Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
corine1981 schreef:Ja ook... ik vind het materiaal van de Meluna ook minder fijn voelen. Echt rubberachtig.
Maar goéd, iedereen is verschillend, qua bouw en qua voorkeuren.
Het is jammer van cups dat het geen eenheidsworst is zoals bij tampons, anders zou iedereen het wel doen denk ik. Maar soms moet je flink doorzetten om te vinden wat bij je past.
corine1981 schreef:Ik ben er wat idealistischer in denk ik, probeer ermee bij te dragen aan minder afval etc... dochterlief mag er straks ook aan
Amber_anne schreef:corine1981 schreef:Ik ben er wat idealistischer in denk ik, probeer ermee bij te dragen aan minder afval etc... dochterlief mag er straks ook aan
Dat is precies de reden dat ik hem heb aangeschaft. Maar haalt niet weg dat het al die jaren dat ik hem niet heb gehad het fijn zou zijn geweest als tampons ook wat meer verschil zouden hebben.
Het concept wat tegenwoordig wordt aangehaald is dat iedereen lichaam verschillend is en er dus voor iedere menstruatie iets passends moet zijn. Ik denk dat tampons daar in achter blijven
Supertje schreef:Ik ontdek dit topic nu pas![]()
Maar ik heb sinds kort ook de overstap naar cups gemaakt, tenminste, dat probeer ik![]()
De eerste die ik kocht was de organicup die bij de Kruidvat verkocht wordt. Twee maten, en aangezien volgens de verpakking boven de 30 de gebruikt moest worden, die meegenomen. Die is dus veel te groot, wat vooral te merken is aan het feit dat hij gewoonweg niet open klapt. Kleinere maat geprobeerd, klapt met veel moeite open, maar gedurende het dragen wordt hij blijkbaar toch weer vaak dicht gedrukt.
Daarna op aanraden de ladycup besteld, maat S, maar die is nog steeds aan de grote kant en wordt ook soms weer dichtgedrukt
Dus mijn vraag is, weet iemand of er een nog kleinere is, en liefst behoorlijk stevig? Inhoud is niet belangrijk, ik kan met de ladycup maat S 10-12 uur doen.
corine1981 schreef:Ze kunnen compleet anders zitten door de pasvorm en materiaal...
Lunette lijkt mij ook een prima cup, wil die bestellen naast de diva. De diva is, ondanks netjes uitkoken en wassen erg smoezelig (lees ziet er niet uit) en een 2e ernaast is nooit weg..
Sheran schreef:corine1981 schreef:Ze kunnen compleet anders zitten door de pasvorm en materiaal...
Lunette lijkt mij ook een prima cup, wil die bestellen naast de diva. De diva is, ondanks netjes uitkoken en wassen erg smoezelig (lees ziet er niet uit) en een 2e ernaast is nooit weg..
En het is toch zonde als je trots je cup wil laten zien aan je vrienden en visite en hij is smoezelig!