30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marionnnn

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:47

Wow wat gaat dit topic hard!!!
Ik zit nu op dag 3, spierpijnnnn! Echt overal gewoon haha
Had halverwege wel even moeite, maar ik was ook erg moe gisteren.. m'n hart was aan het dreunen :oo Maar daarna ging het weer lekker!

Haha en ik heb iedere keer knalrode oren na het shredden :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:48

Ik heb me een partij spierpijn in mn rug, tussen mn schouderbladen...
Benen heb ik geen last van :n

Mijn 1 kg gewichtjes gana vandaag ingeruilt worden met 0,5 liter flesjes :=

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:57

Wauw! Jullie gaan ook allemaal al zo goed!
Ik ben trots op mezelf, heb me speciaal een half uur eerder uit bed gesleurd, en net dag 2 erop zitten!
kon het vandaag wel gewoon volhouden :)
Voelde al wel wat spierpijn, dus zal in de loop van de dag wel nog erger worden. moet om half 11 ook nog paardrijden, dus ben benieuwd hoe dat gaat ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:11

SAKKIA schreef:
:+ Ik ben denk ik de enige die hier fulltime zit, dus dat gaat hem niet worden.
Nee ik hoop echt dat het na het weekend beter wordt hoor.

Hier iemand trouwens die het combineert met hardlopen? Wil dat komend weekend even proberen namelijk!

Vorig jaar gedaan :j In de zomer. Is heel goed te doen.

Hier vanochtend opgestaan met spontane kramp in mijn rechterbeen zodra ik erop ging staan. Heb de pijn er maar wat uitgerekt. Vandaag voor mij maar geen hakken aan, heb mijn meest platte schoenen uit de kast getoverd. Niet goed genoeg nagerekt gister blijkbaar.

't zwaarste vind ik elke keer weer stage 1. Opdrukken is niet mijn ding. Doe ook de 'Anita' manier, maar vouw het matje voor de situps dubbel zodat mijn knieën het niet té zwaar krijgen. Op laminaat vind ik alles nogal pijnlijk _O-

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:16

Hier op dag 6 en geen spierpijn! De weegschaal gaf vanochtend aan dat ik 0.9KG af ben gevallen in die 6 dagen! :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:20

Ik doe altijd een klein kussentje onder mijn knieën als ik op de anita manier moet opdrukken. Dat doe ik bij de yoga ook als ik op mijn knieën moet zitten.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:30

Anne. schreef:
Hier op dag 6 en geen spierpijn! De weegschaal gaf vanochtend aan dat ik 0.9KG af ben gevallen in die 6 dagen! :D

*\o/* wat goed! gefeliciteerd!
Ik heb gister dag 2, level 1 gedaan, en moet zeggen dat de spierpijn flink aanwezig is, maar.. niet onhoudbaar :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:30

Als je op Anita-manier opdrukt, moet je je knieën goed buigen. Dus meer dan 90 graden. Als je je onderbenen ook nog iets kruist, ga je eigenlijk niet meer over je knieschijven heen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:31

Klopt, ik kruis mijn benen ook. Maar ik kan al niet normaal op mijn knieën zitten in het gras :+ Dat voelt al zo ontzettend vervelend :+

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:41

Wow, ik heb gisteren voor 't eerst een poging gedaan en wat een crisis nu zeg, spierpijn!! En ik maar denken dat ik een aardige basis conditie heb, al ging de cardio me echt zonder problemen af. Is echt de kracht waardoor ik nu zit te piepen }:0

Winged schreef:
Niet goed genoeg nagerekt gister blijkbaar.

Narekken heeft er niet zo veel mee te maken, het komt door de bewegingen die je maakt. Bij heel veel bewegingen in dit programma maak je 'excentrische' spierbewegingen. Als een spier kracht levert gebeurt dat door te verkorten, de spiervezels glijden over elkaar heen, de spierbuik wordt 'boller'. Bij een excentrische beweging is de richting van de beweging juist de andere kant op, dus de spier moet langer worden. Dit staat tegenovergesteld op het kracht leveren, dus je krijgt heel snel beschadigingen aan de spieren -> spierpijn.
Bijv. een biceps oefening met gewichten, gewicht van je pols naar je schouder door je elleboog te buigen. De beweging omhoog zal je niet zo veel spierpijn bezorgen als de beweging omlaag. De jumping jacks zorgen voor een goeie portie spierpijn in je kuiten, als je je buikspieren goed traint zal de beweging terug naar de mat hiervoor zorgen.

