Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:05

Ging wel een heel persoonlijk verhaal aan vooraf ;) was niet perse om af te vallen al was het wel fijn om die cijfers naar beneden te zien storten. Niet de keuze van mij maar de druk van buitenaf :) Daarna compleet omgeslagen naar 'wat maakt het toch allemaal uit, dan ben ik toch vet en lelijk' tot ik wil gewoon gezonder worden en wat kilo's afvallen want ik ben gewoon te dik.
Maar wel op een gezonde manier :) Maar dan baal ik nog wel als ik hele week gezond eet maar wel 100 gram aankom ik een week :( en hele tijd aan het schommelen ben.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:09

Doe ik nu ook zeker niet meer hoor ;) ik was toen een jaar of 13 a 14, heel erg onzeker, ik was wat steviger en had dus meer ronding dan mijn tengere klasgenootjes en ik werd gepest omdat ik 'te dik' was. Ik woog toen 65 kilo bij een lengte van 1.68 meter. Helaas geloofde ik de pesters op den duur en wilde koste wat het kost afvallen, zo snel mogelijk om maar van het gepest af te zijn.

En toen ik 13 kilo minder woog, werd ik nog steeds gepest. Dit keer omdat ik lelijk was volgens mijn klasgenoten.

Gelukkig komt verstand met de jaren, en trek ik me er nu niet zoveel meer van aan als iemand me dik of lelijk noemt. Gebeurt gelukkig ook nog maar zelden

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:18

ik heb zelf ook een prikkelbare darm + glutenintollerantie sinds ik geen gluten meer eet kan ik al zoveel meer verdragen! kreeg eerst altijd buikpijn van zuivel en nu gaat het echt goed omdat mijn darmwand gewoon stuk was. Ik was moe, vaak ziek, altijd buikpijn, een ontlasting die niet helemaal klopte.

Voel me nu top! Bijna geen buikpijn meer, zelfs als ik perongelijk wel gluten binnen krijg kan ik het al een beetje verdragen. Ik eet zelf wel havermout namelijk, is officieel wel glutenvrij maar zitten vaak sporen van gluten in, kon dit nooit verdragen en nu gaat het er zo in :D

Vezels zijn heel belangrijk om binnen te krijgen, ze houden namelijk vocht vast waardoor je een betere ontlasting krijgt, een verzadiger gevoel ( dus minder snaai trek) en stimuleren de darmwerking! Dus veel fruit, groenten, peulvruchten, noten enz eten!

Heb al 3 cijfers van mijn toestsweek terug ben super blij ermee!
Net lekker een gezonde appelcake met havermout gemaakt en in de oven gezet daar ga ik straks lekker een stukje van op eten <3

Ik merk echt dat ik me beter en fitter voel ook begint mn lichaam strakker te worden, moet wel iets meer cardio gaan doen ( komt goed uit ben aan het trainen voor de 6km van texelse halve marathon en voor de 8 km van de amsterdamse marathon) dus probeer per week 3 a 4 keer hard te lopen, voor de rest veel krachttraining in de sportschool en soms thuis nog wat oefeningen van blogilates en een andere youtube kanaal ( ben de naam even kwijt)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:48

Heb je daar een recept van? Van die appelcake?
Klinkt erg lekker!

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:55

http://fitgirlcode.nl/gezonde-appelcake/

Ik maak hem van 150 g havermout meel ( laat de speltmeel zitten) en doe er geen bakpoeder bij.

Vandaag heb ik het dubbele gedaan van het recept zodat ik een iets hogere cake heb.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:05

Klinkt lekker die appelcake :9

Net even op de crosstrainer gestaan (20 minuten ). Eerste vijf minuten weer zo'n zwaar gevoel in mn spieren, maar dat was even later gelukkig weg :)

Bij t paard ook genoeg beweging gehad. Eerst stal en paddock uitgemest. Daarna de paddock geharkt zodat al het geplette hooi er van tussen kwam.
Daarna nog een uurtje een actieve buitenrit gemaakt. Zijn de gemiddelde snelheid aan het verhogen. Zitten nu op zo'n 8 km/h :D

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:08

sunnybellami schreef:
http://fitgirlcode.nl/gezonde-appelcake/

Ik maak hem van 150 g havermout meel ( laat de speltmeel zitten) en doe er geen bakpoeder bij.

Vandaag heb ik het dubbele gedaan van het recept zodat ik een iets hogere cake heb.

Dit ziet er lekker uit! :) :)
Hoeveel kcal zou een plak hebben ?
Hebben nog meer mensen van die goede en lekkere tips?

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:09

ik ga het wel eventjes uitrekenen :)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:16

Heb alles bij elkaar opgeteld, als je het beslag dubbel maakt en er ongeveer 12 plakjes van maakt is het 154 kcal per plak.
Dit is het dubbele van het recept dus als je enkel het recept neem heb je ongeveer 77kcal per plak.
( dit is met alleen havermout meel en geen bakpoeder)

Het enkele recept.
150 gram havermoutmeel
1 rijpe banaan
1 theelepel honing
3 eieren
1 gesneden appel

25 min op 180 graden in de oven.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:37

sunnybellami schreef:
Heb alles bij elkaar opgeteld, als je het beslag dubbel maakt en er ongeveer 12 plakjes van maakt is het 154 kcal per plak.
Dit is het dubbele van het recept dus als je enkel het recept neem heb je ongeveer 77kcal per plak.
( dit is met alleen havermout meel en geen bakpoeder)

Het enkele recept.
150 gram havermoutmeel
1 rijpe banaan
1 theelepel honing
3 eieren
1 gesneden appel

25 min op 180 graden in de oven.

