Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:22

Maar dan heb jij toch ook ver van de realiteit als je wetenschappelijke onderzoeken naast zich neer legt. Denk dat je zelf aardig in een bubbel leeft.

Ik zeg ook niet dat je die naast u neer moet leggen maar mijn vraag was waarom die verhalen wel onpartijdig en geloofwaardig zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:29

Ik leg die wetenschappelijke onderzoeken helemaal niet naast mij neer.
Alleen ik beperk me niet alleen tot de wetenschappelijke artikelen die de vaxxers goed uitkomen :)

Waarom zijn de vele verhalen van mensen die ellende van de vaccins hebben gezien niet geloofwaardig, maar de verhalen van mensen dat ze niemand kennen met vaccin-schade wel?

Ik ken ook niemand met een pinda-allergie, jij wel?
Ik kan een kom pinda's leeg eten zonder problemen, en iedereen die ik ken ook.

Is het dan overdreven kletskoek als een ander zegt dat hij heeft gezien hoe anderen wel in shock raken van een vezeltje pindakaas dat op iemands handen achtergebleven is na het eten van een boterham?
Laatst bijgewerkt door pmarena op 11-02-19 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:30

pmarena schreef:
Eliine schreef:
Als dat een serieuze vergelijking is Pmarena dan heb je wel wat basisstappen anatomie en opname van (voedings)stoffen gemist hoor 8)7

:? Wie beweren er nu altijd dat "die stoffen in de vaccinaties echt geen kwaad kunnen hoor" want in een peer (of whatever) zitten er veel meer en die kunnen toch ook geen kwaad. En dan ga je mij op de vingers tikken dat ik degene ben die rare dingen vergelijkt? :')

Tja en voor de rest... als de verhalen uit de praktijk (!!) van over de hele wereld er niet toe doen...en alleen maar je eigen cirkeltje volgens jullie een betere weergave is van de werkelijkheid, dan ben je zo ver weg van de realiteit en zo teruggetrokken in je eigen bubbel dat er weinig meer aan te doen is denk ik :(:)

Maar we gaan het wel zien hoe het hele gebeuren zich verder ontwikkeld. Voor de volgende 100 rondjes zemelen over dezelfde dingen verwijs ik nogmaals naar de volgende link waar het meeste wel behandeld wordt. Als je zelf dat filmpje even aanzet of even terugleest in het topic kom je vanzelf voor de zoveelste keer wel weer de antwoorden tegen die van toepassing zijn, dat scheelt mij een hele berg tijd die ik heel veel beter en dankbaarder kan gebruiken :=

[ Video ]

Maar je gaat geen f*cking peer prakken en in je lijf spuiten. Tenzij je aan een nieuwe vorm van biohacking wil gaan doen net zoals die gozer die de bijbel in z'n arm spoot. Sorry maar het is inderdaad een beetje een hele stomme vergelijking. :')

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:31

Wie beweren er nu altijd dat "die stoffen in de vaccinaties echt geen kwaad kunnen hoor" want in een peer (of whatever) zitten er veel meer en die kunnen toch ook geen kwaad. En dan ga je mij op de vingers tikken dat ik degene ben die rare dingen vergelijkt?  

Oh wacht even je snapt het echt niet. Nogal wiedes dat je lichaam gaat stuiteren als je een tomaat kant en klaar injecteert. Dat heeft alles te maken met grootte van deeltjes, dosis en osmolariteit.
Daarom moet een virus ook behandeld worden hetzelfde als dat je die tomaat zou moeten behandelen.
Het is anders letterlijk appels met peren vergelijken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:37

pmarena schreef:
Alleen ik beperk me niet alleen tot de wetenschappelijke artikelen die de vaxxers goed uitkomen :)

Waarom zijn de vele verhalen van mensen die ellende van de vaccins hebben gezien niet geloofwaardig, maar de verhalen van mensen dat ze niemand kennen met vaccin-schade wel?

