Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:08

Afbeelding

Of ik toch voor een batterij aan full size producten ben gegaan, jazeker :))

Ik lees alleen heel veel verschillende volgordes en combinaties op internet. Wat vinden de mensen die ook yari green hebben de fijnste werkwijze?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:23

Oh ja voor degene die uitproberen, bij de Etos hebben ze van Garnier korting!!
3 producten (shampo, conditioner) 8 euro en de haar masks 1+1 gratis

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:39

DideH schreef:
[ [url=m/HLyjjR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik lees alleen heel veel verschillende volgordes en combinaties op internet. Wat vinden de mensen die ook yari green hebben de fijnste werkwijze?

Ik doe als refresh s ochtends, beetje nat maken, dan leave in er in en dan kneed ik in positie met wat maker. De andere producten heb ik niet, maar de maker en de activator zijn beide gels als ik internet mag geloven. Verder doe ik 1 was met conditioner per week en ook 1 keer per week eerst conditioner, dan t masker en die laat ik er in totdat ik aangekleed ben. Dan spoel ik die uit met koud water en maak mijn haar handdoek droog op de kop met een T-shirt. En dan doe ik mijn oude leave in van nature box erin en vervolgens de maker of snot. Ik heb alleen wel het masker van de Kruidvat ipv die van jou. Op die van mij staat 5 minuten erin laten, maar ik vind dat zelf te kort.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:21

Zojuist alles eventjes geprobeerd. Als er wel meer krul komt ga ik een diffuser kopen.
Iemand idee waar je dat goedkoop kan doen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:24

al via google gezocht?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:30

Jorex schreef:
DideH schreef:
[ [url=m/HLyjjR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik doe als refresh s ochtends, beetje nat maken, dan leave in er in en dan kneed ik in positie met wat maker. De andere producten heb ik niet, maar de maker en de activator zijn beide gels als ik internet mag geloven. Verder doe ik 1 was met conditioner per week en ook 1 keer per week eerst conditioner, dan t masker en die laat ik er in totdat ik aangekleed ben. Dan spoel ik die uit met koud water en maak mijn haar handdoek droog op de kop met een T-shirt. En dan doe ik mijn oude leave in van nature box erin en vervolgens de maker of snot. Ik heb alleen wel het masker van de Kruidvat ipv die van jou. Op die van mij staat 5 minuten erin laten, maar ik vind dat zelf te kort.

Thanks! Vind het interessant om routines te horen, dan weet ik een beetje wat ik uit kan proberen wat bij andere mensen werkt :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:46

fotolijstje schreef:
Zojuist alles eventjes geprobeerd. Als er wel meer krul komt ga ik een diffuser kopen.

https://www.kruidvat.nl/carmen-essentia ... /p/5237975

Zie alleen net de enorm slechte reviews. Ik heb hem zelf nog maar 1x gebruikt en dat leek prima.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:05

Afbeelding

Ik heb deze.
Niet duur en hij doet het prima.
Meerdere standen qua hard en zacht en hij kan warm, lauw en koud blazen.

Ik heb vandaag ook Yari ingeslagen bij de kruidvat.
Gisteren een tutorial gekeken.
Daar deden ze:
Wassen met de shampoo, dan op zeiknat haar de leave in.
Haar zijwaarts kammen met de Denham borstel.
Daarna wat van de krul activator, scrunchen en als laatst de cream gel en weer scrunchen.
De ene liet het aan de lucht drogen (snachts) in een bonnet.
De andere föhnde het met een diffuser.
Daarna de cast er uit knijpen met een lichte olie.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:20

fotolijstje schreef:

Ik heb een föhn+ diffuser voor 11,50 bij de MediaMarkt weg en ik vind hem helemaal prima. Hij heeft een koud heet en ultra heet stand en een knopje om de hete stand lauw te maken. En hij heeft verschillende blaas standen, maar ik zet hem altijd op hard.

