Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:19

Babootje schreef:
Klopt, maar je weet niet hoe zo'n mutant zich dan gedraagt en daar is nauwelijks op voor te sorteren. Ik ben het met je eens dat alles in 1 x loslaten met een stevig griepseizoen in het vooruitzicht belachelijk risicovol is.
Dat is ook pertinent niet wat het OMT heeft geadviseerd namelijk. Wat het kabinet ook heeft bewogen tot die keuze... geen idee. Misschien toch een soort proefballon met t idee dat als het misgaat de maatregelen wel weer uit de kast konden. Wat het effect daarvan is, is redelijk goed in te schatten.
Probleem daarbij is dat de volgzaamheid van de massa door dat beleid enorm is afgekalfd. Dat is denk ik erg onderschat. Krijg al die losgelaten kikkers maar weer eens in de kruiwagen, zeker als ze t nut daarvan niet meer zien.

En nu zitten we dus met de gebakken peren. Zal mij benieuwen wat we deze winter nog mee gaan maken. Te weinignzorgcapaciteit en 2 virussen die zorg capaciteit op slokken

BigOne

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 23:39

Wanneer het zo doorgaat met de opnames hoef je niet tot de winter te wachten voordat het echt verkeerd gaat in de ziekenhuizen en indirect ook de hele zorg erachter.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 12:25

bigone schreef:
Even een hele simpele vergelijking ( misschien te simpel maar toch)
Urk 28 % volledig gevaccineerd
Zwolle 83 % volledig gevaccineerd
12 jaar en ouder.
Urk 21000 inwoners , 71 besmettingen vandaag , 1 op de 295 inwoners.
Zwolle 130.000 inwoners 98 besmettingen, 1 op de 1326 inwoners.
Iedereen die vol blijft houden dat vaccinatie niet helpt moet z’n oogkleppen eens afdoen en voor zichzelf die simpele sommetjes ook eens gaan maken.

Die 28% lijkt me niet te kloppen. Een poosje geleden was het ergens tussen de 30 en 40% en sinds de prikken ook bij de huisarts gehaald kunnen worden is een groot gedeelte gaan vaccineren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 12:40

Dit zijn de gegevens zoals ze op het Corona Dashboard staan, alleen volledig gevaccineerden dus de mensen die de laatste weken een prik hebben gehad vallen daar nog niet onder. Maar misschien is het nu 35 of 40% dat zou mooi zijn. En je weet niet welk percentage wel/niet gevaccineerden besmet zijn dus het rekensommetje blijft gelijk.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:49

Babootje schreef:
Was het maar zo dat het onzin was.... Het gebruik van algoritme's is meer dan SEO. SEO helpt je bepaalde informatie te kunnen vinden. Algoritmes bepalen welke informatie je krijgt.
https://www.mediawijsheid.nl/algoritmes/

Naast Google zetten sociale media zoals zoals Facebook, Instagram en YouTube zetten algoritmes in om hun aanbod op jouw profiel af te stemmen. Je krijgt te zien wat volgens hen past bij jouw interesses en voorkeuren. Maar dat kan snel leiden tot een filter bubble: je krijgt nog maar weinig berichten te zien die anders zijn dan jouw voorkeur of mening. Het gevaar van algoritmes schuilt erin dat ze ook worden gebruikt voor o.a. verspreiding van nepnieuws en desinformatie.
Tijdje geleden stond er in de Volkskrant nog onderstaand artikel over hoe Youtube rechtse radicalisering in de hand werkt.
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/ ... and-werkt/

Om een filter bubble te voorkomen moet je dus regelmatig de cookies en zoekgeschiedenis van je computer wissen en bronnen van de informatie die je krijgt goed checken en uit de filter bubble te breken door op zoek te gaan naar andere mening. Het bewustzijn alleen al dat dit gebeurt helpt om al te grote beinvloeding te vermijden.

Nee sorry dit klopt niet helemaal. Op Social klopt het absoluut, maar de zoekmachine gaat vooral op zoek naar websites die volgens Google hoog gerankt worden. En natuurlijk op het moment dat iemand zoekt op "corona fake" komen er sites naar boven met veel volume op deze woorden, maar het is niet direct het fuik waar jij op doelt. Overigens wel met advertenties op verschillende manieren en Google ads. Daar wordt gekeken naar je internet gedrag om daar zo goed mogelijke aansluiting van reclame op te geven, maar organisch dus niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 14:47

Elin_ schreef:
Nee sorry dit klopt niet helemaal. Op Social klopt het absoluut, maar de zoekmachine gaat vooral op zoek naar websites die volgens Google hoog gerankt worden.

