[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_man

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:27

tjongejonge blijven we aanvallen?
ik eet nu pas 2boterhammen met aarbeien en een rijstwafel met jam en een glas water, had tussendoor een liga genomen want had het erg druk tijdens werk..
naar mijn idee eet ik genoeg.
heb al eerder gevraagd WAT zou ik moeten eten volgens jullie kwa met mijn sporten erbij?

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:30

Niet minder dan 1500 ckal op een dag. Voor de verbrandingswaardes van voedingsmiddelen had ik een link geplaatst naar voedingswaardetabel.nl, dus als je weet wat je lekker vind kun je het daar opzoeken.
Gewoon 5 keer per dag iets eten en per keer niet meer dan tussen de 200 en 300 kcal (met avondeten waarschijnlijk wel meer +/- 600). Als ik sport eet ik meestal een stuk fruit na die tijd (goed voor het herstel en afvoeren afvalstoffen) of een bak magere yoghurt/ kwark. Door na het sporten iets te eten hou je de motor aan de praat...
Laatst bijgewerkt door TinePine op 01-08-12 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:32

A_man schreef:
tjongejonge blijven we aanvallen?
ik eet nu pas 2boterhammen met aarbeien en een rijstwafel met jam en een glas water, had tussendoor een liga genomen want had het erg druk tijdens werk..
naar mijn idee eet ik genoeg.
heb al eerder gevraagd WAT zou ik moeten eten volgens jullie kwa met mijn sporten erbij?

en ter aanvulling op mijn eerdere post: Probeer regelmatiger te eten. Om half 3 je lunch nemen is echt heel laat. Succes!

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:38

TineTipe is eet altijd heel regelmatig juist!
maar toevallig vandaag een grote zending binnen gekregen en sta alleen dus de winkel moest netjes, kon dus echt niet eerder eten..

normaal eet ik om
half 10 lunch
11u tussendoor
12u-half 1 middag
3u-half4 tussendoor
half7 avondeten

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:41

A_man hoelang ben je al wakker voordat je ontbijt? :)

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:51

van ontbijt wordt altijd geroepen dat het de belangrijkste maaltijd van de dag is. Deze overslaan wordt altijd afgeraden als je gewicht wilt verliezen. Kan zijn dat je laat opstaat. Mijn broertje is kok en die staat pas om een uur of 11 op ;-) Maar werkt tot midden in de nacht.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:02

Dianta schreef:
Het youtube filmpje zijn de drie levels samen. De eerste level duurt tot 27min 25seconden en dan begint level 2. Level 2 duurt tot 55min 50sec en dan begint level 3. Maar je moet uiteraard maar 1 level doen ;) En elke level duurt 10 dagen, dus elke dag gedurende 10 dagen dezelfde level. Daarna mag je verder naar de volgende level.

:) Dankje, ik snap het!
Hoe lang ben jij nu bezig? En merk je er al iets van?

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:09

sta om kwart voor 9 op :D dan klee ik me meteen aan, even de hondjes laten poepen(klein rondje) en dan eten.. eet rond half 10 - kwart voor 10.
ik heb gehoort stel je bent om 8u op moet je voor 9u hebben gegeten er mag niet langer als 1u tussen zitten anders is het heel slecht.

maar we zitten allemaal zo met die kcal van min. 1500, als ik dit eet:

O flinke bak yoghurt ( denk wel 300gr? ) met 2 eetlepels muslie en een fruitje erdoor
T Appel of musliereep
M 2 boterhammen met beleg
T drinkboulion met een fruitje
A vlees met heel veel groente
dan haal ik dat toch wel? gaat snel hoor met die kcal hoor.

maar jullie raden dus wel aan na het sporten nog even fruit of iets dergelijks te eten?

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:10

A_man schreef:
sta om kwart voor 9 op :D dan klee ik me meteen aan, even de hondjes laten poepen(klein rondje) en dan eten.. eet rond half 10 - kwart voor 10.
ik heb gehoort stel je bent om 8u op moet je voor 9u hebben gegeten er mag niet langer als 1u tussen zitten anders is het heel slecht.

maar we zitten allemaal zo met die kcal van min. 1500, als ik dit eet:

O flinke bak yoghurt ( denk wel 300gr? ) met 2 eetlepels muslie en een fruitje erdoor
T Appel of musliereep
M 2 boterhammen met beleg
T drinkboulion met een fruitje
A vlees met heel veel groente
dan haal ik dat toch wel? gaat snel hoor met die kcal hoor.

maar jullie raden dus wel aan na het sporten nog even fruit of iets dergelijks te eten?

Ik ga het niet voor je narekenen, mag je zelf doen ;)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:38

A_man, vergelijk je lijstje eens met mijn lijstje, volgens mij zit jij nog niet aan de 1200 kcal.

Van vandaag (opmerkingen mogen, hagelslag is bewuste keuze)

Ontbijt
2x Volkorenbrood 164 kcal
1x Kaas, 30+ 56 kcal
2x Sandwichspread 68 kcal
288 kcal

Lunch
3x Volkorenbrood 246 kcal
1x Banaan 124 kcal
1x 48+ kaas 74 kcal
444 kcal

Avond
1x Kipfilet 158 kcal
1x Ketjap, manis 35 kcal
2 bakjes Sla, rauw zonder dressing 10 kcal
3x Volkorenbrood 246 kcal
1x Boter 37 kcal
1x Chocoladehagelslag, melk 68 kcal
554 kcal

Tussendoor
Sultana fruitbiscuit 153 kcal
Appel (met schil) 81 kcal
234 kcal

Edit: Aanvulling, dit zijn dus 1520 kcal en alles in het groen op caloriechecker.nl

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:40

Safiera schreef:
Dianta schreef:
Het youtube filmpje zijn de drie levels samen. De eerste level duurt tot 27min 25seconden en dan begint level 2. Level 2 duurt tot 55min 50sec en dan begint level 3. Maar je moet uiteraard maar 1 level doen ;) En elke level duurt 10 dagen, dus elke dag gedurende 10 dagen dezelfde level. Daarna mag je verder naar de volgende level.