Is het dan overdreven kletskoek als een ander zegt dat hij heeft gezien hoe anderen wel in shock raken van een vezeltje pindakaas dat op iemands handen achtergebleven is na het eten van een boterham?

Ik moet eerlijk toegeven dat jij de winnares zijt in het omdraaien van woorden en het superieur zijn.

Al die verhalen komen toch ook goed uit voor u he.
En wie zegt dat iemand zich beperkt tot wetenschappelijk bewijs omdat ze vaccineerd?

Ik lees die verhalen ook en klasses die en ik vaccineerd
Terwijl andere het omgekeerde doen.
Het is niet omdat je niet vaccineerd, dat je het alleenrecht hebt op kritisch zijn.
Ik ben ook kritisch, enkel verschillen onze onderwerpen waar we kritisch op zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:38

Resistance schreef:
pmarena schreef:

:? Wie beweren er nu altijd dat "die stoffen in de vaccinaties echt geen kwaad kunnen hoor" want in een peer (of whatever) zitten er veel meer en die kunnen toch ook geen kwaad. En dan ga je mij op de vingers tikken dat ik degene ben die rare dingen vergelijkt? :')

Tja en voor de rest... als de verhalen uit de praktijk (!!) van over de hele wereld er niet toe doen...en alleen maar je eigen cirkeltje volgens jullie een betere weergave is van de werkelijkheid, dan ben je zo ver weg van de realiteit en zo teruggetrokken in je eigen bubbel dat er weinig meer aan te doen is denk ik :(:)

Maar we gaan het wel zien hoe het hele gebeuren zich verder ontwikkeld. Voor de volgende 100 rondjes zemelen over dezelfde dingen verwijs ik nogmaals naar de volgende link waar het meeste wel behandeld wordt. Als je zelf dat filmpje even aanzet of even terugleest in het topic kom je vanzelf voor de zoveelste keer wel weer de antwoorden tegen die van toepassing zijn, dat scheelt mij een hele berg tijd die ik heel veel beter en dankbaarder kan gebruiken :=

[ Video ]

Maar je gaat geen f*cking peer prakken en in je lijf spuiten. Tenzij je aan een nieuwe vorm van biohacking wil gaan doen net zoals die gozer die de bijbel in z'n arm spoot. Sorry maar het is inderdaad een beetje een hele stomme vergelijking. :')

Maar je gaat wel f*cking meerdere ziekteverwekkers en chemische hulpstoffen in je lijf spuiten (die heel wat spannender zijn dan die peer waarvan je wèl beseft dat dat niet slim is om te injecteren) en dan denken dat dat vast wel het beste zou zijn als iedereen dat maar gaat doen bij piepjonge kindjes :')

De grap is nu dat je belachelijk gaat maken wat jullie zelf juist doen :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:42

Een peer inspuiten is gevaarlijker dan iets dat gemaakt en bewerkt is om in te spuiten.
Als je dat niet beseft, maak je je gewoon belachelijk. Dat is pas de grap.
Je geloofwaardigheid is echt onder nul hoor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:50

dromertje2 schreef:
pmarena schreef:

Ik moet eerlijk toegeven dat jij de winnares zijt in het omdraaien van woorden en het superieur zijn.

Al die verhalen komen toch ook goed uit voor u he.

:x Ik zou liever willen dat die verhalen er niet waren. Maar als je hier in het topic kijkt dan lijkt alsof ik 1 van de weinigen ben die zich hier zorgen om maakt. "Jullie" stappen er bijzonder makkelijk overheen en er wordt zelfs gesuggereerd dat de verhalen niet waar zijn :n

Citaat:
En wie zegt dat iemand zich beperkt tot wetenschappelijk bewijs omdat ze vaccineerd?

Dat vraag ik me ook af?

Citaat:
Ik lees die verhalen ook en klasses die en ik vaccineerd
Terwijl andere het omgekeerde doen.
Het is niet omdat je niet vaccineerd, dat je het alleenrecht hebt op kritisch zijn.
Ik ben ook kritisch, enkel verschillen onze onderwerpen waar we kritisch op zijn.

