Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:55

Maar ja... je kan het ook loslaten ipv je er aan te lopen irriteren.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:01

purny schreef:

Als ik een half uur in de stromende regen moet wachten om een dierenwinkel binnen te komen....

Dan ben ik héél snel bloed chagrijnig -:(-

Ik kom daar nu nog maar een paar keer per jaar, want woon nu 100km verderop. Dus als ik dan een weekend bij mn ouders ben, ga ik graag even naar die winkel toe om eten voor mn diertjes te kopen. Een tijd lang kon ik bij de dierenwinkel hier in Hoogerheide geen diepvries muis kopen, dus moest ik dat wel in Den Haag doen. Of mn ouders vragen vanuit den Haag mee te nemen.

Dan is het echt strond irritant dat er hele families daar naar binnen gaan als "uitje".

Ga alleen.......

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:11

purny schreef:
Popstra schreef:
Het aantal besmettingen daald nu ook niet bepaald. Zitten nu 2 dagen rond de 6500 nieuwe.
En zo blijft het nog lang door sudderen....

Black Friday....

Overigens heeft het alleen zin om naar de weekcijfers te kijken. Dagcijfers fluctueren alleen maar.

Van de weekcijfers word ik nou ook niet gelijk dolgelukkig: https://twitter.com/YorickB/status/1335576906201264130
Ben wel blij met alle experts op Twitter, zo verhelderend. De daling van de ziekenhuisopnames is ook aardig aan het stagneren. Ik verwacht voor de komende maand nog steeds vooral COVID-patiënten onder mijn hoede te hebben.

Tanya schreef:
Is deze link hier al gedeeld trouwens?
https://m.youtube.com/watch?v=tvlxBweSjN0 Is van NOS3, ze leggen uit hoe het kan dat het corona vaccin zo snel wordt ontwikkeld.

Dit is ook een duidelijke uitleg: https://threadreaderapp.com/thread/1329 ... 54146.html

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:12

Mvdende, Ofwel het gaat niet zozeer erom of de bedrijven er last van hebben maar dat jij er last van hebt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:12

mvdende schreef:
purny schreef:

Als ik een half uur in de stromende regen moet wachten om een dierenwinkel binnen te komen....

Ik kom daar nu nog maar een paar keer per jaar, want woon nu 100km verderop. Dus als ik dan een weekend bij mn ouders ben, ga ik graag even naar die winkel toe om eten voor mn diertjes te kopen. Een tijd lang kon ik bij de dierenwinkel hier in Hoogerheide geen diepvries muis kopen, dus moest ik dat wel in Den Haag doen. Of mn ouders vragen vanuit den Haag mee te nemen.

Dan is het echt strond irritant dat er hele families daar naar binnen gaan als "uitje".

Ga alleen.......

Ze hebben ook een webshop misschien een idee om het de volgende keer te bestellen?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:25

purny schreef:
mvdende schreef:

Ga alleen.......

Ze hebben ook een webshop misschien een idee om het de volgende keer te bestellen?

Ja, goed idee.... ga voor €5,50 aan diepvries muis €25 verzendkosten betalen..... terwijl ik er dus "regelmatig" letterlijk langs rijdt.

Verzendkosten zijn gewoon echt hoog daar.

En daarnaast zoek ik graag zelf wat lekkers uit voor de hond en toen de horeca nog open was, ging ik er vaak ook lunchen. En ze hebben een erg fijne dogwash, fijn om dat niet thuis onder de douche te hoeven doen voor een keer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:27

Ik wil alleen maar helpen hoor, wist ik veel dat je voor maar 1 of 2 dingetjes die kant op ging. Je kan het ook aan je ouders vragen of ze het een keertje meenemen, ik mag aannemen dat je ouders wel eens je kant op komen?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:30

mvdende schreef:
purny schreef:

Ga alleen.......

