In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:43

Hallo allemaal ik wil ook graag meepraten , herken veel hier en ben vandaag erg onrustig gelukkig heb ik dat niet zo vaak maar vandaag wel. Verder gaat alles wel gewoon goed gelukkig

Ehona

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:50

Net als franka wil ook ik hier meepraten. Of althans, weet nog niet echt of ik over mezelf wil meepraten.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 00:53

dat snap ik kan lastig zijn

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:45

Als eerste beide welkom ;)

Niemand praat graag over zichzelf. Door alleen te lezen wat andere ervaren, hoe zij het oplossen kun je ook al een eind komen.
Lopen jullie al bij iemand of verberg je het en kun je er redelijk mee omgaan?

Ik ga zo naar de therapeute voor EFT. Kijk er enorm naar uit. Verder wil mijn psychologe ook een keer aanwezig zijn tijdens zo'n sessie. Moet wel zeggen dat ik dat behoorlijk eng vindt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:11

Aankomende donderdag weer naar de therapie. Merk wel dat ik nog steeds een negatief zelfbeeld heb over mijzelf en dat ik dit ook uitstraal op het werk. Met als gevolg dat ik er met een teneergeslagen blik rondloop en bepaalde mensen geen hoogte meer krijgen van me. Kreeg ook de mededeling als ik niet ging veranderen mijn opleiding niet ga halen, dus dat was wel heel confronterend om te horen.
Dus ga ik donderdag het moeilijkste onderwerp behandelen met EMDR. Gepest zijn... dit is een hard en weer eens confronterend onderwerp waar ik onwijs tegenop zie. Vind het moeilijk en erg om alles weer naar boven te halen in plaats van het op een donkere plek te stoppen en er niet meer aan te denken. Want mijn hele functioneren word door het pesten beinvloed. Wanneer een bewoner bij mij agressief word, word ik bang en dat zal wel een invloed hebben heb ik gehoord.
Ik heb in ieder geval propronalol tabletjes gehad van de dokter om te kijken hoe het gaat. Moet het wel eerst even uitproberen ivm de astma die ik heb en of het geen aanval uitlokt. Ga het denk ik uitproberen op het werk morgen....

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:19

Ik ben zelf psychologe. Of nou, nog niet helemaal, maar heb als het goed is over 2 maanden mijn bachelor Ontwikkelingspsychologie (dus Kind & Jeugd). Grappig genoeg maakte dat het voor mij moeilijker om te accepteren dat "er met mijzelf iets mis was". Maar daar heb ik me inmiddels overheen gezet en ik denk dat ik anderen misschien wel beter kan helpen, juist omdat "ik ook weet hoe het voelt".

Ik vind het absoluut niet moeilijk om over mijzelf te praten, zit er enkel mee dat dit 'open en bloot' op internet staat ;)

@ Miranda; Kun en wil je me misschien iets meer vertellen over dat EFT? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord, ik weet alleen dat het een beetje hetzelfde is als EMDR. (Voornamelijk vanuit professionele interesse!)

En ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar 'hoe soepel' contact met hulpverlening bij jullie loopt/is gelopen. Ook meer uit professioneel opzicht, maar ik heb zelf helaas ervaren hoe het níét hoort te gaan. Bijv. dat ik werd verwezen voor tweedelijn (langdurig) maar terechtkwam bij eerstelijn, omdat één of andere hotemetoot bij de administratie mijn problematiek niet ernstig genoeg leek. En als je dan na twee gesprekken te horen krijgt dat ze je niet kunnen helpen, omdat je problematiek te ernstig is.. Tja, dan wil je jezelf toch wel even voor je kop slaan (of eigenlijk hun kop).

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:25

Lang niets van me laten horen. :oo Sorry!