Super Dit ga ik morgen maken !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:25

Mijn lijstje van vandaag, eindelijk weer een beetje netjes gegeten :D
O: 40 gr brinta met 300 ml halfvolle melk
T: 225 gram verse aardbeien
L: 450 gr skyr framboos cranberry
A: ong. 200 gr zalm (geschat), 200 gr snijbonen
B: hele dag werken, dus vrij veel lopen. Als ik het kan redden met de deadline van mijn schoolwerk zo nog even een uurtje sportschool

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:33

Mijn lijstje :

O = joghurt met bosbessen frambozen en kellogs
T = komkommer schaaltje
L = carpaccio met ruccola
A = 2x meergranenbol met spread gemaakt van tonijn avocado en knoflook

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:39

Mijn totaal niet gezonde lijstje vandaag :(
O:/
L: meergranen wrap met zuivelspread + broodje kipfilet
A: pizza salami
1400 kcal

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:41

Ik ben in de zevende hemel denk ik. Kom net dit recept tegen voor Skinny Raspberry Cheesecake bars, en wat ziet dat er geweldig uit <3:

http://amyshealthybaking.com/blog/2015/ ... cake-bars/
Afbeelding

Deze ga ik morgen maken denk ik. Honey Graham Crackers hebben we niet in NL dus daar gebruik ik van die digestive koeken voor.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:55

Maanlicht schreef:
Ik ben in de zevende hemel denk ik. Kom net dit recept tegen voor Skinny Raspberry Cheesecake bars, en wat ziet dat er geweldig uit <3:

[ [url=m/hLeo0A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze ga ik morgen maken denk ik. Honey Graham Crackers hebben we niet in NL dus daar gebruik ik van die digestive koeken voor.

Omg, ik ben verliefd denk ik! Ga ik zeker een keer maken

Moet ik alleen ff kijken wat cornstarch (?) is en wat granulated sugar inhoud :')

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:10

het is echt heerlijk <3
Heb al een plakje teveel gehad oops.

Zal het lijstje van vandaag even neerzetten:
O- Smoothie van 1 banaan, frambozen en bosbessen. Handje noten.
L- 250 g kwark
T- 2 plakken van mn appelcake
A- bloemkoolschotel ( zonder bloemkoolschotel mix alleen ei gebruikt, was ik vergeten te kopen haha oeps)
T- plakje appelcake en een paar crackers met filet american

Ga de voice kijken dus wil wel iets te knabbelen hebben vandaag, neem eigenlijk nooit iets in de avond.

Morgen avond ik ga uit met mijn vriendinnen, hoop dat ik me een beetje kan inhouden. ben heel de middag niet thuis dus dat scheelt omdat ik onderweg niks kan kopen dus neem zelf iets gezonds mee. Hoop dat ik niet te laat thuis ben dan kan ik nog een rondje hardlopen.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:17

Waauuww ziet er super uit maanlicht ! Laat je even weten hoe het gegaan us en met welke ingrediënten? :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:25

Ik ga ook the voice kijken. Maar ik hou het (hopelijk ) bij een smoothie. Morgen mag ik van mezelf een van mn repen van jamin :+

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:34

Ik ga proberen het op 1 plakje appelcake te houden en 1 cracker filet american.
Slaap zelf beter met een totaal lege maag en dan lekker morgen ochtend ontbijten <3

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:50

Ik slaap ook beter met een lege maag :j liever een stevig ontbijt

De twee eieren vanochtend vulden echt goed. Ga vaker ontbijten met ei denk ik :j heb gisteren even opgezocht of het kwaad kan om veel ei te eten. Maar blijkt dat je iedere dag een ei kunt eten, dus 7 per week, zonder dat he er last van krijgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:07

Ik kan niet slapen als ik echt honger heb, maar ook niet als ik echt vol zit. Probeer dus op tijd te dineren en dan eet ik rond 10 uur vaak nog wat fruit of iets in die trant. Paar druifjes kunnen echt wonderen doen :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:10

Dragan2008 schreef:
Maanlicht schreef:

[ [url=m/hLeo0A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omg, ik ben verliefd denk ik! Ga ik zeker een keer maken

Moet ik alleen ff kijken wat cornstarch (?) is en wat granulated sugar inhoud :')

Cornstarch is maizena en granulated sugar is kristal suiker (:

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:12

Dankjee :D

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:28

Lekker receptje, ziet er heel lekker uit!
Mijn lijstje niet bijgehouden, wezen skiën in Bottrop met onbeperkt eten dus heb gegeten waar ik zin in had, mede door mn ziek zijn gisteren. Nog niet helemaal in orde en heb dus voor zo ver t kan netjes gehouden :j

Morgen weer een dag! Hopelijk volgende week weer de weegschaal in de 72 *\o/*

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:14

Ik ben morgen al 3 weken ziek..... Nu ein-de-lijk een kuur gekregen. Blijkt toch bacterieel te zijn ipv een virus! Voordeel is dat ik veel water en thee drink!! Genoeg drinken schiet er weleens bij in bij mij.