Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:47

Ik wil ook graag 20 kilo afvallen, na mijn zwangerschap helaas nog veel kilo's over. Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden, dus vind het nu wel tijd om er wat aan te gaan doen. Ik heb alleen heel veel moeite iets te vinden dat bij me past, het moet me niet te veel tijd kosten, want met mijn zoontje heb ik dat gewoon niet. En daar zit nu ook het probleem, ik lunch dus ook vaak heel slecht, dan neem ik 2 krentenbollen ofzo, en dan als tussendoortje allemaal slechte dingen.zoals een reep chocola ofzo Ik heb ook gewoon geen stop meer en wil daar echt vanaf. Ben ook echt enorm suikerverslaafd.

Wie heeft de tip voor mij waar ik makkelijk mee kan starten, dan niet te veel tijd kost, en makkelijke recepten heeft.

Sorry, heb niet alles doorgelezen in dit topic, want het waren heel veel pagina's.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:59

Rena100 schreef:
Ik wil ook graag 20 kilo afvallen, na mijn zwangerschap helaas nog veel kilo's over. Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden, dus vind het nu wel tijd om er wat aan te gaan doen. Ik heb alleen heel veel moeite iets te vinden dat bij me past, het moet me niet te veel tijd kosten, want met mijn zoontje heb ik dat gewoon niet. En daar zit nu ook het probleem, ik lunch dus ook vaak heel slecht, dan neem ik 2 krentenbollen ofzo, en dan als tussendoortje allemaal slechte dingen.zoals een reep chocola ofzo Ik heb ook gewoon geen stop meer en wil daar echt vanaf. Ben ook echt enorm suikerverslaafd.

Wie heeft de tip voor mij waar ik makkelijk mee kan starten, dan niet te veel tijd kost, en makkelijke recepten heeft.

Sorry, heb niet alles doorgelezen in dit topic, want het waren heel veel pagina's.

Ik denk dat de eerste stap is, om die slechte dingen niet meer in huis te halen. Is dat een optie? Wat er niet is, kun je ook niet eten.

En is mealpreppen misschien een idee? Dit kun je ook klein doen namelijk. Plan even een uurtje per week de tijd, dat je gezonde snacks voor jezelf klaar maakt en in bakjes doet. Bijvoorbeeld stukjes appel, komkommer, hummus, selderij, etc. Doe ze per portie in een bakje en dan kun je makkelijk zo'n bakje pakken wanneer je trek hebt!

Rena100

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:02

Maar als je appel een week van te voren in een bakje doet, dan is dat natuurlijk niet meer te eten...

Ik weet dat ik het beste gedij op een dieet met een weekmenu, zodat voorgeschoteld wordt wat ik moet eten...

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:03

_Hedi schreef:
Binck8 schreef:
Gaat zij vooral echt inzicht geven en handvaten voor de toekomst of gaat zij wel ook als een diëtist je op het gebied van voeding zelf helpen?

(Staat er een beetje krom, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)

Ik snap het, haha.
Ze gaat me inderdaad handvatten geven. Voedingsadvies heb ik niet nodig, want ik ben al zo lang bezig met van alles dat precies weet wat ik wel en niet moet pakken en hoeveel etc. Verder gaat ze me trainen om 'geen zin' meer te hebben in nutteloze tussendoortjes. Zodat ik straks alleen maar iets eet zodra ik trek krijg, en veel minder behoefde heb aan rommel tussendoor :)

Ik snap precies wat je bedoeld. Ik denk dat we hier wel meer ervaringsdeskundigen hebben zitten die een kennis hebben over eten waar een diëtiste jaloers op zou zijn :')

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:10

Suiker is lastig rena. Maar ik denk dat idd plannen en op gezette tijden wat nemen al wel kan helpen. Verder ff een ommetje met de wandelwagen of boodschappen doen met de wandelwagen tussen de flessen en slaapjes door.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:11

Rena100 schreef:

