De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:37

Whale schreef:
Tiffany schreef:
Spoiler:
En niet huilen omdat je dalijk brandende billetjes hebt van het krantenpapier (grapje he)
..

Gelukkig zijn er nog vele andere manieren om je billetjes af te vegen :j

Ik heb een super zachte, langharige kat. }>

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:37

Joman schreef:
Om (wederom) aan je volledigheidssyndroom te voldoen, daar heb ik ook op getemd.
Het voegt allebei niks toe en het draagt niet bij aan de discussie.

Jiezzzzz, het was een grapje....
*ontstipt topic*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:38

Joman schreef:
germie schreef:
Tiffany, grapjes maken mag niet van Joman. Ze temt er al over, jouw alcohol , mijn chemgene. Nu jouw krantenpapier.

Ze mogen dan elk geintje gaan verwijderen. En dan valt het topic uit elkaar.

Mijn god wat ben jij flauw zeg... Ongeloofloos. Zo enorm kinderachtig.

Nee, is serieus. En nog even uit de handleiding van Chemgene:
Citaat:
Lactococcus lactis, Adenovirus, Hepatitis B, Herpes Simplex, Human Immunodeficiency Virus (HIV), Vaccinia, Murine Norovirus and other effective against other viruses such as Coronavirus.

Enja, laten we het vriendelijk houden. Mijn opmerkingen hebben zeker een serieuze ondertoon. Dus ze dragen bij.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:38

imaudy schreef:
Je kunt van Germie zeggen wat je wilt, maar ze volgt het nieuws wel heel goed haha.

Heeft kennelijk heel de dag niks anders te doen

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:40

Shae schreef:

Oh je brengt me op ideeën.. *kijkt naar de dwergkees op de bank*

werkt pure dettol(de bruine) ook als vervangende handgel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:42

Jammer dat een serieus topic nu vervuild wordt door een paar bokkers. Maar veel plezier met jullie grapjes. :(:) :z

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:42

Tiffany schreef:
Shae schreef:

Germie werkt pure dettol(de bruine) ook als vervangende handgel?

Dat moet ik opzoeken.

Ik heb Chemgene in huis voor mijn rebreather. Daarom ken ik het middel.

Lysol doodt ook corona volgens de bijsluiter

Shae

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:43

Joh een grapje tussendoor moet kunnen nu we nog ademen hoor. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:43

Joman schreef:
Jammer dat een serieus topic nu vervuild wordt door een paar bokkers. Maar veel plezier met jullie grapjes. :(:) :z

Er worden al het hele topic door grapjes gemaakt.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:55

Stille meelezer hier, maar ik merk om mee heen dat er toch wel wat paniek ontstaat her en der en dat artsen ook niet weten wat ermee aan te moeten (hoorde van de week een huisarts die een patiënt met verdenking op Corona doodleuk naar het ziekenhuis gestuurd had).
En leden van mijn orkest vragen zich ook af hoe het blazen besmettingen over zou kunnen dragen...

Mijn zoontje maakt zich er ook erg druk om, die heeft zgn. Nieuwsbegrip over het virus gemaakt en is bang dat het onze kant op komt (ik heb hem niet echt gerust gesteld toen ik antwoordde dat het geen kwestie is van of het komt maar wel van wanneer :+ ).

Ik kán me wel ontzettend storen in winkels dat mensen lopen te hoesten in hun handen, of gewoon zo open en bloot...
Je staat er toch meer bij stil...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:56

Ja, er bestaat nog een grapje. "Dit virus kan nooit lang duren, omdat het in china is gemaakt"

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:00

Normaal blijf ik altijd ver uit de buurt bij nieuwsberichten en topics over enge ziekten zoals Corona ( hypochonder in hart en nieren het is echt feest in mijn hoofd en lijf) maar het valt mij niet alleen hier maar gewoon overal waar mensen enigszins een reactie bij kunnen plaatsen er heel veel doktoren en onderzoekers/wetenschappers er zijn in Nederland)

Ik heb al van alles gezien mensen die via een Facebook ( voornamelijk vind ik dit ook alleen maar op Facebook) mensen die beweren hoe erg het virus gaat verspreiden , mensen die weten hoe ze het virus kunnen stoppen en mensen die de meest belachelijke complot theorieën ooit verzinnen. Dat zijn wat mij betreft de meeste angstmakers voor mij maar tegelijk moet ik om sommigen ook ontzettend erg lachen.

