[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BiBiQ

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:19

Ik deed 2x per dag een paar minuutjes weken. Of met een watje of indien het kan met een eierdopje. Bijvoorbeeld bij navel kan je een dopje eroverheen zetten met warm zeezout water.

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:20

BiBiQ schreef:
Ik deed 2x per dag een paar minuutjes weken. Of met een watje of indien het kan met een eierdopje. Bijvoorbeeld bij navel kan je een dopje eroverheen zetten met warm zeezout water.

Oke bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:20

Ik heb mij mijn neus helemaal niks gedaan qua zeezouten of iets dergelijks. Onder de douche elke keer de korstjes/vuil goed laten weken en er daarna voorzichtig af halen, verder laten zitten. Toen ik echt lange tijd last had van een vochtbultje (had de piercing toen al een paar maanden) heb ik er twee keer een druppeltje sterilon op laten vallen en verder helemaal niks.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:21

Citaat:
Zeezoutoplossing!

Wat heb je nodig voor het maken van een zeezoutoplossing?
- een schone beker of een glas
- kraanwater
- 1/4 theelepel (een mespuntje) zee- of mineraalzout
- eventueel steriele gaasjes

Kook een ruime hoeveelheid water uit in een pannetje. Spoel je beker/glas af met water wat net van de kook af is. Giet 250 ml gekookt water in je glas/beker en voeg er 1/4 theelepel zout aan toe. Roer tot de kristallen zijn opgelost, laat de oplossing afkoelen, maar gebruik het warm. Een warme zoutoplossing is goed voor de doorbloeding en helpt de korstjes te verwijderen.

Zeezoutbadjes:

Houd de gevulde beker of het glas tegen je piercing aan en laat je piercing 5 tot 10 minuten daarin weken. Bij een navel-, tepel-, sommige oor- en intiem piercings gaat dat heel gemakkelijk. Wanneer je piercing op een plek zit wat moeilijk te bereiken is met een zoutbadje, gebruik dan steriele gaasjes. Doe het gaasje in de oplossing en laat het even op je piercing liggen. Herhaal dit wanneer het gaasje is afgekoeld. Na 5 tot 10 minuten ben je klaar en mag je met een wattenstaafje eventuele losgeweekte korstjes voorzichtig verwijderen. Spoel je piercing vervolgens af onder de kraan en droog het af met een schoon tissue.

Een warme zoutoplossing is een makkelijke, milde manier om je piercing mee te verzorgen. Wanneer je last blijft houden van je piercing, kom dan even langs. Heb je niet altijd de tijd om 2 keer per dag een zoutbadje te maken, kun je ook kiezen voor een H2Ocean spray. Ideaal om je piercing een paar keer per dag mee te reinigen. Een warme zeezoutoplossing blijft dan heel belangrijk, vooral in de eerste weken na het zetten van je piercing. Wanneer je kiest voor de H2Ocean spray, kun je die, in de eerste weken, het beste combineren met 1 keer per dag een warme zoutoplossing.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:20

Ik blijf bij de LITHA methode.

Leave
It
The
Hell
Alone

Gewoon van afblijven en alleen iets gebruiken als het niet goed gaat.

Werkt toch het beste naar mijn er ervaring.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:26

Precies. En ook niet te snel naar iets grijpen... Je schrijft dat je ze pas 7 dagen geleden hebt laten piercen. Het is een verse wond, dat moet genezen. Of smeer je er als je een keer een wondje hebt omdat je gevallen bent bv er ook gelijk vanalles op?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:32

Toen ik 8 was en mn oorbellen geschoten werden, gebruikte ik sterilon, wat je er ook van zegt, t werkt super bij mij!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:40

Oh ik had niet meegekregen dat de piercing zo vers is. Dan zeker gewoon even met rust laten voorlopig, want het is nog lang niet genezen :j

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:01

Skessa_ schreef:
Precies. En ook niet te snel naar iets grijpen... Je schrijft dat je ze pas 7 dagen geleden hebt laten piercen. Het is een verse wond, dat moet genezen. Of smeer je er als je een keer een wondje hebt omdat je gevallen bent bv er ook gelijk vanalles op?

