Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Volgens mij is dat baby doorgeef spel iets heel Nederlands.
Ik heb heb het hier eigenlijk nog nooit meegemaakt en ik was zelfs veel te waaks daarvoor![]()
Lijkt me ook super stressvol voor zo'n kleine smurf.
Ibbel schreef:Met dat stuk dat Margrathea post, denk ik dat het dieper zit. Mensapen kunnen zichzelf en hun kind prima verdedigen in hun eentje. Mensen zijn niet meer 'wild' en hebben een bonding ritueel nodig om een baby direct deel van de stam te laten uitmaken, zodat het kind onderdeel is en dus ook verdedigd wordt door de andere stamleden indien nodig.
Ayasha schreef:Ik ook hoor.Ik werd al gestoord in mijn schoonzus haar plaats van al die mensen die die kleine wilde vast houden.Blijf met je tengels van dat kind af!
![]()
Ik zou echt een ramp van een moeder zijn.
_Summerly_ schreef:Ayasha schreef:Ik ook hoor.Ik werd al gestoord in mijn schoonzus haar plaats van al die mensen die die kleine wilde vast houden.Blijf met je tengels van dat kind af!
![]()
Ik zou echt een ramp van een moeder zijn.Ik vind het altijd zo sneu als een kind na een verjaardag o.i.d. (of in ieder geval een voor hen drukke dag) naar huis gaat en dan eerst nog oom/tante/opa/oma/cavia/achternichteen kusje en een knuffel moet geven terwijl het kind duidelijk aan het eind van z'n Latijn is en alleen maar wil slapen of veilig tegen papa of mama aan wil kruipen. Laat dat kind met rust, denk ik dan, zo'n kleine heeft m.i. net zoveel recht om 'nee' te zeggen tegen aanrakingen als ieder ander.
Magrathea schreef:Precies.Dit is ook best wel in opkomst hoor. Ouders die hun kinderen leren dat je bij begroeten mag kiezen tussen een hand, een knuffel of een kus (bijvoorbeeld). Zo fijn! Ik kan me nog herinneren dat er vroeger bij mijn oma mensen altijd aan mijn haar wilden zitten omdat het zo mooi lang was, vreselijk vond ik dat![]()
Bovendien, zo redeneert men, als een kind beseft dat hij/zij zelf kan kiezen wie hij/zij toelaat in de persoonlijke ruimte voor knuffels etc, dan betekent het ook meer als het kind daarvoor kiest ipv dat het een moetje is.
pmarena schreef:Oh die van ons zegt (soms) gewoon nee hoor als ik zeg: we gaan naar huis, oma kus? En dan niet, prima tochMaar meestal begint hij zelf al zo'n mmmmmmmmmh geluid te maken dat vooraf gaat aan een kus weet je wel
Aria_zz schreef:Ik snap het wel hoor, familie wil je laten deelnemen aan het gebeuren, oma en opa ook volledig in de wolken... ik kijk liever van een afstand maar dat wordt niet geapprecieerd en als ik dan wel iets doe is het meestal verkeerd omdat ik er net niets mee heb. Ik weet gewoon echt niet wat te zeggen of wat te doen met zo'n kind.
pmarena schreef:Ik moet er ook niet aan denken om in een kinderbuurtje of godbetert naast een school of speelpleintje ofzo te wonen
bruintje123 schreef:Goof lijkt me echt verschrikkelijk, parttime werkend, waarvan ook weekenden en nachten.
Dus met wat pech bijna de hele week thuis of dat je moet slapen.