Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-19 18:06

Ik hoop dat m'n haar idd zo gaat lukken. Heb ook een douchekruk die in hoogte verstelbaar is, misschien als ik die laag zet en dan met m'n rug naar de wasbak ga zitten, dat m'n moeder dan m'n haar kan wassen.
Heb ook van die soort mutsen gekocht waarmee je je haar een soort van kan wassen, was een tip van iemand van de thuiszorg. Maar heb heel lang haar en mijn zus heeft het een keer getest voor me en het was net of ze een frituurpan over haar hoofd had gegoten :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 18:14

Sterkte TS, ik zou dat niet douchen even voor lief nemen. Leuk is het natuurlijk niet, maar het wel met een doel!

Wat je haar betreft, droogshampoo, of eventueel onder de kraan wassen, als dat lukt?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 18:34

En anders eens een kapperszaak in lopen en vragen of ze je haren willen wassen. :)

Maar wat Banyu inderdaad ook zegt, het is voor een hoger doel!

Ik vroeg me nog wel af, stel de neurostimulator werkt niet, wat zijn dan nog de opties? Gaan we natuurlijk niet vanuit, binnenkort plas jij namelijk gewoon weer :D

genja

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 19:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 19:31

Ik liet mn haar wassen door op een stoel tegen de wasbak aan te zitten achterstevoren en dan je hoofd achterover in de wasbak (net als bij de kapper, maar dan behoorlijk oncomfortabeler :Y) ). En dan je moeder je haar laten wassen ;). Mijn doucheslang was trouwens wel lang genoeg om bij de wasbak te komen zodat we de sproeikop konden gebruiken..

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 19:45

Ik heb ook lang haar en toen mijn schouder zwaar gekneusd was, heb ik ook mijn haar laten wassen bij de kapper. Zou gewoon voor wat meer luxe gaan hoor, laat je maar even verwennen!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 19:50

Om het harenwassen bi de wastafel wat gemakkeijker te maken, gebruikte mijn moeder bij ooit gewoon een flinke maatbeker uit de keuken om mijn haren goed nat te maken en weer uit te spoelen. En om het goed te doen, kun je inderdaad altijd even de situatie bij de kapper uitlegge, zonder in details te treden natuurlijk, en vragen of zij ook alleen willen wassen en wat daar de kosten van zijn.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 22:47

Het is al bijna zo ver, spannend. Ik hoop zo voor jou dat dit gaat werken. Dat zal je leven zoveel makkelijker maken. Je kan je ook gewoon met een washandje bij de wastafel een beetje wassen hier en daar en voor je haar zijn er al goede oplossingen bedacht. Heel veel succes, ik ga hard voor jou duimen!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 23:52

Super fijn dat er nu iets aan gedaan kan worden TS, er even vanuitgaande dat de stimulatie werkt.

Ik heb meerdere keren mijn haar bij de kapper laten wassen. Boven de wastafel is zo'n gedoe. Gewoon je even laten verwennen bij de kapper en dan weer met een fris hoofd naar huis. Alvast heel veel sterkte en succes voor komende week.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 00:05

Begrijpelijk dat je er tegenop ziet. Dat zou ik ook doen.
Maar zoals het nu is, gaat het ook niet.
Er wordt aan je gedacht.

Droogshampoo is er ook. Misschien voor jou een optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:25

Ik zou bij de kapper laten wassen 1 keer in de week ofzo en de rest met droogshampoo en staartjes zien te redden.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 17:45

Je kunt ook speciale slangen bestellen die je aan de kraan maakt. Een douche slang aan de kraan zeg maar. Heel handig. Wordt ook gebruikt om honden te wassen

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-19 19:27

Bedankt voor jullie tips etc!

Heb gevraagd bij de kapper en alleen haar wassen is geen probleem. Wel 15 euro, dus denk dat ik dat idd 1/2 keer in de week doe en verder droogshampoo enzo.

Die shampoo mutsen heb ik! :j Moet nog wel proberen of dat een succes is bij lang haar. En of m'n haar niet heel erg vet word. Bij mijn zus was het niet echt een succes :')
Maar heb er iig 10 en nog 30 pakjes swash washandjes... :))

Die slangen, moet je die aan de kraai draaien? We hadden eerder kranen met schroefdraad er aan, maar nu niet meer.. Weet dus niet of dat dan kan?

