30 day ab challenge

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:18

Winged schreef:
Sannnn schreef:
Mijn heup knakt alleen continu bij die leg raises.. :( Zo irritant, elke keer op bepaald punt gaat ie knak en dan is het weer goed. Altijd op mijn opleiding geleerd als t knakt is t niet erg als t maar niet pijn doet, dus we gaan rustig door. :D

Heb je je handen wel onder je kont liggen? Dan ondersteun je je heupen namelijk net iets meer.

Ik probeer dat wel (heb ook "de knak"), maar dan liggen mijn handen zo vervelend. Vingers afgekneld, bot tegen bot, dat soort dingetjes. Is er nog een bepaalde manier waarop je je handen kunt leggen daarvoor, of word het gewoon leven met de knak? Ik leg als ik een poging doe mijn handen met de palm naar beneden zo ver mogelijk richting mijn rug.

ais

Re: 30 day ab challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:25

Ik had eergisteren geen tijd voor de challenge, daarom wilde ik gister die dag inhalen, kwam ik er achter dat het een rustdag was die ik 'overgeslagen' had, mooie meevaller!
Heb gister de oefeningen verdeeld over setjes, 15 sit-ups, 15 chrunches, 15 legraises dat nogmaals en toen nog 15 sit-ups. Was fijner dan gewoon eerst de ene afwerken en dan de andere pas.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:37

mirriezz schreef:
Winged schreef:
[quote="Sannnn"
Mijn heup knakt alleen continu bij die leg raises.. :( Zo irritant, elke keer op bepaald punt gaat ie knak en dan is het weer goed. Altijd op mijn opleiding geleerd als t knakt is t niet erg als t maar niet pijn doet, dus we gaan rustig door. :D

Heb je je handen wel onder je kont liggen? Dan ondersteun je je heupen namelijk net iets meer.

Ik probeer dat wel (heb ook "de knak"), maar dan liggen mijn handen zo vervelend. Vingers afgekneld, bot tegen bot, dat soort dingetjes. Is er nog een bepaalde manier waarop je je handen kunt leggen daarvoor, of word het gewoon leven met de knak? Ik leg als ik een poging doe mijn handen met de palm naar beneden zo ver mogelijk richting mijn rug.[/quote]

En een dun kussentje eronder? Ipv je handen.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:17

Ik doe het ook op een yogamatje, dan liggen je heupbotten en stuitje niet zo op de harde grond, vind ik ook fijner dan m'n handen eronder :)

Ik verdeel ook alles in setjes ipv. achter elkaar, is net wat lekkerder voor de spieren. Vandaag dag 7!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:02

Inmiddels bezig met de ab challenge, de plank challenge en de back challenge :D
Vooral de sit ups en de plank vind ik zwaar.

Bij de plank verzuren mijn armen ook heel erg en gaan mijn handen tintelen. Meer mensen last van?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 22:58

Ja heb ik ook :P je test je spieren natuurlijk ook wel heel erg dan. Probeer je ellebogen goed recht onder je schouders te zetten :) scheelt ook misschien iets met doorbloeding ofzo :P

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:33

hallo allen,

Ik heb even een vraagje, ik ben nu bijna klaar met de 30 days.. Nu weet ik niet zogoed wat ik daarna moet gaan doen, de hoeveelheden van de laatste dag dagelijks herhalen... zag ook dat er een 30 day ab challenge pro is, daar betaal je 0,89 voor... hmm twijfel twijfel.

Het gaat mij echt alleen om de buikspieren (2 zwangerschappen in anderhalf jaar tijd doet niet veel goeds! ha ha) ik loop daarnaast 2x per week hard.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:37

Misschien elke keer 5 bu doen of meer wat je zelf wilt. Ik benmet andere challenges begonnnen. Dat kan je ook doen :)

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:49

5 bu?? Wat bedoel je daar precies mee..
Denk dat ik dan toch voor die pro ga, alleen daar begin je ws wel weer met een laag aantal van alles..