Welke olie is aan te raden voor het eruit knijpen? Want ik heb daar nog echt moeite mee.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:25

Jojoba olie is volgens mij goed geschikt daarvoor.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:50

Het beste is om koud te föhnen, dat duurt wat langer voor dat het droog is.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:07

ik probeer me wat in te lezen maar wordt echt gek van alles wat ik lees en daardoor durf ik al niet meer.
Ik heb nog wel een vraag.
je wast dus minder je haar maar hoe doen jullie dat dan als je bij de paarden geweest bent? ik sta iedere dag wel in de stallen om te spitten of heb mijn helm opgehad en vind het dus heerlijk als ik 's avonds met schoon haar naar bed ga.
Op dit moment ben ik niet eens ontevreden over mijn krullen en vind het dus lastig om van mijn patroon wat goed gaat af te stappen.
Andrelon de burito of argan serie(shampoo en conditioner), na het douchen doe ik er andrelon argan olie in. s ochtends maak ik mijn haar nat, schwarzkoff schuimgel erin, syoss paste en asp mode curl creme erin op. Als ik het zo lees allemaal verkeerde producten. Krul blijft makkelijk zitten maar zou soms iets minder mogen pluizen.
Volgens mij heb ik haartype 2c, lage porositiet, medium tot dun haar (maar wel veel). Borstel alleen na het douchen, fohn nooit (ik haat dat) en er komt alleen in het voorjaar highlights in. Ik ben niet iemand die uren met mij haar bezig kan zijn dus moet vooral makkelijk blijven. Ik vraag me dus ook echt af of dit wel iets voor mij is, help!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:24

Mijn haar blijft schoon ik draag geen cap, en als jou haar echt vuil is moet je het vaker wassen. Op zich kan dat wel er gaat alleen werk in zitten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:47

Van 1 keer goed zweten (echt kletsnat) hoef ik het niet te wassen. Met nog wat droogshampoo zit ik nu op om de 5 dagen wassen.

Mijn routine van gisteren:
Shampoo (met hoofdborstel inmasseren)
Conditioner plus doorkammen met tangle teezer
Beide van flora and curl
Uitspoelen. Op de kop houden:
Op kletsnat haar: krullencreme erin
Gel erin
Door borstelen met de denham van het hoofd af
Met de hand scrunchen
Met de microvezel scrunchen
Efkes ploppen terwijl ik alle spullen weer opruim en me aankleed
Diffusen (10-15 min)

Resultaat vandaag was erg goed maar ging naar de avond toe pluizen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als je door de bomen het bos niet ziet: ga naar zo een site waar je een test doet en ze daar producten aanraden. Of ga naar een krullenkapper!

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:53

Vajramani schreef:
ik probeer me wat in te lezen maar wordt echt gek van alles wat ik lees en daardoor durf ik al niet meer.
Ik heb nog wel een vraag.
je wast dus minder je haar maar hoe doen jullie dat dan als je bij de paarden geweest bent? ik sta iedere dag wel in de stallen om te spitten of heb mijn helm opgehad en vind het dus heerlijk als ik 's avonds met schoon haar naar bed ga.
Op dit moment ben ik niet eens ontevreden over mijn krullen en vind het dus lastig om van mijn patroon wat goed gaat af te stappen.
Andrelon de burito of argan serie(shampoo en conditioner), na het douchen doe ik er andrelon argan olie in. s ochtends maak ik mijn haar nat, schwarzkoff schuimgel erin, syoss paste en asp mode curl creme erin op. Als ik het zo lees allemaal verkeerde producten. Krul blijft makkelijk zitten maar zou soms iets minder mogen pluizen.
Volgens mij heb ik haartype 2c, lage porositiet, medium tot dun haar (maar wel veel). Borstel alleen na het douchen, fohn nooit (ik haat dat) en er komt alleen in het voorjaar highlights in. Ik ben niet iemand die uren met mij haar bezig kan zijn dus moet vooral makkelijk blijven. Ik vraag me dus ook echt af of dit wel iets voor mij is, help!

