[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:02

Ik ook. Helaas vond ik rode henna bij mezelf vreselijk. Heb mijn haar nu een beetje blauw maar het vervaagt langzaam naar groen. Ook prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:20

Lush zit hier niet.
Heb vroeger weleens henna gebruikt, ook voor en na chemisch verven en dat gaf nooit een probleem.
Vind t vaak alleen zo fel, dus twijfel dan welke merk/ kleur wel mooi is.
Wil wel koper, maar njet gelijk Bassie oranje.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:31

Het was bij mij wat roder, maar ik vind rood geverfd haar gewoon iets voor m'n moeder. Niet voor mij.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:06

Ik houd ook wel van de geur van henna. <3 Ik moet zeggen dat het ook wel went.
En wat Shanna ook zegt: de kleur wordt steeds intenser. Tenzij je op lichtblond haar verft zul je echt geen Bassie haar krijgen.
Ik laat het de hele nacht intrekken, op die manier heb ik ook geen erg in dat zware gewicht op mijn hoofd. Gewoon goed in watten en vershoudfolie wikkelen en dan gaat de henna nergens heen.
En je moet de tijd na het verven inderdaad oppassen met licht textiel want het geeft nog een tijdje af, schrik dus ook niet als je douchewater in eerste instantie oranje of geel kleurt. (mijn toenmalige vriend stond me eens heel raar aan te kijken toe hij geel water langs mijn benen in het doucheputje zag lopen. Die dacht dat ik over zijn voeten stond te zeiken.)

lieveli, het moet inderdaad je ding maar zijn. Ik vind het bij mezelf heel natuurlijk staan, nu heb ik zelf ook een aardig rossige huid.
Je haar is een toverbal. := Heb je het met iets speciaals geverfd?

darkchrystal, ik heb ook geen Lush om de hoek maar bestel gewoon meerdere blokken per keer. Het is lang houdbaar dus dat kan geen kwaad.
Wat is je huidige haarkleur? Je kunt eerst een donkere basis leggen, dit heb ik ook gedaan en ik vind mijn haar nu echt niet Bassie oranje.

Shanna, heb je een foto van je huidige coupe? Ik vind dat je bij roze en paars als snel een uitgebleekt geheel worden. Dat vind ik persoonlijk wat onverzorgd staan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:19

Ja het staat jou ook echt mooi!

Ik was bij Kinki, een maand terug ofzo.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 23:06

Ik vind henna vaak wat te heftig (vind het jou mooi staan Jolien maar het blijft wel dat typische henna nep-rood zegmaar). Het moet inderdaad wel bij je passen. Het is meestal wat te oranje naar mijn smaak.

Ik twijfel heel erg, of weer een stuk(je) er af of het toch langer laten groeien. Het komt nu bijna tot mijn bh bandje, mis langer haar ergens toch wel...

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:54

Ik ga het hier maar even vragen, want ik kan geen specifiek pruiken topic oid vinden (als ‘ie er wel is hoor ik het graag).
Weet iemand een webshop oid waar je een fatsoenlijke pruik (lace front) kan vinden voor een niet al te hoog bedrag? Het liefst (behoorlijk) onder de €100 dus :+
Human hair hoeft niet per se, als het er maar fatsoenlijk uitziet en niet als zo’n goedkope carnavalspruik. Ik zit nu met mijn haar namelijk op zo’n irritante lengte dat ik er even niks aan te willen heb. Vandaag bijvoorbeeld echt mijn best gedaan met de goede gel van mijn broer maar ik kreeg het maar niet fatsoenlijk, alles stond rechtop en deed wat het wilde. Dus maar een beanie opgedaan, maar dat vind ik ook niet alles

Ik was al op Wigisfashion aan het kijken (oa naar deze https://www.wigisfashion.com/collection ... ucts/lf002 ) maar dan wil ik natuurlijk wel graag zeker weten dat het fatsoenlijk is :')

Is er hier iemand aanwezig met ervaring met WIF of een andere shop met goede pruiken? :)

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:06

Hey een haartopic, fijn.

Sinds een jaar of twee verf ik nu mijn haar. Heb van mijzelf een niet echt mooie asblonde kleur die mijn complexie niet ten goede komt :'), dus ben ik begonnen om mijn haar bruin te verven met highlights om er wat diepte in te krijgen. Ondertussen ben ik gedurende die twee jaar steeds donkerder gegaan waardoor ik nu op een donkere chocolade bruin zit. De highlights heb ik laten vallen omdat ze mijn haar begonnen te beschadigen (en het is goedkoper zo). Ik merk de laatste tijd echter goed de uitwerking die de bleek van de highlights heeft gehad, waarschijnlijk omdat ik nu ook in de buitenlucht werk waardoor mijn haar nog meer uitdroogt.

