Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:19

_Rapido_ schreef:
Nog 2 dagen en dan loop ik de utregse meidenloop, allereerste hardloopwedstrijd. Vandaag voor het laatst getraind, maar ging niet goed. Ik was helemaal buiten adem. Ik denk dat het ook door het weer kwam en het feit dat ik 's ochtends liep terwijl ik dat nooit doe. De vorige keer ging het namelijk wel beter. Nu maar hopen dat het zaterdag goed gaat. De laatste 5 minuten zijn altijd zo zwaar. Iemand tips om daar fluitend doorheen te komen? :') En weet iemand wat je van tevoren het beste kan eten qua avondeten? Ik ga 3 km hardlopen zaterdag, het is niet zo ver, maar voor mij is het heel wat.

Ik ben er ook bij maar dan met het La Heijmans meidenteam, voor 10 km. Ik zweer bij boterhammen met chocopasta. Echt heel erg hoor. De laatste minuten blijven zwaar maar ik denk altijd maar dat ik nog een km moet.

Zie veel meiden die met de shockabsorber lopen. Heb ook wel andere merken geprobeerd maar deze past het beste merk ik.

DaiskeLover

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:25

Pfff zo warm, maar zo tpch nog ff hardlopen

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:28

Inderdaad, veels te warm :oo
Les 6 van evy gruyaert :')

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:29

Ik pas mooi hoor. Voor mij is het echt te warm, ik kan daar niet goed tegen. Of ik moet later op de avond gaan als het niet onweert.

Heb in ieder geval straks lekker een half uur gewandeld :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:32

Laatste paar minuten; Songteksten in je hoofd afspelen! Voordat je een songtekst gehad hebt ben je zo weer 500 meter verder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:33

En ik twijfel eventjes of ik zo nog even ga. Voel me wel oké en gewoon een klein rondje van een kilometer of 3 is wel oké :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:37

Ben ook van plan om dadelijk te beginnen met hardlopen. Moet alleen nog schoenen opscharrelen, dus als iemand nog tips heeft?? Wil niet meteen te duur beginnen, kan ik schoenen vinden tussen de 50 en 75 euro?
Heb redelijk snel last van m'n knieën gehad bij eerdere pogingen, maar heb ik na anderhalf jaar spinning geen last meer van.

Verder hoor ik veel over een programma op iPod, maar daar zullen er heel wat van zijn. Zijn er nog aanraders om te downloaden? Of zijn jullie juist op dergelijke programma's tegen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:44

Ik vind het heel erg vervelend als een programma mij vertelt wanneer ik moet lopen en wanneer ik moet rennen. Sowieso wandel ik nooit tussen het hardlopen door dus het is niks voor mij, zo'n programma :=

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:59

Pf net terug van hardlopen met evy les 6

Vorige les door me enkel gegAn en nu weer last, dus nu maar even ijs eromheen

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:19

Ah balen, morgen les 6 voor mij!

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:24

Het is geen zware les tis echt makkie

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:25

Vandaag kort rondje van 3 km gelopen twas mij te warm. Morgen rondje van 5 km en dan ben ik klaar voor zaterdag hoop ik. Loop meestal het fijnste als ik paar dagen achter elkaar loop.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:48

Mij ook te warm! Toch nog 4 km gedaan. Wat is er zaterdag?

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:50

Ik heb trouwens gel zooltjes gehaald, morgen testen en hopen dat mijn kuiten langer meegaan :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:51

Wie geeft mij morgen even een keiharde schop onder mijn kont? :') Mijn benen zijn de laatste dagen zooooo zwaar.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:06

Gewoon gaan!!! GO :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:22

Ben weer terug van een weekje Parijs morgen eindelijk weer hardlopen, heel vroeg, want vandaag was het echt veelste warm voor mij. Ik kan daar niet goed tegen, en nadat ik had paardgereden was het 12.00 en dus al te warm. Hier wel een paar dappere las ik

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 06:40

Soleado schreef:
Mij ook te warm! Toch nog 4 km gedaan. Wat is er zaterdag?

