Weegschaal was lief , -2 kilo ! . Over uurtje even met mam een blokje om , mooi weer ervoor
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ladyson schreef:Het heet wellicht niet officieel suikerverslaving, maar je kan wel degelijk hoofdpijn krijgen van het veranderen van een levensstijl met veel suikers naar een levensstijl met weinig suikers. Het goede nieuws is: je gaat je daarna alleen maar fitter voelen!
Renske_W schreef:Hier schiet het nog niet hard op.
Nu ook weer een slecht weekend, gisteren dan uiteten, zo nog een nieuwjaarsborrel.
Die was ik alweer vergeten.
Ik moet qua snoepen en snaaien gewoon sterker worden om niks te pakken.
Maar dat is echt nog lastig.
Yesterday schreef:Renske_W schreef:Hier schiet het nog niet hard op.
Nu ook weer een slecht weekend, gisteren dan uiteten, zo nog een nieuwjaarsborrel.
Die was ik alweer vergeten.
Ik moet qua snoepen en snaaien gewoon sterker worden om niks te pakken.
Maar dat is echt nog lastig.
Wat voor mij soms heel goed helpt is even kijken hoeveel calorieën er precies in zitten, als ik dat zie beslis ik of dat het mij waard is om het te nemen. Is het zoveel calorieën dat ik iets kan nemen wat ik eigenlijk nog lekkerder vind, neem ik het niet.
Wat ook helpt is om eten cijfers te geven. Ligt er een koekje of snoepje binnen handbereik, en heb je zin in iets? Vraag je zelf af wat voor cijfer je zou geven voor hoe lekker het is. Geef je het een 6, absoluut niet nemen, is het een 9 dan neem je het.
Net als: je kunt kiezen of je iets niet mag (dan vind je jezelf snel "zielig") of je kiest dat je iets niet wilt (en voel je je sterk!)
Voor sommige mensen is dit boek misschien wel interessant: het geheim van slanke mensen
topsylover schreef:Ik heb vanmorgen de Skyr vanille geprobeerd met Cruesli chocola. Lekker! Wel dik 500 calorieën helaas.Maar die cruesli is zooo lekker.