[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:45

LynnDenise schreef:
Kijken jullie uit met te weinig kcal? Iedereen heeft minimaal 1300 kcal nodig om te kunnen leven, alles daaronder valt onder categorie 'spaarstand'. Ookwel te lezen in de OP van dit topic :)

Voor mij werkt dit heel erg goed en eindelijk val ik af :D
Ik blijf dus gewoon stug volhouden (onder begeleiding ;) )

LynnDenise

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:58

Als je te weinig eet zal je inderdaad afvallen, maar kan je het er dan ook af houden? Wat nou als je weer meer gaat eten, dan slaat je lichaam elk vetje weer op.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:16

Ik zit nu aan de gevogelteraviolli, hmmmm :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:41

hier is het afgelopen weekend helemaal misgelopen. donderdag zat ik nog op het goede pad en stond ik op -0,6 tov die zaterdag ervoor. vrijdag ben ik een soort van los gegaan en het weekend ook. vanochtend gewogen en sta nu op +0,2 tov vorige week zaterdag.
Gister en vandaag netjes gegeten en dan morgen en overmorgen ook nog en dan hoop ik dat de schade zaterdag meevalt en ik misschien toch nog iets ben afgevallen!

vanavond overigens heerlijk spruitjes gegeten met aardappel, halve groenteburger, wat ui en knoflook en dat samen allemaal beetje opgebakken en daar kerrie-poeder en een scheutje kookroom over. was erg lekker!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:45

leonie87 schreef:
Nootjes zitten toch weer heel veel vetten in?

Ik heb mij door een diëtiste laten vertellen dat dit goede vetten zijn. :) hoe het precies zit weet ik niet, maar het schijnt heel goed voor je te zijn. (behalve als je elke dag een zak wegwerkt natuurlijk, en ze moeten ongezouten zijn)

Trouwens, ik zit altijd wel vrij laag aan de calorieën op een dag, rond de 1200 meestal.. ik voer het in op de site van het voedingscentrum, en dan berekenen ze of je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt van alles, dat is bij mij altijd het geval (vul 's ochtends al in wat ik ga eten, als ik ergens te weinig/veel van heb pas ik mijn menu voor die dag aan). Is het dan ook slecht om minder calorieën te eten?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:46

Amandelen mogen dus ook als gezond tussendoortje? :)

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:50

Amandelen zijn gezond, natuurlijke vetten en verder weinig tot niets aan toegevoegd. Prima tussendoortje, maar natuurlijk geen hele zak vol :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:56

Samiyah: Ik denk dat dat toch niet gezond is, als je zo weinig calorieën binnenkrijgt. Misschien kun je proberen om met meer gezonde producten toch wat meer calorieën binnen te krijgen?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:03

LynnDenise schreef:
Als je te weinig eet zal je inderdaad afvallen, maar kan je het er dan ook af houden? Wat nou als je weer meer gaat eten, dan slaat je lichaam elk vetje weer op.

Ben ik niet met je eens :) ik ga zometeen kcal toevoegen tot het moment dat ik stagneer en dus niet meer afval. Dan ga ik nog extra sporten. Ik heb niet als doel om weer 2000 kcal of meer te eten. Dat werkt niet voor mij. In mijn ogen blijf je dan op gewicht. Natuurlijk komt er vocht bij omdat er meer kh worden toegevoegd.

Twee vriendinnen hebben het op precies dezelfde manier gedaan en die zijn allebei nog op gewicht :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:26

Van nootjes schijnt je lichaam ook minder zin te hebben in suikers.. Er is zo'n dieet waarin je na elk tussendoortje een hsndje pindas moet eten..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:49

RubyRed schreef:
Samiyah: Ik denk dat dat toch niet gezond is, als je zo weinig calorieën binnenkrijgt. Misschien kun je proberen om met meer gezonde producten toch wat meer calorieën binnen te krijgen?

Bedankt voor je advies... vind het zo lastig om meer gezonde dingen te bedenken waar ook wat calorieën inzitten :P

Mijn eetschema is zo dagelijks (natuurlijk verschilt het wel eens):

O: havermout of kwark met fruit en kopje koffie
L: 2 volkorenboterhammen met smeerkaas/ham/20+ kaas of huttekase
T: als ik thuis ben wat fruit, als ik weg ben schiet het er vaak bij in
A: vlees met groente (300 gram of meer) en een salade van sla/komkommer/paprika/tomaat/andere groente :P zonder dressing
T: als toetje verschillende soorten fruit in de blender
En als ik 's avonds nog honger heb neem ik wel eens een handje nootjes (de gezonde dus, zonder zout) maar dit is niet vaak.