Mijn vraag is, heeft iemand hier ervaring met het gebruiken van kokosolie om je haar een extra boost te geven tegen uitdroging? En verder nog tips? De schade zit vooral onderin mijn haar, helaas gaat afknippen niet want dat is helaas echt geen gezicht. Ik was mijn haar maar 1 a 2 keer per week met sulfaat- en parabenenvrije shampoo, conditioner en 1 keer per week een masker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:43

Beschadigd haar weer repareren is helaas onmogelijk. Haar is geen levend organisme en als het eenmaal beschadigd is kan je het niet meer 'maken' zonder het af te knippen en opnieuw uit te groeien. Je kan het wel op uiterlijk gebied iets mooier laten lijken met smeerseltjes etc zodat het wat gladder valt.

Kokosolie als masker kan, maar ik vind het echt verschrikkelijk in gebruik. Als je al een masker gebruikt betwijfel ik ook of het heel veel gaat toevoegen eigenlijk. Ik zou even doorbijten en het langzaam uit laten groeien, hoe poedersuiker het ook is. Je doet al heel veel goede dingen voor je haar, qua uiterlijk is het enige wat je nog kan veranderen spul met siliconen gebruiken om het wat gladder te maken.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:45

Vandaag eindelijk de stap durven te zetten om er een stuk af te laten knippen. Heb lang geblondeerd en geverft en sinds een 2 jaar gestopt met verven. Bij de kapper het onderste en droge gedeelte en de uitgroei helemaal af laten knippen.

Wil weer gezond haar, niet meer verven, normaal was ik het iedere dag en ga het vanaf vandaag proberen af te bouwen naar uiteindelijk 2 x in de week.

Zo was het

Afbeelding

En nu zo

Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:00

Staat je superleuk! Ook lekker zomers zo :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:13

Ik breek hier even in, als dat mag. :))

Heb namelijk een vraag. Wil graag mijn haren verven (asblond, wat lichter dan mijn eigen haar kleur), maar ik durf niet zo goed. Heb namelijk gigantische littekens op mijn hoofd van 13 hersenoperaties, heeft iemand een idee en/of ervaring wat haarverf hier mee/op doet? Of kan dat geen kwaad?

Net voor het eerst sinds lange tijd naar de kapper geweest (durfde niet := , kan nog weinig aan mijn hoofd hebben haha) en zo'n 30cm eraf geknipt (nog steeds wel heel lang haar, tot onder rug ongeveer). Dus ik twijfel om zelf te verven, zodat er niemand aan mijn hoofd hoeft te zitten :+ ). Vroeger wel al eens zelf gedaan, maar dat is alweer wat jaren terug.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:46

Als je het bij de kapper laat verven kan dat gewoon in folies. Dan pakken ze je hoofdhuid niet mee. Zou ik ook niet aandurven.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:35

Oké, dan wordt het denk ik toch maar naar de kapper. :=
Ik kan eigenlijk ook nergens ervaring vinden wat haarverf doet op littekens.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:58

lieveli schreef:
Ja het staat jou ook echt mooi!

Ik was bij Kinki, een maand terug ofzo.

Oh stop it, you!

Fenrir, neprood. :') Henna heeft inderdaad wel een heel typische gloed. Echt rood-rood zal het niet worden want je blijft altijd dat oranje erdoorheen zien.
Ik merk dat mijn ogen echt veel blauwer lijken met rood haar.
Ik ken die twijfel over haarlengtes wel. Wat zou je graag willen als je de schaar erin laat zetten?

E_J, ik kan je helaas niet helpen.

Welkom, Pluisje. :wave:
Kokosolie doet het voor mijn haar niet goed maar dit is een kwestie van zelf ervaren. Er zijn mensen die er echt bij zweren. Verder kan ik je Olaplex aanraden, doe een nr. 1 en 2 behandeling bij de kapper en onderhoud het met nr. 3. Mijn haar is ook erg beschadigd door highlights maar de Olaplex maakt een wereld van verschil. Helemaal herstellen zal het nooit want het is nu eenmaal beschadigd, maar het beweert de zwavelbruggen te repareren. En het ziet er in ieder geval beter uit en het is stukken beter te handelen. Het dringt echt door tot in je haar.
Ook kun je regelmatig een proteïnemasker nemen met rijstwater of gelatine:
https://www.margriet.nl/mode-en-beauty/ ... ijstwater/
Je kunt het rijstwater voor of na de conditioner of deep treatment intrekken en uitspoelen.
https://krullentemmer.nl/gelatine-haarmasker/
Siliconen zou ik afraden, die doen niet zoveel voor je haar behalve een glad laagje om je haren leggen waardoor het verzorgd lijkt. Door dit laagje krijg je buildup waardoor er uiteindelijk geen verzorging meer je haren kan binnendringen. Die build up kun je alleen nog verwijderen door een agressieve sulfatenshampoo te gebruiken.

