Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiskey1

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:48

Echt een doel heb ik niet, wil gewoon fit worden en blijven. En dan wel het fitheids niveau wat van me gevraagd wordt op mn werk.

En inderdaad gimme_spurs, het zijn veel en andere spiergroepen, op een andere intensiteit waarschijnlijk ook. Echt spierpijn heb ik er dan meestal niet van, gewoon echt moe zeg maar. Heb alleen iets spierpijn in mn scheenbeenspier rechts, omdat die steeds verkrampte doordat mn laars net ff te strak zat, zeker met hakken uitdrukken

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:56

Mijn doel was mijn spieren versterken voor de spartan race. Nu heb ik niet echt een doel meer, maar ik wil wel graag nog sterker worden in mijn bovenlichaam, want ik merkte wel dat ik daar nog wat kracht mis om goed de obstakels over te komen. Volgend jaar doe ik vast nog wel een obstaclerun, dus dan komt het van pas.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:00

Supervixen schreef:
Mijn doel was mijn spieren versterken voor de spartan race. Nu heb ik niet echt een doel meer, maar ik wil wel graag nog sterker worden in mijn bovenlichaam, want ik merkte wel dat ik daar nog wat kracht mis om goed de obstakels over te komen. Volgend jaar doe ik vast nog wel een obstaclerun, dus dan komt het van pas.

Een obstacle race is inderdaad nog wel een soort doel, maar gewoon omdat dat me leuk lijkt. Als ik ooit eens tijd heb :,)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:40

Haha Jierga, legday wel te doen na een zwaar weekend? :') Dat zijn echt de zwaarste trainingen vind ik altijd :')

Mijn doel is hoogstwaarschijnlijk bikini fitness/bodybuilding, maar ik heb nog geen specifieke wedstrijd in gedachten.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:50

Eulogy schreef:
Haha Jierga, legday wel te doen na een zwaar weekend? :') Dat zijn echt de zwaarste trainingen vind ik altijd :')

Mijn doel is hoogstwaarschijnlijk bikini fitness/bodybuilding, maar ik heb nog geen specifieke wedstrijd in gedachten.

Wowie! Ik heb een stalgenootje die dat heeft gedaan! Ze was onherkenbaar op het podium haha! Heftig hoor... zij heeft haar paard 3 maanden laten leasen omdat ze daar geen tijd voor had

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:02

Mijn doel is ook gewoon fit en in vorm blijven. Gewoon hoe ik nu ben ben ik tevreden mee *D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:17

Haha ja 2x per dag naar de sportschool en ver beneden onderhoud eten gaat wel discipline eisen ja :P Ik heb het geluk dat ik er een vrij gunstige bouw voor heb en vrij makkelijk spier opbouw en vet verlies. Ik weet het nog niet helemaal zeker hoor maar lijkt me wel heel gaaf :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:51

Half uurtje lichte krachttraining gedaan voordat ik naar de fysio moest. De fysio heeft me daarna aardig mishandeld :'). Deed meer pijn dan de hele obstacle run bij elkaar :x . Toen hij mijn benen zag zei hij: het is maar goed dat het geen rokjes weer meer is. Hahaha. Er zitten ongeveer 25 blauwe plekken op en een stuk of wat schrammen.

Eulogy knap als je dat gaat doen! Ik zou het qua sporten enzo wel aankunnen, daar heb ik wel discipline voor, maar het eten.. nee dat zou ik niet kunnen volhouden. Ik hou teveel van lekker eten. Natuurlijk willen we wel de foto's zien hier als het zover is hè!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 08:01

Thanks Irkoontje, needje, x_jeanine_x en Gimme_Spurs!

Mijn doel is fit zijn en een grote roeiwedstrijd winnen!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 08:51

Omg. Haat aan roeien. :')
Ik ploeter al met 2 min...
Bikkel!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:10

Respect Eulogy, ik zou het niet kunnen/willen, kost zoveel discipline en toewijding +:)+

Gimme_Spurs schreef:
Hebben jullie een doel?

Mijn reden om te gaan sporten was meer core stability zodat ik hier profijt van zou hebben bij 't paardrijden en dat heeft zéker zijn vruchten af geworpen :j! Ik ben zo veel fijner gaan zitten en kan veel onafhankelijker inwerken. Ben nu 2 jaar bezig, 2x per week een uur en verbaas me er eigenlijk ook wel over hoeveel effect dit heeft (functioneel maar ook hoe m'n lijf echt veranderd is), want ik vind die 2 uurtjes vrij weinig. Heb nu wel 1 doel wat echt sportschool gerelateerd is en dat is 100kg deadliften, dat lijkt me gewoon cool 8-) .

liespower94 schreef:
Mijn doel is fit zijn en een grote roeiwedstrijd winnen!

