Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DBiancaL

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:15

Oh wat heerlijk Evy dat heb ik ook altijd gedaan eerst de start to run 0-5 km en daarna keep running 5-10 km (man die laatste was zwaar maar wel top om te trainen voor de dam tot dam 16 km :))

hou het vol... ookal heb je waarschijnlijk na les 10 zo iets van WHUUUUT... 5 min achter elkaar lopen (les 10 was volgens mij nog te doen maar 11 en 12 :| hahahha zet m op

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:17

Djilna schreef:
Juist voorkomt ;). Menig loper is al wel een teennagel kwijtgeraakt door (te) kleine schoenen.. Ik wil echt dat mijn tenen de ruimte hebben. Ze moeten alleen wel goed blijven aansluiten bij je hak. En daarom is het belangrijk te kijken welk model schoen goed bij je past. Ik schuif dus amper in mijn schoenen. Heb met de trailruns incl hellingen boven de 10km die ik nu heb gedaan geen enkele last van mijn tenen gehad.

Dat oplopen van blauwe teennagels en daarna verliezen van je teennagels is helaas niet op gewoonweg simpel te kleine schoenmaat terug te voeren. ik heb schoenmaat 38 en mijn loopschoenen maat 39,5 maar moet bij een marathon of ultra heel vaak een of meerdere teennagels afschrijven.
Ik hoor laatst van een pedicure de verklaring van slecht doorbloede tenen die dit kunnen veroorzaken en dan waarschijnlijk icm de eindeloze klappen. En dat zou best wel eens kunnen want in een nat en winterseizoen heb ik volgens mij meer klachten dan in het voorjaar/zomer. En ik heb nogal eens last van 'dode' vingers EN tenen.
Maar ik weet ook niet anders dan dat bijna iedereen een grotere hardloopschoenmaat heeft dan zijn gewone schoenmaat. Naast dat iets meer ruimte gewenst is vallen hardloopschoenen vaak ook gewoon net iets kleiner uit.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:44

Of een sok die onder het randje van je nagel gaat duwen, dat is mijn ervaring, brr. Maar slechte doorbloeding en/of de vele klappen door de tig keer landen kan ik me ook heel goed wat bij voorstellen. Minder leuk vooruitzicht van trailen ;)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:39

Ik heb er inderdaad bij trails meer last van dan bij wedstrijden op de weg. Dus mogelijk heeft het ook iets met dalen te maken. Of in ieder geval maakt dat het er niet beter op. Maar bij trails moet je ook weer vaak door koud water dus koelen je voeten af en kan dat ook weer de oorzaak zijn. Voor mij blijft het toch een beetje een raadsel waarom het de ene keer goed gaat en de andere keer fout. En bij die verklaring van die pedicure van de combinatie met slechte doorbloeding kon ik in mijn geval wel wat bij voorstellen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:13

Fabienne
Ja ik heb afgelopen mei voor het eerst een canitrail gedaan en wat was dat genieten zeg.
Prachtige omgeving, fijne sfeer , mooie route.
In mei heb ik de 7.5 km gedaan ivm blessure.
Nu hard aan het trainen voor de 20.
10 km gaat mij nu goed af , maar ik heb nog tot november.
Volgend jaar zijn er volgens mij 5 canicanitrails ; echt een aanrader.
Ik ging samen met mijn zus en wij deden ook een duo start maar al snel kwamen wij twee eerdere starts tegen en gezellig met zijn vieren verder gegaan.
Heerlijke ontspannen sfeer.

Succes met debootcamp vanavond.

Anna79
Wat jammer dat ze zo vroeg komt. Hopelijk slaapt ze snel weer wat langer Door.

Daan
ja 20 km is best wat maarmoet te doen zijn voor november.

Flink doorgelopen, mooie tijd.

benAngelique
Op hoeveel km zit je nu?

Dreamy
Lang rondje over zware ondergrond.
Nu Lekker relaxen.

Djilna
Ja klopt is het nieuwe model.

Dbiancal
Dat gaat goed. Netjes

Juudith
Heerlijk met hond.
Mijne staan al te stuiteren als ze hun sporttuig of mijn sportschoenen zien.