En dat weet je omdat Google heel erg open en transparant is over ze hun zoekalgoritme laten werken?

(Bovendien googlen de meeste mensen niet zomaar op neutrale termen. Ze krijgen woorden aangereikt, via de Social media, die makkelijk leiden naar precies de sites die die termen heel vaak gebruiken. Toch een bubbel dus.)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 15:29

Ik lees net op NOS.nl dat je vanaf 2 januari met een Janssen vaccin niet meer overal toegang krijgt op de wintersport.

Echt, dan ben je gevaccineerd is het weer niet goed. -O-

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 15:35

Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 08-11-21 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Toelichting van link toegevoegd i.o.m. plaatser

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 16:50

Shadow0 schreef:
Elin_ schreef:
Nee sorry dit klopt niet helemaal. Op Social klopt het absoluut, maar de zoekmachine gaat vooral op zoek naar websites die volgens Google hoog gerankt worden.

En dat weet je omdat Google heel erg open en transparant is over ze hun zoekalgoritme laten werken?

(Bovendien googlen de meeste mensen niet zomaar op neutrale termen. Ze krijgen woorden aangereikt, via de Social media, die makkelijk leiden naar precies de sites die die termen heel vaak gebruiken. Toch een bubbel dus.)

Nee, omdat Google hier zelf scherp op geworden is o.a. door alle commotie omtrent nep nieuws. Op medisch gebied, zoals ziektes, zoals corona, wordt er strenger gecontroleerd of de zoekresultaten wel betrouwbaar zijn. De afzender, de inhoud en ook de site wordt beoordeeld.

En Google is natuurlijk geen mens, dus ja er kunnen sites doorglippen, maar het is zeker geen fuik zoals social media ;)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 17:00

Loretta schreef:

Dat doen ze hier in BE ook bij sommige sportclubs. Ook in het voorjaar toen binnen niks mocht, hebben verschillende clubs activiteiten gezocht die veilig en buiten konden gedaan worden.
Zulke initiatieven kunnen alleen maar aangemoedigd worden.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 19:59

pinto_1 schreef:
Ik lees net op NOS.nl dat je vanaf 2 januari met een Janssen vaccin niet meer overal toegang krijgt op de wintersport.

Dat is waar de "wappies" voor waarschuwden. Dat het niet bij 1 of 2 prikkies blijft. Dus nog maar 1

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:16

OleJon schreef:
Dat is waar de "wappies" voor waarschuwden. Dat het niet bij 1 of 2 prikkies blijft. Dus nog maar 1

Staat een beetje haaks op het inbrengen van een chip hè? Dat gaat in 1x goed.

Ik snap dat onbegrip van boosteren/herhalen vooral hier op bokt niet.

We doen een basisvaccinatie voor onze paarden voor influenza die bestaat uit 1 startvaccin, een 2e vaccin na 3 weken tot 3 maanden, een 3e 'booster' op 6 maanden daarna (wat vrijwel niemand doet maar wel hoort!) en daarna een jaarlijkse herhaling.

Waarom zou dat nou zo'n raar idee zijn bij Corona?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:29

Niet elke ‘wappie’ denkt hetzelfde he.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:44

Kom maar door met Pfizer, ik voel me wel ‘belazerd’ met Janssen :+ En keus had ik niet toen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:47

Janssen en AZ zijn de minst goed werkende vaccins voor het alsnog oplopen van Corona. Maar bescherming tegen ziekenhuisopname is nog wel goed!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:51

Alleen mag ik niet op wintersport in Oostenrijk (niet dat ik dat wil, maar goed :') ), het gaat om het idee. Dan heb ik ervoor gekozen me zo snel mogelijk te vaccineren, geen keuze dus Janssen en dan wordt het door andere landen niet geaccepteerd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:55

OleJon schreef:

Die wappies meldde ook dat mensen zich voor niks hadden laten enten want ze mochten toch niets meer dan een niet gevaccineerde.. dus ze waren bedonderd.
Nu lopen die mensen te klagen dat er gediscrimineerd wordt dat de 1 meer mag dan de ander.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:35

Ibbel schreef:
OleJon schreef:

Staat een beetje haaks op het inbrengen van een chip hè? Dat gaat in 1x goed.

Ik snap dat onbegrip van boosteren/herhalen vooral hier op bokt niet.

