naar epidemie te gaan.

Dit snap ik :j als er echter geen andere variant in het spel was gekomen. Want werkt die afweer ook tegen de (nu dominante) Omikron? Gezien het verschil in opbouw (spikes?) van deze variant?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:42

Ik denk niet dat er een uitweg uit deze pandemie is zonder vaccinatie/boosters. Het is niet het enige dat nodig is, maar wel een conditio sine qua non (denk ik, maar ik ben geen epidemioloog oid).

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:44

Berdien schreef:
bigone schreef:

Dit snap ik :j als er echter geen andere variant in het spel was gekomen. Want werkt die afweer ook tegen de (nu dominante) Omikron? Gezien het verschil in opbouw (spikes?) van deze variant?

Ik zag op LinkedIn een filmpje over de werking van een booster, verwerkt in de film Home Alone. Geen idee of het waar is, maar het filmpje was grappig :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:45

Berdien schreef:
bigone schreef:

Niet genoeg nog tegen het oplopen, bvb zonder booster 75 % kans op Omikron, met booster 25 % kans, wel tegen de eventuele ernstige gevolgen. Daar zal de komende tijd wel meer duidelijkheid over komen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:50

Ik heb vorige week al de booster via mijn werkgever gehad.
Mijn man is de booster nu aan het halen. Afspraak vorige week gemaakt i.v.m. zijn leeftijd.
Wij hebben echter beiden nog steeds niet de brief van de GGD ontvangen.

Op GO worden nu alle zwangere dames uitgenodigd om bij de verloskundigen de booster te halen.
En de huisartsen in samenwerking met het ziekenhuis en GGD sturen alle inwoners nu een brief, dat zij zich kunnen laten vaccineren. En er wordt weer een tijdelijke locatie geopend.
Ik vind dat wel goede acties nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:50

Berdien schreef:
bigone schreef:

Hier wordt het wel duidelijk en simpel uitgelegd https://threadreaderapp.com/thread/1472 ... 8FJ26n0NFo

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:52

Berdien schreef:
Zijn er hier ook mensen die níet staan te springen om een booster? En wat zijn jullie verwachtingen, moeten we straks met een paar maanden wéér een prik omdat de vaccins dan zijn aangepast naar Omikron?

Ik. Het voelt voor mij niet goed en maak daarom de afspraak nog niet. Het voelt voor mij als paniekvoetbal zonder plan. Toen ik hoorde dat er in Israël al een vierde plek wordt gezet werd mijn twijfel sterker.

Ik wacht het nog even af. Misschien denk ik er straks weer anders over. Laat nu de mensen maar gaan die hem wel heel graag willen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:54

In Israel is er nu een proef gaande onder 200 zorgmedewerkers.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:59

Dat stuk is mij bekend Relaxed, maar ik vind het niet héél sterk. Zeker als je niet weet hoe je antistoffen er precies voor staan, want wellicht heb ik ondertussen al wel corona zonder symptomen gehad? Dat weet je niet, en om er dan maar weer zo'n booster in te rammen.. Zeker niet omdat we niet weten of je niet over een paar maanden alsnog moet. Ik vind daar best wel wat van.

@Jessix: dat dus, dat heb ik ook heel sterk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:07

Berdien schreef:
Dat stuk is mij bekend Relaxed, maar ik vind het niet héél sterk. Zeker als je niet weet hoe je antistoffen er precies voor staan, want wellicht heb ik ondertussen al wel corona zonder symptomen gehad? Dat weet je niet, en om er dan maar weer zo'n booster in te rammen.. Zeker niet omdat we niet weten of je niet over een paar maanden alsnog moet. Ik vind daar best wel wat van.

@Jessix: dat dus, dat heb ik ook heel sterk.

Eens, maar dat weet niemand.. En ik begrijp dat huisartsen ook niet mee willen werken aan antistoffen test. Enige die nu antistoffen meten is sanquin, maar daar hoor je zelf niets van, meer voor algemeen onderzoek.

Voor nu neem ik de booster wel, maar ik verwacht dat er ooit een strategie gaat komen dat het niet meer voor iedereen ieder jaar nodig is. Dat het zoals de griepprik gaat worden.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:11

Ik ben 1982 en net gekeken voor een afspraak.

Ik woon in Putten
Krijg ik Amersfoort of Utrecht en tijdstippen overdag.

Helaas.
Ik wil in Harderwijk en savonds want mijn dochter is nu overdag ook thuis.
Scholen dicht

Ik ga er niet voor naar Utrecht rijden.
Ik wacht dus nog even en kijk elke dag wel even voor een andere plaats.

In harderwijk is ook een prik locatie.

Eerder kon het ook in Barneveld dan kon ik zo uit mijn werk op de terug naar huis.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:14

Daar ben ik ook wel voor in, antistoffen testen. En hopelijk komt er inderdaad een strategie betreft het vaccineren. Wat mij betreft is dat jaarlijks, maar dat is er in elk geval een plan.

De vaccins heb ik genomen in de hoop dat we met 70% gevaccineerde groepsimmuniteit zouden bereiken. Dat je andere mensen niet meer zou besmetten en dat we daardoor het leven weer langzaam zouden kunnen oppakken. Ik vind het heel jammer dat het anders is gebleken, maar ik snap dat je plan altijd anders kan uitpakken. Niemand kan in de toekomst kijken. Nu heb ik echter het gevoel (en nogmaals het is vooral mijn gevoel) dat er helemaal geen visie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:20

Linnie050 schreef:
Ik ben 1982 en net gekeken voor een afspraak.

Ik woon in Putten
Krijg ik Amersfoort of Utrecht en tijdstippen overdag.

Helaas.
Ik wil in Harderwijk en savonds want mijn dochter is nu overdag ook thuis.
Scholen dicht

Ik ga er niet voor naar Utrecht rijden.
Ik wacht dus nog even en kijk elke dag wel even voor een andere plaats.

In harderwijk is ook een prik locatie.

Eerder kon het ook in Barneveld dan kon ik zo uit mijn werk op de terug naar huis.

Heb je postcode van Harderwijk geprobeerd? Dan krijg je misschien wel die lokatie.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:21

Choiix schreef:
De zorggroep loopt 10 jaar voor op de jaartallen die voor heel NL open staan. Voor zover ik zie is dat met de griepprikgroep slechts 1 of 2 jaar.

Eitherway, met jouw 24 jaar volgens je profiel zou jij dus morgen of overmorgen een SMS moeten krijgen. Als je nou een afspraak plant voor begin januari (online, met wegens beroep is JA) is er, tenzij de die jaartallen nog dicht hebben staan bij die vraag, niets aan de hand ;-)

Ik ken griepprikkers uit begin '60 en begin '70 die nooit een sms hebben gehad. Hoe zit dat dan?

Jessix: ik deel je gevoel dat er geen visie is.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 16:01

volgens mij zijn ze die sms'en pas gaan sturen nadat die leeftijdsgroep al aan de beurt was (geweest), dan heeft een SMS niet meer zoveel zin.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 16:29

@linnie, je kunt gewoon refreshen en dan krijg je weer nieuwe data en plaatsen te zien. Ik heb ook 2 verschillende postcodes ingegeven en gerefreshed tot ik in Duiven terecht kon. (Nee, niet alleen vanwege de militairen :P )

Ik heb overigens geen enkele twijfel over het nemen van de booster. En moet ik over 3 maanden weer dan ga ik ook weer gewoon. Kleine moeite. Baat het niet, dan schaadt het niet.