Greetje
Klinkt logisch.
Ik heb bij trails ook meer last.

Ik ga nu even mijn nieuwe schoenen uittesten.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:14

ANNA Pffff 6 uur is wel vroeg! Wel een mooie tijd om te gaan hardlopen. Heb je het in ieder geval voor de dag gehad.

Zag weer schitterende foto's en mooie tijden en afstanden voorbij komen. Goed hoor dames!!!!!

Hier ook een grotere schoenmaat voor de hardloopschoenen. Kan mij ook niet voorstellen dat je lekker loopt in een eigen maat schoen. Door landen en afzetten schuif je iets in je schoen en als die net aan past komen je tenen in de knel.

Wij hebben hier een feestweekend gehad. Kermis in het dorp en gisteren de strijd tussen de buurten. Heb meegedaan en kan me lijf wel wat voelen. Wil straks toch nog even een klein rondje maken. Zondagmorgen een rondje met mijn zoon gedaan op de nieuwe schoenen, maar wil even weten wat ze echt doen. Heb nu ook veel gewandeld.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:01

Ja idd 6 uur is me veel te vroeg :n Helemaal omdat ik altijd al moeite heb met op tijd inslapen (heb al melatonine van de slaapdokter).
Maar wie weet gaat het gauw weer beter!

Ik heb inderdaad ook twee maten grotere sportschoenen, zitten perfect

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:27

Horsii, ik zit nu op 10k. Verwacht ook geen problemen met 12k, maar 16.4 is wel een serieus eind verder. ..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:59

Egnie
Leuk feestweek.
Loopse straks.

Benangelique
dat is wel een flink stuk verder ja.hopelijk ben je er straks klaar voor.

Mijn nieuwe hardloop schoenen op de verkeerde manier getest.. is uiteindelijk rondje ruiterpad, kiezelpad en blubber geworden.. oeps

Dus ik kan er nog niet over oordelen.
Helaas begon ik mijn rondje met verzuurde kuiten. Nam ik de loop van rondje wel iets af maar ik voel links nog wel.
Maar even twee rustdagen ipv1.
Afbeelding
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:03

Welke app is dat horsii?

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:13

Whaha ja kans is aanwezig DBiancaL. Bij deze les vertelde ze aan het eind al dat we volgende les 4 minuten gaan hardlopen.. toen dacht ik al okay...... hahah! maar we gaan gewoon door, merk echt al wel dat ik meer conditie krijg.

@ Horsii jaa was wel lekker! Ooh echt jouw honden hebben de smaak dus ook goed te pakken. Zal die van ons niet elke keer meenemen, maar naar mijn idee vond die t wel leuk vandaag!
Hij keek zo zielig toen ik hem allen wou laten dat ik dacht we proberen het wel een keer haha!
Wat een handig tuigje heb je voor de honden zeg! Lopen ze dan wat verder van je af? of best dichtbij?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:24

Dat is de ap strava. Fijn hoor.

Ja mijn honden zijn loopverslaafd haha
Zijn zero dc faster tuigen. Tuigen om te trekken, canicross.
Trekkracht wordt goed verdeeld. Ze zitten aan mijn heupgordel met een elastische lijn.ik moet altijd eerst de weg over steken en een stukje fietspad dus ook als ik gewoon hardloop gaan ze aan dit tuig en dan in de polder los. Heb ik mijn handen vrij doordat ze aan de heupgordel vast zitten.Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:29

Merk je dat je anders loopt qua tempo met en zonder honden?

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:30

Das wel handig zeg.. Ik had puck aan zijn gewone riem, maar meneer wisselt wel eens van kant, en heb mijn telefoon ook in mijn hand, wat soms even onhandig was haha!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:40

Ja als ik echt ga canicrossen en ze dus ook trekken merk je duidelijk verschil in tempo. Alhoewel soms gelijk aan hardlopen als ik zware ruiterpaden etcneem.

Das wel onhandig volle handen. Heb ik een hekel aan met lopen .
Toevallig heet mijn zwarte hondje ook puck.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:15

nou dat vond ik idd ook, een beetje onhandig.
Ooh toevallig dat jouwe ook puck heet! leuk!