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:53

5 by, sorry ik zit op me mobiel :')

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:38

19LindA83 schreef:
hallo allen,

Ik heb even een vraagje, ik ben nu bijna klaar met de 30 days.. Nu weet ik niet zogoed wat ik daarna moet gaan doen, de hoeveelheden van de laatste dag dagelijks herhalen... zag ook dat er een 30 day ab challenge pro is, daar betaal je 0,89 voor... hmm twijfel twijfel.

Het gaat mij echt alleen om de buikspieren (2 zwangerschappen in anderhalf jaar tijd doet niet veel goeds! ha ha) ik loop daarnaast 2x per week hard.

Ik kom even binnenvallen. Maar grappig dat je dit vraagt. Ik had t er namelijk gister nog over met een fittness instructeur. Die challenges zijn leuk, maar zodra je stopt verdwijnt het resultaat al snel als sneeuw voor de zon. Het heeft geen blijvend resultaat.
Een veel beter idee is de challenge 2a3 x in de week te doen. Het zit m namelijk wel degelijk in de kunst van het uitdagen van je spieren. Maar niet elke dag. Ook je buikspieren hebben herstel nodig. Bovendien drijf je jezelf tot het uiterste met die 30 dagen en dan ben je gevoelsmatig "klaar."
Wil je dit voorkomen doe dan consequent 3 x in de week buikspieren en luister naar je lichaam. Heb je geen spierpijn meer, doe er 10 extra. Of doe een andere oefening zoals schuine buikspieren, of dead lifts. Alleen op die manier krijg en houd je mooie buikspieren. In combinatie met een goed voedingspatroon natuurlijk.
zelfde geld voor de squat challenge en welke challenges ook maar. Hopelijk heb je er wat aan :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:58

Dat resultaat merkte ik ook! Ben door mijn examens een week gestopt met die challenge en alles hangt weer! Wordt er een beetje moedeloos van.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:55

Dus eigenlijk is het best goed dat ik maar tot zo'n 4 dagen per week kom en dus elke keer weer terug zak naar dag 5? :+

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:15

In principe is dat idd helemaal zo slecht niet mirriezz ;) Zolang je je spieren maar wel aan het werk blijft zetten. Heb jij spierpijn (spierpijn hoeft geen vreselijke pijn in te houden) heb je het dus goed gedaan. Merk jij niet meer dat je getraind heb zal je er een schepje bovenop moeten doen. En dat hoeft helemaal niet met een challenge te zijn waar menig mens in niet zo'n goeie conditie het enorm moeilijk mee heeft.
Buiten dat je nog moet uitkijken ook. 9 van de 10 mensen in onderconditie doet de oefeningen verkeerd. Als je binnen een maand ineens 128 sit ups wil kunnen ga je veel te veel je rug gebruiken, waardoor je rugklachten krijgt.
vergeet niet dat je buikspieren kunt trainen wat je wilt, plaatselijk afvallen bestaat niet. Wil je zichtbare spieren, zul je dus een gezond voedingspatroon moeten hebben. Uiteraard zal ook bij de wat meer gezette mensen wel resultaat te zien zijn, maar verwacht geen wasbordje in 30 dagen :) Buikspieren zijn nou eenmaal niet zichtbaar met een laagje buikvet erover.

Goed, tot zover mijn bemoeienis met jullie goede voornemens :+

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:30

Yeey! Wiehoe! Ik hoop na deze week door te kunnen stromen naar dag 9 t/m 12, dus weer een stapje verder.

Ik hoef mijn buikvet niet kwijt, al zit er natuurlijk wel wat, dus wie weet verdwijnt er wat. Mijn doel van de abb-challenge is het creëren van buikspieren. Nu heb ik er namelijk geen, dus alles wat erbij komt, is prettig :)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:36

Uiteraard kunje dmv krachttraining je lichaam ''shapen''. :) Maar daarvoor dien je wel eerst in een goed vetpercentage te zitten. Je uitgangspunt en doel lijkt me dus niks mis mee! :) Alles op je eigen tempo en maak je eigen ''challenges''. afwisseling en uitdaging. Succes!