Mooi, Niekj_Jente. Staat je heel goed! +:)+

Quir, ik zou ook advies vragen aan een kapper.
Zou het misschien helpen om je vraag aan een dermatoloog te stellen?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:31

Ha grappig die tip van rijstwater, dat wist ik echt niet !

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:35

Ik heb dikke grote littekens op m'n hoofd, ik heb nooit gemerkt dat verf daar anders op reageerde. Maar met jouw hoeveelheid aan littekens durf ik 't ook niet aan . :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:21

Ik zou denken dat verf niet echt wat doet op littekens, het is tenslotte ook gewoon huid natuurlijk, maar goed dat durf ik niet met zekerheid te zeggen...

Jolien87 schreef:
Fenrir, neprood. :') Henna heeft inderdaad wel een heel typische gloed. Echt rood-rood zal het niet worden want je blijft altijd dat oranje erdoorheen zien.
Ik merk dat mijn ogen echt veel blauwer lijken met rood haar.
Ik ken die twijfel over haarlengtes wel. Wat zou je graag willen als je de schaar erin laat zetten?

Ja dat bedoelde ik absoluut niet negatief, maar het is idd zo'n typerende gloed. Soms zie ik mensen fietsen en denk ik: hee, henna :D Bij sommige mensen (zoals bij jou) vind ik dat fellere, oranje-achtige echt heel goed staan. Ik had vroeger op de middelbare school een lerares die had een grote bos henna-rode krullen (ze had eigenlijk grijs haar), heerlijk!

Zou het niet zo goed weten, heb jaren een schuine kortere pony gehad maar die is nu langer. Twijfel of ik die terug ga laten knippen maar aan de andere kant vind ik het lange super handig :+ kan het nu veel makkelijker uit mijn gezicht wegsteken.

Dit is een recente foto (sorry voor de filter, heb even geen andere recente), het is nu dus niet zo heel lang maar wil het weer wat laten groeien. Pony weet ik dus nog niet zo goed. Heb het geheel wel korter gehad (en ook een tijdje de zijkanten weggeschoren) maar vind langer me beter staan :j

Afbeelding

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:59

Mocht iemand nog interesse hebben in mijn Kinki Groningen verhaal... op mijn laatste mailtje heb ik gewoon geen antwoord gehad (vorige week dinsdag verstuurd) en zelfs op mijn social media bericht (vorige week donderdag geplaatst) wordt niet gereageerd. Echt nog nooit zoiets meegemaakt. Te triest voor woorden :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:01

Drunksheep schreef:
Mocht iemand nog interesse hebben in mijn Kinki Groningen verhaal... op mijn laatste mailtje heb ik gewoon geen antwoord gehad (vorige week dinsdag verstuurd) en zelfs op mijn social media bericht (vorige week donderdag geplaatst) wordt niet gereageerd. Echt nog nooit zoiets meegemaakt. Te triest voor woorden :')

Ik zou echt, gewoon omdat het kan, een klacht indienen bij de consumentenbond :j

@Fenrir: wat heb jij mooi haar! En niet lang?! Ik mocht dromen dat mijn haar ooit zo lang wordt! Mijn haar stopt meestal een cm of 5 korter dan dat jij het nu hebt. Vind het juist prachtig lang zo :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:25

Dankje! Ik heb als kind altijd haar tot over mijn stuitje gehad dus mijn definitie van lang is misschien wat anders :P

Jeetje DS wat slecht zeg := en wat vervelend ook!

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:05

Drunksheep schreef:

Is toch te gek voor woorden :')

Ik ga nu naar de kapper om even te overleggen en het wellicht wat meer laagjes erin te knippennn

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:23

Succes Trui! Ben benieuwd :)

Afbeelding

The story continues :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:25

Wauw, lekker onsubtiel het probleem ineens bij jou leggen. Echt niet netjes :n

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:44

Drunksheep schreef:
Succes Trui! Ben benieuwd :)

[ [url=m/PWjceu.png]Afbeelding[/url] ]

The story continues :')

'Ha Nadia'.
Kom zeg, hebben ze vroeger met je in de zandbak gespeeld? Wat een toon.