Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:58

njiloj schreef:
Ik ben een Semi stille meelezer, en niet zo’n poster.

Maar ik vind het fijn te lezen dat andere mensen goed gaan of juist ook af en toe struggles hebben, maar toch doorzetten. Geeft mij moed, haha!

Vandaag voor het eerst een mindere dag gehad. Ik had nog zo’n trek vanavond, alleen heb ik dus zo’n 150 gram kaas weggewerkt net... :oo
De weegschaal was ook niet heel lief vanochtend, maar ik denk dat ik ongesteld moet worden, dus ik ga er maar vanuit dat dat ermee te maken heeft.

Maar goed! Ik maak 1x per week een foto van m’n figuur, en daar was ik vandaag dus wel heel erg blij mee! Ik zie al flink verschil!

En morgen weer een dag. Gaan we er weer tegenaan!

Ik denk dat het aan het weer ligt ofzo :o _O-
Ik had vandaag ook de hele dag honger terwijl ik normaal gesproken prima de dag door kom met 1500-1600 kcal.
Na het avondeten zat ik op 1580 kcal, maar een uur geleden heb ik 3 volkoren boterhammen opgegeten met kaas :9
En ik hoef niet eens ongesteld te worden haha.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 00:53

Pocca_Locca schreef:
Zertab schreef:
Ieder heeft toch zijn eigen manier hier? Ik ga toch ook niet moeilijk doen als mensen aan intermitting fasting doen? Omdat dat nou eenmaal niet mijn methode is?

Ja mensen, zullen we elkaar gewoon in ons waarde laten? Zertab loopt nota bene bij een diëtiste hoor.. al zou zij twee dagen niks eten, dan is het haar zaak. Ik neem aan dat zij geen anorexia heeft of zwaar ondergewicht, of heb ik ergens overheen gelezen?

Ten eerste loopt ze nog niet bij een diëtist, maar heeft ze wel een afspraak staan om dat te doen. En bij haar vorige keer kreeg ze 1800kcal aangeraden, toch een stuk hoger. Ten tweede zijn diëtisten niet heilig en als ze daadwerkelijk zo weinig eet (wat ik betwijfel gezien ze niet netjes alles afweegt etc) is dat heel erg slecht voor dr lichaam. Voor dr mentale staat trouwens ook.

Ze mag best doen wat ze zelf wil maar dan hoeft ze dat imo niet hier in t topic te delen zonder goede beargumentatie, dat geeft volledig het verkeerde voorbeeld.

Wat ze imo moet doen is alles streng af gaan wegen en kijken hoeveel ze daadwerkelijk binnen krijgt. Ik gok dat het hoger ligt, maar dat besef moet bij haar dan ook komen.

MarlindeRooz

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 00:57

Vandaag wat strenger want had gister een zak chips ge-at. Zeg maar heel snel opgegeten. :=
Vandaag tussen de middag verse pasta met courgette en ‘s avonds gebakken aardappelen met wortel en spruitjes. Tussendoor nog een appel, beker chocomelk en in de avond een gevulde koek. Best prima dagje. Gok zo rond de 1800 kcal! Helaas maar 8.500 stappen maar ja studie he. :+

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 01:16

Huh das gek, ik dacht dat ik vandaag wel flink had gegeten, maar ik houd zelfs over :wow:
Had met lunch 2 crackers + 2 witte boterhammen met in totaal bijna een halve camambert :=
Avondeten is juist heel "gezond" uitgevallen (homemade kip tandoori). Had die qua mealplan een stuk slechter ingeschat, maar dat recept valt reuze mee kennelijk (560 kcal).

Morgen maar hier en daar wat extras toestaan :D

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 05:41

Ik zit nu mijn maaltijden in te voeren. Ja je moet wat....extreem stille nacht hier tot nu toe :o
Salade en crackers lunch en ontbijt dan geplande avondeten en geplande tussendoortjes en dan kom ik dus weer rond de 1550 tot morgen 00.00 dat zou super zijn :D

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:02

MarlindeRooz schreef:
Vandaag wat strenger want had gister een zak chips ge-at. Zeg maar heel snel opgegeten. :=
Vandaag tussen de middag verse pasta met courgette en ‘s avonds gebakken aardappelen met wortel en spruitjes. Tussendoor nog een appel, beker chocomelk en in de avond een gevulde koek. Best prima dagje. Gok zo rond de 1800 kcal! Helaas maar 8.500 stappen maar ja studie he. :+

Haha oeps, ik las niet goed en was al een berichtje aan het typen dat ik dacht dat je veel hoger zou zitten. Maar de zak chips was gisteren. Dat scheelt, netjes herstelt dus vandaag!

