Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:53

Succes! :D

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:54

ik was vorige week vrijdag al aan de late kant. in het bos en duin is het toch al best gauw aan de donkere kant. zolang ik nog in het licht kan rennen, doe ik dat zeker. als het straks echt niet meer mogelijk is om na een dagdienst in het licht te gaan lopen, dan ga ik hier in de buurt lopen. als ik dan vrij ben of avonddienst heb, kan ik overdag nog steeds naar bos en duin of een stuk over het strand lopen!
en ja, dan ga ik na die dagdienst in donker hier in de buurt lopen, maar dan niet te laat. dus wel een tijdstip dat er nog wel verkeer op straat is enzo.

veel succes en plezier sjors!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:57

succes Sjors!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:06

net terug van les 5 ging vrij makkelijk !! terwijl les 4 wat zwaarder viel!

heb nu alweer zin in les 6

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:38

Ik doe morgen les 5, ben benieuwd... Les vier viel mij juist goed... Maar ik begon ook bij les 3.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:40

Morgen les 7 :D Krijg altijd zo'n zin om te lopen van dit topic.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:45

ik mag woensdag pas weer......heb eigenlijk ook al weer zin om te gaan lopen. maar morgen geen tijd. na werken (zit in de nachtdienst vannacht en morgennacht) gauw mijn bedje in, om er daarna weer op tijd uit te rollen om lekker paard te gaan rijden, me naar huis te haasten voor een welverdiende douche en dan weer gaan werken. woensdag ga ik weer rond 18.00/19.00u lopen :D! Begin ik aan mijn laatste 2 weken met Evy, jeetje, dat is echt snel gegaan!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:58

Ik ga morgen weer proberen een rondje te lopen. Heb wel sinds vandaag last van de bovenkant van mijn rechtervoet. Geen idee wat dat dan weer is. Misschien zet ik hem toch verkeerd neer ofzo. :?

Vind het toch ook vrij lastig om 's avonds in het donker te gaan lopen. Ik loop niet door een criminele buurt ofzo, maar toch. Maar ik heb inmiddels mijn vriend zover dat hij mee gaat lopen. Zaterdag gaan we om hardloopschoenen voor hem, die krijgt hij van mij voor zijn verjaardag. :D Dus ik ben benieuwd.
Ik merk alleen wel aan hem dat hij denkt dat hij die 25 minuten die ik nu hardloop per ronde met 2 vingers in de neus meeloopt. Nu heb ik niet zoveel zin in blessures bij hem (want dan weet ik namelijk dat ie na een maand zijn schoenen alweer in de wilgen hangt), dus we gaan maar eens rustig opbouwen met hem. :))

Hema sportkleding heb ik geen ervaring mee. Maar als ze fijn spul hebben, ga ik daar zeker eens kijken want heb nog bonnen!

Die weegschaal ziet er erg goed uit, we moeten toevallig nog een nieuwe. Dus denk zomaar eens dat ik die ga aanschaffen!

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:03

muntdrop schreef:
Morgen les 7 :D Krijg altijd zo'n zin om te lopen van dit topic.

Dat heb ik nou ook!

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:06

Danseresje schreef:
ik mag woensdag pas weer......heb eigenlijk ook al weer zin om te gaan lopen. maar morgen geen tijd. na werken (zit in de nachtdienst vannacht en morgennacht) gauw mijn bedje in, om er daarna weer op tijd uit te rollen om lekker paard te gaan rijden, me naar huis te haasten voor een welverdiende douche en dan weer gaan werken. woensdag ga ik weer rond 18.00/19.00u lopen :D! Begin ik aan mijn laatste 2 weken met Evy, jeetje, dat is echt snel gegaan!

Wij gaan best gelijk, ik moet ook nog maar 5 lessen en dan zal ik de 5 km moeten kunnen lopen!
Echt snel gegaan inderdaad..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:15

hier bij mij in de buurt kwam ik net al een loopgroep tegen,dat is ook heel leuk om te doen.
alleen lopen is in het donker zeker minder leuk ja, eng ook wel :j
scheelt dat hier bij mij in de buurt echt onztettend veel lopers zijn,dus kan altijd nog achter iemand aan hahaha :P

wat me nu wel weer opviel na het lopen was dat ik een beetje last van mijn hoofd had.
als ik even zit en wat gedronken heb trekt het ook wel weer weg.
is dat toch iets met bloeddruk?
iemand van jullie die dat weet?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:31

@Ellepel, dat kan ook door verkeerd ademen zijn. Je kunt ook een extra wandelminuutje halverwege doen, zodat je op adem kunt komen.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:42

En Sjors hebben jullie het overleefd? :=
Ik loop ook in het donker, dan ga ik niet langs de begraafplaats omdat daar nogal eens hangjeugd zit en er ook al een keer echt iemand is verkracht
maar pak ik gewoon een alternatief rondje. En anders neem ik mijn hond mee, heb een Mechelse Herder, durven ze meteen niets meer :P

Ellepel kan je daarmee niet helpen, heb sinds ik mijn nek heb gebroken ook dikwijls last van mijn hoofd na het hardlopen maar dat heeft een andere reden x).