Maar bij zoveel zogenaamde doktoren in Nederland die via Facebook heel goed weten te vertellen hoe het zit. Meld je aan voor een zorgopleiding. Er gaat immers daar ook te kort aan komen in elk onderdeel van de zorg. Denk dat we juist heel veel doktoren en verplegers heel goed kunnen gebruiken. Nog altijd beter dan complot theorieën op internet zetten en wachten maar op de leed vermaak.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:03

Laten we gewoon hopen dat Trump gelijk heeft en dat het in april weg is.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:04

corine1981 schreef:
Stille meelezer hier, maar ik merk om mee heen dat er toch wel wat paniek ontstaat her en der en dat artsen ook niet weten wat ermee aan te moeten (hoorde van de week een huisarts die een patiënt met verdenking op Corona doodleuk naar het ziekenhuis gestuurd had).
En leden van mijn orkest vragen zich ook af hoe het blazen besmettingen over zou kunnen dragen...

Mijn zoontje maakt zich er ook erg druk om, die heeft zgn. Nieuwsbegrip over het virus gemaakt en is bang dat het onze kant op komt (ik heb hem niet echt gerust gesteld toen ik antwoordde dat het geen kwestie is van of het komt maar wel van wanneer :+ ).

Ik kán me wel ontzettend storen in winkels dat mensen lopen te hoesten in hun handen, of gewoon zo open en bloot...
Je staat er toch meer bij stil...

Welke leeftijd heeft je zoontje? Lijkt me lastig om hem dan gerust te stellen omdat dat inderdaad eigenlijk niet kan. Leg je hem wel uit dat hij zijn handen extra moet wassen etc?

Mijn dochtertje van 4 liep al met een desinfecterend zeepje aan haar rugzak. Ze had het gezien bij een meisje in haar klas voor de "bacteriën" (was al voordat het coronavirus er was) dus die maakt al regelmatig haar handen schoon.

De vakantie loopt hier op zijn einde en iedereen komt langzaam terug van vakantie.. Ik ben dus heel benieuwd of er daardoor event besmettingen in de buurt komen.
Laatst bijgewerkt door Tiffany op 27-02-20 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:05

germie schreef:

Zit er wel dik in. Dan is het griepseizoen ook over, dus...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:07

Pocca_Locca schreef:
germie schreef:

Zit er wel dik in. Dan is het griepseizoen ook over, dus...

Ik snap wel dat ze de vergelijking maken (niet dat ik ook maar iets serieus neem wat uit Trump z'n mond komt maar dat terzijde) maar vooralsnog is er nog niet superveel bekend over het virus (en is het 'beeld' heel anders als wat ze over het griepvirus hebben omdat dat er al eeuwen is en dit nog een nieuw virus is) en kan het in dat opzicht toch heel anders zijn als het griepvirus. Sommige virussen zijn veel hardnekkiger en niet perse seizoensgebonden en aangezien het een nieuw virus is, is het alleen maar afwachten voor nu. Het zou natuurlijk mooi zijn als het met warmer weer wegtrekt, maar het is geen gegeven iets dat het zo ook gaat zijn natuurlijk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:08

mvdende schreef:
Je kan het gewoon vergelijken met 2 weken politiecel! -:(-

Over het algemeen krijg je niet zomaar celstraf opgelegd :)* deze mensen nu dus wel, en nog buiten hun eigen schuld om ook.

2 weken de cel in, Alleen dan in je eigen huis....

Serieus...?
Jij weet duidelijk totaal niet waar je over praat. Wel eens een politiecel gezien überhaupt?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:08

Gezellig hier.

Zijn er eigenlijk al bevestigde besmettingen in Nederland? Anders lopen jullie hier te katten over hoe het einde van de wereld te overleven terwijl daar in realiteit helemaal geen sprake over is.

Beetje extra hygiëne kan nooit kwaad, meeste mensen wassen niet vaak genoeg hun handen en ook niet grondig genoeg.
Maar samen met je hond op water en brood leven omdat je niet meer uit je huis zou mogen is schromelijk overdreven.

Ik snap de ongerustheid over deze epidemie wel, coronavirussen kunnen gaan van vrij onschuldig (wat het nu eigenlijk nog steeds is, statistisch gezien) tot zeer dodelijk. En dat verschil kan in 1 mutatie gebeuren. Dàt is het grote risico van dit virus, als we pech hebben muteert het nog een keer en vallen we wel bij bosjes neer.
Of het muteert en is niet meer in staat mensen te besmetten.
Kan alle kanten op.

Maar doet het voorlopig niet. Voorlopig gedraagt het zich als een gewone griep, verspreidt snel, maar is ook snel uitgewerkt. In wuhan worden er geen nieuwe gevallen meer gerapporteerd.
De eerste besmette personen die in Frankrijk en België zijn aangekomen zijn al lang weer uit quarantaine en hebben verder niemand besmet.
Alleen in Italië is het uit de hand gelopen.

Dus ja, er mag best voorzichtig mee omgegaan worden maar ik vind ook dat het in de media flink opgeblazen wordt.