PureSG; Daar heb ik het met m'n Uroloog over gehad. Wat de optie's zijn als dit niet werkt en voor nu is dat alleen blijven katheteriseren (CIC) :\
Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:37

Moet je je haar zo vaak wassen dan?
Ik was mijn haar om de 4 dagen.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:39

Nou 70% kans op succes is echt veel! En je bent nog jong ook. Ik kan me voorstellen dat bij die 30% niet alleen de pechgevallen zitten, maar ook mensen waar de blaasfunctie bijv al veel langer niet meer werkt, die ouder zijn en andere redenen ook hebben waardoor zo'n behandeling niet wil aanslaan. Maar ik moet zeggen dat ik echt 0 ervaring heb met zo'n neurostimulator dus dit is gewoon een gedachtegang vanuit mijn algemene kennis van behandelingen. En volgens mij zijn er wel alternatieven, maar deze zijn wel ingrijpend. Dan zou je bijv wel eerst naar een suprapubische katheter kunnen kijken (want dan heb je toch niks te verliezen meer) en anders krijg je alternatieven die wel heftiger zijn, maar de pijn van het katheteriseren is dan wel voorbij. Maar dit zijn echt pas zorgen voor over maanden/jaren. Ik ga duimen dat dit ding echt 100% zijn werk bij je doet! En dat je eindelijk je leven op kunt pakken +:)+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:24

Nou gaat het dan echt gebeuren!

Ik kan mijn haar ook in de gootsteen wassen hoor, mocht bukken niet te lastig zijn voor je straks, verder je haar maar een beetje vast in een vlecht en droogshampoo.. ik zou er niet zo'n ding van maken voor die 2 weken!
En wassen met een washand kan ook heus wel even hoor!

Succes meid!

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 15:18

Ik douche normaal elke dag of om de dag en was dan ook altijd mijn haar := Als ik dat niet doe, is mijn haar erg vet. Door het vake wassen natuurlijk, maar normaal maakt het me niet uit. Want als ik toch ga douchen dan is haar wassen een kleine moeite natuurlijk. Maarja, nu is het niet zo handig.

Ja, de kans dat het werkt is groot! Ze zeiden wel dat het dan nog afwachten is of het helemaal opgelosd is, of dat ik bijv 2 keer per dag moet blijven katheteriseren. Maar daar zou ik ook al heel erg blij mee zijn.

Ik werd vanochtend gebeld. Maandag moet ik om kwart voor 7 in het ziekenhuis zijn en om 8 uur word ik geopereerd. Dat word dus vroeg opstaan :)) Maargoed ben er blij mee!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:49

Ik deed vroeger ook wel regelmatig voorover bukken onder de kraan van wasbak met m'n hoofd, of dan waste ik alleen de voorste (meest vette) lokken. Maar tegenwoordig met droogshampoo kom je ook al een heel eind!

Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:50

Voordeel is wel dat je niet lang honger hoeft te lijden. :)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:11

Ik was nu nog steeds mijn haar zo als ik even geen tijd heb om te douchen! Zo heb je evt van die rubberen slangen met een sproeikop dat je evt wat meer ruimte heb!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:38

Wat ben ik blij dat je eindelijk iets in het vooruitzicht hebt!!
Ik ga zitten duimen draaien tot je weer fit en wakker bent na de operatie!!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 18:52

Om 8 uur al. Dat is mooi vroeg, dan heb je niet de hele dag om er tegen aan te hikken. Zo gaaf dat het al bijna zo ver is.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:20

Wat fijn dat het nu echt bijna zover is! Ik ga voor je duimen maandagochtend.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 13:28

Dankjullie!

Had mezelf even verboden op internet te gaan, want uiteindelijk kwam dat er steeds op neer dat ik filmpjes etc ging zoeken over de operatie. Kan mezelf zo goed gek maken, pff -O-

Zie er zo tegen op :(

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 13:39

Ik heb pas het hele topic door zitten lezen. Wat een strijd heb je al geleverd zeg! En wat komt er nog een moeilijke tijd aan.

Logisch dat je ertegen op ziet. Het is ook niet niks. Maar het komt vast goed.

Heel veel sterkte gewenst!