LiVetime schreef:Er zijn ook mensen die me adviseren een pruik te nemen, om zo lekker te kunnen experimenteren met verschillende kapsels. Maar dat hoef ik niet zo nodig.
Vind het nu een 'voordeel' dat mensen zien dat ik ziek ben. Al is het alleen door het dragen van deze mutsen. Denk niet dat ik me beter zou voelen met een pruik. Dan herken ik mezelf niet als ik in de spiegel kijk. Aan kort haar kan ik wel wennen. Dat is hoe ik nu ben.
Heel slim van je bekeken. Ik had daar ook last van. Heb ook meteen toen de eerste haren begonnen te "vallen" samen met mijn man de tondeuse gepakt en alles afgeschoren. Dan heb je nog steeds stekels die uit gaan vallen, maar dat zie je eigenlijk niet zo. Overal lange haren is veel confronterender. Maar ook die stekeltjes verdwijnen en dan ben je dus echt kaal. Ik droeg ook bijna altijd mutsjes en doekjes. Vond dat toch prettiger. Had wel een pruik, maar droeg hem bijna nooit. Mensen herkenden me gewoon niet. Er vroeg zelfs iemand aan mijn echtgenoot of hij een andere vrouw had. Bovendien veranderde bij mij de vorm van mijn gezicht, omdat ook je wenkbrauwen en wimpers verdwijnen en ik door de medicijnen tegen de misselijkheid nogal een bolle, opgeblazen toet kreeg. Als ik in de spiegel keek, herkende ik mezelf niet eens meer.
Ik herken heel veel in de verhalen die je hier plaatst en weet ook dat je nog het een en ander te wachten staat. Blijf positief denken, dat is het allerbeste. Ga niet bij de pakken neerzitten en probeer op je goede momenten alle leuke dingen te doen die je wilt doen.