Hier gaat het redelijk! Ik houd me staande en daar gaat het om :) De gesprekken gaan naar mijn idee ook steeds beter. En ik heb wel door dat je misschien beter een man kan hebben. Die tenminste nog wel wat humor hebben. En niet het hele gesprek door serieus blijven. :)

Onder tussen ben ik met het afbouwen met de Seroquel zo ver dat ik met de laatste 50 mg bezig ben. Maar die minderen we met 25 mg anders is het ineens zo plotseling om te stoppen :)

Ook heb ik mij aan laten melden om een Assertiviteits training te gaan doen. Waar ik zelf enorm tegen op zie... Deze begint 18 April.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:48

Purny meid sterkte en succes met EMDR. Ik heb het zelf ook gehad, vond het heftig maar heb mijn trauma op deze manier wel een plek kunnen geven.
Ukkiee: ik ervaar EFT anders dan EMDR. EMDR is meergericht op oogbewegingen, zo terug gaan naar het trauma wat je hebt gehad; of door piepjes zoals ze dat bij mij hebben gedaan. EFT is meer gericht op het kloppen van karatepunten (acupunctuurpunten). Door te kloppen en een zinnetje te zeggen (met je ogen dicht) kom je dieper bij je zelf, hoe voel ik me van binnen, wat doet dat met mij. Bij mij maakt het veel emoties los maar zorgt er ook voor dat mijn lichaam van binnen weer ruimte krijgt, ruimte om te ademen en me niet meer zo misselijk voelen. EMDR heeft er bij mij voor gezorgd dat het niet zo voor in mijn hoofd bleef hangen (trauma) maar dat het een plek kreeg in de 'kaartenbak' zoals mijn psychologe dat noemde.

Verder zit ik echt op mijn plek bij mijn psychologe en psychiater. Allebei ken ik ze nu vanaf augustus 2006. Mijn psychologe spreek ik 1x in de 2 weken. In het begin wel 1 soms 2x in de week toen ik EMDR kreeg. Mijn psychiater spreek ik 1x in de 3 maanden eigenlijk alleen maar voor de medicijnen. Verder is zij mijn contact persoon als mijn psychologe afwezig is.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:53

@ Miranda; bedankt voor je uitleg! Kijk, dat soort dingen krijg je dus niet echt in je opleiding! En fijn dat je op een goede plek zit.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:01

Ik kom hier even binnenvallen met een vraag. Zijn jullie tussendoor ook gewisseld van psycholoog omdat je daar geen 'klik' mee had? Ik ben nu 4x bij een psycholoog geweest en ik zit er over na te denken om toch iemand anders te gaan zoeken. Aan deze 4 gesprekken heb ik gewoon totaal niets gehad.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:08

Kun je dat dan niet bespreekbaar maken? Ik ben gelukkig nog nooit veranderd van psychologe. Zou er niet aan moeten denken.

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:14

dhani wat goed dat je het tot zo ver kan afbouwen

ik heb van de week gehoord dat ik naar een andere school moet af een ander nivo moet gaan doen als ik het niet red ,dus daar ben ik wel van geschrokken , had een tijd je knallende ruzie met me ouders . dus ik hoop dat het een tijd je goed gaat ook thuis ,heb het nu druk want me moeder heb een pony gekocht voor der en ook voor mijn .en dat is ook niet echt makelijk om nu ook voor 2 te zorgen

voor iederee en heel veel sterkte Y;(

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:42

Meert schreef:
Ik kom hier even binnenvallen met een vraag. Zijn jullie tussendoor ook gewisseld van psycholoog omdat je daar geen 'klik' mee had? Ik ben nu 4x bij een psycholoog geweest en ik zit er over na te denken om toch iemand anders te gaan zoeken. Aan deze 4 gesprekken heb ik gewoon totaal niets gehad.

Het beste is om het eerst bespreekbaar te maken met je psycholoog zelf. Dan kunnen jullie samen kijken wat er niet lekker tussen jullie zit en of daar misschien nog iets aan gedaan kan worden. Zo niet, dan kan hij/zij eventueel kijken of er een collega met ruimte is die beter bij jou zou passen.