Zou beginnen met eerst wat dingen te veranderen die weinig impact hebben. Bv IPV drank met suiker overstappen op the en water.
IPV en chocolade reep, een blokje. Of iets gezuiverd wat je ook lekker vind, groot of een bakje met rauwkost of komkommer ofzo?
IPV 2 krentenbollen, er 1 pakken of een volkorenbroodje/boterham met mager beleg.
Zoiets kost net zoveel tijd, maar je krijgt er minder mee binnen en zijn makkelijke aanpassingen.
Sporten kun je doen als je kindje slaapt of zichzelf aan het vermaken is. Bij mooi weer kun je natuurlijk makkelijk lekker met hem gaan wandelen of fietsen straks, dan neem je wat beweging mee.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:16

Het gaat hard hier in het topic.
Leuk om te zien dat er nieuwe mensen onder hun steen uitkomen of dat ze steun vinden.
Ik mag vrijdag weer naar de diëtist. Dan 3 weken onderweg.
Er is zeker wat af. Maar het afvallen duurt helaas altijd veel langer dan het aankomen. Dus het is toch een kwestie van een lange adem tot je in het “ nieuwe normaal” bent aanbeland

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:17

Rena100 schreef:
Maar als je appel een week van te voren in een bakje doet, dan is dat natuurlijk niet meer te eten...

Ik weet dat ik het beste gedij op een dieet met een weekmenu, zodat voorgeschoteld wordt wat ik moet eten...

Er zijn natuurlijk meer opties dan appel. ;) Of je doet het 2 keer per week bijvoorbeeld?

Als je graag een weekmenu wil, kun je ook eens kijken naar PersonalBodyPlan. Hoor daar positieve verhalen over.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:33

Intressante dingen komen er voorbij en ook veel herkenning. :j

Vooral als je iets niet mag, je niets liever wil dan dat. :+
Verbied mezelf dus ook geen dingen meer, maar eet wat ik wil/normaal eet, maar dan wel de helft of minder. Met lekkers, maar ook met het gewone eten. Dus chocolade 1 reepje/4 blokjes in plaats van de halve of als ik het mezelf verbied gaat dus gewoon de hele reep op... Misschien wel na een uur, maar op gaat het.

Verder doe ik IF door de weeks, eet dus tussen 11 en 19 en in het weekend let ik er niet meer echt op. Al heb ik heel vaak niet eens meer de behoefte om in de ochtend of avond te eten.

Maar moet zeggen dat gewoon eten waar ik zin in heb, maar dan wel veel minder. Best goed werkt. Dus in plaats van 2 boterhammen, 1, geen 2 plakken kaas maar 1, in plaats van de hele doos koekjes, 1 koekje, enz.
Verder schrijf ik wel alles op in Lifesum, vooral als bewustwording en toch ook betere keuzes leer maken. Voorheen woog ik elke gram exact (eigenlijk een beetje obsessief, met de weegschaal deed ik dat ook 2 keer per dag, nu mag ik maar 1x per week), dat afwegen is nu wel iets minder geworden. :j

Maar ik denk dat afvallen voor een heel groot deel psychisch is. Een mindset die je moet krijgen/vinden. Daardoor je leefwijze kunt aan gaan passen en het vol te houden is.

Theoretisch is afvallen super simpel, gewoon minder eten dan je verbrand en hoe of wat maakt niet eens uit. De energie balans moet negatief zijn. Maar de praktijk is toch wel iets anders dan simpel. _O-

Voor mij is thuis zijn echt heel slecht, kijk ook wel 300x per dag in de kast en koelkast, gelukkig blijft het meestal alleen bij kijken. :+
Helaas zit ik alleen alweer ruim 5 jaar thuis vanwege ziekte. Wel eigen bedrijf vanuit huis, maar dat helpt niet echt, want die (koel) kast blijft in de buurt. :Y)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:35

Ik zie er nu al tegenop om eraan te beginnen...het is echt vreselijk. Ik baal zo hard van die extra kilos maar kan gewoon de motivatie niet vinden om echt door te pakken. Er spelen ook nog andere persoonlijke dingen mee, wat het ook allemaal veel lastiger maakt.

