Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:01

vivana schreef:
verootjoo schreef:

In deze wereld betekent een positieve Corona test dat je dus wel besmet bent....

In welke wereld leef jij eigenlijk?

Dat is dus NIET zo.
Anders had een vriendin van mij echter niet meer buiten mogen komen 14dagen :') En dus niet op haar werk mogen verschijnen. Ik geloof dat niet iedereen het begrijpt...
Posietief getest wil zeggen NIET BESMET

Nee, echt, sorry, bij covid (én elke andere ziektetest, zoals SOAs) is het zo dat een positieve uitslag betekent dat de ziekte is vastgesteld. Als jouw vriendin bij een positieve test gewoon naar buiten is geweest had ze dat inderdaad niet moeten doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:03

Het is ook best lastig om te begrijpen dat een positieve test zorgt voor negatieve gevolgen ;)
Er is niets positiefs aan. Ik snap wel dat mensen dat door elkaar halen.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 19-09-20 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:04

Klopt.... zus van een vriend is gister positief getest, heeft Corona.
Extra zuur, haar moeder is opgegeven en die is vandaag jarig, haar laatste verjaardag en zij kan er niet bij zijn. |(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:15

vivana schreef:
verootjoo schreef:
In deze wereld betekent een positieve Corona test dat je dus wel besmet bent....

In welke wereld leef jij eigenlijk?

Dat is dus NIET zo.
Anders had een vriendin van mij echter niet meer buiten mogen komen 14dagen :') En dus niet op haar werk mogen verschijnen. Ik geloof dat niet iedereen het begrijpt...
@Penotti; ik wil ook alleen maar aangeven dat de dodentallen dus niet alle fair zijn,het is gemakkleijk om er Covid op te zetten en vooral nu want daar draaid het nu om.

:') :') :')
Je maakt denk ik een grapje toch? Ik geloof dat iedereen het begrijpt behalve jij.

En nee, het is niet makkelijk om zomaar iets op de overlijdensakte te zetten, dat kan grote gevolgen hebben voor een arts.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:30

Ach vroeger dacht ik ook hoor dat negatief betekende dat je een ziekte had, en positief dat je het niet had. :')

Maar dat was toen ik een jaar of 14 was :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:40

Ik ken echt geen werkgever die het accepteert dat je met een positieve Corona test gaat werken .. na 7 dagen (en 24 uur klachtenvrij) mag je weer werken. Daar zijn ze ook onduidelijk in :') maar ggd Drenthe zegt 7 dagen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:52

Zebrastreep schreef:
Ach vroeger dacht ik ook hoor dat negatief betekende dat je een ziekte had, en positief

Maar met Corona kan dat grote gevolgen hebben. (Met een zwangerschapstest overigens ook _O- _O- )
Dus het is maar beter dan Vivana even goed navraag gaat doen, nu ze ons niet gelooft.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:09

lenaa_tje schreef:
Ik ken echt geen werkgever die het accepteert dat je met een positieve Corona test gaat werken .. na 7 dagen (en 24 uur klachtenvrij) mag je weer werken. Daar zijn ze ook onduidelijk in :') maar ggd Drenthe zegt 7 dagen

Nee hoor de ggds zeggen overal hetzelfde toch? Misschien dat individuele werkgevers eigen regels hebben

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:12

Magrathea schreef:
lenaa_tje schreef:

Nee hoor de ggds zeggen overal hetzelfde toch? Misschien dat individuele werkgevers eigen regels hebben

Nee dit zegt de ggd :+
Telefonisch meerdere keren aan verschillende personen :')
Dus in dit geval houdt werkgever dit ook aan wat dan neerkomt op 9 dagen ongeveer maar als nog niet de 10 die staat op de website van de Rijksoverheid.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:13

... Ik zeg ook dat de ggd dat zegt... ? :o?
7 dagen en 24u klachtenvrij is het criterium, overal

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:22

lenaa_tje schreef:
Magrathea schreef:
... Ik zeg ook dat de ggd dat zegt... ? :o?
7 dagen en 24u klachtenvrij is het criterium, overal

Maar waarom stelt Rijksoverheid dan 10?
Verkeerd gelezen bij jou dus :)

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oor-corona

Er is een verschil in leefregels voor huisgenoten van de persoon met corona en de persoon met corona zelf.

Dit is de brief die een huisgenoot van een besmette patient krijgt: https://lci.rivm.nl/informatiebriefhuisgenootthuis

En dit is de brief die een besmette patient krijgt:
https://lci.rivm.nl/informatiepatientthuis
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-09-20 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:25

Ik had het juist over beide dus de persoon met Corona en de personen die in aanraking zijn geweest met de gene met Corona. Hier gaven ze aan dat dit voor beide 7 dagen was (en klachtenvrij).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:27

lenaa_tje schreef:
Ik had het juist over beide dus de persoon met Corona en de personen die in aanraking zijn geweest met de gene met Corona. Hier gaven ze aan dat dit voor beide 7 dagen was (en klachtenvrij).