Het is overigens wel zo dat er na 4 gesprekken meestal nog niets 'verandert', omdat dat gewoon te kort tijd is. Zeker psychologische problematiek moet je vaak gewoon wat meer tijd geven en gunnen om verbetering te gaan zien. Dus alleen dat zou geen reden mogen zijn om een andere psycholoog te zoeken. Het is echter wel belangrijk dat je je veilig voelt bij de psycholoog, dat er inderdaad een 'klik' is. Dus als dat niet zo is, dan zou ik het eerst bespreken met psycholoog zelf, voordat je zelf stappen gaat ondernemen en straks weer ergens op de wachtlijst moet (wat zonde is, want dat is dus niet altijd nodig).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:17

Morgen weer therapie... zie best wel tegen de sessie op...

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:20

purny schreef:
Morgen weer therapie... zie best wel tegen de sessie op...

Wat maakt dat je er zo tegen op ziet? Misschien is het wel helemaal niet nodig :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:42

Dat ik het hele pesten weer naar boven moet halen en een plek moet geven in plaats van in een donker hoekje steek. Jarenlang ben ik gewoon getreiterd en heb een half jaar de grootste hel van mijn leven meegemaakt. Ben geslagen in de klas waar de docenten bij waren, bedreigd... soms wou ik gewoon dat ik de school nog na 14 jaar aansprakelijk kan stellen omdat hun niet hebben ingegrepen...

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:56

Sterkte Purny :(:). Bij EMDR zeiden ze tegen mij: weer A zegt, zal B zeggen. Het zal heftig zijn, je wordt tenslotte weer geconfronteerd met het verleden maar wegstoppen is niet de oplossing. Het zal altijd een litteken blijven maar wel eentje die dragelijk is.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:59

hoi hoi,

voor iedereen die het nodig heeft: veel succes/sterkte!

hier gaat het psychisch gezien op zich wel goed, alleen lichamelijk gaat het minder, waardoor ik me toch weer zorgen maak over financien, werk en toekomstplannen...mijn hernia speelt namelijk in alle hevigheid weer op (straalt nu zelfs uit naar beide benen)...
Huisarts heeft me weer doorverwezen naar de neuroloog en heeft zelfs de optie opereren aangekaart (visie neuroloog: je bent te jong en je hebt nog te weinig last voor een dergelijke optie, visie huisarts: je bent wel jong, maar liever nu een operatie en weer een normale toekomst kunnen hebben, dan jaren wachten en dan je leven aanpassen naar de hernia en later er korter profijt van hebben en ik deel de mening van mijn huisarts eerlijk gezegd)...
nu kan ik 22 mei naar de neuroloog en heb voor de tussen tijd weer een afspraak bij de fysio gemaakt, maar hij vind nu ook wel dat het steeds sneller erger word en dat het nu wel erg lang duurt (volgens huisarts heb ik nu dus al 3 jaar de hernia, wat mij eerst werd uitgelegd als een scheurtje in een tussenwervelschijf en vorig jaar pas als een hernia)....kortom, ik ben al dat gedoe aan die rug wel zat nu en wil weer pijnvrij zijn en weer verder kunnen met mijn leven...

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:18

@ purny; Logisch, en ik wens je heel veel sterkte. Maar houd ook in je achterhoofd dat je het door die EMDR gaat verwerken, en dat het daardoor minder invloed gaat uitoefenen op hoe jij je nu voelt. Dus dat je het straks echt achter je kan laten, in plaats van dat je het steeds met je mee blijft zeulen. Je moet het misschien zo zien: nu loop je met een tas vol met zware bakstenen en die moet je steeds overal mee naartoe slepen. In de therapie ga je één voor één die bakstenen eruit halen. En ja, je zal je misschien af en toe openhalen of blaren op je handen krijgen, maar dat geneest weer en uiteindelijk heb je nog wel die tas maar is 'ie een stuk lichter!