Wat ik persoonlijk doe (woon in Frankrijk): niets.
Ik was meerdere keren per dag m'n handen, afgewisseld gewone zeep of ontsmettende producten, maar dat doe ik altijd al. OV is hier geen optie dus die vraag stelt zich niet. Ik kus of omhels geen mensen, doe ik ook niet gewoonlijk. Doe elke 2-3 dagen boodschappen omdat ik nu eenmaal geen vooruitdenker ben op dat gebied. En moest ik snotteren zou ik papieren zakdoeken gebruiken.
Een maand geleden deed ik mee met de verkoudheidsepidemie. Behalve in m'n elleboog hoesten en balen dat ik ziek was ook niets extra gedaan. Ook gewoon blijven werken bvb, hell heb de verkoudheid daar opgelopen (was een flinke ziekenboeg op een bepaald moment daar, zelfs de zieke kinderen werden mee naar werk gesleept omdat ze geen oppas geregeld kregen; sja dan ontkom je er ook als normaal gezond persoon niet meer aan).

Zie hier irl ook niemand met maskers rondlopen eigenlijk. Rekken in de winkels liggen ook nog gewoon vol.
Life as usual.
En zolang er geen reden is om als een kluizenaar in je eigen huis te blijven, hoef je jezelf ook niet onnodig bang te maken.
Beetje relativeren en gezonde oplettendheid kunnen best samen gaan.
Laatst bijgewerkt door Thioro op 27-02-20 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:09

imaudy schreef:
Ja, er bestaat nog een grapje. "Dit virus kan nooit lang duren, omdat het in china is gemaakt"

Hahaha! Zul je net zien dat dit van uitzonderlijke kwaliteit is...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:10

Ik ben vooral benieuwd idd wat het hier gaat doen nu meer mensen van vakantie terugkomen en de scholen ook weer gaan beginnen hier na de Carnaval. M'n zoontje druk ik al altijd op het hart hoe goed goede hygiene is, maar het blijft een 7 jarig jongetje wat daar niet de hele dag bij stil staat en met hem waarschijnlijk de rest van de school ook niet. Is ook een grote ziekteverspreider, zo'n school :')

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:14

NOS heeft vanavond na het nieuws een live uitzending over het Coronavirus. Ben benieuwd wat daar gezegd word dan.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:15

germie schreef:
Tiffany schreef:

Germie werkt pure dettol(de bruine) ook als vervangende handgel?

Dat moet ik opzoeken.

Ik heb Chemgene in huis voor mijn rebreather. Daarom ken ik het middel.

Lysol doodt ook corona volgens de bijsluiter

Gewone zeep zou het virus al lam moeten kunnen leggen. Dus handen wassen met zeepen lauwwarm water, min 20 seconden afspoelen en héél goed afdrogen. Op een droog opp. Kan het niet lang overleven.
Dus om met pure Dettol aan de gang te gaan...

Alcohol werkt ook afdoene. Goede ontsmettende alcohol basis handgel in je tas om tussendoor te kunnen ontsmetten ( als je onderweg bent ) Thuis gewoon water en zeep! Blijf van je gezicht af, mond ogen neus als je bijvoorbeeld in de supermarkt loopt met je handen aan deuren, roltrappen, geldautomaten etc hebt gezeten. Eerst handen ontsmetten.

Vanavond gewoon even de uitzendingen op tv volgen dan zullen denk ik vele vragen wel beantwoord zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:17

Ladybird schreef:
NOS heeft vanavond na het nieuws een live uitzending over het Coronavirus. Ben benieuwd wat daar gezegd word dan.

Ze gaan vragen beantwoorden die mensen in kunnen sturen op Facebook. Niks geen ernstige extra uitzending of iets dergelijks

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:19

Nou, inderdaad zoals hierboven gezegd, wat gezellig is het hier. Maar niet heus. Ik sta versteld van de manier waarop er kennelijk op elkaar gevit mag worden. Doet me denken aan bepaalde andere- niet nader te noemen- topics.. Als iemand het waagt om een beetje anders te denken, krijgt die boze bokkers op zich af.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:19

Covid19 is ook gewoon een coronavirus zoals wel meer verkoudheidsvirussen zijn, daarom wordt 'human coronavirus' ook gewoon genoemd op Lysol en Chemgene hdl4l. Maar deze variant is nieuw. Virussen zijn heel gemakkelijk op oppervlakten te doden, hoe gladder hoe eenvoudiger, beetje alcohol en klaar. Handen hebben poriën dus wat lastiger. Maar wat er bovenop zit was je er dus ook af zeg maar, wel een schone handdoek gebruiken natuurlijk.

Overigens kom ik al weer een geintje tegen dat er slechts een handjevol ziek is van corona en iedereen een mondkapje wil, maar dat er veel meer HIV voorkomt en niemand aan het condoom wil.