[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:26

Ik kan idd ook 1,2 en met een beetje moeite 1,6mm in m'n oorbelgaatjes steken.
1,6mm vinden ze alleen niet zo leuk, dus ik ga er binnenkort 1,2mm insteken en dan veel masseren enzo voordat de 1,6mm erin gaan en daarna de 2mm.
Wil op eindmaat 5mm denk ik, daar kun je al mooie plugjes etc voor vinden en is mooi subtiel. :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:32

1,6 zal bij mij ook wel lukken denk ik. Zeker bij mn voorste.
Van de week wilde ik er een oorbel in doen, maar kreeg m niet vast. Zat er dus al 1 in, lekker slim _O- _O- _O-

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:41

BiBiQ schreef:
Ook in je oorlel zou ik gewoon piercen en niet schieten. Word tegenwoordig echt afgeraden omdat je het weefsel opzij drukt waar er eigenlijk geen ruimte over is. En met piercen haal je het weefsel teveel weg en dan is er dus plaats voor een piercing of oorbel.

Mijn ene oor blijft altijd zeurderig terwijl dat bij m'n piercings dus echt volledig is genezen en nooit zo zeurt.

Valt bij een lel reuze mee, alleen bij kraakbeen is het echt af te raden. Al mijn gaatjes in mijn lellen zijn geschoten (door mijn vader en in de winkel) en van geen enkele last gehad. Het gaat om een veel kleinere 'staaf' dan een piercing.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 01:01

ohh jongens.. mijn achtetkantje (rubberen dopje, want die van de juwelier doen zeer met afhalen) xit waarschijnlijk in mn oor gaatje.. alles bloed en is ongelovelijk gevoellig.. heb mn oorbel ee voor de helft uit, maar nu zit er geen beweging meer in. mijn pijngrens is aardig hoog, maar als ik naar de dokter moet komt hij er niet aan zonder dat er een verdoving in zit! manmanman.. alsof mn oor er afgescheurd word.. is net gebeurd en ik en mn pa hebben met schone latex handschoenen een hoop doekjes, en een hoop gedoe het geprobeerd los te krijgen.. hebben het voor vandaag opgegeven, maar nu zit ik dus met een pijnlijk oor, en een halfuitstekende oorbel waar met geen mogelijkheid beweging in te krijgen is.

hebben jullie alsjeblieft tips of ideen hoe ik hem er uit krijg? en in 1 keer er uit trekken ga ik niet doen, straks scheurt mijn hele oor uit!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 01:02

gaat om het middelste gaatje, wat er nu redelijk goed uit ziet doordat het is schoongemaakt, en heb er spul (geen sterilon) van de juwelier op gedaan.. Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 01:37

Proberen te draaien?? Met wat spul wat je van de juwelier hebt?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 09:22

Ik heb dat ook gehad met een helix piercing. Alleen zat bij mij het hele steentje in het gaatje. Ik ben toen naar de weekendarts geweest die heeft het verdoofd en geprobeerd eruit te duwen en draaien, maar dat lukte niet en deed veel pijn. Verdoven daar is schijnbaar lastig. Uiteindelijk naar huis gestuurd en ik moest het zelf maar blijven proberen, dat vond ik ook prettiger dan iemand anders die er aan kwam. Of hij aan de voor of achterkant eruit kwam maakte ook niet meer uit. Uiteindelijk is het gelukt! Toen heb ik nog een antibioticakuur moeten slikken. Geen pretje.. Blijven proberen en de huisarts is ook geen gek idee dus. Sterkte!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:52

Sem_ schreef:
Ik heb dat ook gehad met een helix piercing. Alleen zat bij mij het hele steentje in het gaatje. Ik ben toen naar de weekendarts geweest die heeft het verdoofd en geprobeerd eruit te duwen en draaien, maar dat lukte niet en deed veel pijn. Verdoven daar is schijnbaar lastig. Uiteindelijk naar huis gestuurd en ik moest het zelf maar blijven proberen, dat vond ik ook prettiger dan iemand anders die er aan kwam. Of hij aan de voor of achterkant eruit kwam maakte ook niet meer uit. Uiteindelijk is het gelukt! Toen heb ik nog een antibioticakuur moeten slikken. Geen pretje.. Blijven proberen en de huisarts is ook geen gek idee dus. Sterkte!

ach jeetje.. ik krijg er met geen mogenlijkheid beweging in.. mn pijngrens is hoog, maar de arts mag er niet aankomen voor er een verdoving in zit... mijn god, het doet verschrikkelijk veel zeer op t moment, en mn haar blijft er aan hangen

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:55

Kan je het dopje nog wel zien??

Ik zou proberen om het met een tangetje door te knippen. Sowieso even lang douchen/weken, dan is je huid soepeler

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:59

Skessa_ schreef:
Kan je het dopje nog wel zien??