@ lammie; Ik snap het helemaal! Kun je niet naar een andere neuroloog die op één lijn zit met huisarts (en jou)? Misschien een ander ziekenhuis, zeker als je zo lang moet wachten? Er zijn tegenwoordig ook heel veel ZBC's (zelfstandige behandelcentra), vaak opgericht vanuit het oogpunt dat behandeling bij ziekenhuizen te lang op zich laat wachten. De behandeling wordt gewoon vergoed door je zorgverzekeraar, net als bij een 'gewoon' ziekenhuis. Ik weet alleen niet of die ook bestaan voor neurologie en behandeling van hernia's. Zou je eens aan je fysiotherapeut moeten vragen!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:34

Ukkiee schreef:
@ purny; Logisch, en ik wens je heel veel sterkte. Maar houd ook in je achterhoofd dat je het door die EMDR gaat verwerken, en dat het daardoor minder invloed gaat uitoefenen op hoe jij je nu voelt. Dus dat je het straks echt achter je kan laten, in plaats van dat je het steeds met je mee blijft zeulen. Je moet het misschien zo zien: nu loop je met een tas vol met zware bakstenen en die moet je steeds overal mee naartoe slepen. In de therapie ga je één voor één die bakstenen eruit halen. En ja, je zal je misschien af en toe openhalen of blaren op je handen krijgen, maar dat geneest weer en uiteindelijk heb je nog wel die tas maar is 'ie een stuk lichter!

@ lammie; Ik snap het helemaal! Kun je niet naar een andere neuroloog die op één lijn zit met huisarts (en jou)? Misschien een ander ziekenhuis, zeker als je zo lang moet wachten? Er zijn tegenwoordig ook heel veel ZBC's (zelfstandige behandelcentra), vaak opgericht vanuit het oogpunt dat behandeling bij ziekenhuizen te lang op zich laat wachten. De behandeling wordt gewoon vergoed door je zorgverzekeraar, net als bij een 'gewoon' ziekenhuis. Ik weet alleen niet of die ook bestaan voor neurologie en behandeling van hernia's. Zou je eens aan je fysiotherapeut moeten vragen!

De huisarts heeft de brief gericht aan de neuroloog geschreven, maar kan natuurlijk maandag wel even aan de fysio vragen wat de mogelijkheden zijn.
heb net al wel gekeken bij wachttijden bij andere ziekenhuizen en behandelcentra en daar bedraagt de wachttijd minimaal 6 weken dus daar schiet ik ook niet veel mee op...

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:38

Volgens mij maakt dat niet zoveel uit; je hebt een verwijsbrief en daar gaat het om. Welke naam daarboven staat is niet heel belangrijk. (Maar vraag het voor de zekerheid inderdaad even na, want ik weet het niet zeker! Het is in ieder geval wel zo bij verwijzingen naar psychologische hulpinstanties.)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:49

Hoi iedereen,

Het ging een tijdje goed met mij, maar nu begin ik voor de zoveelste keer aan een depressieve periode. Ben er nu gelukkig nog redelijk vroeg bij dus hoop dat ik het een beetje binnen de perken kan houden.
Nu wees mijn vader me op rTMS therapie ipv AD. Dit lijkt me erg prettig en klinkt stukken beter dan AD waar ik toch niet echt weg van ben (ben juist vrij van afhankelijkheid van middelen en was niet van plan om afhankelijkheid van een nieuw middel op te bouwen).

