Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:31

Wow dat ik dit topic niet eerder ben tegen gekomen! Super leuk. Ik ben denk ik in zo'n jaar tot een half jaar tijd van een paar producten naar een redelijke hoeveelheid gegaan! Ik moet echt minder gaan kopen want het is echt niet normaal meer. Ik wil alleen nog graag een aantal sleek palletten. Ik blijf dit volgen hier, leuk!

shantal

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:59

Hihihih zo ging het wel ongeveer Esther hihihihi
Ik liep hier als een kwaaie gorilla rond ahhaha,en moest daarna nog werken ook weer (eet altijd tussen de middag thuis)

Welkom Rena :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:35

:wave:
Welkom Rena :D

Ik heb vd week een bestelling van postQuam producten bij vente-privee gedaan en mag van mezelf dus even geen make-up meer kopen (in dec. ook al bij Douglas ingekocht), maar kon het vanavond toch niet laten die SnowJam eyeshadow sorbet van Essence te kopen :o De turquoise.. 8-)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:36

Mooie MAC oogschaduw trouwens!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:41

Waah jaloers op de Mac spulletjes :D
Moet binnenkort ook weer even naar A'dam

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:49

Ik heb ook die turquoise oogschaduw gekocht van essence. Heb hem alleen nog niet gebruikt. Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik er mee moet haha. Inspiratie is heel welkom!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:14

Zo iets vind ik ook altijd leuk en lekker simpel.
(vind deze alleen niet zo super netjes gedaan)

Afbeelding

Ik had vanmorgen weer me wenkbrauwen in vorm geschoren,kwam ik later weer achter dat ik weer de puntjes van me wimpers mee geschoren had :(
Die trimmer is eigenlijk net te breed voor het fijne werk onder je wenkbrauw.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:23

__Esther__ schreef:
Yvie_Juudje: wauw :+: hele mooie kleuren! Ik vind de meest rechter kleur erg mooi! Ik zie *denk ik* dat je ook een paintpot hebt gekocht? Dat is toch dat product dat de meeste mensen als primer aanbrengen? Ben benieuwd hoe de kwasten bevallen.

@ Loose Kleur je je lippen helemaal in met potlood en hoeveel lippenstift breng je aan? Misschien helpt even 'happen' op een tissue? Ik draag zelden een 'echte' lippenstift dus ik heb er niet super veel verstand van hoor dus weet niet of het werkt.

@ Shantal zeker zonde! Gelukkig heb ik de kleuren wel in in afsluitbare potjes kunnen doen dus ik heb de kleuren gelukkig nog wel. Baalde (ën baal nog steeds) flink van dat ze stuk zijn.

Nee, ik doe alleen het lijntje om mijn lippen en breng daarna 1 laagje aan. Happen op een tissue doe ik ook meestal. Maar kan lippotlood überhaupt in de lijntjes gaan zitten?

shantal schreef:
Je zou je lippenstift eventueel ook aan kunnen brengen en dan een laagje poeder (bv foundation poeder) erover heen doen,en dan weer een laagje lippenstift.
Hierdoor blijft sowieso je lippenstift langer zitten (tenzij je wat drinkt) maar weet niet zeker of het ook je probleem verhelpt,maar is te proberen waard.

Hmm dat kan ik ook wel proberen. :) En anders een nieuwe lipstick. :P

En klote dat je je wimpers hebt afgeschoren. :(:) Ik heb die van mijn rechteroog gister half verbrand dus we zitten in hetzelfde schuitje. :)) Waarom scheer je je wenkbrauwen eigenlijk als ik vragen mag? Ken eigenlijk niemand die dat doet.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:36

Oeh dat is ook niet best :(
Het doet mij te pijn om ze te epileren dus gebruik er zo 1;

Afbeelding

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:23

Yvie_Juudje, leuke aankopen <3

Loose, is borstels Belgisch? Borstels gebruik je voor je haar. Voor make-up gebruik je kwasten :+ Zelf gebruik ik mijn foundation kwast weer iedere dag ipv de Real Techniques face expert brush. Ik heb ook een tijdje een buffer gebruikt en een stippling maar een foundation kwast werkt toch het beste. Wel in combi met een buffer. Dus eerst de foundation met foundation kwast aanbrengen en dan met de buffer stippelend erover heen voor een mooie finish. Met een foundation kwast gebruik je veel minder foundation dan met alleen een buffer of stippling brush. Ik gebruik in totaal ongeveer 1 pompje. Met een buffer of die face expert brush 2,5 pompje. Dus het scheelt nogal veel foundation.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:31

Vandaag zelf aan het knutselen geweest na het advies dat ik gisteren kreeg in de Mac winkel.
Jeetje wat doet die Paintpot goed zijn werk. Mijn make-up zit nog steeds zoals ik het vanochtend aangebracht heb.

En interessant voor de gevoelige ogen mensen onder ons: 0,0 reactie, wat ik op vrijwel alle andere make-up merken wel heb

Ik heb de Painterly Paintpot, perfect bij mijn huidskleur :j

Afbeelding

De bovenste kwast is inderdaad de blending brush, nr 217. Erg fijn voor het blenden!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:43

WOW mooie MAC aankopen! Ik ben ook erg blij met mijn paintpot, doet zijn werk perfect.