We doen een basisvaccinatie voor onze paarden voor influenza die bestaat uit 1 startvaccin, een 2e vaccin na 3 weken tot 3 maanden, een 3e 'booster' op 6 maanden daarna (wat vrijwel niemand doet maar wel hoort!) en daarna een jaarlijkse herhaling.

Waarom zou dat nou zo'n raar idee zijn bij Corona?

Nou nee, "we doen" niet zomaar wat.

Mijn pony is nu twee jaar op rij doodziek geworden van de vaccinatie, dus die laat ik niet meer vaccineren. Mijn paarden krijgen een jaarlijkse enting, maar als ik zie dat ze er niet goed op reageren stop ik ermee. En dan accepteer ik de consequenties.

Ik vind vaccineren prima, maar ik accepteer niet alles klakkeloos.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:54

pinto_1 schreef:
Nou nee, "we doen" niet zomaar wat.

Mijn pony is nu twee jaar op rij doodziek geworden van de vaccinatie, dus die laat ik niet meer vaccineren. Mijn paarden krijgen een jaarlijkse enting, maar als ik zie dat ze er niet goed op reageren stop ik ermee. En dan accepteer ik de consequenties.

Ik vind vaccineren prima, maar ik accepteer niet alles klakkeloos.

Het is normaal/de standaard bij iedere DA-praktijk dat er een standaard regime van basisvaccinaties, booster, en herhaalvaccinatie is.
Dat 'we' daar bij medische complicaties van afwijken is ook normaal. Daar heb ik het niet over.

De normale routine is 3 entingen vormen samen de basis en daarna enten we jaarlijks, en dat is de gewone praktijk. Maar kennelijk vindt iedereen het een bizar idee dat je misschien wel jaarlijks zou moeten enten. Terwijl het overgrote deel van de bokkers dit ieder jaar gewoon doet bij hun paard. Waarom zou het dan voor mensen zo'n raar idee en een no-go zijn?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 22:23

OleJon schreef:
pinto_1 schreef:

Wappies?
Dat zijn die lui toch, die allemaal wel een vriend van een zus hebben, die (bijna) dood neer gevallen is, na vaccinatie?
Die bovendien verder kijken dan hun neus lang is en zelf op onderzoek gaan?. :D

Kom maar op, met die 3e prik.
Vorige week nog de griepprik gehaald, ik voel me prima :D

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 22:40

Electra63 schreef:
Dat zijn die lui toch, die allemaal wel een vriend van een zus hebben, die (bijna) dood neer gevallen is, na vaccinatie?

In dit filmpje zie je een echte wappie aan het werk.

https://youtu.be/zl4L5AQIl_A

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 22:51

Loretta schreef:
Electra63 schreef:

In dit filmpje zie je een echte wappie aan het werk.

https://youtu.be/zl4L5AQIl_A

Wat een kinderachtige post dit. Ookal is de post van electra ook niet echt volwassen, maar de video slaat echt alles. Als je daar al de moeite voor neemt :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 23:11

Nou ik lag gewoon in een deuk om een man die eieren gooit naar zijn eigen TV. En dan van zichzelf denkt heel serieus bezig te zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 00:06

Loretta schreef:
Nou ik lag gewoon in een deuk om een man die eieren gooit naar zijn eigen TV. En dan van zichzelf denkt heel serieus bezig te zijn.

Ik zou mijn man gelijk naar de ggz brengen als hij eieren tegen onze TV aan gooit :D

Di filmpje is grappig, als je op Twitter kijkt, zijn er volslagen idioten bij.

Moet iedereen zelf weten, maar de bedreigingen naar politici, zorgpersoneel en politie zou heel hard gestraft moeten worden, wat mij betreft.
En achteraan aansluiten, als je ooit hulp van de overheid of zorg nodig hebt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 00:38

Electra63 schreef:
Loretta schreef:

Ik zou mijn man gelijk naar de ggz brengen als hij eieren tegen onze TV aan gooit :D

Di filmpje is grappig, als je op Twitter kijkt, zijn er volslagen idioten bij.

Moet iedereen zelf weten, maar de bedreigingen naar politici, zorgpersoneel en politie zou heel hard gestraft moeten worden, wat mij betreft.
En achteraan aansluiten, als je ooit hulp van de overheid of zorg nodig hebt.

Zijn eieren naar een TV gooien waarop een politicus te zien is ook een bedreiging dan?
Ik vind jet meer gedrag voor in een GGZ instelling. Hij weigert zo te zien niet alleen het vaccin maar weigert ook zijn pilletjes in te nemen.