Iemand ervaringen?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:02

Hallo,
Ik hoop,dat ik me hier ook mag melden, heb nog niet zo veel in dit topic gelezen maar dat ben ik wel van plan. Ik hoop hier een beetje steun te kunnen vinden aan mensen die hetzelfde meemaken, want ik ken niemand die ooit in therapie geweest en heb het ideedat vrienden mijn probleem niet begrijpen. Ik heb een emetofobie (overgeef fobie) en ben nog nooit in therapie geweest dus vind het dood eng. Ik reis op dit moment al 7,5 maand op een neer naar mijn afstudeer stage (moet nog 6 weken) vanaf Breda naar Wageningen (2,5 uur enkele reistijd). Altijd heb ik in de trein al last gehad van mijn fobie maar sinds ik 3 weken geleden in een trein zat die een aanrijding met een persoon had en ik een ontzettende paniekaanval kreeg is het allemaal slechter gegaan. Afgelopen maandag een ontzettende paniekaanval gehad en sinds dien zit ik thuis. Naar de dokter geweest en praktijkbegeleider geweest en die heeft me door gestuurd naar een psycholoog waar ik gedragstherapie en EMDR zal gaan krijgen. Helaas kan ik hier pas 14 mei terecht.
Helaas kan ik dus niet naar mijn afstudeer stage nu, morgen heb ik een gesprek op school met mijn stagebegeleider of er een regeling valt te treffen want ik wil er echt alles aan doen om in juni af te studeren. Dat is mijn allergrootste zorgen op dit moment gewoon willen afstuderen.
Ik vind alles dus echt ontzettend spannend en erg moeilijk, omdat ik niet mentaal ziek ben en me een aansteller voel. Tegelijk is het heel fijn omdat ik hier al mijn hele leven mee loop en nu eindelijk hulp heb gevraagd.

Ik zie dat het een heel lang bericht is geworden, sorry daarvoor, ik vind het gewoon allemaal dood eng en maak me overal zorgen over. :')
Morgen ga ik even de rest van de verhalen en ervaringen lezen!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:37

Sassol schreef:
Hoi iedereen,

Het ging een tijdje goed met mij, maar nu begin ik voor de zoveelste keer aan een depressieve periode. Ben er nu gelukkig nog redelijk vroeg bij dus hoop dat ik het een beetje binnen de perken kan houden.
Nu wees mijn vader me op rTMS therapie ipv AD. Dit lijkt me erg prettig en klinkt stukken beter dan AD waar ik toch niet echt weg van ben (ben juist vrij van afhankelijkheid van middelen en was niet van plan om afhankelijkheid van een nieuw middel op te bouwen).

Iemand ervaringen?

Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar ik weet nog een tijd geleden dat ECT ook in was en daar zijn ze inmiddels wel een beetje op terug gekomen. En wat ik van rTMS afweet is dat daar eigenlijk wel hetzelfde voor geldt; het is bewezen effectief, maar wel tegen hoge kosten. rTMS wordt niet verzekerd en er is een redelijk risico op epileptische aanvallen. Daarom wordt het alleen geadviseerd aan patienten waarbij echt geen enkel ander middel werkzaam is, dus geen CGT, geen AD, niks anders. Natuurlijk kun je altijd in overleg met je therapeut vragen om rTMS, maar ik denk dat het echt raadzamer is om eerst AD te proberen. rTMS (en ECT) werken toch met stroom op je hersenen dus dat is echt iets risicovols en niet iets wat 'prettig' klinkt of is. Ik weet ook niet of er al langdurige onderzoeken zijn gedaan naar de bijwerkingen en effecten van rTMS (en daarmee bedoel ik dus echt een studie van minstens 10 jaar), zo niet dan zou ik het zeker niet uitproberen, want je weet gewoon niet wat het doet. Van ECT weten ze inmiddels bijvoorbeeld dat het kan leiden tot geheugenverlies en een relatief groot risico op aanvallen, en dat veelvuldig toepassen dus wordt afgeraden. Daarentegen is het effect vaak maar van korte duur; patienten willen dus vaak meerdere sessies op elkaar volgend binnen een korte tijd, en als je op een gegeven moment al een stuk of 10 sessies hebt gehad (waar men zich beter door voelt), moet men vaak stoppen vanwege de risico's en valt de stemming ook weer terug. Dus het is dan eigenlijk net zo afhankelijk als AD, terwijl de risico's en bijwerkingen van AD veel beter in kaart zijn gebracht.