:) Dankje, ik snap het!
Hoe lang ben jij nu bezig? En merk je er al iets van?

Ik ben nog maar drie dagen bezig. Dus buiten spierpijn merk ik nog niet veel :D De vorige keer merkte ik wel dat alles een klein beetje strakker werd. En ik was ook leniger geworden, als ik mij voorover boog met gestrekte benen kon ik in het begin enkel met mijn vingertoppen de grond raken, na vijftien dagen met volle handpalm dus het doet zeker iets met je lichaam! Verwacht geen mirakels maar met een gezond eetpatroon zou je echt wel een verschil moeten zien. Jillian Michaels (de 'uitvinder' van 30 day shred) heeft ook nog een andere routine: No More Troubles Zones. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar deze zou het meeste helpen met het 'strakker' maken.

Hier vind je trouwens ook verschillende work-outs; http://www.youtube.com/playlist?list=PL7E70CF0C6EE6813B
Ze duren elk 10 minuten dus als je bijvoorbeeld eens geen tijd hebt of moe bent kan je eentje van deze kiezen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:41

Ik ga ook weer even reageren, aangezien ik toch die anderhalve kg weer kwijt moet.

Ik verbaas mij hier echt over sommige mensen hun lijstjes. dan ben je toch niet op dieet?
Als ik sommige lijstjes hier moest eten dan kwam ik op 2 weken tijd serieus veel bij

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:42

Eet jij dan niet te weinig Yontheke? Je kan niet van alleen een lijstje afgaan he, en uithongeren doen we wel als we naar Afrika verhuizen :Y)

Even nog een aanvulling, ik ben nu wel benieuwd wat jij eet als je wilt afvallen... vind je reactie niet echt netjes hier in het topic, geef dan onderbouwend commentaar, maar geen steek onder water.
Laatst bijgewerkt door LynnDenise op 01-08-12 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:44

Doel je ook op een van mijn lijstjes? Ik heb wel eens iets gepost met (veel te) veel snoep, maar dat was meer om het probleem aan te geven := En te verzuchten dat het niet lukte met dat diëten!

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:45

Eten jullie trouwens voor het slapengaan nog iets?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:46

Ik honger mij niet uit :) althans ik heb toch niet makkelijk honger.
Een normale dag (gebaseerd op de eerste fase van het 17 dagen dieet) :

Ontbijt : 1 danio van danone en een appel
Tussendoortje : heb ik op het werk geen tijd voor
Lunch : Koude schotel met wortel, komkommer, tomaat, sojascheuten en gerookte zalm
Tussendoortje : 1 actimel van danone met aardbei smaak
Avondeten : (wat wen u toevallig vandaag eten) Gekookte bloemkool met tilapia vis.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:47

Ik doelde op de eerder gezonde lijstjes met veel volkoren crackers en brood met beleg. :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:47

Nee, hooguit komkommer/augurk, mijn weegschaal geeft me een positiever resultaat als ik s avonds niet meer eet.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:48

Ik eet ook savonds na het avondeten niets meer :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:49

Yontheke schreef:
Ik doelde op de eerder gezonde lijstjes met veel volkoren crackers en brood met beleg. :)

Blijkbaar val jij af door minder koolhydraten te eten, maar anderen doen het op hun manier :)
Brood en crackers zijn niet slecht.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:06

Zo vandaag goed dagje gehad na mijn gevoel.
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden?

O: 2 volkoren boterhammen 1 kipfilet 1 philadelphia + optimel chocomelk
T: niets
L: 3 volkoren boterhammen 1 kipfilet 1 achterham 1 philadelphia
T: nectarine en rijstwafel
D: kip toscana met 150gr zilvervliesrijst
T: optimel vla(als toetje) en 8 uur een appel

B: les 7 Start to run
halfuur workout
paardrijden

In de kip toscana zitten uiteraard groentes. Courgette, mais, ui, tomaat paprika :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:09

Ik vind het een heel mooi lijstje MJ :j

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:14

LynnDenise schreef:
Yontheke schreef:

Blijkbaar val jij af door minder koolhydraten te eten, maar anderen doen het op hun manier :)
Brood en crackers zijn niet slecht.

Ik zeg toch ook helemaal niet dat het slecht is? Ik zeg hierboven zelfs de gezonde lijstjes.
Ik geef ook enkel aan dat ik daar niet van zou afvallen. :)
Omdat er hier op A_man gereageerd wordt dat je minstens 1500 kcal moet eten, volgens mij kom ik daar ook niet aan.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:29

Minder dan 1200 zal sowieso resulteren in dat je lichaam op spaarstand gaat, alles wat je dan aan vet eet zal er gelijk bijkomen. Het heeft zeker zin om goed uit te kijken dat je niet te weinig eet :)

Ik vond je berichtje nogal neerbuigend, alsof we hele voorraadkasten leegvraten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:34

Ja en die reacties ergeren me nog al eerlijk gezegd want je kan simpelweg niet aankomen van 1300 kcal bijvoorbeeld. Dat bestaat niet. neem aan dat je niet de hele dag in bed ligt dus tja dan verbrand je ook wel het een en ander.