Ik zou proberen om het met een tangetje door te knippen. Sowieso even lang douchen/weken, dan is je huid soepeler

nee dopje zit er helemaal in waarschijnlijk.. kan hem niet meer zien, maar de oorbel zelf zit helemaal vast. ik ga inderdaad vanavond goed weken en dan nog een poging doen.. heb hem er inmiddels zo ver uit dat aan de achterkant niks meer zichtbaar is ban de oorbel, dus hij moet er nog een klein stukje uit. maar als inderdaad het rubbertje er bij in zit heb ik een probleem.. want die moet er dan ook nog uit

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:43

Vervelend joh! Al met n pincet geprobeerd?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:52

Wat je kunt proberen, is het een tangetje het knopje eraf knippen en 'm dan via de achterkant eruit drukken. Hoop ik alleen dat het niet een heel duur sierraad was.

Ik heb vroeger weleens zo'n kettinkje gehad, die ging in een gaatje in je oorlel en dan met zo'n clipje op de plek van een helix. Dat hele ding was er toen ingegroeid, ontsteken en alles en ik heb mijn vader 'm toen met een tang eruit laten halen. Deed echt MEGA veel pijn, maar zodra die eruit was, was het al een hele opluchting!

Succes en sterkte!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:54

Yv_ schreef:
Wat je kunt proberen, is het een tangetje het knopje eraf knippen en 'm dan via de achterkant eruit drukken. Hoop ik alleen dat het niet een heel duur sierraad was.

Ik heb vroeger weleens zo'n kettinkje gehad, die ging in een gaatje in je oorlel en dan met zo'n clipje op de plek van een helix. Dat hele ding was er toen ingegroeid, ontsteken en alles en ik heb mijn vader 'm toen met een tang eruit laten halen. Deed echt MEGA veel pijn, maar zodra die eruit was, was het al een hele opluchting!

Succes en sterkte!

oei... ik heb gister al veel pijn gehad en hij zit er nogsteeds in.. ik word nu wel bang :=

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:56

Andere optie is om je lichaam het werk te laten doen, als het goed is, zorgt de ontsteking ervoor dat het vreemde object er vanzelf uitgeduwd wordt. Maar.... Dat is niet met een dagje gebeurd, dus zou het niet aanraden :n.

Bah, wat een narigheid :(:)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:06

Als je het knopje eraf knipt, dan zit je met een dopje en een staafje in je oor...
Het lijkt mij handiger om het zo te laten zitten, dan onder de douche met lauwwater spoelen en daarna met (bio)-oil insmeren, zodat je kunt proberen het te draaien. Lukt het niet, dan alsnog naar de HA of HA-post.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:04

ik krijg nu echt zenuwen... ik loop al de hele dag met een pijnlijk oor.. zometeen als ik thuis ben nog maar eens een poging wagen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 01:41

Ik zou toch richting de HA gaan morgen, dit kan een hels karwei zijn
Sterkte!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:53

Corelli schreef:
Ik zou toch richting de HA gaan morgen, dit kan een hels karwei zijn
Sterkte!

het probleem is dat ik nu mn pa dr aan getrokken heeft en alles, dat ik nu gewoon bang ben om naar de HA te gaan := mn oorbel is er al een stukje verder uit na het weken in bad.. maar verder nogsteeds muur vast.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:56

En ik denk dat je HA het er sneller uit heeft dan je pa :=

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 12:01

Hier ook gehad met oordopjes, in een nacht hele achterkantje ingegroeid, waarschijnlijk zat deze al twee dagen net even te strak. HA heeft het er uit gesneden, duwen lukte niet meer.
Ik heb ze toen laten dichtgroeien en later opnieuw laten schieten ;)
Schieten is erg lang geleden ik was jong, nu zal ik dat dus ook niet zomaar meer laten doen.

Echt even naar de HA zeker als het goed is gaan ontsteken heb je toch even een AB kuurtje nodig.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 12:13

karlli schreef:
Hier ook gehad met oordopjes, in een nacht hele achterkantje ingegroeid, waarschijnlijk zat deze al twee dagen net even te strak. HA heeft het er uit gesneden, duwen lukte niet meer.
Ik heb ze toen laten dichtgroeien en later opnieuw laten schieten ;)
Schieten is erg lang geleden ik was jong, nu zal ik dat dus ook niet zomaar meer laten doen.

Echt even naar de HA zeker als het goed is gaan ontsteken heb je toch even een AB kuurtje nodig.

ging dat snijden onder verdoving?

ik denk dat ik maandag toch maar naar de HA ga dan..

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 12:17

Ja, ging onder verdoving, maar zou toch naar de dienstdoende arts voor weekend vragen, lijkt mij niet prettig om nog twee dagen te wachten eigenlijk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 12:19

Even de huisartsenpost bellen hoor hiermee. En als de arts iets wil doen aangeven dat t teveel pijn doet om zonder verdoving eraan te pielen. Als de boel gaat ontsteken ben je verder van huis en is t ook lastiger te verdoven

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:41

de boel is al ontstoken, t doet gelukkig nu geen pijn als ik er afblijf.. zodra ik er aan ga pielen doet het zeer.. het gekke is, ik kan de oorbel gewoon draaien zonder problemen, maar trekken of duwen lukt met geen mogenlijkheid.. het weekend naar de arts word hem denk ik niet.. zit met een lastige thuissituatie op het moment, dus eigenlijk baal ik er ook ontzettend van dat dit gedoe er nog bij komt ook..

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 16:44

Afbeelding

om even een beeld te geven van hoe het er nu naar uit ziet, het gaat om het middelste gaatje.