Ik heb mijn kcal doel dus een stukje lager gezet en gisteren had ik slechts 100 kcal meer dan m'n doel, en savonds had ik mega trek weer, maar heb ik een punt paprika gegeten ipv ongezonde meuk. Wel heb ik de hele dag veel ongezonde dingen gehad. Vandaag voor de herkansing! Vanochtend dacht ik: ik maak havermout voor ontbijt en dan eet ik het in de trein, want dan is het nog wel warm, en havermout is super lekker dus ik had er helemaal zin in. Is het over gekookt in de magnetron ;( Dus bijna de trein gemist, m'n magnetron met een mega bende achter gelaten en geen fatsoenlijk ontbijt meer. Ik ben dus geswicht voor een hamkaascroissantje :')

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:06

San4nie: ja ik plan mijn eten de avond van te voren in. Dan weet ik precies wat ik eten kan en of er eventueel nog ruimte is voor als er een keer wat getrakteerd wordt of zo. En.. ik hoef de dag zelf er niet over na te denken :P.

Ik merk wel dat de combinatie zo min mogelijk gluten en zo min mogelijk bewerkte suiker best lastig is. Maar zolang ik mij maar goed voel en langzaam afval, vind ik het prima. (Zo min mogelijk gluten eten is niet gericht op het afvallen, maar om andere redenen, zo min mogelijk bewerkte suiker draagt hopelijk wel bij, bij het afvallen)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:13

DideH schreef:
Huh das gek, ik dacht dat ik vandaag wel flink had gegeten, maar ik houd zelfs over :wow:
Had met lunch 2 crackers + 2 witte boterhammen met in totaal bijna een halve camambert :=
Avondeten is juist heel "gezond" uitgevallen (homemade kip tandoori). Had die qua mealplan een stuk slechter ingeschat, maar dat recept valt reuze mee kennelijk (560 kcal).

Morgen maar hier en daar wat extras toestaan :D

Als je over het algemeen gewoon fatsoenlijk eet, mag je inderdaad best wat lekkers. Dan kom je alsnog prima onder je doel. En dat is leuk!

Itsme: dat lijkt me best lastig. Ik weet nooit van tevoren waar ik zin in heb. Maar snap dat het voor je eigen rust en overzicht wel erg handig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:30

Ik heb gisteravond na het sporten (bodypump) me helemaal laten gaan door een hele pot zuivelhoeve vanille-chocolade vla te eten.
Ik dacht hem half te eten maar ik zat zo te genieten na 2 weken helemaal niets te snaaien dat ik even lak aan mezelf had en vond dat ik het mocht.

Was echt een kadootje voor mezelf.
Ik ga vrijdag weer wegen ! De centimeters vlieger er nu iid geval weer van af.
Shirtjes en truitjes maat M beginnen weer los te zitten.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:35

San4nie: in het begin is dat ook best lastig hoor. Maar ik heb ook niet elke dag tijd om op dat moment nog te bedenken (en boodschappen doen) wat ik dan wil eten. En in het weekend veranderd het wel eens hoor. Maar als je dan al een maaltijd ingepland hebt, heb je wel in elk geval de kcal gereserveerd zeg maar ;)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:48

Peanutbutter schreef:
Ik heb gisteravond na het sporten (bodypump) me helemaal laten gaan door een hele pot zuivelhoeve vanille-chocolade vla te eten.
Ik dacht hem half te eten maar ik zat zo te genieten na 2 weken helemaal niets te snaaien dat ik even lak aan mezelf had en vond dat ik het mocht.

Was echt een kadootje voor mezelf.
Ik ga vrijdag weer wegen ! De centimeters vlieger er nu iid geval weer van af.
Shirtjes en truitjes maat M beginnen weer los te zitten.