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:22

PenP2014:

In die 30 dagen challenges zitten wel rustdagen hoor! En de rest van de tips die je geeft die weet ik allemaal ook.
2x in de week loop ik 10km hard, verder gezond voedings patroon, alleen dat afterzwangerschapsbuikje had wat extra aandacht nodig!
Dus ik blijf straks zeker doorgaan met de buikspieren onderhouden!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:45

19LindA83 schreef:
PenP2014:

In die 30 dagen challenges zitten wel rustdagen hoor! En de rest van de tips die je geeft die weet ik allemaal ook.
2x in de week loop ik 10km hard, verder gezond voedings patroon, alleen dat afterzwangerschapsbuikje had wat extra aandacht nodig!
Dus ik blijf straks zeker doorgaan met de buikspieren onderhouden!

Als het voor jou als ervaren sporter prima te doen is die challenge is het prima toch :)
Er zitten idd rustdagen in maar imo niet genoeg voor een onervaren sporter.
Probeer alleen maar aan te geven dat het geen blijvend resultaat heeft. Daarvoor zul je zolang als je zichtbare spieren wilt moeten blijven trainen. Prima dat je dat allemaal al weet, wellicht hebben anderen er wat aan. Je kunt beter haalbare doelen stellen voor jezelf dan gaan overtrainen en uiteindelijk met een kapotte rug zitten. Stukje voorlichting in het algemeen dus. Niet persé naar jou :)

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:29

Ok! Ik reageerde alleen puur omdat je bij je eerste post een stuk van mij gequoted had!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:57

@ linda, ik ben dus zo'n sporter die begon met 0,0 buikspieren. Daardoor was ik best teleurgesteld dat ik (ondanks de rustdag op dag 4) al compleet kapot was op dag 5 en echt mijn situps niet meer rond kreeg. Vandaag heb ik alweer dag 6 gedaan, de 2de keer denk ik. Voor mij is de challenge echt veel teveel.

Nu pak ik lekker elke keer de drie dagen tussen een rustdag en probeer die in een keer of 3 helemaal te kunnen doen. Elke dag dus wel een beetje en dag 4 een rustdag en dan proberen de tweede keer bijna alles en de 3de keer echt alles te doen. Voor mij is dit echt wel de max, helaas. Maar goed, ik heb nu al wel een beetje buikspiertjes, in plaats van helemaal niks!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 10:00

Ik weet niet of ik er overheen heb gelezen maar hoe doe je de oefeningen? Voeten ergens onder haken, alles in 1 x of in setjes etc

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:03

Wilke93 schreef:
Ik weet niet of ik er overheen heb gelezen maar hoe doe je de oefeningen? Voeten ergens onder haken, alles in 1 x of in setjes etc

Er staat vanalles. Er zijn op youtube wel instructievideo's te vinden van hoe je correct situp, crunches, leg raises en de plank doet.
Ik haak mijn voeten met situps wel ergens onder, maar pas op dat je dan niet puur aan je benen en rug gaat trekken. Het is een hulpje, maar alle kracht hoort nog steeds uit je buikspieren te komen. Ga je steunen op je benen en rug heeft het geen effect én kun je last van je rug krijgen...

Ik doe zelf setjes van ongeveer 10. Zeker als je wat meer gaat doen is in 1x vaak niet fijn. Later kun je je setjes evt wel groter maken, naar 20 ofzo. (moet ik 25 doe ik ook wel 1x 13 en 1x 12 enzo)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 10:08

Ik weet hoe je ze moet doen haha :P was meer een vraag naar jou toe hoe jij ze doet, omdat je t heel erg zwaar vind.
Maar zo te horen weet je hoe je t moet doen :) gewoon rustig blijven opbouwen en dan lukt t vanzelf. Ik kon er eerst ook geen 10 achter elkaar en op t einde deed ik er met gemak 30 achter elkaar. Komt vanzelf :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 10:09

En vooral niet opgeven, dan moet je weer vooraan beginnen :') irritant haha

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:32

Wilke93 schreef:
En vooral niet opgeven, dan moet je weer vooraan beginnen :') irritant haha

Daarom houd ik op dit moment vast op dag 5-8, want verder kan ik ook nog niet en geef ik weer op. Vanmorgen was dag 6 net goed te doen, dus ik hoop morgen dag 7 ook goed door te komen en dan een stap naar 9-12 te kunnen maken... zucht, geduld ben ik zoo slecht in