_Micha_ schreef:
Hallo,
Ik hoop,dat ik me hier ook mag melden, heb nog niet zo veel in dit topic gelezen maar dat ben ik wel van plan. Ik hoop hier een beetje steun te kunnen vinden aan mensen die hetzelfde meemaken, want ik ken niemand die ooit in therapie geweest en heb het ideedat vrienden mijn probleem niet begrijpen. Ik heb een emetofobie (overgeef fobie) en ben nog nooit in therapie geweest dus vind het dood eng. Ik reis op dit moment al 7,5 maand op een neer naar mijn afstudeer stage (moet nog 6 weken) vanaf Breda naar Wageningen (2,5 uur enkele reistijd). Altijd heb ik in de trein al last gehad van mijn fobie maar sinds ik 3 weken geleden in een trein zat die een aanrijding met een persoon had en ik een ontzettende paniekaanval kreeg is het allemaal slechter gegaan. Afgelopen maandag een ontzettende paniekaanval gehad en sinds dien zit ik thuis. Naar de dokter geweest en praktijkbegeleider geweest en die heeft me door gestuurd naar een psycholoog waar ik gedragstherapie en EMDR zal gaan krijgen. Helaas kan ik hier pas 14 mei terecht.
Helaas kan ik dus niet naar mijn afstudeer stage nu, morgen heb ik een gesprek op school met mijn stagebegeleider of er een regeling valt te treffen want ik wil er echt alles aan doen om in juni af te studeren. Dat is mijn allergrootste zorgen op dit moment gewoon willen afstuderen.
Ik vind alles dus echt ontzettend spannend en erg moeilijk, omdat ik niet mentaal ziek ben en me een aansteller voel. Tegelijk is het heel fijn omdat ik hier al mijn hele leven mee loop en nu eindelijk hulp heb gevraagd.

Ik zie dat het een heel lang bericht is geworden, sorry daarvoor, ik vind het gewoon allemaal dood eng en maak me overal zorgen over. :')
Morgen ga ik even de rest van de verhalen en ervaringen lezen!

Ik wil hier eigenlijk voornamelijk reageren op het stukje waarin je eigenlijk benadrukt dat je niet mentaal ziek bent. Nee, dat ben je niet, maar dat is niemand hier. Als iemand een 'stoornis' heeft, wil dat eigenlijk niet veel meer zeggen dan dat je hersenen anders werken dan bij andere mensen. En dat zorgt er voor dat er bepaalde dingen anders gaan dan bij andere mensen. Het is dus geen 'mentale ziekte', maar je zou het net zo kunnen zien als iemand die een vijfde vinger heeft of vliesjes tussen zijn tenen. Nadeel alleen is dat het 'in je hoofd' zit en mensen het dus niet kunnen zien, en het daardoor ook vaak moeilijker begrijpen. Maar net zoals bij lichamelijke 'defecten' zijn veel dingen te 'genezen' (zoals fobie in jouw geval) en als het niet lukt om het te genezen dan is het meestal wel mogelijk om de lasten te verlichten (door bijvoorbeeld langdurige therapie of medicatie). Op dit moment hebben jouw hersenen die traumatische ervaring niet goed kunnen verwerken, waardoor je al bestaande fobie zich heeft uitgebreid. Er is dus iets mis gegaan in jouw hersenen, maar je bent niet ziek en ook geen aansteller. Met behulp van EMDR gaat de therapeut dan zorgen dat je hersenen het trauma kunnen verwerken en bij de meeste mensen heeft dit verrassend snel effect! Het is misschien wel spannend en moeilijk, maar uiteindelijk komt het allemaal wel weer goed. Ik wens je heel veel succes en sterkte :)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:46

Oh oeps ik zie dus dat ik meteen een grote blunder heb gemaakt := ik bedoelde namelijk fysiek niet ziek. Niemand ziet aan me dat er iets is zoals waarschijnlijk bij iedereen hier. Het was niet de bedoeling om onderscheid te maken tussen mij en de andere in het topic. Enkel een typefout dus, sorry daar voor :=
Bedankt nog voor je verdere uitleg!