Loose, wat voor lippotlood gebruik je? Ik gebruikte voor rode lipstick eerst eentje van Essence maar na een paar uur zag ik er dan uit alsof ik met m'n mond in de jampot had gehangen. Nu heb ik een potlood van MAC en alle rode lipsticks blijven veel beter zitten :)

En ik las iets van wimpers een beetje meegeschoren.. Oei! Epileren vond ik de eerste tijd ook best pijnlijk maar tegenwoordig is het prima te doen :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:52

Glossi schreef:
Yvie_Juudje, leuke aankopen <3

Loose, is borstels Belgisch? Borstels gebruik je voor je haar. Voor make-up gebruik je kwasten :+ Zelf gebruik ik mijn foundation kwast weer iedere dag ipv de Real Techniques face expert brush. Ik heb ook een tijdje een buffer gebruikt en een stippling maar een foundation kwast werkt toch het beste. Wel in combi met een buffer. Dus eerst de foundation met foundation kwast aanbrengen en dan met de buffer stippelend erover heen voor een mooie finish. Met een foundation kwast gebruik je veel minder foundation dan met alleen een buffer of stippling brush. Ik gebruik in totaal ongeveer 1 pompje. Met een buffer of die face expert brush 2,5 pompje. Dus het scheelt nogal veel foundation.

Hahaha oeps. :') Ben Nederlands trouwens. :)) Geen idee waarom ik dat geschreven heb, haha foudationborstel. _O- Ik vind het met een foundationkwast ( :D ) vaak namelijk een beetje streperig worden, maar is ook wel zonde als er veel foundation verloren gaat.. Hmm misschien dat ik dan eerst toch maar voor een gewone ga.
Plien: Het potlood is van Kiko, dus niet echt een heel slecht merk ofzo maar wel goedkoop. :P Ik denk dat ik maar een andere lipstick ga kopen dan, want heb hier met andere merken nooit last van en die kan ik meestal ook aanbrengen zonder potlood.

Heb trouwens ff mn uitgaans ooglook op de foto gezet, incl verbrande wimpers. :D Het is mn rechteroog (dus op de foto) links waarvan de wimpers half verbrand zijn, vind het gelukkig niet heel erg opvallen.

Afbeelding

Zie trouwens ook dat mn eyeliner niet gelijk is, moet eentje nog ff een beetje dikker doen aan het eind.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:13

Goed gelukt! Vind dat je de kleur heel mooi geplaatst hebt :) Die eyeliner blijft lastig he maar gelukkig zie je het in real life door het knipperen en eigenlijk niet.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:39

Esther, de paintpot wordt inderdaad als primer gebruikt :j

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:41

Plien91 schreef:
WOW mooie MAC aankopen! Ik ben ook erg blij met mijn paintpot, doet zijn werk perfect.

Loose, wat voor lippotlood gebruik je? Ik gebruikte voor rode lipstick eerst eentje van Essence maar na een paar uur zag ik er dan uit alsof ik met m'n mond in de jampot had gehangen. Nu heb ik een potlood van MAC en alle rode lipsticks blijven veel beter zitten :)

En ik las iets van wimpers een beetje meegeschoren.. Oei! Epileren vond ik de eerste tijd ook best pijnlijk maar tegenwoordig is het prima te doen :)

Welke kwast gebruik jij voor je paintpot?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:43

Die paintpot heb ik ook, geen enkele oogschaduw basis werkt bij mij beter :D

Mooi hoor Shantal :D
Probeer je eyeliner nog dichter tegen je wimperrand te doen dan wordt t nog mooier ;)

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:47

Het aanbrengen van de eyeliner DICHT tegen de wimper rand vind ik zooo moeilijk!
Mijn wimpers staan niet mooi op één lijntje... :n

Heeft iemand tips?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 01:00

Oefenen ;)
Wimpers staan bij niemand keurig op 1 lijn helaas.

Je zou een stifteyeliner kunnen proberen die zijn t makkelijkste vind ik

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:47

Suus___ schreef:
Oefenen ;)
Wimpers staan bij niemand keurig op 1 lijn helaas.

Je zou een stifteyeliner kunnen proberen die zijn t makkelijkste vind ik

ik heb ook alle soorten eyeliners geprobeerd, stiftje vind ik idd het makkelijkst. Gel liner is ook wel fijn, omdat je het kwastje met pigment wel makkelijk tegen je wimpers aan kan houden

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:49

Loose erg leuke make up :)
Op zich valt het niet heel erg op bij je.

Suus die blauwe oogschaduw is van google :)
Voor degene die niet wist wat je er mee kon hihih.

Die paintpot klinkt wel goed.
Maar moet een lange tijd even zuinig aan doen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:07

Ik bedoelde Loose :=

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:10

Hihihih dat kan ook :)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:31

Yvie_Juudje schreef:
Het aanbrengen van de eyeliner DICHT tegen de wimper rand vind ik zooo moeilijk!
Mijn wimpers staan niet mooi op één lijntje... :n

Heeft iemand tips?

Als ik mijn eyeliner gedaan heb, doe ik mijn ene oog altijd dicht en druk mijn wimpers zachtjes en voorzichtig naar beneden. Dan kan je mooi het randje langs je wimpers inkleuren.
Wat ook kan is naar beneden kijken en je ooglid met je vinger iets omhoog trekken. Komt op hetzelfde neer.

Hopelijk snap je het, ik heb het een beetje vaag uitgelegd. :o

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:44

Met eyeliner kun je het best je oog open houden. Dan kun je het lijntje het strakst trekken. Hier een filmpje van Pixiwoo. Heb hem nog niet gekeken maar weet wel dat zij haar oog ook open houd.
www.youtube.com/watch?v=CVWUmGT_suI