Maar zo kom ik dus nooit aan genoeg calorieën op een dag.. iemand een idee waar ik in de fout ga? :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 01:10

Net als nootjes, die zijn ook gezond, maar zitten ook best wat calorieën in. Verder weet ik het ook niet echt, ik heb namelijk meer het probleem dat ik teveel calorieën eet ;).

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 01:33

Samiyah schreef:
RubyRed schreef:

Bedankt voor je advies... vind het zo lastig om meer gezonde dingen te bedenken waar ook wat calorieën inzitten :P

Mijn eetschema is zo dagelijks (natuurlijk verschilt het wel eens):

O: havermout of kwark met fruit en kopje koffie
L: 2 volkorenboterhammen met smeerkaas/ham/20+ kaas of huttekase
T: als ik thuis ben wat fruit, als ik weg ben schiet het er vaak bij in
A: vlees met groente (300 gram of meer) en een salade van sla/komkommer/paprika/tomaat/andere groente :P zonder dressing
T: als toetje verschillende soorten fruit in de blender
En als ik 's avonds nog honger heb neem ik wel eens een handje nootjes (de gezonde dus, zonder zout) maar dit is niet vaak.

Maar zo kom ik dus nooit aan genoeg calorieën op een dag.. iemand een idee waar ik in de fout ga? :)

Hoi!
Zelf volg ik een koolhydraat arm dieet, met eiwit shake als ontbijt en de tussendoortjes met name eiwitrijk en koolhydraat arm.

Je ontbijt begint al met flink wat koolhydraten in de havermout. En fruit bevat naast kh, ok suikers. Kwark is wel mager en bewat een bron van eiwit, wat nodig is voor je spieropbouw.
Je lunch bevat wederom veel koolhydraten in de vorm van je brood. misschien kun je daar een salade met makreel filet of zalm nemen, erg smakelijk en gezond.
T: fruit, idemdito :)
Avondeten lijkt prima, geen aardappelen e.d. en lekker veel groente. Dat is altijd goed.
Als toetjes weer fruit, daar zou ik max twee van per dag nemen. Natuurlijk goed voor de vitaminen maar de suikers in fruit zijn ook aanwezig en als je een aantal dagen/weken echt wat kwijt wilt denk ik dat je nog wat kunt minderen.

Neem liever een bak yoghurt tussendoor.
Een gekookt ei vult ook en is lekker in stukjes, gerold in een plakje rookvlees.
Kopje bouillon is ook lekker tussendoor.
Als snack kun je een halve komkommer nemen, zit ook "niets" in.
Eierkoek is ook lekker en wederom weinig KH.

Misschien kun je een op google kijken naar eiwit dieet, en daar zelf een variant op maken. Heb ik ook zo gedaan en ben nu 2,2 kg kwijt, en eet tussendoor ook wel een mac of pizza. Dus afvallen met een gericht menu, maar met een knipoog erbij.

Good luck!!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 08:37

Hmm mijn lijstje voor vandaag bevat nét geen 1.000 kcal.

Ik heb fruit, zuivel, aardappelen en brood, groenten.

Kan ik ergens nog wat 'gezonde' caloriën toevoegen?

Met het lijstje dat ik nu heb heb ik geen honger gedurende de dag,
ik denk dat ik gewoon veel eet maar met te weinig caloriën her en der.

Gisteren slechts een koffielepeltje mayo genomen (uit gewoonte had ik al op mijn bord gegooid, maar heb het eraf gedaan toen ik het door had :') ) en GEEN KOEK of SNOEP 's avonds :D

Gisteren had ik 1404 kcal.

Lijstjes maken gaat me iets beter af, zo snaai ik tussendoor niets stiekem.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:15

Heel goed Mi amore! Mayo aan de kant! Misschien kun je dan ergens wat nootjes toevoegen vandaag :D
(btw ik zat gister te denken aan de gezondheid van nootjes, tellen pepernootjes ook :D ;) )

Waar halen mensen die eiwitshakes vandaan? Ik zit daar ook wat voor rond te kijken.

Ik ben overigens helemaal happy! Gister een rijbroek gepast van mijn favoriete merk en de 40 was te groot *\%/* ! Ik ben er nog niet, maar bijna... En dat in 1 maand tijd! Sta nu op -2,5 dus nog 3,5 te gaan, maar merk vooral (en daar ging het om) dat mijn lijf strakker begint te worden!