Spierpijn kun je dus niet voorkomen, wel verminderen door goeie warming-up en cooling-down en niet té ver over je grens heengaan. Rekken kan een lekker onderdeel zijn van je cooling down maar fysiologisch gezien doet het niet zo veel. Bij echt heftige spierpijn even ietsje kalmer aan doen, anders breek je sneller af dan dat je lichaam weer opbouwt en ga je dus achteruit ipv vooruit.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:49

Ik heb ook een kussentje nodig onder mijn knieën voor de pushups. Ik heb een keer gedacht mijn matje ervoor te gebruiken, maar die blijkt daar niet tegen bestand. Je ziet er nog steeds twee knieën in staan die er niet meer uit willen.
Zo aan de slag met dag 4, maar eerst eens kijken wat de eerste week van mijn nieuwe health plan heeft opgeleverd.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:51

Amaryllis schreef:
Even googelen op BMR :)
http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php

Mijne is 1640

Handige link. Snap nu wel waarom ik zo veel kan eten, zonder zwaarder te worden :D
Volgens die link kan ik 2554 kCal per dag eten om gewicht op pijl te houden.

Ik ga binnenkort ook eens beginnen met shredden, lijkt me wel goed voor wat stevigere spieren!

Wat ik me trouwens wel af vraag, zitten er geen 'rustdagen' bij? Want heb altijd geleerd dat je spieren pas verbeteren tijdens rust

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:53

Zoo, ik ben alweer bijna een uurtje op. Ik wou het meteen sochtends doen, maar ik kan als ik net wakker ben nog geen doekje vasthouden zonder het te laten vallen omdat ik dan heel weinig kracht heb in mijn handen haha.
Nu eerst even een broodje gegeten en nu nog wat fruit en ondertussen lekker bijlezen.
Het verbaast me hoe goed het gaat na 2 keer al, merk nu al zoveel verschil in mijn conditie. Wonderbaarlijk

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:54

Remember: Dit is kramp, heeft dus weinig met spierpijn te maken, maar puur het samentrekken van de spieren na slaap/oefeningen. :)

Spierpijn voel ik langzaam maar zeker opkomen in mijn schouders en rug.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:03

Goedemorgen allemaal!

Spierpijn hier := := Was van plan om vanochtend te shredden maar dat lijkt me niet verstandig. Ga vandaag de boel wel eerst loslopen en werken, ga ik vanavond wel shredden. Maakt niet uit als ik wat later ga slapen, ben morgen toch vrij.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:03

Zo dag twee zit er op. Pfffft! Nu even water drinken,afkoelen en dan lekker douchen.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:04

:wave: leuk vandaag op me werk, dat gestrompel op de trap :D vanmiddag dag 3! mn kuiten :wow: mn armen :wow: en mn buik :wow: maar hou wel van het gevoel, echt het gevoel dat je flink wat gedaan hebt :j

Cardio hou ik makkelijk vol, met de strenght heb ik meer moeite, ben echt een slapjanus geworden :')
Ik push mezelf wel tot het uiterste en ga vanaf vandaag ook bijhouden hoeveel ik doe, dan weet ik of ik verbeter :j

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:25

Ben blij dat ik hier lees dat er meer mensen een matje onder de knieën leggen bij de kneuzen versie van de pushups. Ik krijv het echt niet geregeld zonder.
Ik stond gisterenavond trouwens om 23uur te shredden en dat was niet zo'n succes. Heb vervolgens uren helemaal hieperdepieper wakker gelegen. Vanavond toch maar iets vroeger beginnen dus.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:29

Ik heb me zojuist opgemeten en voor foto's gemaakt. Kwam wel tot de conclusie dat mijn kuiten inderdaad wel erg dun zijn. Maar 29 cm :=
Geen wonder dat ik nooit passende broeken en laarzen vind :+

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:36

Dagje 7 vandaag alweer! Ik shred met 2kg dumbbells :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:36

Borst: 87
Bovenarm L: 26
Bovenarm R: 26,5
Taille: 63
Onder m'n navel: 77
Heupen: 80
Billen: 86
Bovenbeen L: 53,5
Bovenbeen R: 53
Kuit L: 29
Kuit R: 29,5

Ik ben 24 jaar, 1.64m en weeg 48 kilo.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:43

Vandaag dag 5, heb nog geen spierpijn gehad maar merk alleen met het shredden dat mijn spieren pijn doen met bepaalde oefeningen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:03

Toch maar geshred/geshredded. Vanavond heb ik er waarschijnlijk toch geen zin in. Wel kalm aan gedaan, geen zin om de boel nog verder in de kramp te werken.

Merk wel dat ik last krijg van de harde grond met de buikspieroefeningen en de push ups. Wellicht dat een matje daar toch wel wat verlichting in kan brengen. Mijn botten op de harde vloer = niet prettig. Iemand een idee waar je voor een redelijke prijs een matje kunt krijgen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:04

Berdien, voor nu gebruik ik een dunne tuinstoelkussen. Werkt ook :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:07

Ah goeie! Ware het niet dat ik geen tuinstoelkussen heb :))