Ik heb eigenlijk een beetje het zelfde. Maar dat heb ik ook met Andrelon. Als ik om half 10 thuis kom van stal en ik moet mijn haren wassen. Dan baal ik soms ook wel. Maar ik zag een vlog van iemand die ging in de avond wassen en wat product erin en dan in de ochtend het af maken. Dan deed ze z'n bad muts op bij het slapen. Leek mij wel wat bij geen zin. Maar dan denk ik gelijk wat als je een relatie hebt en je wil intiem zijn savonds burgerlijk voor het slapen. Lig je daar met je badmuts. Gelukkig hier single. :+

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 00:00

Prachtige krullen poes! Misschien een soort olie voor de pluis?

Wat is ploppen precies?
Ik had nog een paar vragen.
Masseren jullie wel niet de hoofdhuid met shampoo en/of conditioner? Wat doe je na een final wash? Gelijk opnieuw of eerst paar dagen er tussen? Werken jullie wel of niet op kletsnat haar? (styling) ik zag 2 filmpjes die elkaar tegen spraken. Dus de één zei van wel en de ander juist niet. (mijn Engelse filmpje)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 00:03

Na 16 jaar kan het ook wel met muts (en nachtbeugel als je echt lui bent := ). Of je doet hem even uit ;)

Nature: ik weet niet goed of het wat meer moisture nodig heeft of juist gel of.. was de eerste keer dat het zo pluisde terwijl de krullen wel erg leuk waren verder. Blijft zoeken.

Ploppen is je haar in een handdoek draaien zonder je krullen te verstoren. Zijn veel filmpjes van :j

Verder: uitproberen! Op waves werk je vaak beter op wat natter haar en op coils op droger maar het is echt van je haar afhankelijk. Ik masseer shampoo in met een borstel. Conditioner komt niet op mijn hoofdhuid.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 08:13

Afbeelding

Resultaat na de eerste keer yari green masker + leave in + snot + microvezel handdoek.
Ben benieuwd of het beter blijft zitten vandaag of straks ook weer pluis is.
Het ruikt overigens wel lekker!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 09:20

Condotioner er in s,nachts daar schijnt het er van uit te drogen, werd een paar keer in een filmpje gezegd.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 09:32

Ik werk met mijn waves altijd op handdoek droog haar. Dus nooit kletsnat. Het is vandaag ietwat pluizig, ik had een onrustige nacht. Ploppen kan ik niet, daar is mijn haar te kort voor. Ik heb ook veel mijn cap op, men met 2 shetlanders en ik rij daarnaast 1 keer per week. Mijn haar ruikt wel altijd lekker naar Yari.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:15

Mooie krul DideH!

Morgen kan ik beginnen met de final wash!

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:11

Na de Garnier shampoo, en echt een heel klein beetje conditioner van Yari Green, en uiteindelijk op handdoek droog haar mijn mouse in gedaan. Eventjes scrunchen en geplopt!!
Ik lig nog in bed maar zie nu al een verschil *\%/*
Van type 1 is het nu type 2A/B gegaan en ik ben niet eens buiten geweest.
Wel is het behoorlijk pluizig en wild dus dat moet ik nog eventjes goed doen

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:36

Ahh wat leuk, een CG topic :D Ik gebruik de CG-methode nu twee jaar en mijn haar is er enorm van opgeknapt!

Zo was mijn haar twee jaar geleden. Ik had echt een hekel aan mijn haar want het deed nooit wat ik wilde :') Ik gebruikte elke ochtend een stijltang en waste het elke dag.

Afbeelding

Na een weekje CG:

Afbeelding

En nu na twee jaar:

Afbeelding

Mijn haar heeft wel de neiging om behoorlijk te pluizen. Helaas is het zo dat op momenten waarop het niet pluist, ik ook totaal geen volume heb, dus ik accepteer het maar :+

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:48

Ik heb het eruit moeten borstelen :(
Ze bleven wel zitten hoor daar niet van maar met mijn vingers erdoor ging het al heel lelijk zitten en ik hou echt niet van het wilde haar
@Char_lotte Jouw haar is echt vet mooi! <3

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:51

Ff een foto van opzij, want ik hoef niet met mijn hoofd op internet _O-
Nog een beetje slierterig.
Denk iets te veel leave-inn erin gedaan na het douchen.
Afbeelding

Heb voor 1 maart een afspraak staan bij een krullen kapper. Ben heel benieuwd hoe het daarna zit. :D