Voor de mensen die nieuwschierig waren naar mijn avond eten gister. Ik heb uiteindelijk een zak wortels, bakje cherrytomaatjes en 2 haringen gehaald :). Haringen even netjes opgegeten en toen in de auto aan de rest zitten knagen tot ik op locatie was.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:07

Ik heb gister weer op de weegschaal gestaan.. ik ben in 2 maand 0,0 afgevallen. Ik sport 2 keer per week, eet zo min mogelijk suikers, en drink 1,5 á 2 liter water per dag.

Kan wel huilen.

Net afspraak gemaakt voor de dokter, ik wil graag dat m'n schildklier/stofwisseling nagekeken gaat worden.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:30

@NonaWen, dat hoeft niet altijd iets met een schildklier te zijn hoor :)
Ik kon eten wat ik wilde, kwam niet aan. Gezond eten? Viel niet af.. Nu drastisch alles omgegooid en jawel ik val af! Ook met een schildklier die af en toe de weg kwijt is haha ;)

Misschien kun je een voorbeeld geven van wat je eet? En bedenk goed, spieren zijn zwaarder dan vet! Dus misschien is je vetpercentage wel mooi gedaald :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:34

@sliertje thanks voor je tips! :) Ik at 'vroeger' 3x per dag veel koolhydraten, nu laat ik het sowieso bij m'n avondeten al weg, dus nog meer minderen zal geleidelijk moeten... denk dat ik anders van frustratie m'n dieet weer opgeef :') ben namelijk gék op brood en het is 1 van de weinige dingen waar ik echt gevuld van zit voor een tijdje. Eitje eet ik al af en toe, kan ik vaker gaan doen. :)

@Mi amore goed van je dat je de mayo er weer af hebt gehaald :)

@Leonie87 ja, uiteraard tellen pepernoten ook :9 :D super dat je aan je lijf merkt dat je strakker wordt :) geeft echt een heerlijk gevoel als je merkt dat je een kledingmaat 'gekrompen' bent :))

@Nonawen jeetje frustrerend zeg, goed dat je je schildklier/stofwisseling gaat laten checken, hoop natuurlijk niet voor je dat er wat uitkomt :(:)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:43

Voorbeeld van een avarage day :)

O: 2 volkoren boterhammen
halvarine
magere vleeswaren (kip of rookvlees) of 30+ kaas

Of 2/3 crackers
halvarine
kipfilet, rookvlees, 30+ kaas of smeerkaas

T. Een appel, wortels, komkommer, appel, mandarijntjes of een banaan
+ 2 x 500 ml water

L: 2 volkoren boterhammen
halvarine
magere vleeswaren of 30+ kaas
cup-a-soup

T: T. Een appel, wortels, komkommer, appel, mandarijntjes of een banaan
+ 2 x 500 ml water

A: Wat de pot schaft
200 á 300 gr groente
2 á 3 aardappels, met de grootte van een ei
stukje vlees
Magere yoghurt + cruesli vol vezel

T: koffie of thee, thee zonder suiker. Koffie wel met alles er op en er aan.

B-)
lijkt mij zo beroerd nog niet :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:51

Lijkt me idd nog zo slecht niet eigelijk!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:56

Misschien dat je een keer brood kan vervangen door yoghurt ofzo? En een toetje direct n het eten schijnt vertragend te werken voor het verteren van je eten.. Misschien dat je dat soms kan laten staan of naar wat later op de avond te schuiven?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:03

En drink je echt bij beide tussendoortjes 2x 500ml water? Ik zou dat meer gaan spreiden, dat je gedurende de dag 2 liter drinkt en niet 2 momenten op een dag een sloot van 1 liter.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:08

Dat zou inderdaad nog een optie zijn, maar zou dat de reden zijn dat ik niet afval.. Ik weet het niet meer, ben nu aardig wanhopig aan het worden.

Ik wil het in ieder geval uitgesloten hebben dat het lichamelijk zou kunnen zijn. Indien het lichamelijk zou zijn, weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.

Zucht.

Nee is spreid het water :) heb nu net 500 ml water gedronken, eet nu een appel en vul straks weer m'n flesje.. Tegen de tijd dat ik die leeg heb, is het lunchtijd :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:14

En afwisseling is ook goed voor het lichaam, dus ene keer ontbijten met een broodje, dan met een bakje yoghurt of bv een plakje ontbijtkoek.. Zoiets.. Ik heb een tijdje Sonja Bakker gedaan en denk dat het succes daarvan voornamelijk komt door de afwisseling in alles en echt de toetjes laten staan!!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:23

Grrrrrr,, ben sinds vandaag aan de lijn/lekkers laten staan,, maar ben nu al chagrijnig :o