2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:00

Dat is tijdens elke poging zo :+ , ben er ook enorm moe van geweest .

Weegschaal was lief , -2 kilo ! . Over uurtje even met mam een blokje om , mooi weer ervoor

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:11

Goed bezig Atalja en Rebecca!

Hier straks ook een stuk wandelen!

Hoe gaat het bij iedereen het eerste weekend van 2018? Hier is de gewoonte in het weekend om altijd afbak broodjes te eten (vaak zelfs zowel op zaterdag als zondag) maar nu alleen vandaag. Ik schrok er wel van hoeveel calorieën in 1 broodje zitten (231 :o). Maar goed, je eet gelukkig wel op zo tijdstip dat het eigenlijk wel door kan als ontbijt en lunch in één.
Verder heb ik wijntjes niet helemaal afgeschaft. Zolang het past in mijn schema kan ik op recht genieten van een wijntje. Wat voor mij volgens mij het belangrijkste is, is maat houden. 1 wijntje is prima, maar niet een hele fles :+ zelfde als een chipje ofzo, kleine portie kan geen kwaad, maar een hele zak.... Overal komt de weegschaal aan te pas sinds 2 januari, is wennen maar geeft ook wel een goed gevoel! Op naar week twee, dinsdag mag ik weer wegen! :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:19

Bij mij gaat het weekend nog goed *\o/* merk dat als ik eenmaal in de goede vibe zit ik het zonde vind om te snacken/cheaten/zondigen omdat het dan voelt alsof alle andere dagen voor niets geweest zijn ofzo. Ik weeg me wel elke ochtend en ben nu -2kg precies. Dinsdagochtend kan ik wegen wat ik de eerste week kwijt ben, daar kijk ik naar uit :))

Als ik mijn eerste tussendoel behaald heb krijg ik nieuwe Sprenger beugels van mijn vriend :)) <3 stukje extra motivatie en geen voedsebeloning, een voedselbeloning is voor honden heb ik ooit eens geleerd :+

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:26

Hier gaat ook lekker!

Ik heb trouwens net iets goddelijks ontdekt, 2 eitjes in een mok, ff kloppen en 1.5 minuut in de magnetron <3 kun je er evt ook nog vanalles door doen, soort omelet idee

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:26

Yesterday wij eten op zaterdag en zondag ook altijd afbakbroodjes.
Ik heb vanmorgen magere melk met havermout gehad ipv broodjes :)
Als ik straks een paar kilo kwijt ben dan wil ik in het weekend wel een broodje nemen maar nu nog even niet.
Donderdag heb ik er wel 2.5 gehad bij mn soep.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:36

Ladyson schreef:
Het heet wellicht niet officieel suikerverslaving, maar je kan wel degelijk hoofdpijn krijgen van het veranderen van een levensstijl met veel suikers naar een levensstijl met weinig suikers. Het goede nieuws is: je gaat je daarna alleen maar fitter voelen! :-)

Ik heb een dieet gehad, niet voor mijn gewicht, maar vanwege allergieën. Ik heb toen een jaar lang onder andere geen suiker/zoetstoffen gegeten. Ik moet zeggen dat ik me er niet echt fitter door ging voelen. Ik ben toen 10 kilo afgevallen en was al niet te zwaar. Ik kwam toen bijna op ondergewicht en ben er toen mee gestopt.

Ik heb net heerlijk hardgelopen om weer wat calorieën te verbranden. Totaal 11.6km in een uur en 12 minuten. Was fijn hardloopweer!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:47

Hier schiet het nog niet hard op.
Nu ook weer een slecht weekend, gisteren dan uiteten, zo nog een nieuwjaarsborrel.
Die was ik alweer vergeten. :')
Ik moet qua snoepen en snaaien gewoon sterker worden om niks te pakken.
Maar dat is echt nog lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:50

Je kan het Renske! , 1 is geen probleem :) . Al smaakt dat naar meer :+

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:55

Misschien moet ik dat gewoon vaker tegen mezelf zeggen. :))
Dat ik het kan en dat het mij gaat lukken. :))

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:56

Ik ontbijt nu af en toe met magere yoghurt, normaal met een lepeltje suiker, maar heb de suiker vervangen voor stukjes fruit. Nog veel lekkerder ook haha :D

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:15

Renske_W schreef:
Nu ook weer een slecht weekend, gisteren dan uiteten, zo nog een nieuwjaarsborrel.

Wat voor mij soms heel goed helpt is even kijken hoeveel calorieën er precies in zitten, als ik dat zie beslis ik of dat het mij waard is om het te nemen. Is het zoveel calorieën dat ik iets kan nemen wat ik eigenlijk nog lekkerder vind, neem ik het niet.