Tegen mij? Ja klopt inderdaad, maar het is natuurlijk wel een open wond waar je met je haar langs gaat, op je kussen mee ligt enz. Daarom ben ik bang dat als ik bijvoorbeeld niet elke dag met anti-bacteriële zeep was er bacteriën bij komen die voor ontsteking zorgen.

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:57

BiBiQ had jij ook dat na het zoutbad het oor juist opzwelt en warm voelt? (Is nu 2 uur later en oor is dikker geworden)

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:41

hoi! vraagje,
ik heb vandaag een septum piercing laten zetten. na het piercen draaide ze hem naar binnen omdat ik hierom vroeg. eenmaal thuis aangekomen was ik natuurlijk erg benieuwd dus draaide ik hem naar buiten. ik schrok me dood! dit is totaal niet waar ik ervan had verwacht,, hij zit veelte laag !
na veel research op internet blijkt het nog beter te kunnen worden nadat te zwelling weg trekt. zelf merk ik nu niets van zwelling, maar heb ook wel het gevoel dat hij te laag zit. iemand met verstand van piercings die even naar mijn fotos zou willen kijken?
ik heb mij zolang verheugd op deze piercing, en vindt het vreselijk hem nu alsnog te moeten 'verstoppen'.
alvast bedankt!

Afbeelding
gewoon van voren.
naar mijn idee hoort het ringetje net onder mijn neus te eindigen, dat het stukje onder je neus als ware 'tussen' het ringetje zit. bij mij hangt het hele ringetje onder mijn neus.

Afbeelding
hier kun je ook zien hoe laag de piercing zit..

iemand met verstand die mij gerust kan stellen/ advies kan geven?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:59

Arafiore schreef:
hoi! vraagje,
ik heb vandaag een septum piercing laten zetten. na het piercen draaide ze hem naar binnen omdat ik hierom vroeg. eenmaal thuis aangekomen was ik natuurlijk erg benieuwd dus draaide ik hem naar buiten. ik schrok me dood! dit is totaal niet waar ik ervan had verwacht,, hij zit veelte laag !
na veel research op internet blijkt het nog beter te kunnen worden nadat te zwelling weg trekt. zelf merk ik nu niets van zwelling, maar heb ook wel het gevoel dat hij te laag zit. iemand met verstand van piercings die even naar mijn fotos zou willen kijken?
ik heb mij zolang verheugd op deze piercing, en vindt het vreselijk hem nu alsnog te moeten 'verstoppen'.
alvast bedankt!

[ [url=m/6I3hgC.jpg]Afbeelding[/url] ]
gewoon van voren.
naar mijn idee hoort het ringetje net onder mijn neus te eindigen, dat het stukje onder je neus als ware 'tussen' het ringetje zit. bij mij hangt het hele ringetje onder mijn neus.

[ [url=m/NMVG8Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die van mij zit iets meer richting het puntje van m'n neus, maar ik neem aan dat jouw piercer het beste plekje voor jou heeft uitgezocht. Geen enkele neus is natuurlijk hetzelfde :) Enig idee of het een dun of dikker velletje was waar die doorheen prikte?

Ik vond die van mij ook veel te groot toen ie net gezet was. Wanneer die genezen is (weet even niet meer hoe lang dat duurt), kan je gewoon een kleinere erin doen :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 23:07

De zwelling zegt heel veel! Was bij mij ook zo :j Mijn ring zit helemaal op het puntje van m'n neus maar ik heb een ringetje in dat tegen m'n neus is aangeklapt, lijkt dus net of hij helemaal onder m'n neus zit, totaal niet storend :)

Ik post morgen ff foto's voor je.

Volgens mij wordt een septum nooit daar helemaal onder gepierced maar zo veel mogelijk bij t puntje van je neus.

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 23:10

laughterline schreef:
Arafiore schreef:
hoi! vraagje,
alvast bedankt!

[ [url=m/6I3hgC.jpg]Afbeelding[/url] ]
gewoon van voren.

[ [url=m/NMVG8Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die van mij zit iets meer richting het puntje van m'n neus, maar ik neem aan dat jouw piercer het beste plekje voor jou heeft uitgezocht. Geen enkele neus is natuurlijk hetzelfde :) Enig idee of het een dun of dikker velletje was waar die doorheen prikte?