Zie de brieven in mijn post hierboven. Dit zijn de brieven die de GGD'en afgeven in kader van Bron en Contactonderzoek.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:31

safina schreef:
lenaa_tje schreef:

Zie de brieven in mijn post hierboven. Dit zijn de brieven die de GGD'en afgeven in kader van Bron en Contactonderzoek.

Die had ik gezien maar hier is telefonisch via het contact onderzoek 7 dagen aangegeven. Dat gaat dus om het contact met. Dat gaat bij de ggd dus nog niet helemaal goed lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:29

lenaa_tje schreef:
safina schreef:

Die had ik gezien maar hier is telefonisch via het contact onderzoek 7 dagen aangegeven. Dat gaat dus om het contact met. Dat gaat bij de ggd dus nog niet helemaal goed lijkt mij.

Ik heb verder geen idee wat er met wie aan de telefoon besproken is en naar aanleiding van welke vraag. Ik was er niet bij en ik vind het een beetje wazig wat je erover schrijft. Ik kan je alleen vertellen wat het beleid is. Dat is wat je in die brieven leest.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:38

En mijn reactie daarop is. Dat ik momenteel 2 mensen ken die in thuis quarantaine zijn vanwege contact met iemand met iemand die besmet is. Ggd heeft bij hen en bij werkgever aangegeven dat zij na 7 dagen aan het werk mogen. Dat is dus blijkbaar ander beleid dan ze hierboven in de brief aangeven.
Dat vind ik toch wel bijzonder. Het moet veel duidelijker worden, er is al zoveel twijfel omtrent het virus. Dus ik vind dat gewoon een slechte zaak.

Mungbean

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:50

Dat thuisblijven is op het moment ook overal in Europa een discussie. Duitsland schijnt naar 5 dagen gegaan te zijn. Andere landen gaan dat gesprek ook aan omdat er mogenlijk minder toeristen wegblijven met 5 dagen dan met 10 dagen quarantaine. Dat heeft dus vooral een economische grondslag.
Bij 10 dagen mis je ook zo‘n 15% maar dat is het aanvaarde risico. Ik zou echt willen dat ze daar duidelijker in waren.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:51

Sizzle schreef:
Dat thuisblijven is op het moment ook overal in Europa een discussie. Duitsland schijnt naar 5 dagen gegaan te zijn. Andere landen gaan dat gesprek ook aan omdat er mogenlijk minder toeristen wegblijven met 5 dagen dan met 10 dagen quarantaine. Dat heeft dus vooral een economische grondslag.
Bij 10 dagen mis je ook zo‘n 15% maar dat is het aanvaarde risico. Ik zou echt willen dat ze daar duidelijker in waren.

Dit bedoel ik dus ook inderdaad.
Die onduidelijkheid zorgt ook voor onrust bij mensen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:53

Plus dat mensen zich potentieel veilig wanen terwijl dat mogenlijk nog niet zo is.

Heel veel mensen vertrouwen op zwart-wit.
Daarom gaat het met evenementen ook fout. De overheid zegt dat het mag dus is het veilig. Maar zo werkt dat natuurlijk niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:04

Verwarring ten top.
De Franse minister La Maire gaat 7 dagen in thuisisolatie na een positieve coronatest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:07

lenaa_tje schreef:

Ja, maar het is dus iets wat jij gehoord hebt van een ander. Weet jij of ze het goed begrepen hebben? En weet jij of je hen weer goed begrepen hebt?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:10

safina schreef:
lenaa_tje schreef:

Ja, maar het is dus iets wat jij gehoord hebt van een ander. Weet jij of ze het goed begrepen hebben? En weet jij of je hen weer goed begrepen hebt?

Van 3 mensen onafhankelijk. 2 personen en werkgever.. ja dat weet ik wel zeker.
Dus ik hoop maar dat ze die brief die jij hier stuurt ook versturen. Maar die onduidelijkheid aan de telefoon is er wel erg duidelijk.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:32

Om terug te komen op het onderwerp van dit topic (al kan ik enorm genieten van de positief-negatief discussie): de Groene Amsterdammer heeft een boeiende podcast over de verschillende vormen van complottheorieën en hoe dit verandert door COVID-19 incl het type mensen wat ervoor gevoelig is.
https://www.groene.nl/podcasts/de-groen ... erspreiden

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:48

Magrathea schreef:
vivana schreef:

Dat is dus NIET zo.

Nee, echt, sorry, bij covid (én elke andere ziektetest, zoals SOAs) is het zo dat een positieve uitslag betekent dat de ziekte is vastgesteld. Als jouw vriendin bij een positieve test gewoon naar buiten is geweest had ze dat inderdaad niet moeten doen.

Ik heb helaas even wat weggestreept gehad en het orgineel heb ik niet meer...

Afbeelding
de regel die weg is stond dus; en je uitslag is positief... (shoot me) of niet?..
De dik gedrukte letters zeggen het toch.
Dan klopt daar toch geen reet van |o