Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Zeezoutoplossing!
Wat heb je nodig voor het maken van een zeezoutoplossing?
- een schone beker of een glas
- kraanwater
- 1/4 theelepel (een mespuntje) zee- of mineraalzout
- eventueel steriele gaasjes
Kook een ruime hoeveelheid water uit in een pannetje. Spoel je beker/glas af met water wat net van de kook af is. Giet 250 ml gekookt water in je glas/beker en voeg er 1/4 theelepel zout aan toe. Roer tot de kristallen zijn opgelost, laat de oplossing afkoelen, maar gebruik het warm. Een warme zoutoplossing is goed voor de doorbloeding en helpt de korstjes te verwijderen.
Zeezoutbadjes:
Houd de gevulde beker of het glas tegen je piercing aan en laat je piercing 5 tot 10 minuten daarin weken. Bij een navel-, tepel-, sommige oor- en intiem piercings gaat dat heel gemakkelijk. Wanneer je piercing op een plek zit wat moeilijk te bereiken is met een zoutbadje, gebruik dan steriele gaasjes. Doe het gaasje in de oplossing en laat het even op je piercing liggen. Herhaal dit wanneer het gaasje is afgekoeld. Na 5 tot 10 minuten ben je klaar en mag je met een wattenstaafje eventuele losgeweekte korstjes voorzichtig verwijderen. Spoel je piercing vervolgens af onder de kraan en droog het af met een schoon tissue.
Een warme zoutoplossing is een makkelijke, milde manier om je piercing mee te verzorgen. Wanneer je last blijft houden van je piercing, kom dan even langs. Heb je niet altijd de tijd om 2 keer per dag een zoutbadje te maken, kun je ook kiezen voor een H2Ocean spray. Ideaal om je piercing een paar keer per dag mee te reinigen. Een warme zeezoutoplossing blijft dan heel belangrijk, vooral in de eerste weken na het zetten van je piercing. Wanneer je kiest voor de H2Ocean spray, kun je die, in de eerste weken, het beste combineren met 1 keer per dag een warme zoutoplossing.
Skessa_ schreef:Precies. En ook niet te snel naar iets grijpen... Je schrijft dat je ze pas 7 dagen geleden hebt laten piercen. Het is een verse wond, dat moet genezen. Of smeer je er als je een keer een wondje hebt omdat je gevallen bent bv er ook gelijk vanalles op?
Arafiore schreef:hoi! vraagje,
ik heb vandaag een septum piercing laten zetten. na het piercen draaide ze hem naar binnen omdat ik hierom vroeg. eenmaal thuis aangekomen was ik natuurlijk erg benieuwd dus draaide ik hem naar buiten. ik schrok me dood! dit is totaal niet waar ik ervan had verwacht,, hij zit veelte laag !
na veel research op internet blijkt het nog beter te kunnen worden nadat te zwelling weg trekt. zelf merk ik nu niets van zwelling, maar heb ook wel het gevoel dat hij te laag zit. iemand met verstand van piercings die even naar mijn fotos zou willen kijken?
ik heb mij zolang verheugd op deze piercing, en vindt het vreselijk hem nu alsnog te moeten 'verstoppen'.
alvast bedankt!
[ [url=m/6I3hgC.jpg]Afbeelding[/url] ]
gewoon van voren.
naar mijn idee hoort het ringetje net onder mijn neus te eindigen, dat het stukje onder je neus als ware 'tussen' het ringetje zit. bij mij hangt het hele ringetje onder mijn neus.
[ [url=m/NMVG8Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
hier kun je ook zien hoe laag de piercing zit..
iemand met verstand die mij gerust kan stellen/ advies kan geven?
laughterline schreef:Arafiore schreef:hoi! vraagje,
ik heb vandaag een septum piercing laten zetten. na het piercen draaide ze hem naar binnen omdat ik hierom vroeg. eenmaal thuis aangekomen was ik natuurlijk erg benieuwd dus draaide ik hem naar buiten. ik schrok me dood! dit is totaal niet waar ik ervan had verwacht,, hij zit veelte laag !
na veel research op internet blijkt het nog beter te kunnen worden nadat te zwelling weg trekt. zelf merk ik nu niets van zwelling, maar heb ook wel het gevoel dat hij te laag zit. iemand met verstand van piercings die even naar mijn fotos zou willen kijken?
ik heb mij zolang verheugd op deze piercing, en vindt het vreselijk hem nu alsnog te moeten 'verstoppen'.
alvast bedankt!