Ik ga morgen naar de fitness, ben heel benieuwd. Vind het lekkerder om buiten te lopen maar feit is dat buiten lopen ook belastender is en ik gewoon niet zo heel
stevig in elkaar zit met die stomme shinsplints :') Dus als ik een aantal dagen in de week daar kan sportten en daarnaast lekker buiten hardlopen ben ik tevreden :j.
Ben ook heel blij met dit topic, kan soms echt motiveren als ik geen zin heb haha.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:52

Kasmir, heb je de mogelijkheid om over onverharde paadjes te lopen? zoals bospaadjes of grindpaadjes? merk zelf dat dit voor mij veel lekkerder gaat. vooral de bospaadjes, die geven wat meer mee dan asfalt. wel kijken dat je een beetje egaal pad hebt, anders ga je je verstappen! (of zoals ik momenteel doe, me verstappen op de dennenappeltjes enzo)

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:52

Ik twijfelde of ik wel of niet moest gaan sporten nog, neigde meer naar een nee, maar denk dat ik door het lezen van dit topic toch maar even om ga kleden!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:54

ais schreef:
Ik twijfelde of ik wel of niet moest gaan sporten nog, neigde meer naar een nee, maar denk dat ik door het lezen van dit topic toch maar even om ga kleden!
ga je dan nu nog rennen ais? wow, respect! en succes ook!

ik zit hier een beetje verloren. wil graag naar bed, maar kan morgenochtend pas! nu nog maar even wat was ophangen en dan me klaarmaken voor werk!

Sjors__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:56

Ik heb het overleeft hoor! Was toch wel pittig, niet meer gewend om te lopen :')
Na het lopen heb ik ook gelijk 20 minuten krachttraining gedaan (benen, buik, armen, kont) Ga ik maar niet meer doen denk ik, was wel erg zwaar :=

Maar ik heb nu al weer zin in woensdag, want ik vindt het lopen toch wel erg leuk!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:58

ik had net al even gekeken,kan ook komen door te weinig drinken.
op zich drink ik wel veel ,maar deed dat voor het lopen juist niet doordat ik andes bang was dat ik last zou krijgen van zijsteek
zal er dus eens op gaan letten of het dan vochttekort is.

ben ook wat filmpjes aan het kijken over looptechniek
maar dat is allemaal wat tegensrtijdig,de een zegt van dat moet je verbeteren,maar ik kom ook een site tegen die zegt van als jij lekker loopt en je hebt nergens last va dat moet je dat gewoon zo blijven doen.

danseresje
leuke naam :D wat voor werk doe je

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:01

ellepel, dank je wel! heeft met mijn vorige hobby te maken :D!
ben verpleegkundige in een ziekenhuis. dus ja, nachtdiensten horen er bij!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:03

Wie van de buikspieroefening doeners gebruikt een yoga mat? Hoe dik is die van jullie? Zie veel verschil en wil van de week er een gaan scoren!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:07

ik had al zo'n idee dat je in de zorg zat.
nou werk ze dan straks ,ik zoek juist mijn bed op want begin smorgens om half 7 :P

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:14

Danseresje heb helaas niet de mogelijkheid om op effe zachte ondergrond te lopen.
Ik gebruik een exercise matje ja, hij is helemaal niet zo dik hoeft imo ook niet. Het ligt gewoon net even wat lekkerder dan op de harde vloer en je hebt wat meer grip.
Poeh succes nog danseresje, ik ga lekker mijn sporttas pakken en dan morgen weer naar school. Ik hou echt van mijn opleiding haha, heb net 1 dag gehad maar vind 't
helemaal leuk, wel pittig maar heel leuk :D.
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 03-09-12 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:27

heb vandaag les 4 gelopen ging goed

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:31

Danseresje; werkse! :)

Sjors; goed zeg! Fanatiekeling :P

Kasmir: welke opleiding volg je? :)

Polly: +:)+

Ik voel mij vanavond ook heerlijk moe, echt fijn dat hardlopen!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:38

Fysiotherapie :)