En dan nu heel recentelijk Moderna uiteraard.
In Noorwegen wordt dus ook gevaccineerd met Pfizer momenteel. Of ze moesten chinese vaccins gebruiken, maar dat kan ik mij niet voorstellen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:Ik ben fokking bang voor naalden. Tot ik vijftien jaar geleden in m'n arm vijlde bij het bekappen. Toen moest ik vier keer voor tetanus, janken natuurlijk.....
Sindsdien haal ik elke tien jaar preventief één, dat is beter dan vier.
Ik ga van mijn stokje na een vaccinatie dus moet even blijven zitten en een glas water nemen.
Maar ik ga zeker voor dit corona vaccin, dan maar even sip half van de wereld op m'n stoeltje.
Ik ben nog veel banger om corona of tetanus te krijgen dus dan ga je wel.
Pandora2 schreef:Dat wordt inderdaad een fragiel evenwicht.
Als stokoude versleten mens moet je dus eigenlijk kiezen tussen de pest en cholera
Vayo schreef:Ja ik kan me voor thuiswonenden met bijv. thuiszorg aan huis voorstellen dat daar eerder gekozen wordt voor niet vaccineren. Maar als dat met veel bewoners uit een verzorgingshuis gebeurd en er komen besmettingen, dat is dan ook wel erg heftig. Bewoners ''opsluiten'' op hun kamer vind ik ook vreselijk heftig. Soms gaat kwaliteit voor kwantiteit. Maar als er een besmetting komt en veel mensen op een afdeling sterven, dan is dat mentaal ook verschrikkelijk zwaar voor de andere bewoners en het personeel.
Mijn opa's en oma's leven niet meer en hoewel ik ze mis, ben ik er nu blij om dat ze dit niet meer mee hoeven maken.
beert schreef:Vayo schreef:Ja ik kan me voor thuiswonenden met bijv. thuiszorg aan huis voorstellen dat daar eerder gekozen wordt voor niet vaccineren. Maar als dat met veel bewoners uit een verzorgingshuis gebeurd en er komen besmettingen, dat is dan ook wel erg heftig. Bewoners ''opsluiten'' op hun kamer vind ik ook vreselijk heftig. Soms gaat kwaliteit voor kwantiteit. Maar als er een besmetting komt en veel mensen op een afdeling sterven, dan is dat mentaal ook verschrikkelijk zwaar voor de andere bewoners en het personeel.
Mijn opa's en oma's leven niet meer en hoewel ik ze mis, ben ik er nu blij om dat ze dit niet meer mee hoeven maken.
Maar als je alle medewerkers vaccineert en gezonde medebewoners, dan bescherm je toch de zeer zwakke mensen? Op ten duur zullen zeer zwakke mensen het toch moeten hebben van anderen?
IMJ schreef:Arabesk schreef:Ik ben fokking bang voor naalden. Tot ik vijftien jaar geleden in m'n arm vijlde bij het bekappen. Toen moest ik vier keer voor tetanus, janken natuurlijk.....
Sindsdien haal ik elke tien jaar preventief één, dat is beter dan vier.
Ik ga van mijn stokje na een vaccinatie dus moet even blijven zitten en een glas water nemen.
Maar ik ga zeker voor dit corona vaccin, dan maar even sip half van de wereld op m'n stoeltje.
Ik ben nog veel banger om corona of tetanus te krijgen dus dan ga je wel.
Voer voor antivaxers als jij out gaat!
beert schreef:Vayo schreef:Ja ik kan me voor thuiswonenden met bijv. thuiszorg aan huis voorstellen dat daar eerder gekozen wordt voor niet vaccineren. Maar als dat met veel bewoners uit een verzorgingshuis gebeurd en er komen besmettingen, dat is dan ook wel erg heftig. Bewoners ''opsluiten'' op hun kamer vind ik ook vreselijk heftig. Soms gaat kwaliteit voor kwantiteit. Maar als er een besmetting komt en veel mensen op een afdeling sterven, dan is dat mentaal ook verschrikkelijk zwaar voor de andere bewoners en het personeel.
Maar als je alle medewerkers vaccineert en gezonde medebewoners, dan bescherm je toch de zeer zwakke mensen? Op ten duur zullen zeer zwakke mensen het toch moeten hebben van anderen?
IMJ schreef:beert schreef:Vayo schreef:Ja ik kan me voor thuiswonenden met bijv. thuiszorg aan huis voorstellen dat daar eerder gekozen wordt voor niet vaccineren. Maar als dat met veel bewoners uit een verzorgingshuis gebeurd en er komen besmettingen, dat is dan ook wel erg heftig. Bewoners ''opsluiten'' op hun kamer vind ik ook vreselijk heftig. Soms gaat kwaliteit voor kwantiteit. Maar als er een besmetting komt en veel mensen op een afdeling sterven, dan is dat mentaal ook verschrikkelijk zwaar voor de andere bewoners en het personeel.
Ik vrees alleen dat zolang iedereen onder de 18 niet gevaccineerd is dat heel erg moeilijk wordt, gezien dit de grootste groep besmetters is op het moment..
Arabesk schreef:Die mensen gaan er met of zonder vaccin aan. Dan zou je zeggen niet vaccineren en de vaccins naar anderen.
sureido schreef:Ik had wel eens willen zien dat een land eerst 40-60 en daarna jeugd (of andersom) en (eerst sowieso natuurlijk zorgpersoneel) en dan pas kwetsbare zou vaccineren en wat dat zou doen. Ik denk namelijk dat dit misschien ook wel een goede strategie zou zijn, mensen kunnen door en deze groepen dragen het in ieder geval niet meer over.
Maar goed, niemand doet dat dus het effect is helaas ook nergens te zien.