[ [url=m/6I3hgC.jpg]Afbeelding[/url] ]
gewoon van voren.
naar mijn idee hoort het ringetje net onder mijn neus te eindigen, dat het stukje onder je neus als ware 'tussen' het ringetje zit. bij mij hangt het hele ringetje onder mijn neus.
[ [url=m/NMVG8Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
hier kun je ook zien hoe laag de piercing zit..
iemand met verstand die mij gerust kan stellen/ advies kan geven?
Die van mij zit iets meer richting het puntje van m'n neus, maar ik neem aan dat jouw piercer het beste plekje voor jou heeft uitgezocht. Geen enkele neus is natuurlijk hetzelfdeEnig idee of het een dun of dikker velletje was waar die doorheen prikte?
Ik vond die van mij ook veel te groot toen ie net gezet was. Wanneer die genezen is (weet even niet meer hoe lang dat duurt), kan je gewoon een kleinere erin doen
_Friemel schreef:Dat standaard ringetje stond voor geen meter bij mij... ligt ook aan de vorm van je neus, imo zit hij prima.. die van mij zit oorspronkelijk op deze plek:
[ [url=m/lE7Moo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/q2sUZO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar ik druk hem dus naar achter (richting m'n lip) en voila:
[ [url=m/bqbymG.png]Afbeelding[/url] ]
_Friemel schreef:Heb je al gevoeld? misschien zit je bot daar wel al..
Met een groot ringetje zag het er niet uit, helemaal gezwollen niet.
Je kan een second opinion laten doen als t je zo dwars zit maar ik denk zo genezen met een mooi ringetje dat t al heel anders is. Bij mij leek met dat grote ding ook die ring zo te zweven..
Arafiore schreef:_Friemel schreef:Heb je al gevoeld? misschien zit je bot daar wel al..
Met een groot ringetje zag het er niet uit, helemaal gezwollen niet.
Je kan een second opinion laten doen als t je zo dwars zit maar ik denk zo genezen met een mooi ringetje dat t al heel anders is. Bij mij leek met dat grote ding ook die ring zo te zweven..
ja ik heb gevoeld en ben vandaag bij een andere piercer langs geweest voor een second opinion.
de piercer zei dat hij wel netjes gezet is, had iets hoger gekund, en iets rechter maar zit niet verkeerd. toch ben ik er nog niet zeker van dus ga morgen weer even langs een andere piercer.
na 2 weken zou ik terug komen bij de piercer die hem gezet heeft, om te checken of alles goed gaat etc, dan ga ik voorzichtig vragen of hij niet te laag zit.
Toen hij gepiercet werd had ze er eerst een andere CBB inzitten, maar toen zei zij dat deze te groot was voor mijn neus waarna ze een andere in deed (die ik nu heb dus).
ik ben niet helemaal tevreden en ben toch bang dat hij niet goed geplaatst is, als weer een andere piercer zegt dat het oké is ga ik het maar accepteren I guess.
ik hoop enorm dat wanneer ik er een kleinere piercing in doe het allemaal meevalt. nu hangt het ringetje echt onder mn neus ipv om..
heb zelf wel t idee dat ie al ietjes beter zit dan gister, kan door de zwelling komen maar kan ook dat ik zie wat ik wil zien..
nu zit ie zo:
[ [url=m/ZwgMld.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1uQauI.png]Afbeelding[/url] ]
goldenarrow schreef:Het met rust laten. Het heeft even een opdonder gehad en reageert daarop, dat is niet zo heel gek.