Of ga niet naar een dierenwinkel in een andere stad.......je kunt ook aan je ouders vragen of ze het voor je mee willen nemen.
Ik werk in de theatersector en wij hebben 75% van ons personeel moeten laten gaan. En wie weet vallen we helemaal om, want hoe lang gaat dit nog duren?
Ik word dan wel een klein beetje moe van iedere keer jouw klein leed te moeten lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:34

Voor iedere oplossing zijn wel problemen te verzinnen.. hou toch eens op..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:35

Neonlight schreef:
Hier kom je er niet met een kruiwagentje, iedere dag zeker 5 grote kruiwagens. Inderdaad hadden we ook veel eikels, totaal 2 grote kruiwagens vol. In de wei moeten we nog altijd weghalen, daar is dat stuk nog steeds afgezet.
Gelukkig kunnen we met de loader heel wat blad afvoeren naar de bladcontainer, anders was het echt geen doen. 2 keer in de week rijden we het blad naar de container. Maar het meeste is er nu eindelijk van af. Met een beetje geluk valt dat laatste niet op ons perceel (fingers crossed dat de wind weg blijft). Zijn nog 3 bomen waar wat blad aan staat maar die staan op de 2de rij.

Oh ik zou niet eens meer weten hoeveel kruiwagens het zijn geweest en we zijn er nog niet vanaf. Maar goed, kan maar zoveel doen op een dag. Buiten de bladblazer heb ik ook verder geen machines.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:35

Het is geen wedstrijd van wie de grootste problemen heeft. Wat voor de 1 klein lijkt, is voor de ander heel groot. Het is zo persoonlijk en iedereen heeft het nu ergens lastig mee. Leven en laten leven, een beetje begrip tonen kunnen we altijd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:39

Sheran schreef:
Het is geen wedstrijd van wie de grootste problemen heeft. Wat voor de 1 klein lijkt, is voor de ander heel groot. Het is zo persoonlijk en iedereen heeft het nu ergens lastig mee. Leven en laten leven, een beetje begrip tonen kunnen we altijd :)

Niet als het iedere week weer terugkomt..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:40

Dan nog eigenlijk, vind ik. Of je leest eroverheen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:40

Sheran schreef:

Er zijn een hoop bokkers die oplossingen aandragen aan haar problemen maar dat pakt ze niet aan...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:44

Ja ik snap de frustratie daarover wel hoor. Maar soms, dat ken je vast wel, wil je geen oplossingen horen, maar gewoon even zeuren. Zeker in deze tijd, nu we soms helemaal geen mensen meer hebben om tegenaan te zeuren, gebeurt dat misschien sneller op internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:46

Sheran schreef:
Dan nog eigenlijk, vind ik. Of je leest eroverheen.

Graag, maar men blijft haar quoten en dan werkt mijn foei niet ;)

Abiola

Ik snap het ook, maar nu wil ik even een potje zeuren over haar gezeur. En dat mag dan natuurlijk ook
Ik zou liever zien dat we positief blijven allemaal.

Anoniem

Abiola schreef:
Ik snap het ook, maar nu wil ik even een potje zeuren over haar gezeur. En dat mag dan natuurlijk ook

Dit :j

purny

Sheran schreef:
Ja ik snap de frustratie daarover wel hoor. Maar soms, dat ken je vast wel, wil je geen oplossingen horen, maar gewoon even zeuren. Zeker in deze tijd, nu we soms helemaal geen mensen meer hebben om tegenaan te zeuren, gebeurt dat misschien sneller op internet.

Er is een verschil tussen eens een keer zeuren en alleen maar zeuren. En denken dat alles gebeurd om jou te pesten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:47

En negatief, want negatief is het nieuwe positief _O- #2020

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:54

Abiola schreef:

Inderdaad, als we allemaal mogen klagen, mogen we ook klagen over het klagen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:00

Abiola schreef:

Gevaarlijke uitspraak :Y)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:10

Sheran schreef:
En negatief, want negatief is het nieuwe positief _O- #2020

Ja want het positief voor jou en je omgeving dat je negatief getest bent op corona

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:43

mvdende schreef:
purny schreef:

Ga alleen.......

Kun je gewoon online bestellen
Bij een andere webshop. En dan bestel je wat meer
Geen verzendkosten en wat voorraad
Neemt niet veel ruimte in
Dogmeat zit vlakbij jou en die verkopen dat

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:06

Voor onze katten kopen we ook kvv en dat kunnen we ook online bestellen. Is vast wel iets op te bedenken als je dat wilt.