En dat is dikke prima wat mij betreft +:)+

Maar dat misselijke vijandige gedoe jegens kritische ouders die enorm veel redenen hebben om terughoudend te zijn....daar word ik niet goed van.

Citaat:
Een peer inspuiten is gevaarlijker dan iets dat gemaakt en bewerkt is om in te spuiten.

Dingen die gemaakt en bewerkt zijn om in te spuiten :D
Oef. Als je het in kan spuiten wil dat nog niet zeggen dat het geen rare dingen doet in je lichaam :)

"de stoffen in een peer zijn veilig om in te spuiten WANT als je een peer opeet dan gebeurt er ook niks"
Over dit soort uitspraken uit het Vaxxers-kamp hebben we het hè :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 11-02-19 18:53, in het totaal 2 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:51

Die ziekteverwekkers krijg je anders ook binnen, maar dan onverzwakt en levend.

En die chemische hulpstoffen zijn niet schadelijk, TENZIJ je ervoor allergisch bent, net zoals jouw pinda voorbeeld. Alleen zijn er niet zo gek veel mensen allergisch voor, maar je weet het niet van tevoren. Je houdt je kind ook niet bij pindakaas weg omdat hij mogelijk een allergische reactie kan krijgen.

Die chemische hulpstoffen zijn ook te vinden in bv tomaten en peren, dat is wat er bedoeld wordt. Niet dat je die zomaar in moet gaan spuiten :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:55

Ik snap heel goed wat ermee bedoeld wordt, en vindt het appels met peren vergelijken.
Die vaxxers uitspraak / vergelijking komt neer op: "omdat het in een peer die je opeet geen kwaad doet, doet het geïnjecteerd ook geen kwaad"

En jullie hebben zelf met je reacties aangegeven hoe idioot die gedachtegang is, dus bedankt.
We zijn het er allemaal over eens hoe belachelijk die uitspraak is :P

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:56

Ik vind anders dat anti vaccers ook een vrij misselijkmakende en superieure houding hebben.

Wat maakt dat ik geen kritische ouder ben? Omdat ik vaccineer?
Overal zet je " kritisch voor als je spreekt over mensen die niet vaccineren, dat is een superieure houding die je aanneemt. Precies alsof mensen die vaccineren niet kritisch zijn, denk dat ze juist daarom vaccineren.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 11-02-19 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:58

verootjoo schreef:
Die ziekteverwekkers krijg je anders ook binnen, maar dan onverzwakt en levend.

Niet ín je spier he. Maar via je luchtwegen, over het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:02

dromertje2 schreef:
Als je dat niet beseft, maak je je gewoon belachelijk. Dat is pas de grap.
Je geloofwaardigheid is echt onder nul hoor.

Dit dus.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:13

pmarena schreef:
Ik zou liever willen dat die verhalen er niet waren. Maar als je hier in het topic kijkt dan lijkt alsof ik 1 van de weinigen ben die zich hier zorgen om maakt. "Jullie" stappen er bijzonder makkelijk overheen en er wordt zelfs gesuggereerd dat de verhalen niet waar zijn.

Natuurlijk zijn die verhalen niet waar.
Dat weet toch iedereen.
Waren ze wél waar, was er met andere woorden een duidelijke causale link tussen vaccinaties en bepaalde aandoeningen, dan zou onderzoek dat binnen de kortste keren bevestigen.
Zo'n onderzoek heb ik nog niet gezien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:14

Pmarena, je begint het op de man/vrouw te spelen en dat vind ik niet fijn. Je uitspraak over misselijk makende houding tegenover antivaxxers vind ik niet netjes. Ik vind het ook niet prettig dat de antivaxxers groep ouders beschuldigd van het vernielen van een kinderleven door te enten. Het is gewoon zo dat de antivaxgroep kan floreren dankzij de hoge entingsgraad in Nederland en andere ontwikkelde landen. Overal waar door omstandigheden veel minder geent word komen uitbraken van ziektes die eerder onder controle waren, feit, kan niemand om heen. Dus ja, de ouders die enten zorgen voor een relatieve veiligheid van het niet geente kind. Het gevaar is dat er heel veel mensen blind gaan varen op de bullshit die sommige felle dames van de antivaxx groep uitkramen. En wanneer er maar genoeg alles geloven krijg je vanzelf hier ook uitbraken. Ik denk dat een van mijn oude vrienden, gestorven na een lang en zwaar gehandicapt leven door polio, zich in zijn graf om zou draaien.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:17