Af en toe genieten is ook belangrijk!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:59

Af en toe moeten dat soort dingen inderdaad gewoon kunnen Peanut :)

Er staat nog een pot B&J's cookie dough in de vriezer die af te toe roept: joehoeeeee, I'm still here! :wave:
Tot nu toe nog weten te negeren, maar wellicht dat ik daar ooit nog voor ga zwichten als guilty pleasure :+

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:04

Af en toe genieten moet ook kunnen.
Je leeft ook gewoon nog nu he :)

Hier staan de kerstpakketten van mij en mijn man nog dicht omdat we over een week ong gaan verhuizen.
Daar zullen vast ook nog lekkere dingen in zitten :=

Gelukkig weer beter en qua eten ook weer aardig op peil.
Al laat ik het IF even vieren en tel ik calorieën.
Gister zat ik iets boven de 1700 calorieën, mooi zat.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:10

DideH schreef:

Er staat nog een pot B&J's cookie dough in de vriezer die af te toe roept: joehoeeeee, I'm still here! :wave:
Tot nu toe nog weten te negeren, maar wellicht dat ik daar ooit nog voor ga zwichten als guilty pleasure :+

Of je trakteert jezelf af en toe op een bolletje of twee daarvan, dat is qua kcal prima in je week te verwerken :j. Genieten met mate enzo haha

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:18

IMANDRA schreef:
DideH schreef:

Of je trakteert jezelf af en toe op een bolletje of twee daarvan, dat is qua kcal prima in je week te verwerken :j. Genieten met mate enzo haha

Dat is inderdaad ook nog een optie :j
Zie altijd die potten B&J voorbij komen als ik vol verbazing naar die 10K Kcal challenges aan het kijken ben, dus gok dat ik niet wil weten wat er in één zo'n pot zit :+ Moet niet in de situatie komen dat ik met een lepel dat ding leeg zit te scheppen :=

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:21

ik ben toch op de weegschaal gaan staan! ik ben -0.7 kwijt! valt me niet tegen aangezien ik vorige week nauwelijks bewogen heb en toch af en toe best ongezonde snacks gehad heb.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:21

In de gewone b&j zit gemiddeld gesproken zo'n 1000-1400kcal per pot. Het als een zak chips van 200g, 200g chocolade of een big american pizza (gewone dv-pizza zit tussen de 800-1100kcal meestal).

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:22

Ik vind B&J echt niet lekker. Paar smaken geprobeerd maar nee, niet mijn ijs :+.

Hier gaat het denk ik wel prima. Nu vooral erg moe dus ik merk dat ik mezelf echt moet dwingen om te sporten en bewegen. Maar ga wel braaf :D.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:22

Ik vind dat ijs zo vies hè. :') zo verschrikkelijk zoet. Dan heb ik liever yoghurt ijs. :+:
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 14-01-20 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:30

hier gaat het best prima, gisteravond nog wel wat cola op, maar daarmee als nog binnen mijn calorieën gebleven.
Vanavond even stal uitmesten dan heb ik ook weer wat gesport...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:36

Hier gaat het ook lekker eigenlijk :)
Vind alleen dat moment dat ik thuis kom en nog eten moet maken lastig, dat is echt mijn ongewenste snackmoment :')
Misschien kan ik dat omzetten naar het snacken van groene zoals een rauwe wortel ipv nootjes...

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:44

Lekker bezig mensen!
Ik denk dat ik vandaag voor de lunch voor een soepje ga, misschien dat ik zo'n verse pureersoep haal/maak van de appie. Die is in 15 minuten gemaakt en dan heb ik voor 3x een maaltijd

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:45

Achterom schreef:
Hier gaat het ook lekker eigenlijk :)
Vind alleen dat moment dat ik thuis kom en nog eten moet maken lastig, dat is echt mijn ongewenste snackmoment :')
Misschien kan ik dat omzetten naar het snacken van groene zoals een rauwe wortel ipv nootjes...

Dat vind ik ook een lastig moment.
Ik ga ook kijken of ik ea gezonds klaar kan zetten en dat dan ga snoepen

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:53

Ik ga zo even bijlezen, maar ik wilde deze even met jullie delen. Vandaag op mijn scheurkalender :')

Afbeelding

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:01

:') :')