Ik blijf gewoon met jullie meelezen, en hoop dat ik daardoor de motivatie ga vinden om ergens te beginnen. Ik drink eigenlijk alleen maar koffie en thee zonder suiker of melk en een glas diksap of twee per dag. Ik drink sowieso veel te weinig, dat doe ik mijn hele leven al. Heb ook bijna nooit echt dorst.

Mjetterd

landvrouw schreef:
Ik vind het thuiswerken ook heerlijk! Gewoon lekker vanuit de douche, na het sporten, meteen achter mijn bureau kruipen. Geen verleiding van allerlei lekkere lunches om me heen en geen kantine.
Alleen het idee dat ik straks 6 maanden voor dit bedrijf werk en mijn leidinggevende bijv. nog nooit in levende lijve heb ontmoet. En mijn collega's ook niet. Vind ik zo raar...
Ook wel weer fijn, hopelijk ben ik dan een stuk slanker en schaam ik me vast ook minder voor hoe ik eruit zie *\o/*

Ja daar kan ik mij wel bij aansluiten!
Hier ook minder verleidingen dan op het kantoor. Niet 2x in de week de personeelskantine en vaker een wandeling in mijn pauze.

Wel gek zeg, dat je je collega's nog nooit gezien hebt en er straks dan al een half jaar werkt. Ik ga heel af en toe naar het kantoor als het echt nodig is.

Nadeel van thuiswerken is wel dat het een paar keer mis is gegaan toen ik in mijn pauze naar de supermarkt ging en ik heel erg de mist in ben gegaan.

juval

succes Rena! inderdaad, het begint in de supermarkt.
ik worstel ook nog steeds met mijn zwangerschapskiloos :( .. voor de zwangerschappen woog ik echt altijd 68kg, nooit superslank, maar wel prima voor mij.... helaas.. mijn dochtertje wordt in oktober 20 en nog steeds niet meer terug op dat gewicht geweest.
sorry, dit klinkt heel demotiverend.. snap ik :) (ter mijn verdediging, ik heb 4 zwangerschappen doorstaan).

gister goede dag gehad, vandaag begint ook goed. de weekendkg's zijn er wel weer af, op naar de 95.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:43

Ik heb alleen ook nog een man die heel gek is op chocola en koekjes en snoepjes...hij vindt het overigens niet erg om dat niet te hebben maar ik wil het hem niet afnemen.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval. Vind het heel knap dat veel van jullie al heel goed op de goede weg zitten, daar neem ik graag een voorbeeld aan.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:45

Rena100 schreef:
Ik heb alleen ook nog een man die heel gek is op chocola en koekjes en snoepjes...hij vindt het overigens niet erg om dat niet te hebben maar ik wil het hem niet afnemen.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval. Vind het heel knap dat veel van jullie al heel goed op de goede weg zitten, daar neem ik graag een voorbeeld aan.

Maar als hij het niet erg vind om het niet te hebben dan haal je het voorlopig toch even niet?
Wanneer je er weer goed inzit en de motivatie goed te pakken hebt en je denkt dat je het aan kunt, kun je dat dan weer voor hem halen :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:49

mijn kinderen moeten nu ook verplicht meedoen hoor... zijn ze het niet altijd mee eens. Ik haal wel snoepjes, maar een heel stuk minder, dus dat is dag 2 al op.. en de rest van de week hebben ze pech. tja.. ze zullen het wel overleven denk ik/

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:57

Rena100, zijn er dingen die je man lekker vindt maar jij niet? Mijn man is gek op nootjes, maar ik vind dat niet bijzonder lekker (of iig niet snaaiwaardig) dus als dat in huis is kan ik me prima beheersen.