Nou idd. Als je in Afrika woont, pieker je er niet over om niet te vaccineren. Daar komt een keer in de zoveel tijd zo’n virus langs, die we hier nauwelijks meer kennen, en dan gaan er gewoon veel kinderen dood. En ja, ook door matige gezondheidszorg, maar met vaccinaties kan zo’n uitbraak nooit zoveel vat krijgen.
Hier kan het, zolang de dekking hoog genoeg is, maar nog even en hij wordt te laag en dan krijgen we hier ook heibel in de tent en ernstig zieke/dode kindjes door ziektes ‘die toch al niet meer voorkomen’.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 11-02-19 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:18

Sorry Pmarena op zoveel verdraaierij ga ik niet eens in

Wat maak jij jezelf ongeloofwaardig zo zeg

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:18

_/-\o_ _/-\o_

verootjoo

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:21

En niet vaccineren vind ik trouwens niet eens zo erg, als het echt niet kan, of je kind heeft bij de eerste vaccinatie echt zo heftig gereageerd dat het wordt afgeraden, of je kind heeft chemo of iets anders waardoor vaccineren niet mogelijk is. Maar juist voor zulke kindjes moeten we de dekkingsgraad hooghouden.
Niet vaccineren omdat je er niet in gelooft, of omdat je meer gelooft in Facebook en YouTube vind ik echt onbegrijpelijk en zou verboden moeten worden.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:29

pmarena schreef:
Maar we gaan het wel zien hoe het hele gebeuren zich verder ontwikkeld. Voor de volgende 100 rondjes zemelen over dezelfde dingen verwijs ik nogmaals naar de volgende link waar het meeste wel behandeld wordt. Als je zelf dat filmpje even aanzet of even terugleest in het topic kom je vanzelf voor de zoveelste keer wel weer de antwoorden tegen die van toepassing zijn, dat scheelt mij een hele berg tijd die ik heel veel beter en dankbaarder kan gebruiken

Probleem is dan wel dat Del Bigtree nou niet bepaald een authoriteit is op dit gebied, en regelmatig onjuiste informatie gebruikt. De man is iemand die met produceren van films zijn brood verdiend en nu dus een slaatje probeert te slaan in de groep mensen die snel in complottheorien geloven. Over "alleen op geld uit" gesproken.

Geld in eigen zak steken:
https://leftbrainrightbrain.co.uk/2018/ ... s-company/
Complottheorien: https://vaxopedia.org/2018/12/09/did-a- ... -flu-shot/
https://www.skepticalraptor.com/skeptic ... -vaccines/
En gewoon liegen: https://luckylosing.com/2016/12/31/del- ... y-testing/

Dat je voor dit soort mensen grootschalig wetenschappelijk onderzoek aan de kant schuift kan ik echt niet begrijpen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:34

BigBen schreef:
pmarena schreef:
Ik zou liever willen dat die verhalen er niet waren. Maar als je hier in het topic kijkt dan lijkt alsof ik 1 van de weinigen ben die zich hier zorgen om maakt. "Jullie" stappen er bijzonder makkelijk overheen en er wordt zelfs gesuggereerd dat de verhalen niet waar zijn.

Natuurlijk zijn die verhalen niet waar.
Dat weet toch iedereen.
Waren ze wél waar, was er met andere woorden een duidelijke causale link tussen vaccinaties en bepaalde aandoeningen, dan zou onderzoek dat binnen de kortste keren bevestigen.
Zo'n onderzoek heb ik nog niet gezien.

Wauw.