Wat ook helpt is om eten cijfers te geven. Ligt er een koekje of snoepje binnen handbereik, en heb je zin in iets? Vraag je zelf af wat voor cijfer je zou geven voor hoe lekker het is. Geef je het een 6, absoluut niet nemen, is het een 9 dan neem je het.

Net als: je kunt kiezen of je iets niet mag (dan vind je jezelf snel "zielig") of je kiest dat je iets niet wilt (en voel je je sterk!)

Voor sommige mensen is dit boek misschien wel interessant: het geheim van slanke mensen :)

Carnivoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:18

Hier gaat het ook prima!

Net terug van een buitenrit, maar jeetje wat is het koud buiten. :Y)

Nu lekker aan de pompoensoep.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:21

Carnivoria schreef:
Hier gaat het ook prima!

Net terug van een buitenrit, maar jeetje wat is het koud buiten. :Y)

Nu lekker aan de pompoensoep.

Heb je een receptje van je soep?
Is ie een beetje afval-verantwoord :D ?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:31

Wat eten jullie vanavond?

Ik krijg verse wortelstamp met zelfgemaakte hachee, niet heel gezond denk ik :=

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:32

Vanmorgen smoothie met aarbeien, frambozen en blauwe bessen met yoghurt en 2 krekkers hagelslag

Vanmiddag beker smoothie en 2 donker bruine afbakbroodjes met kip

Vanavond eet ik denk macaroni ipv patat. Al twijfel ik want komt uit de airfryer dus al minder slecht dan frituur :) :+

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:33

Dan zou ik gaan voor de patat hoor... is niet veel mis mee uit de airfryer

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:50

Yesterday schreef:
Renske_W schreef:

Wat voor mij soms heel goed helpt is even kijken hoeveel calorieën er precies in zitten, als ik dat zie beslis ik of dat het mij waard is om het te nemen. Is het zoveel calorieën dat ik iets kan nemen wat ik eigenlijk nog lekkerder vind, neem ik het niet.

Wat ook helpt is om eten cijfers te geven. Ligt er een koekje of snoepje binnen handbereik, en heb je zin in iets? Vraag je zelf af wat voor cijfer je zou geven voor hoe lekker het is. Geef je het een 6, absoluut niet nemen, is het een 9 dan neem je het.

Net als: je kunt kiezen of je iets niet mag (dan vind je jezelf snel "zielig") of je kiest dat je iets niet wilt (en voel je je sterk!)

Voor sommige mensen is dit boek misschien wel interessant: het geheim van slanke mensen :)

Ik moet gewoon wat strenger worden voor mijzelf.
Ik ontzeg mezelf ook niet al het lekkers, dat gaat mij te ver.
Maar het moet meer met mate zeg maar.
Nu heb ik ook zin om te snoepen maar kan mezelf nu redelijk in bedwang houden.
Komt ook wel omdat ik weet dat ik straks een borrel heb en daar wat hapjes krijg. :))
Half uur geleden wel 2 mandarijntjes gepakt.
Had nog geen fruit op vandaag.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:53

Mariska88: bevat wel bijna twee keer zoveel calorieën dan dezelfde portie gekookte aardappels, dus ik zou dan kiezen voor een iets minder grote portie en niet teveel mayo/saus.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:57

Vanavond eet ik een spinazie-kaas filet van Vivera met 200gr groente, maar weet nog niet welke groente.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:59

Ik probeer bij het avondeten geen koolhydraatbron als aardappels/rijst/pasta te eten, dat scheelt voor mij altijd enorm.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:00

Ik heb Valess burger met bonen en broccoli.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:00

Ik ben heel blij! Na 2,5 week weg zijn geweest kwam ik net thuis en heb me direct gewogen! :o de schade is beperkt gebleven en ik was net exact net zo zwaar als toen ik hier weg ging **\O/** *\o/*

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:01

Nies_ schreef:
Ik heb Valess burger met bonen en broccoli.

Lekkerrrrrrr Milner Valess? Die is volgende week in de bonus bij de Appie, 2 pakjes voor 5-, Of neem je gewoon die burger?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:03

Nee geen Milner, heb die burger zonder krokant nog liggen. Milner ga ik volgende week kopen dan. Lekker.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:15

topsylover schreef:
Ik heb vanmorgen de Skyr vanille geprobeerd met Cruesli chocola. Lekker! Wel dik 500 calorieën helaas. := Maar die cruesli is zooo lekker.

Haha dat is een van de dingen waarvan ik t zo jammer vond t op te geven, maar het scheelt wel echt wat in kcal met andere ‘vulling’ dingen haha. Cruslie chocolade <3

Gister was mijn avondeten nacho’s (maar middag maar 1 cracker dus qua kcal ging t wel denk ik). Vandaag weer normaal eten, lekker broccoli of boontjes vanavond (even kijken waar we zin in hebben).

Heb m’n iPhone ook weer terug dus kan weer op een normale manier m’n eten in MFP zetten :D