Die cake ziet er echt heerlijk uit! Die ga ik bakken! Thanks voor het delen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:59

Voor mij was kantoor juist makkelijker omdat ik meenam wat ik nodig had en niets meer of minder, toen ik thuis kwam was het makkelijker om dingen te maken.
Nu haal ik het gewoon niet in huis.
Net moest ik de echte Bossche bollen halen voor mijn collega's en had er zelf ook eentje.. Halverwege dacht ik; Hmm nu is die eigenlijk niet meer lekker... Ik kan nu door blijven eten(wat ik normaal zou doen), maar ik ben gestopt en heb de helft weggegeven! Toch wel beetje trots op mezelf.
Dit was mijn ontbijt en ik verbaasde me echt hoeveel calorieën er inzitten... 295 voor een hele...Vind ik best weinig haha.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:00

Weer succesverhalen hier. Enorm goed!

Miccamaaike vergeet dan vooral de topping niet :9

Kantoor of thuis maakt hier niet uit. Ik maak altijd in de avonnd mijn eten voor de andere dag klaar, anders gaat het mis.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:02

En nu aan een groentesapje, maar daar moet je wel echt van houden! Cheers :+
Afbeelding

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:03

BloemBloem schreef:
Voor degene die op iname khd letten; basisrecept cake van flowcarbsfood.

[ [url=m/XFsOOE.jpg]Afbeelding[/url] ]

1khd per plak :):)

Wel een caloriebom als ik naar de ingrediënten kijk. Neem ik liever een ‘gewoon’ plakje cake. ;)

Welkom alle nieuwelingen!

Over het graag willen als je iets niet mag: probeer het om te keren: Je mag het wel maar je wil het niet. :+ Je kan die zin ook afmaken: je wil het niet want je wil afvallen, want je wil je doel behalen, want je wil gezonder leven etc etc

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:07

Dustinlover schreef:
Voor mij was kantoor juist makkelijker omdat ik meenam wat ik nodig had en niets meer of minder, toen ik thuis kwam was het makkelijker om dingen te maken.
Nu haal ik het gewoon niet in huis.
Net moest ik de echte Bossche bollen halen voor mijn collega's en had er zelf ook eentje.. Halverwege dacht ik; Hmm nu is die eigenlijk niet meer lekker... Ik kan nu door blijven eten(wat ik normaal zou doen), maar ik ben gestopt en heb de helft weggegeven! Toch wel beetje trots op mezelf.
Dit was mijn ontbijt en ik verbaasde me echt hoeveel calorieën er inzitten... 295 voor een hele...Vind ik best weinig haha.

Heel erg goed! Ik ben van mening dat het, tijdens het eten van iets ongezond, het belangrijk is om jezelf te blijven afvragen of dit het wel "waard" is.

Ik hoor ook vaak het excuus "het moet op" voorbij komen, wat natuurlijk echt onzin is. Voedselverspilling is zonde, maar jezelf vol stouwen met iets (ongezonds) omdat je het anders moet weggooien is pas zonde.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:10

BloemBloem schreef:
En nu aan een groentesapje, maar daar moet je wel echt van houden! Cheers :+
[ [url=m/PYPOCS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe kan hier nu niet van houden als het er zo lekker uitziet!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:13

Nelleke er staat niet voor niets bij wie laag in khd zit. Degene die dat doen zitten vaak 3x zo hoog in de vetten cq calorieën.

Maar dat is voor iedereen anders, ligt aan de macro's :-)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:20

Yeah -2.2 kilo

Rena ik ben begonnen met calorieën tellen. Ik gebruik daar My Fitness Pal voor. Je schrikt er soms van wat je opeet.. Als ik tussendoor trek heb drink ik 2 glazen water en dan is de trek weer beetje weg. Je kan snoeptomaatjes, komkommer of appeltje pakken. Savonds eet ik bijna geen aardappels meer maar sla daarvoor in de plaats.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:24

Rena ik lees ook nog vooral mee tot ik mijn motivatie weer genoeg terug heb om echt weer mee te doen.