Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Meert schreef:Ik kom hier even binnenvallen met een vraag. Zijn jullie tussendoor ook gewisseld van psycholoog omdat je daar geen 'klik' mee had? Ik ben nu 4x bij een psycholoog geweest en ik zit er over na te denken om toch iemand anders te gaan zoeken. Aan deze 4 gesprekken heb ik gewoon totaal niets gehad.
Ukkiee schreef:@ purny; Logisch, en ik wens je heel veel sterkte. Maar houd ook in je achterhoofd dat je het door die EMDR gaat verwerken, en dat het daardoor minder invloed gaat uitoefenen op hoe jij je nu voelt. Dus dat je het straks echt achter je kan laten, in plaats van dat je het steeds met je mee blijft zeulen. Je moet het misschien zo zien: nu loop je met een tas vol met zware bakstenen en die moet je steeds overal mee naartoe slepen. In de therapie ga je één voor één die bakstenen eruit halen. En ja, je zal je misschien af en toe openhalen of blaren op je handen krijgen, maar dat geneest weer en uiteindelijk heb je nog wel die tas maar is 'ie een stuk lichter!
@ lammie; Ik snap het helemaal! Kun je niet naar een andere neuroloog die op één lijn zit met huisarts (en jou)? Misschien een ander ziekenhuis, zeker als je zo lang moet wachten? Er zijn tegenwoordig ook heel veel ZBC's (zelfstandige behandelcentra), vaak opgericht vanuit het oogpunt dat behandeling bij ziekenhuizen te lang op zich laat wachten. De behandeling wordt gewoon vergoed door je zorgverzekeraar, net als bij een 'gewoon' ziekenhuis. Ik weet alleen niet of die ook bestaan voor neurologie en behandeling van hernia's. Zou je eens aan je fysiotherapeut moeten vragen!
Sassol schreef:Hoi iedereen,
Het ging een tijdje goed met mij, maar nu begin ik voor de zoveelste keer aan een depressieve periode. Ben er nu gelukkig nog redelijk vroeg bij dus hoop dat ik het een beetje binnen de perken kan houden.
Nu wees mijn vader me op rTMS therapie ipv AD. Dit lijkt me erg prettig en klinkt stukken beter dan AD waar ik toch niet echt weg van ben (ben juist vrij van afhankelijkheid van middelen en was niet van plan om afhankelijkheid van een nieuw middel op te bouwen).
Iemand ervaringen?
_Micha_ schreef:Hallo,
Ik hoop,dat ik me hier ook mag melden, heb nog niet zo veel in dit topic gelezen maar dat ben ik wel van plan. Ik hoop hier een beetje steun te kunnen vinden aan mensen die hetzelfde meemaken, want ik ken niemand die ooit in therapie geweest en heb het ideedat vrienden mijn probleem niet begrijpen. Ik heb een emetofobie (overgeef fobie) en ben nog nooit in therapie geweest dus vind het dood eng. Ik reis op dit moment al 7,5 maand op een neer naar mijn afstudeer stage (moet nog 6 weken) vanaf Breda naar Wageningen (2,5 uur enkele reistijd). Altijd heb ik in de trein al last gehad van mijn fobie maar sinds ik 3 weken geleden in een trein zat die een aanrijding met een persoon had en ik een ontzettende paniekaanval kreeg is het allemaal slechter gegaan. Afgelopen maandag een ontzettende paniekaanval gehad en sinds dien zit ik thuis. Naar de dokter geweest en praktijkbegeleider geweest en die heeft me door gestuurd naar een psycholoog waar ik gedragstherapie en EMDR zal gaan krijgen. Helaas kan ik hier pas 14 mei terecht.
Helaas kan ik dus niet naar mijn afstudeer stage nu, morgen heb ik een gesprek op school met mijn stagebegeleider of er een regeling valt te treffen want ik wil er echt alles aan doen om in juni af te studeren. Dat is mijn allergrootste zorgen op dit moment gewoon willen afstuderen.
Ik vind alles dus echt ontzettend spannend en erg moeilijk, omdat ik niet mentaal ziek ben en me een aansteller voel. Tegelijk is het heel fijn omdat ik hier al mijn hele leven mee loop en nu eindelijk hulp heb gevraagd.
Ik zie dat het een heel lang bericht is geworden, sorry daarvoor, ik vind het gewoon allemaal dood eng en maak me overal zorgen over.
Morgen ga ik even de rest van de verhalen en ervaringen lezen!