Ik vond die van mij ook veel te groot toen ie net gezet was. Wanneer die genezen is (weet even niet meer hoe lang dat duurt), kan je gewoon een kleinere erin doen :)

het is echt het dikkere gedeelte waar doorheen geprikt is ! dat ze de naald ertegen aan hielt had ik al het gevoel dat ie erg laag zat.. nadat ze het sieraad erin deed zei ze zelf ook dat die te groot was voor mijn neus, hierna heeft ze er een kleinere CBB in gedaan. maar vind het er nog niet uit zien..
ga morgen even langs een andere piercer voor een second opinion.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:21

Dat standaard ringetje stond voor geen meter bij mij... ligt ook aan de vorm van je neus, imo zit hij prima.. die van mij zit oorspronkelijk op deze plek:

Afbeelding

Afbeelding

Maar ik druk hem dus naar achter (richting m'n lip) en voila:

Afbeelding

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:49

_Friemel schreef:
Dat standaard ringetje stond voor geen meter bij mij... ligt ook aan de vorm van je neus, imo zit hij prima.. die van mij zit oorspronkelijk op deze plek:

[ [url=m/lE7Moo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/q2sUZO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar ik druk hem dus naar achter (richting m'n lip) en voila:

[ [url=m/bqbymG.png]Afbeelding[/url] ]

staat je heel goed! maar wat bij jou wel het geval is is dat ie mooi diep in je neus gepiercet is. bij mij is hij heel laag gepiercet waardoor het ringetje begint bij het stukje onder mn neus, ipv dat daar het ringetje bijna eindigt.

je zei dat bij jou de zwelling veel verschil maakte, hoe was het dan toen de zwelling er nog zat?
ik denk dat bij mij niet zo gaat worden als ik wil nadat de zwelling weg is maar ik wil het zelf wel heel graag geloven...

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:56

Heb je al gevoeld? misschien zit je bot daar wel al..

Met een groot ringetje zag het er niet uit, helemaal gezwollen niet.

Je kan een second opinion laten doen als t je zo dwars zit maar ik denk zo genezen met een mooi ringetje dat t al heel anders is. Bij mij leek met dat grote ding ook die ring zo te zweven..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:03

Hij wordt in je soft spot geprikt en die is niet bij iedereen even groot. Ik zou het even 6 weken aankijken en dan terug naar de shop als het je nog niet bevalt.

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:12

_Friemel schreef:

Je kan een second opinion laten doen als t je zo dwars zit maar ik denk zo genezen met een mooi ringetje dat t al heel anders is. Bij mij leek met dat grote ding ook die ring zo te zweven..

ja ik heb gevoeld en ben vandaag bij een andere piercer langs geweest voor een second opinion.
de piercer zei dat hij wel netjes gezet is, had iets hoger gekund, en iets rechter maar zit niet verkeerd. toch ben ik er nog niet zeker van dus ga morgen weer even langs een andere piercer.
na 2 weken zou ik terug komen bij de piercer die hem gezet heeft, om te checken of alles goed gaat etc, dan ga ik voorzichtig vragen of hij niet te laag zit.
Toen hij gepiercet werd had ze er eerst een andere CBB inzitten, maar toen zei zij dat deze te groot was voor mijn neus waarna ze een andere in deed (die ik nu heb dus).

ik ben niet helemaal tevreden en ben toch bang dat hij niet goed geplaatst is, als weer een andere piercer zegt dat het oké is ga ik het maar accepteren I guess.

ik hoop enorm dat wanneer ik er een kleinere piercing in doe het allemaal meevalt. nu hangt het ringetje echt onder mn neus ipv om..

heb zelf wel t idee dat ie al ietjes beter zit dan gister, kan door de zwelling komen maar kan ook dat ik zie wat ik wil zien..
nu zit ie zo:

Afbeelding

Afbeelding

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:28

Arafiore schreef:
_Friemel schreef:

ja ik heb gevoeld en ben vandaag bij een andere piercer langs geweest voor een second opinion.
de piercer zei dat hij wel netjes gezet is, had iets hoger gekund, en iets rechter maar zit niet verkeerd. toch ben ik er nog niet zeker van dus ga morgen weer even langs een andere piercer.
na 2 weken zou ik terug komen bij de piercer die hem gezet heeft, om te checken of alles goed gaat etc, dan ga ik voorzichtig vragen of hij niet te laag zit.
Toen hij gepiercet werd had ze er eerst een andere CBB inzitten, maar toen zei zij dat deze te groot was voor mijn neus waarna ze een andere in deed (die ik nu heb dus).