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 21:26

Vandaag 5 keer 3 minuten gerend iedere week komt er wat bij nu kan ik pas volgende week donderdag weer maar ga proberen deze week zelf eens te rennen zonder coach

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:59

Bianca nette tijd!
Ik begrijp je opmerking mbt duur van je training als je langere afstanden gaat lopen. Ik vind het nu ook juist fijn dat het me eigenlijk max een half uur kost.

Judith gezellig met vriend en hond gewandeld :) En weer een les verder!

Horsi haha lekker testronde :P Leuke foto weer en leuke outfit heb je!
Ik heb al vaker goede berichten over strava gelezen, misschien ook eens naar kijken. Hoewel ik de app die ik heb ook prima vind (looptijden.nl).

Joyca lekker bezig!

Ik mag vanavond weer, heb er zin in. Even kijken wat ik ga doen want zondag heb ik best een pittig training gedaan. Misschien met de fiets naar bos en dan rustig wat lopen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:15

jij en rustig :+

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:28

Haha je hebt een punt. Als ik bezig ben wil ik toch altijd weer een goede tijd lopen. Een vriend van me zei ook laatst "je maakt van iedere training een wedstrijd". "en dat is niet goed" zei hij er achteraan, beetje eigenwijs ben ik ;) Maar agh, ik vind het leuk zo en ik heb nog niet een keer spierpijn of andere pijntjes gehad dus mijn lichaam trekt het denk wel prima.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:04

Veel plezier jullie. Ik ben snotverkouden, geen lucht en hele bovenlijf zit vast. Dus mag niet rennen nu.. Braaf eerst beter worden.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:53

Pfoeh sorry ik ben deze week even niet zo actief...

Moet op twee paarden passen en rij dus elke dag 2 uur, naast de andere zaken die gesaan moeten worden :')

Heb ook niet veel hardgelopen deze week. Zondag een halfuurtje maar mijn benen waren zo zwaar. Kan niet wachten tot de baasjes weee terug zijn haha

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:10

Hallo lieve mensen ik kom weer aanschuiven na een break van 3 weken ... Mijn excuses ik heb nu helaas even geen tijd voor zo'n lekkere ultra lange bijleespost! Ik kom alleen even melden dat ik graag weer mee wil doen, dat ik vanochtend m'n usual rondje heb gelopen en zwaar teleurgesteld was want kon echt merken dat ik drie weken op de bank heb gelegen... :') heb 'm wel uitgelopen, maar langzaam en gewoon met heel veel pijn en moeite, loden benen alles. Naja goed, donderdag weer rustig hetzelfde rondje proberen. Hopen dat het dan beter gaat!
Helaas was ik vergeten m'n mobiel op te laden dus kon niet tracken, maar stiekem ben ik daar wel blij om want dit rondje mag wel in de boeken als slechtste rondje ooit :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:28

slechte rondjes mogen ook best. onthoud wat je conditie was en kijk vanaf nu weer vooruit.

daan, je laat je lijf niet herstellen en dat kan op den duur zelfs tegen je gaan werken. probeer vanavond eens een rondje vér onder je gebruikelijke tempo te lopen. 6:45 de kilometer bijvoorbeeld. dan doe je een veel groter beroep op je duurlooptempo en herstel van je cv-systeem.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:29

Djilna beterschap!

Lillith jammer maar gaat vast snel weer beter :)

Benangelique ik weet in theorie dat je gelijk hebt maar het voelt voor mij gewoon niet zo (eigenwijs dus ;) ). Ik heb nooit ergens last van tijdens of na het lopen. Nu na zondag toch wel een pittige training ook helemaal niets. Daardoor heb ik het gevoel dat ik niet te veel doe.

Ik had het nog met mijn zus over tempo (heeft in de Europese top meegelopen en is nu ook weer fanatiek bezig), zij gaf ook aan dat mijn tempo wel hoog ligt voor een beginner. Maar begreep me ook wel dat ik het niet lekker vind lopen om echt veel langzamer te gaan (onder de 10km/u). Maar ik begrijp je opmerking zeker hoor, probeer er ook wel op te letten....
Wat is je cv systeem? (neem aan dat je niet die in huis bedoeld :+ )