Gaaf! Qua cardio vind ik roeien het enige leuke :Y) . Wij hadden een 500m challenge en die deed ik in 1.28,2, stuk harder dan de andere vrouwen (vanaf 1.40) en maar paar sec achter de snelste man!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:32

Mijn doel is fitter en sterker worden (o.a. voor mijn schouderoperatie begin volgend jaar). En daarnaast is sporten echt een manier om mijn hoofd leeg te maken.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:44

@remember en needje, ik vind de ergometer ook niet zo super hoor :)

Ik zit graag in mijn bootje op t water :D
Ik zit ongeveer 4 x per week in de boot maar als het slecht weer is, zit ik uiteraard eerst op de ergometer en daarna lekker krachttrainen :)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:49

Lekker buiten! Toen ik nog op de VU liep werd ik heel veel gevraagd voor de roeivereniging (ik ben 1,82), niet gedaan en heb nog nooit in een boot geroeid (ja, vroeger in een opblaasbootje :') ), maar ik kan me wel voorstellen dat het heerlijk is!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:54

Mijn algemene doel is het verbeteren van mijn conditie en het versterken/verbeteren van mijn nek/schouders/rug i.v.m. werk (ik zit hele dagen achter de computer).

Daarnaast heb ik een weddenschap afgesloten met mijn pt, en dat is voor het nieuwe jaar 3x achter elkaar een pull-up. Maar ik vrees dat ik die weddenschap ga verliezen -O- Ik heb bijna een maand verloren door vakantie en een heftige griep.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:57

Eulogy schreef:

Haha ja :') Maar vroeg in bed was toch fijner.. Ben er niet helemaal van opgeknapt dus vanavond nog even aan mijn rust werken en morgen maar weer sporten dan.

En dit is ook mijn doel trouwens, althans ja ooit :P

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:07

Roeien vind ik echt verschrikkelijk :') M'n vriend deed het toen hij studeerde 5x per week maar mij niet gezien :P

Is ook belangrijk jierga, je groeit in rust :j

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:06

Remember schreef:
Lekker buiten! Toen ik nog op de VU liep werd ik heel veel gevraagd voor de roeivereniging (ik ben 1,82), niet gedaan en heb nog nooit in een boot geroeid (ja, vroeger in een opblaasbootje :') ), maar ik kan me wel voorstellen dat het heerlijk is!

haha ja wat dat betreft ben ik veel minder geliefd met mijn 1.70 :+ maar ik start straks lichte skiff, daar ben ik relatief groot voor (tot 58 kg) :)

hahaha Eulogy :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:27

Mijn doel is denk ik gewoon mezelf verbeteren en hopelijk een betere kont te krijgen. :')
DL van 100 kg wil ik ook!
En hoop ooit eens wat meer te kunnen squatten.
En meer chin ups. En daarna ook pull ups.
en en en
oftewel, ik wil in alles beter worden. haha

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:34

Mijn doel....
Spiermassa omhoog, vet% naar beneden.
Heb wel een bepaald beeld in mijn hoofd.
Wedstrijden zou ik niet willen/durven. En weet niet of ik die discipline zou hebben :D
Ben nog te gek op lekker eten :')

Wel een voedingsschema aangevraagd bij Esther Blom! :) Héél benieuwd!

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:04

Weet iemand hier een goede personal trainer in Arnhem? Of iemand waar je op afstand hele goede coaching kunt krijgen (voedings- en trainingsschema voor vetverlies/cutten)?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:07

Ik ben nu in de sportschool en heb toch een kuiten-trainer aan m’n routine toegevoegd :Y) Ik ga vanaf nu met een meetlint de dikte van m’n kuiten bijhouden, terwijl ik met dit apparaat ga trainen:

Afbeelding

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:09

loez schreef:
Wel een voedingsschema aangevraagd bij Esther Blom! :) Héél benieuwd!
Oeh ben ook heel benieuwd!

Zijn er hier meer mensen die zich aan een bepaald voedingsschema houden?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:19

Cocodox schreef:
Weet iemand hier een goede personal trainer in Arnhem? Of iemand waar je op afstand hele goede coaching kunt krijgen (voedings- en trainingsschema voor vetverlies/cutten)?

Ik lees écht hele goede dingen over Esther Blom.

Ook op afstand. Online coaching enzovoorts. Ze heeft op facebook ook een groep.
Vrouwen Fitness HPDP

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:25

Loez, ik las je post net inderdaad. Ben nu haar site checken! :j