ik ben niet helemaal tevreden en ben toch bang dat hij niet goed geplaatst is, als weer een andere piercer zegt dat het oké is ga ik het maar accepteren I guess.

ik hoop enorm dat wanneer ik er een kleinere piercing in doe het allemaal meevalt. nu hangt het ringetje echt onder mn neus ipv om..

heb zelf wel t idee dat ie al ietjes beter zit dan gister, kan door de zwelling komen maar kan ook dat ik zie wat ik wil zien..
nu zit ie zo:

[ [url=m/ZwgMld.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1uQauI.png]Afbeelding[/url] ]

Misschien komt het nu ook wel door de soort piercing hoor! Friemel bv heeft er een klein ringetje in en jij je horse shoe(?)! Misschien dat het straks na de genezing icm een ringetje al heel anders lijkt

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 07:50

ik heb gisteren weer veel gegoogeld en ben uiteindelijk gekomen bij een youtuber! ze heet BreeAnn Barbie en haar septum is dus ook erg laag (onder haar sweet spot) gepiercet. ze twijfelde erg lang om het opnieuw te laten zetten en heeft dit uiteindelijk niet gedaan. ik kan me heel erg goed vinden in deze persoon wat betreft haar septum piercing.
Omdat er misschien meer mensen op dit forum komen met een te laag gezette septum wil ik het toch even melden, want mijn onzekerheid is zo goed als weg. ik zal even wat screenshots laten zien uit de filmpjes die ze maakt.

Afbeelding
hier is ze net gepiercet, er zit een hele grote CBB in en als je het mij vraagt ziet het er niet uit (net zoals bij mij)

Afbeelding
na een aantal maanden heeft ze de CBB vervangen in een curved barbell (banana) . dit vind ik er al stukke beter uit zien.

Afbeelding
na een jaar, was het +- helemaal genezen. toen heeft ze er een kleine CBB ingedaan van 6mm. deze staat heel erg goed!,, dit is precies wat ik me van mijn septum had voorgesteld.

Afbeelding
op deze foto is nog goed te zien hoe laat haar piercing zit, net als bij mij.

ik ga voor mijzelf kijken of ik mijn CBB na 2 maanden kan wisselen voor of een banana of een kleinere CBB. tot die tijd probeer ik zo weinig mogelijk aan mijn piercings te komen, wel hou ik hem voor nu even naar binnen geklapt in mijn neus.

in ieder geval enorm bedankt voor jullie hulp! ik hoop hiermee ook anderen te kunnen helpen.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:48

Begin september liet ik een tragus piercing steken, erg pijnlijk :\
Maar ik heb het overleefd zonder al teveel pijn achteraf :D

Enkel heb ik het weer gekunnen...
3 dagen geleden viel het bolletje eraf en ja hoor... weg bolletje !!

Ik had gelukkig een 2de piercing gekocht, dus ik ging het steentje gewoon op het andereinde staafje in m'n oor steken.
Natuurlijk was het niet hetzelfde systeem :\

Dus met veel forceren heb ik de nieuwe piercing in m'n oor gewurmd...

Je voelt het al komen...
M'n tragus staat dik en is redelijk pijnlijk. Ik ben dus weer beginnen ontsmetten, maar zonder al teveel succes naar mijn mening...

Iemand tips ? ;(

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:50

Het met rust laten. Het heeft even een opdonder gehad en reageert daarop, dat is niet zo heel gek.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:54

De genezing duurt gemiddeld 6-9 maanden. Had uiteraard nog niet gewisseld mogen worden, maar snap dat het niet anders kon in jouw geval. Je piercing heeft een flinke opdonder gehad, dus zoveel mogelijk met rust laten, anders maak je het alleen maar erger.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:55

goldenarrow schreef:
Het met rust laten. Het heeft even een opdonder gehad en reageert daarop, dat is niet zo heel gek.

Het heeft serieus op z'n donderdag gehad :p Blijkbaar ben ik niet zo'n goede piercer :')

Maar kan dat nu niet uitgroeien ofzo ??
En heb ook het idee dat die 2de piercing Die ik had gekocht nu te klein is owv de zwelling van m'n tragus... :\