Dus al die ouders, die hun tot dan toe gezonde kind kwijt zijn geraakt (op verschillende manieren) direct na de vaccinaties. Die staan een potje te liegen? Waarom dan precies, wat winnen zij daar precies mee...?

En waarom worden er dan zulke grote bedragen uitbetaald in de USA door de "Vaccine Court"...? Als ze er onderuit kunnen, dan doen ze het hoor :j

Voor de rest: als het niet zo sneu was dan zou het hilarisch zijn dat jullie de boel zo verdraaien dat ik nu ineens de domme uitspraak van die peer van jullie eigen kamp op mijn bordje geschoven krijg _O-

En inderdaad wat zijn ze blij met de vaccinaties in Afrika. Vooral die orale polio vaccinatie die we hier al niet meer gebruiken omdat die teveel problemen gaf. Maar die zijn goed genoeg voor de Afrikanen natuurlijk :j Ook dat is helaas weer een veel grijzer gebied dan jullie willen denken. YouTube maar weer want dan is er nog een kansje dat iemand de moeite neemt om te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:39

Het jammere is echter dat een heftige reactie op een vaccin niet wordt erkend.
Dan wordt het behoorlijk lastig.
Als het bijvoorbeeld om een aanrijding zou gaan in plaats van vaccinatie dan zou je dit soort situaties krijgen....

Kind wordt aangereden door auto.
Weet je zeker dat het de auto was die het kind aanreed?
Het kind gleed vast uit voor de auto, dus heeft de auto er geen schuld aan.
Als het kind op dat moment elders was geweest had het net zo goed aangereden kunnen worden dus is deze aanrijding niet van belang voor het gevolg.
Kinderen kunnen altijd aangereden worden maar de kans is erg klein en dat hoort er gewoon bij.
Heeft het kind misschien psychische problemen en beeldt het zich de aanrijding in?
Die ouders zijn gek, de automobilist heeft een rijbewijs, die heeft ervoor geleerd auto te rijden, dat kind niet.
Je kunt beter hebben dat je kind wordt aangereden want dat is altijd nog minder erg.
Enz. Enz.

Ga daar maar eens voor staan als moeder van een aangereden kind.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:44

pmarena schreef:
Wauw.

Dus al die ouders, die hun tot dan toe gezonde kind kwijt zijn geraakt (op verschillende manieren) direct na de vaccinaties. Die staan een potje te liegen? Waarom dan precies, wat winnen zij daar precies mee...?

En waarom worden er dan zulke grote bedragen uitbetaald in de USA door de "Vaccine Court"...? Als ze er onderuit kunnen, dan doen ze het hoor

Ik zeg niet dat al die mensen bewust liegen.
Maar heb je niet zelf al het antwoord gegeven ?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:47

Ik als kritisch mens gaat niet af op you tube filmpjes die iedereen er op kan zetten.

En voor de rest, het kan misschien zijn dat die kindjes gezond leken, maar al een onderliggende aandoening hadden, die alleen nog niet tot uiting kwam.

Net zoals je geen autisme krijgt van vaccins maar symptomen van autisme vaak tot uiting komen in de periode dat men vaccinaties krijgt.
Dan zijn vaccinaties natuurlijk een makkelijke zondebok. Men wilt iets of iemand de schuld geven in plaats te aanvaarden dat het gewoon zo is. Dat laatste is natuurlijk moeilijker dan iets anders de schuld geven.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:51

pmarena schreef:
Ik snap heel goed wat ermee bedoeld wordt, en vindt het appels met peren vergelijken.
Die vaxxers uitspraak / vergelijking komt neer op: "omdat het in een peer die je opeet geen kwaad doet, doet het geïnjecteerd ook geen kwaad"

Klopt.
In een peer (of tomaat, of appel -kortom, de hele groentewinkel) zitten veel meer 'nare' stoffen dan in een vaccin.
Kon je een peer reproduceren in een vorm die geschikt is om te injecteren, zou je dat ook probleemloos kunnen doen.
Snappie ?