Utregse Meidenloop en ik loop mee met een team van het werk

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:39

:wave:

Zo jullie kletsen al net zo snel als jullie lopen!
Heb 5 pagina's moeten lezern geloof ik, maar ken jullie namen nog niet goed dus zal zo even in quotes reageren. ;)

Maar ik heb vanmorgen les 16 gelopen, ging goed! Begon alleen iets te fanatiek, ze had de vorige keer al gezegd dat deze les mee zou vallen en toen hoorde ik dat het max 5 minuten lopen was. Nounou, ik dacht 'makkie' dus ben al vrij vroeg gaan versnellen. Dat kon ik de laatste 5 min wel merken. En het is verdorie nu al warm! Maar lekker gelopen.

Gisteren gekeken naar hardloopschoenen. Jee wat zitten die lekker! Heb mooie/goede gezien van 129.95 geloof ik, denk dat het wel zoiets gaat worden., Maar wil nog even in andere winkels kijken dit weekend. :j

Verder lijkt dat telefoon ding mij erg fijn! Heb je gepb't! Mijn nokia Lumia zou daar ook wel inpassen toch?

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:51

Heino die last had van steken. Dat herriner ik me nog wel van vorige hardlooppingen, toen had ik dat ook heel erg. Nu nog geen last van gehad. Een keer een beetje maar toen had ik net van te vore nog een groot glas water op. Dus nu probeer ik voor de tijd niet te veel te drinken juist.

Iedereen veel plezier bij Werchter! Er gaan er veel zeg!

Bonjoy, welkom! Samen lopen is ook leuk. Doe je express les 1 twee keer?

Annetje ook welkom! Goede hardloopplannen! Hoe gaat het? In de winkel gisteren zeiden ze me wel dat er ongeveer naar kilometers werd gekeken, 1500 km per paar schoenen ongeveer.

Rebeccaa ook welkom! ;) Op je eigen gevoel lopen kan ik dus echt niet. Ik moet kunnen merken dat het beter gaat zoals nu met die lessen.

Elvira na aanmoediging toch nog gelopen. Goedzeg!

En waarin ik hardloop ehm, in princiepe heb ik zo'n fijn absorbeerding gek stofje shirtje. Die is erg fijn maar heb er maar 1 van. Daar loop ik dus 1 keer in de week mee. En verder nu eigenlijk gewoon H&M hempjes of andere shirtjes. En ik heb een kort adidas broekje en ehm zo'n eentje van de plutosport, handig met ritsje! Maa rik vind zo zonde dat alles geld kost. Zelfs sokken wil je fijne hebben.

Met hond lopen lijkt me ook lekker. Ik ga binnenkort met de hond van vriendinnetje lopen.

En ik lees dat wat pijntjes alweer beter gaan en het lopen rustig is opgepakt!

Rapido, spannend je eerste wedstrijd!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:50

Ik kan weer aardig lopen :) Vanavond tape eraf, ben het zat (beetje allergisch voor die zooi :=)... dan dus even aankijken hoe het zonder gaat, maar er zit eindelijk vooruitgang in :Y)
Ik had mijn spullen geshopt bij de decathlon, vond mijn bankrekening een stuk leuker :j

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:06

pff wat gaan we hard dames :) ik heb gisteren weer gelopen ! en het ging best lekker :)

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 16:43

fijn dat het goed ging!

dat was bij mij dus niet het geval. Kom net terug van les 16 en gatsi, wat was het warm, en mn benen werkten dus even niet mee :( :(
hoop dat het volgende keer iets beter gaat.
Iemand ervaring met een les over doen? Mn vader zegt dat ik het niet moet doen omdat er niet voor niets een 'schema' is, maar ik twijfel toch wel erg...

edit,, typfoutjes weg

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:53

Vanmorgen heerlijk gelopen, een rondje van 6 a 7 km schat ik in 38 min. Het was gelukkig niet te warm en ondanks dat ik al een week niet meer had gelopen ging het best lekker.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:02

Irene18 schreef:
fijn dat het goed ging!

dat was bij mij dus niet het geval. Kom net terug van les 16 en gatsi, wat was het warm, en mn benen werkten dus even niet mee :( :(
hoop dat het volgende keer iets beter gaat.
Iemand ervaring met een les over doen? Mn vader zegt dat ik het niet moet doen omdat er niet voor niets een 'schema' is, maar ik twijfel toch wel erg...

edit,, typfoutjes weg

Ik zou juist wel een les herhalen. Als deze keer niet goed ging, is je lichaam schijnbaar niet klaar voor een stap hoger (en dus een nieuwe les) ;)